Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä veneestä siis Albin 25, risuja, ruusuja?Venettä valmistettu Ruotsissa 80 luvun vaihteeseen saakka. Kiitos vastaajille etukäteen.
Albin 25
21
4816
Vastaukset
- SVK
Albin 25
Mulla on ollut ko vene 10 vuotta.
Vene on tosi hyvä ja sisätiloiltaan loistava
Olen vähän viritellyt venettä ja saanut siihen uusia ominaisuuksia.
Sisätilaa on entistä enemmänm ja huippunopeuskin on nyt n 11 kn
Voin kertoa enemmän jos aiot hankkia sellaisen.- Albin25
Mielenkiintoista. Voitko kertoa lisää tilaa ja tehoatuoneista tuunauksista. Oma Albin 25 on ollut käytössä kaksi kesää ja nelihenkiselle perheelle (lapset 5 / 7-v) tilat ovat yllätävänkin riittävät.
Tietysti mukava olisi, jos entiset omistajat olisivat jättäneet maston paikoilleen. - MSI
Olisi harkinnassa k.o. veneen hankinta. Voisitko antaa opastusta yleensä sekä myös sen miten paattisi on saatu menemään niinkin kovaa. Mikähän kone on kyseessä?
- nibla
Onko tietoa onko Albin 25:ttä tehty ilman perähyttiä. Itse ajattelisin, että avotila, perähytin sijaan voisi olla ihan toimiva juttu.
Onko muuten kokonaisuutena jykevästi tehty? Omistin joskus Albin79 purjeveneen ja siitä jäi hyvä kuva, kestävyyden ja ominaisuuksien puolesta. - pellinkiläinen
nibla kirjoitti:
Onko tietoa onko Albin 25:ttä tehty ilman perähyttiä. Itse ajattelisin, että avotila, perähytin sijaan voisi olla ihan toimiva juttu.
Onko muuten kokonaisuutena jykevästi tehty? Omistin joskus Albin79 purjeveneen ja siitä jäi hyvä kuva, kestävyyden ja ominaisuuksien puolesta.tuollainen tasaperäinen uppoumarunkoinen on todella harvinainen. paljon harvinaisempi kuin muka-muka v-pohjainen pellinkiläinen. laita äkkiä tasot ja vähintään tamd41. hytin voi poistaa vaikka lentävällä. muista hengitys-suojaimet!
pellinkiläinen kirjoitti:
tuollainen tasaperäinen uppoumarunkoinen on todella harvinainen. paljon harvinaisempi kuin muka-muka v-pohjainen pellinkiläinen. laita äkkiä tasot ja vähintään tamd41. hytin voi poistaa vaikka lentävällä. muista hengitys-suojaimet!
Att alla Bellor etc räknas som Pellinge Båtar..
Nå, Gudskelov har vi ännu en enda riktig serieproducerad modell kvar.
Men noviser köper "icke på nytt nämda" båtar, om man vill ha egenskaper, så har man bara ett val, Marsund!!- nibla
pellinkiläinen kirjoitti:
tuollainen tasaperäinen uppoumarunkoinen on todella harvinainen. paljon harvinaisempi kuin muka-muka v-pohjainen pellinkiläinen. laita äkkiä tasot ja vähintään tamd41. hytin voi poistaa vaikka lentävällä. muista hengitys-suojaimet!
vähän of topikin, mutta tässä pellinkiläistä riemua, reilu sataheppaisella fordilla. Takuulla hiljaista menoa:)
http://porvooinfo.fi/veneily/assets/images/galliana.jpg - poiertpoieret
nibla kirjoitti:
vähän of topikin, mutta tässä pellinkiläistä riemua, reilu sataheppaisella fordilla. Takuulla hiljaista menoa:)
http://porvooinfo.fi/veneily/assets/images/galliana.jpgNoi pellinkiläiset on kyl aika hemmetin hienoja vehkeitä. Ei tartte kuski penkkiä kun voi istua ainalämpimän konekopan päällä. 10 metrisessä on laitoja hulppeat kaksi lautaa vesirajan yläpuolella ja ohjaamohytissä 1,5 metrin seisomakorkeus.
Kun istahtaa konekopan päälle ja avaa kattolunkan niin puolet päästä päivettyy, leuka pysyy vaaleana.
Aivan upeita vehkeitä, parhaimillaan kesäkuun lopulla kun makkaranpaiston jälkeen voi polttaa muutakin kuin puhdasta koivua. Loput klapit mitä jää, niin voi säästää mökille takkapuiksi syysiltoje ratoksi. - äyspää
poiertpoieret kirjoitti:
Noi pellinkiläiset on kyl aika hemmetin hienoja vehkeitä. Ei tartte kuski penkkiä kun voi istua ainalämpimän konekopan päällä. 10 metrisessä on laitoja hulppeat kaksi lautaa vesirajan yläpuolella ja ohjaamohytissä 1,5 metrin seisomakorkeus.
Kun istahtaa konekopan päälle ja avaa kattolunkan niin puolet päästä päivettyy, leuka pysyy vaaleana.
