Autohifi + asennuspaikkoja

Cesar09

Olen suunnitellut asennuttaa autooni parempaa äänentoistoa.

Kysyn nyt laitteista paremmin tietäviltä neuvoa mitä merkkiä minun kannattaa alkaa miettimään?

Haluan mahdollisimman yksinkertaisen laitteiston eli mikäli mahdollista, auton omille kaiutinpaikoille sekä tietysti subbarin tai kaksi. Mikä olisi laite merkki joka olisi samalla suht edullinen mutta luotettava/hyvä ja että ääntä myös lähtisi. En siis tarkoita mitään biltema kamaa enkä myöskään mitään äärimmäisen kalliita merkkejä.

Itse olen ainakin kiinnostunut merkeistä Sony,Pioneer,Spl Dynamics, rockford, autostudio..... Onko vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon?

Lopuksi tiedustelisin onko tiedossa "laadukkaita" eli asiansa osaavia asentamoja? Missä hinnoissa stereo asennukset ovat? En halua mitään näyttelytasoista asennusta , ihan vaan tyyliin subbarit kotelossa (ei siis mitään lasikuitu tavaratiloja). Auto vaan on suht uusi enkä halua että joku "tee se itse mies" rikkoo ja sotkee auton kokonaan. Asentamo voi olla kauempanakin mikäli asennus onnistuu yhden päivän aikana. Asun kuitenkin 09 alueella.

Kiitos jo valmiiksi neuvoista.

15

11431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cesar09

Ja vielä semmoinen kysymys. Onko asentamot aina myös laitteistojen jälleenmyyjiä? Tuntuu että liikkeessä aina myyjällä on joku TIETTY merkki minkä se yrittää väkisin myydä asiakkaalle =( Mitä asentamot tykkää jos laitteiston on itse ostanut erikseen eikä heidän kautta? Vai saako laitteisto asennus kimpasta mahdollisesti alennusta?

• KÄY IHMEESSÄ

Käy ihmeessä MMSTYLING-liikkeessä kivenlahden teollisuus alueella he myyvät sekä asentavat ja merkkejä on esim.monacor,pioneer,spl-dynamics,fusion,macrom,mds ym..itse ostin subbarin ja vahvistimen paljon halvempi kuin autostudiolla ja on kyllä kestänyt ja takuu on myös aika pitkä..toisin kuin autostudiolla jotka lupaa takuuta mutta ei sitten korvaa mitään vaikka menis rikki.. www.mmstyling.fi käy kattomassa.

• mondea

Merkeistä taitaa paraslaatuisin olla toi rockford ja muistaakseni
      http://www.fanaticaudio.com/
      tekee myös asennuksia ja laitteisto suunitelmia.

• hyvä mutta

jos itse lähtisin kohtuuhintaista pakettia ostamaan, en ostaisi rockaria, hyvä mut kallis. Bisnes is bisnes, tietysti asentamo haluaa myydä tuotteet ja asentaa ne.

• mondea
        hyvä mutta kirjoitti:

jos itse lähtisin kohtuuhintaista pakettia ostamaan, en ostaisi rockaria, hyvä mut kallis. Bisnes is bisnes, tietysti asentamo haluaa myydä tuotteet ja asentaa ne.

onhan noi rokkarit tietysti kalliitakin.
        Tuli tässä vastaan eräs sivusto rapakon toisellapuolella joka myy hifi tavaraa suht halvalla.
        http://www.woofersetc.com/

En tiedä sitten lähettävätkö tavaraa amerikkaa kauemmas, tuli vaan justiin moinen sivusto vastaan.

• mondea
        mondea kirjoitti:

onhan noi rokkarit tietysti kalliitakin.
        Tuli tässä vastaan eräs sivusto rapakon toisellapuolella joka myy hifi tavaraa suht halvalla.
        http://www.woofersetc.com/

En tiedä sitten lähettävätkö tavaraa amerikkaa kauemmas, tuli vaan justiin moinen sivusto vastaan.

tähän voisi vielä lisätä hintavertailun vuoksi alpinen vahvistin joka on suomessa 949€
        http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=2&valmistaja=107&tuote=1292

ja amerikassa 373€
        http://www.woofersetc.com/p4738/PDX11000--Alpine-1-Ch-1000-Watt-Digital-Power-Amplifier.htm

• Makke-R

pari oman kotipaikan läheltä: Audiovision (Jkl), Powerset (Tre).
      Uskon että melkein kaikki autohifi liikkeet tarjoavat perus asennuksiin palveluja, eli ei lasikuituhommia, hinnoista en osaa sanoa kun en ole koskaan liikkeessä asennuttanut..
      Ja en tarkoita sitten mitään jättisekatavarataloja joista löytyy maitopurkista läppäriin :)

• Sampsa_H

Asennuspaikkoja juuri nuo suuremmat myymälät ja ainakin niistä kannattaa kysyä varmasti tietävät. Vaikea ehdottaa mitään merkkiä kun ei tiedä budjettia koska vehkeiden hintahaitari on laidasta laitaan. Sun täytyy ensin miettiä haluatko esim autostudio budjetin edullisia laitteita vaiko sitten kalliimpia? Itse olen yhteen autoon rakentanut pelkistä autostudion komponenteista ja lopputulos oli todella hyvä. Kaverilla on spl dynamicsin paketti autossa ja soi uskomattoman hyvin, on myös saanut jonkun amatööri rakentajan palkinnon jossain messuilla.

Oli merkki lähes mikä tahansa, kun laitteisto on hyvin suunniteltu eli kaiutin/subbari/vahvari valinnat on oikeat, saat hyvän laitteiston.

Aina ei tarvitse olla kalleinta merkkiä. Onhan noita esim pioneerin subbareita esim kehuttu paljon eikä maksa kun 1/4 vaikkapa rocfordin hinnasta et silleen.

• ..vaan yhteen merkkiin? Aika harvassa autossa kuitenkaan on koko järjestelmä saman merkkistä ja tulos voi silti olla mukava sekä hinnaltaan, että toistoltaan. :)

• ainakin

www.sk-autosound.fi

Itselle tuli asennuksia, jossa koko auton sisusta piti purkaa (ääneneristys kauttaaltaan), joka hoitui nopeasti (arvio oli viikko, kolmessa päivässä valmis) ja ammattitaidolla, sain myös itselle kuvia eri vaiheista kun etukäteen pyysin. Sivuillaan on kuvia eri projekteistaan, osaavat siis autotkin purkaa sekä myös kasata takaisin.

Aika laajalla skaalalla eri merkkejä tarjolla.

• I.A.

Toimii Vantaalla. Teetin siellä itselleni E61:en Biimeriin etupään ja soittimen asennukset (vaativat). Erittäin hyvää jälkeä. Voin varauksetta suositella.

Kysy hyviä settejä useammalta liikkeeltä tai www.autosound.fi. Sinne ne hifistit menneet on... Seuraa myös alan lehtiä.

• liikettävaihtanut
        I.A. kirjoitti:

Toimii Vantaalla. Teetin siellä itselleni E61:en Biimeriin etupään ja soittimen asennukset (vaativat). Erittäin hyvää jälkeä. Voin varauksetta suositella.

Kysy hyviä settejä useammalta liikkeeltä tai www.autosound.fi. Sinne ne hifistit menneet on... Seuraa myös alan lehtiä.

tuo soundi Vantaalta ei saa täältä yhtään plussamerkkiä.

Vaikka en ole muuttamisen vuoksi käyttänyt kuin kolmea eri asentamoa, niin SK-Autosound teki kaikista huonointa jälkeä. Harmittaa, että tuttu ja hyvää työtä tehnyt asentaja lopetti ja muutti toisaalle!

Firma unohti selkeästä, tuotekoodit sisältäneestä tilauksestani osan tuotteista, asennuksesta ei saanut tiettyä pyydettyä väliaikatietoa ja ylimielistä kommentointia ja palvelua joka välissä. Jälkikäteen asennusmokien korjaaminen - aivan oma tarinansa.

• I.A.

-Budjetti, aika ja omat asennustaidot ja mahdollisuudet. Suunnittele rauhassa ja älä hätiköi. Mieti, millaisen järjestelmän haluat.

-Oletko valmis ottamaan käytettyjä - helpottaa budjettia.

-Tarkista etupään asennuspaikat - mitä mahtuu ja mihin ajan ja mahdollisuuksien valossa.

-Hyvin mielellään VAIMENNA etuovet. Sitä asentamot varmasti suosittelevat, jos päädyt 6,5" keskiääni/mideihin. Mielestäni ehdoton tällöin! Muuta vaimennukset budjetin/mieltymyksien mukaan.

-Voit viedä asentamoon myös muualta hankittuja kamoja. Tuskin kakistelevat pahasti.

-Subiksi sinun tapauksessa ehkäpä valmis kotelo subi yhdistelmä.

- Järjestelmä voisi olla esim. 2-tie aktiivietupää subi takana dsp soitin tai alpinen soitin PXA-H100 prossu (edullinen ja OK). Vahvistimeksi 5-kanavainen. Prossulla saat paremmat säätömahdollisuudet ja stereokuvan mieleiseen paikkaan. Tästäkin saa mallia muutamasta satasesta tuhansiin euroihin olevan systeemin.

- Edullisempi ja helpompi: 2-tie passiivietupää ja subi takana normisoitin. Vahvistimeksi 4-kanavainen. Eipä juuri säätöä.

-Merkkejä: Rainbow - edullisia testivoittaja erillistiesarjoja ja subeja (löytyy myös n. 6000 € sarjojakin!), Ground Zero - hyviä bassoja, Rokkari totta kai!, Genesis ja Audison (hinnakkaita mutta loistavia vahvareita - ehkä käytettyjä malleja), Helix, Alpine... Näitä on paljon.

www.audioimport.fi Vanhingossa tuli lähinnä tuon puljun tuotteita itselle... Katso www.powerset.fi hyviä ohjeita ja laitteita. Sekä www.autosound.fi - ehkä parempi paikka kysäistä neuvoa-

Oma laitteisto on: Brax disu ja midari, Helixin A1 ja A4 vahvistimet, Alpinen 9861i ja PXA-H701 prossu, JL-Audion 12W6V2 subi.

• Mitsu007

Onko Hyvinkäällä tai Riihimäellä ketään toimijaa joka osaisi auttaa autohifin parannuksen suunnittelussa? Tavoitteena olisi saada laaduka äänen toisto rock musalle. Mitään isoja laatikoita ei ole tarkoitus laittaa vaan vaihtaa vakiokajareita, soitinta ja ehkä vahvistin yms.
      Auto on ei hifistin unelma 2005 Pajero..

• rahaa ja aikaa

Vakio kajareista on vaikee saada hyvää ääntä lähtemää.. Hyvä vahvari ja kalliit keskiäänet voittaa monen subbari kyhäelmä viritykset ja ääni on mitä miellyttävin.. Ja sit subii sun muuta jos rahaa riittää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe