vaipanvaihdosta

ymmällään_

Minulla on pariviikkoinen vauva joka kakkaa joka vaippaan. Olen vaihdellut vaippaa yleensä ruuan jälkeen (koska kakkaa erityisesti syödessään kun maha toimii) eli 2-4 tunnin välein. Pitääkö vaippaa vaihtaa jos kuulee vauvan kakkaavan vaikka nukkuessaan tai juuri kun sitä nukuttaa? Haittaako siis jos se on koko ajan kakka vaipassa kun nukkuu. Tuota tavaraa kun näyttää tulevan tauotta. Kun vaipan saa vaihdettua niin jo kuuluu märkä pieru.

10

4690

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

Kyllä kannattaa vaihtaa vaippa joka kerta jos sielä kerran kakkaa on.
      Meidän vauva joskus kakkaa yöllä vaippaan nukkuessaan ja kun seuraavan kerran vaipan vaihtaa kun vauva herää niin paska on "jähmettynyt" pyllyyn kiinni ja sitä on vaikee saada vauvan pyllystä pois kun ei viitsi rapsuttaakkaan sitä millään karheella. Oon sit vaan saanut sen vedellä pois ja vähä yrittäny varovasti rapsuttaa sitä pois ja sen jälkeen voitelen pyllyn..Ettei kannata jättää kakkaa vaippaan se on inhottavaa ku toisella on ihan kovettunutta kakkaa pyllys :P

• hämpäs kakkailee kovasti

mutta kyllä minä ainakin vaihtaisin sen heti! tuskin se kovin kivaa on olla kakka vaipalla.. ja se ei tee vauvan pepulle hyvää jos kakka on siellä kauan.. Alussahan se voi kivasti lämmittää ..Meidän muksu pitää ainakin siitä :D olihan se aina ikävää yöllä kakka vaippa vaihtaa, mutta tietenkin se piti vaihtaa. pariviikkoset vauvat ne muutenkin nukkuu koko ajan :) Joten tuskin se sitä hirveästi haittaa :) Mutta näin, tämä oli minun mielipiteeni :) Muistan kun vaavi oli parinviikon ikäinen ja kun heräsi syömään yöllä niin vaihdoin aina pissi vaipan.. yöllä kakkaahän ei ikinä tehnyt..aikaisintaan 6 aamulla.. mutta vaihtoon se vaippa sitten meni :) onnea teille :) en osaa sanoa onko noin jatkuva kakkaaminen normaalia, mutta toimiipahan vatsa ainakin :))

• meillä öisin

käytettiin kosteusliinoja kakan putsaamiseen.. en viittyny mennä vedellä läträämään öisin..se oli helpompaa niin :) aamulla sitten aina vedellä putsasin pepun :)

• meillä tehdään
        meillä öisin kirjoitti:

käytettiin kosteusliinoja kakan putsaamiseen.. en viittyny mennä vedellä läträämään öisin..se oli helpompaa niin :) aamulla sitten aina vedellä putsasin pepun :)

Jos tulee yöllä kakkaa (mikä on aika harvinaista), niin vaihdan vaipan ja pyyhin kosteusliinoilla. Kyllä se vähän kovettunutkin kakka ihosta niillä lähtee, eikä tarvi paljon hangata. Voithan vähän oman kynnen reunalla varovasti rapsuttaa ihoa (siis niin että kosteusliina on siinä sormen päällä-ja ihan varovasti vaan). Aamulla olen minäkin sitten pessyt pyllyn hyvin yöllisten kosteusliinojen jäljiltä.

Yöllä ei muutenkaan kannata vauvaa kauheasti häiritä useilla vaipanvaihdoilla, turhilla sängystä nousemisilla yms. Ei muuten opi yön ja päivän eroa. Yöllä pitää olla rauhallisemmin ja päivällä voi touhuta enempi. En ole vaihtanut vaippaa öisin, jos siinä on vaan pissaa. Paitsi jos jostain syystä on pissaa tullut paljon ja vaippa on ihan tosi iso ja painava lötkö.

• ihan sama...
        meillä tehdään kirjoitti:

Jos tulee yöllä kakkaa (mikä on aika harvinaista), niin vaihdan vaipan ja pyyhin kosteusliinoilla. Kyllä se vähän kovettunutkin kakka ihosta niillä lähtee, eikä tarvi paljon hangata. Voithan vähän oman kynnen reunalla varovasti rapsuttaa ihoa (siis niin että kosteusliina on siinä sormen päällä-ja ihan varovasti vaan). Aamulla olen minäkin sitten pessyt pyllyn hyvin yöllisten kosteusliinojen jäljiltä.