Aivan upeita vehkeitä, parhaimillaan kesäkuun lopulla kun makkaranpaiston jälkeen voi polttaa muutakin kuin puhdasta koivua. Loput klapit mitä jää, niin voi säästää mökille takkapuiksi syysiltoje ratoksi.Ei se konekoppa lämpene juuri ollenkaan, pellinkiläinen kulkee tyhjäkäynnilläkin kovempaa kuin bellat tms. kasvihuoneet tai nakkikioskit. Myönnetään että ovat pärekoreja summalaisiin verrattuna, mutta silti tukevampia ja turvallisempia kuin kuituammeet. Ja kyllä omassani, reilu 9 metrisessä pellinkiläisessä oli ajohytissä riittävä seisomakorkeus sekä reilu varalaita. Mutta jos haluat omistaa 5,5 metrisen fiskarin, jossa on kone avotilassa, hytissä seisomakorkeus ja 6 makuupaikkaa niin pellinkiläinen ei ole oikea vene. Se on liian tyylikäs sinulle!
- puppahuppa
äyspää kirjoitti:
Ei se konekoppa lämpene juuri ollenkaan, pellinkiläinen kulkee tyhjäkäynnilläkin kovempaa kuin bellat tms. kasvihuoneet tai nakkikioskit. Myönnetään että ovat pärekoreja summalaisiin verrattuna, mutta silti tukevampia ja turvallisempia kuin kuituammeet. Ja kyllä omassani, reilu 9 metrisessä pellinkiläisessä oli ajohytissä riittävä seisomakorkeus sekä reilu varalaita. Mutta jos haluat omistaa 5,5 metrisen fiskarin, jossa on kone avotilassa, hytissä seisomakorkeus ja 6 makuupaikkaa niin pellinkiläinen ei ole oikea vene. Se on liian tyylikäs sinulle!
Kyllä nuo on samanlaisia kirveskeulia molemmat summat ja pellinkiläiset. Kymppimetrin kirveskeulassa on samanverran sisätilaa kuin 7 metrisessä nykyveneessä.
- äyspää
puppahuppa kirjoitti:
Kyllä nuo on samanlaisia kirveskeulia molemmat summat ja pellinkiläiset. Kymppimetrin kirveskeulassa on samanverran sisätilaa kuin 7 metrisessä nykyveneessä.
7 metrisellä "kirveskeulalla" kuiteskin vaikka ylittää Suomenlahden turvallisemmin kuin 10 metrisellä "bella-ammeella". Ja voihan sitä vaikka laittaa hirsimökin betoniponttooneille, ja leikkiä veneilijää, hyi saatana...
- klölk
MSI kirjoitti:
Olisi harkinnassa k.o. veneen hankinta. Voisitko antaa opastusta yleensä sekä myös sen miten paattisi on saatu menemään niinkin kovaa. Mikähän kone on kyseessä?
Hei
Mun Albinissa on volvon 43 hv turbo diesel.
Potkuri on 4-lapainen. Perässä on kiinteä trimmitaso.
Maximi nopeus on n 11,5 kn. Matkanopeus 7 - 9 kn.
Lisää tilaa on saatu:
Uusi kuomu joka ulottuu takamakuuhytin takareunaan, tunne on
kuin olisi tullut lisähuone.
Etutilassa olen tehnyt uuden lattian joka on kapeampi kuin vanha. Tällöin seisomakorkeus on 182 cm joka on tosi hyvä asia.
Kajuutan ja ohjaamon välistä poistin ovet jotka on ihan turhia.
Joku siellä moitti vakavuutta. Albin on todella vakaa verrattuna esim Seiskariin tai muuhun suomalaisveneeseen. Reunalla voi kävellä vapaasti. - Anonyymi
Joo kuulisin .ielelläni miten olet saannut 11 solmun vauhdin.
- R K-S
Albin 25 on ollut todella suosituu vene Ruotsissa. Vanhemmat mallit ovat uppoumarunkoisia uudemmat hieman nopeampia. Olen asentanut muutamia Solen moottoreita Albineihin. SE masto on mielestäni aika turha. Kyseessä on moottorivene.
- hyi
mun mielestä kiikkerämpää venettä saa kyllä hakea.ihan vaan rakkaudella tarkotan ,että osta joku muu.
ei oo provo eikä mikään muukaan.
ja ne ruusut voilla olla aika vähissä.
sääliksi käy kun tulee vastaan albin 25. - albin 25
Minulla on 25 ja olen pitänyt veneestä. Tilaa on paljon ja ominaisuudet hyvät. Perheen kanssa (2 aikuista 1 lapsi) kävimme tänä kesänä Gotlannissa ja mielestäni vene sopii itämerelle paremmin kuin viestiketjussa esiintyneet muut mallit.
- Albin25vuosimalli1971
Olen omistanut veneen pari vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Paljon enemmän tilaa verrattuna bella 700/7000 ja Finnsport/Calypso 720
- Anonyymi
Paljonko albin 25 vie polttoainettaa tunnissa?
- Anonyymi
Noin 2-3,5 litra tunnissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin 2-3,5 litra tunnissa
https://www.albin-motorboten.nl/
Mielenkiintoinen saitti Hollannin faneilla.
- Anonyymi
Albin 25 valittiin vuosisadan veneeksi PB:n äänestyksessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409