Jyväskylässä on asunnoissa liian kalliit vuokrat. Itse asun juuri 22neliön yksiössä tässä on vuokra 400euroa kuussa. Se on iso summa se. Olen vielä työtön. Olen katsellut netissä jyväskylän vuokra asuntojen hintoja köyhällä on varaa vaan vuokrata yksiö. Kaikissa tuntuu,olevan melkein yhtä kallis vuokra mihin tahansa päin jyväskylää muuttaisi asumaan. Miksi sitten tampereella saa kaksion jyväskylän yksiön hintaan vuokrattua?
Tunnen monia ihmisiä tampereelta he asuvat 60 neliön kaksiossa tampereella vuokra on 400euroa.
Ja yksiön saa jo 250eurolla tampereelta.
Tuntuu,että jyväskylässä asunnoista rahastetaan turhan isoja summia.
LIIAN KALLIIT VUOKRAT!
28
2998
Vastaukset
- Nakkila
Nakkilassa yksinäisen ihmisen normaali yksiön vuokra on noin 400€/kk vesimaksu. Että revi siitä...
- normi...
http://www.nakkila.fi/paatokset/kokous/KOKOUS-563-7.HTM
Verratkaapa 4 ja kuuden hengen perheiden maksimiasumismenoja.
- -B.S.L-
Yleensäkin JVA Oy:n "palvelu" on ollut osaltani ala-arvoista.Syynä kuntaliitos, toimipisteiden yhdistäminen, kiinteistönhoidon ja isännöinnin ulkoistaminen...ym. muut säästösyyt. Käsiä on levitelty ja oltu pahoillaan kun luvattu asunto lipsahti inhimillisen erehdyksen kautta toiselle.Tarjolla on kyllä ylihintaisia, suuria asuntoja muttei se paljon lohduta. Kun asioitte ko. putiikissa, ottakaa aina puhelimessa ylös kyseisen virkailijan nimi jne. Kun ei puheet ja luvatut asiat pidä paikkaansa niin on edes joku todiste mihin vedota.Onneksi on kesä että teltassa tarkenee, pari viikkoa olen taistellut asiani puolesta ja pikkuhiljaa alkaa asiat ratketa.Kunhan jaksoi tuntikaupalla jonottaa toimistoon ja puhelinpalveluun. Silloin kun olisi pitänyt töitä tehdä.
Onhan JKL kallis kaupunki asua, Helsingistä muutin ja vuokrataso on likimain sama.Outo yhtälö..?- *
Voin kertoa että ei kannata ottaa JVA:lta asuntoa.
Mielummin maksaa omaa pois.
Vuokrasin asunnon jva:lta ja oli aivan kauheassa kunnossa.
Ei lähelläkään peruskuntoista.
Älkää hyvät ihmiset maksako ihan mistä tahansa.
Ei asunnon tarvitse olla luksusta, mutta perussiisti.
Vaatikaa rahoillenne vastinetta.
Asukkaana maksatte JVA:n työntekijöiden palkan, samoin huoltoyhtiön palveluksista, joten perusasiat/palvelut pitää olla kohdallaan.
Minulle JVA ei ole mitään muuta kuin valehdellut, jättänyt asiat hoitamatta tai puolitiehen, samoin huoltoyhtiö. Se tuntuu olevan Jyväskylän oikea luonne. - Pitääkö se huhu
paikkansa, että eräs yhtiö perii vuoksran myös lasitetusta parvekkeesta.?
"sehän on vähän niinkuin huoone"
- neliötä samaisen verran.
asunto huono, seinät reikäiset, tosin oli ihan keskellä Jyväskylää.. kuukausi vuokra 455€ tosi maksettavaa jäi asumistuen jälkeen noin 300€ joten ei mitenkään mahdoton.
- Vuokranantajana
Yksiöön ei kyllä saa enään 455e kk vuokralla pitkäaikaista vuokralaista Jyväskylässäkään tämä on varma.
- eipä sitä "lamassa"
Vuokranantajana kirjoitti:
Yksiöön ei kyllä saa enään 455e kk vuokralla pitkäaikaista vuokralaista Jyväskylässäkään tämä on varma.
Mutta paikka sanelee tosi paljon mitä vuokraa pitää maksaa, tällä hetkellä kolmiosta vuokra yli 600€ kuussa, mutta eipä olekkaan enää keskustan liepeillä.
- Pummattu
Elävät työttömät jne pärjäävät kaikein parhaiten asumisessaan mikä osaltaan nostaa yksityisiä vuokrahintoja.
- dohohohoahhaha
kuka nyt näillä vuokranhinnoilla vuokralla asuu
- kuin
on veneen alla kuten sinä buaah hahahahaa
- ninniiiiiiiiiiii
Kyllä mulla ainakin on 50 neliöinen kaksio, ja vuokra 450 kuussa. Että olet vissiin vääräspä paikasta etsinyt.
- Jklästä
Pupariin, keltsuun täysjärkinen mene asumaankaan.
- ninniiiiiiiiiiii
Jklästä kirjoitti:
Pupariin, keltsuun täysjärkinen mene asumaankaan.
Olet väärässä, en asu kummassaaan. Vaan ihan yvällä ja rauhallisella alueella.
- Jklästä
ninniiiiiiiiiiii kirjoitti:
Olet väärässä, en asu kummassaaan. Vaan ihan yvällä ja rauhallisella alueella.
Asuinpaikkasi täytyy olla todella kaukana keskustasta sosiaalituettu asunto tai vuokranantajasi harjoittaa hyväntekeväisyyttä.
- ninniiiiiiiiiiii
Jklästä kirjoitti:
Asuinpaikkasi täytyy olla todella kaukana keskustasta sosiaalituettu asunto tai vuokranantajasi harjoittaa hyväntekeväisyyttä.
Asun Halssilassa, asunut jo pai vuotta. Ja todella tyytväinen paikkaan. Kyseessä on kaunpungin vuokra-asunto, ja maksan vuokran ihan itse omalla pienellä palkallani.
- ja saat
yli 60 neliön kämpän puoli-ilmaiseksi keskustasta..
- ideana
Tuo on mainio idea. Liity siis jyväskylän enemmistöön.
- väitteesi?
Olen kuullut mielenterveyspotilaan huonosta kohtelusta asuntojonossa ja hän jää AINA häntäpäähän asuntoa hakevien joukosta.
Missä kummassa sinä näet niitä mahdollisuuksia?
Etsimme eläkkeelle siirtyneelle depressioasiakkaalle kotia. Hänellä oli kaikki kunnossa, laskut maksettu ajallaan, ei häiriöitä luottotiedoissa ja niin hyvin kuntoutunut, ettei depis näy mitenkään päälle. Hänen käytöksensä on myös hyvin asiallista.
Silti esim. suurimmat vuokranantajat eivät ottaneet edes todesta hänen hakemustaan??
Yhdessä paikassa ärähdettiin että kääntykää kirkon puoleen. Kohtelu oli TODELLA asiatonta monessa virastossa.
Lopulta saimme hänelle hyvän asunnon yksityiseltä vuokraajalta, jolla oli sydän oikealla kohdalla!!
Asuminen on siistiä ja vuokrat hoidettu ajallaan.
- valitat
muuta havumajaan ja elä siellä niin on paljon havempi,
minä olen säästännyt omat rahani ja sioittannut asuntoon niin kyllä minulla on oikeus määrätä millä hintaa vuokraan jos ollenkaan asuntoa,,
Ja se hinta on 20,00 euroa neliö vakuutus asuntoon 3,kk vuokratakuu,
näin se vain toimii.- havumajaan
kyllä Jyväskylä alkaa olla työttömiä pullollaan ja pummeja, asunnon vuokraaminen ei enää olekaan niin yksinkertaista. kyllähän sitä voi pyytää mitä haluaa. pois muuttanut.
- aa
Onko sulla sitten sikala? =D Kun kerta sioitettu ihan on...
- ISO KASVUKESKUS!!!!!
Jyväskylään ei kaikki halukkaat etes mahdu, vaikka änäkin vuonna on jo päätetty yhdeksän uuden kerrostalon rakentamisesta ja kymmeniä valmistuu.
Ei siis ihme, että vuokrat nousee - onko pakko!!!!!
Työtön ja Jyväskylässä. Siinäpä yhdistelmä Muuta hitossa pois. Vai onko sulla ihmisarvoista elämää Jyväskylässä työttömänä? tämä on vain neuvo, jokainen ihminen saa ja voi tehdä mitä haluaa.
- saa pyytää mutta..
Täällä vain tuo vuokranantaja paneutui itse asiaan eli neliöhintaan.
Aloittajalla näkyy olevan tosi kova vuokra ja minusta tuo vuokranantajan 20 euroa neliö on turhan kallis.Vuokrataso Jyväskylässä suurimmalla osalla on vähän yli 10 euroa neliö että ihan kohtuu verrattuna mihin muuhun kaupunkiin tahansa.
Itse asun rauhallisella näköalapaikalla ja olen tyytyväinen vaikka en ihan keskustassa asukaan.Neliöitä noin 50 saunalla ja vähän yli 500 euroa vuokraa kuussa. - Steppo
Käypä asumassa jossain muualla niin huomaat et Jyväskylän vuokrataso ei ole ollenkaan paha.
- brune9990
Itellä keskustasta 39 neliön pikkukaksio 530€ vesi sähkö (netti kuuluu vuokraan) opiskelija ja osa-aikatyössä
- seriffi sdfgsghdfhjj
Ilmoitin poistoon tämän ketjun koska täällä jauhetaan paskaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829