Yöllä ei muutenkaan kannata vauvaa kauheasti häiritä useilla vaipanvaihdoilla, turhilla sängystä nousemisilla yms. Ei muuten opi yön ja päivän eroa. Yöllä pitää olla rauhallisemmin ja päivällä voi touhuta enempi. En ole vaihtanut vaippaa öisin, jos siinä on vaan pissaa. Paitsi jos jostain syystä on pissaa tullut paljon ja vaippa on ihan tosi iso ja painava lötkö.

Meillä on ihan sama systeemi. Uni ei häiriinny ollenkaan niin paljon - oikeastaan lapsi ei edes silmiä avaa, havahtuu vain syömään, syö ja nukahtaa uudelleen.

• ei vaihtanut
        meillä tehdään kirjoitti:

vaippaa yöllä vaikka oli kakkakin housussa. Eipä kai se pakollista ole, mutta varmaan vauvalle epämukavaa. Aamulla on varmaan inhottava raapia sitä kuivaa kakkaa iholta pois. Saattaahan se kakka ihoakin ärsyttää mutta sekin riippuu varmasti vauvasta, toisten iho kestää enempi kuin toisten. Että ihan itsehän sen päättää, miten haluaa vaippoja vaihtaa.

Hyvä että pienen suoli ainakin toimii sutjakkaasti. Meillä on ihan alusta asti kakattu joka toinen tai kolmas päivä. Ja sitten sitä kakkaakin tulee kakkapäivinä aika hurjasti...kaksi-kolme satsia ja aina niin että on koko lapsen selkä kuorrutettu kakalla...ja vaatteet myös! :)

• vaihdoin.

En tiedä olisko vauvaa häirinnyt mutta mua häiritsi kun tiesin että kakkaa täynnä.Ja meillä kanssa piisasi tuota kakkaa että ihan normaalia tuo on.Ja käytin kanssa yöllä pyyhintäliinoja niin saa nopeesti putsattua eikä vauva piristynyt liikaa.

• vauva...

kakkasi pienenä joka syötön yhteydessä öisinkin. Välillä sai vaihtaa pari vaippaa ihan peräjälkeenkin. Ja tosiaan, kyllä aina vaippa vaihdettiin, kun kakka tuli.

Voin sanoa lohdutukseksi, että tuo loppuu mitä luultavimmin viimeistään parikuisena. Meillä helpotus tuli noin 6-7 viikon ikäisenä, jonka jälkeen on kakattu "vain" noin neljä kertaa päivässä tai joskus vähemmänkin.

• ymmällään_

Kiitos kaikille vastauksista. Se on vaan niin hurjaa tuo kakkaamistiheys etten yksinkertaisesti voi vaihtaa vaippaa joka kakan ja märän pierun jälkeen. Kun vauvan saa nukkumaan, kohta kuuluu pärähdys. Ja nukkumisen aikana ääniä kuuluu useita. Laitoin sellaista apteekin "ihovahaa" joka suojaa ihoa kosteudelta ja eritteiltä, joten peppu kestää paremmin kakkaa. Odotan niin sitä päivää kun kakkaamistiheys vähenee! Tuo kakkaa hoitopöydällekin, peppua pestessä, kylvyssä... hankalaa sellainen.

Tietääkö joku tuleeko äidinmaidosta vähemmän kakkaa? Vauvani on nimittäin nyt osaimetyksellä.

• kuin noin
        ymmällään_ kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista. Se on vaan niin hurjaa tuo kakkaamistiheys etten yksinkertaisesti voi vaihtaa vaippaa joka kakan ja märän pierun jälkeen. Kun vauvan saa nukkumaan, kohta kuuluu pärähdys. Ja nukkumisen aikana ääniä kuuluu useita. Laitoin sellaista apteekin "ihovahaa" joka suojaa ihoa kosteudelta ja eritteiltä, joten peppu kestää paremmin kakkaa. Odotan niin sitä päivää kun kakkaamistiheys vähenee! Tuo kakkaa hoitopöydällekin, peppua pestessä, kylvyssä... hankalaa sellainen.

Tietääkö joku tuleeko äidinmaidosta vähemmän kakkaa? Vauvani on nimittäin nyt osaimetyksellä.

Meillä myös nyt jo kuusi viikkoinen vauva kakkaa melkein joka vaippaan ja on osaimetyksellä. Ilmavaivoja on ja niitä on lääkitty, olen ajatellut, että nuo tipat saa kakan liikkeelle. Jokatapauksessa parempi mun mielestä kakkaa joka vaipassa kuin kerran viikossa tms. Parempi vauvan kai on olla, kun suoli toimii ja tyhjenee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe