ongelma seuraavanlainen: auto toimii kylmänä normaalisti, muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen alkaa nykiä ja pätkiä, täristää, kuin joku pönttö olis pimeenä. Oireen saa nopeammin esille pitämällä ilmastointilaitetta päällä. Tähän mennessä vaihdettu: polttoaineensuodatin, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä ja puola. Korjaaja sanoi suodattimesta tulleen "mustinta bensaa mitä ikinä oli nähnyt", epäili että tankissa skeidaa. Ei kuitenkaan tunnu olevan merkitystä onko tankki täynnä tai melkein tyhjä. Valistuneita arvauksia kiitos! Olisko MAP-anturi, lambda-anturi, lämpötila-anturi, ruiskusuutin? Jos suutin, niin miksi oire vain kuumassa koneessa (talviaikaan oiretta ei ollut)? Ja vielä, nesteet ei tunnu mpenevän sekaisin, jäähdytysnesteessä ei näy öljyä eikä öljykorkissa vaahtoa, joten kansi ei kai ole halki, kilsoja 260tkm. A-P-U-V- A!
käyntihäiriö carinaE 1,6
10
4966
Vastaukset
- johdon
päässä, ellei niin sinne ei paljon maksa, viittaa polttoainepumppuun hieroo rautaa polttoaineen sekaan.
- bensapaineet testeristä?
Siis näkeekö auton testerillä antaako pumppu täydet paineet?
Onkos noissa millainen tyhjäkäyntipiiri , onko joku lisäilmaventtiili vai kuinka tyhjäkäynnin säätely toimii?
Joissakin autoissa lisäilmaventtiili likaantuessaan alkaa horjutella käyntiä.
Sen puhdistus auttaa yleensä.
Itsellä on myös ollut tuossa Carina II 1.6 i kat koneessa välillä humpaileva tyhjäkäynti ja hervoton nykiminen.
Koneen pesu ja anturi liitosten putsailun kautta sain apua , sekä vaihtamalla Bosch tulpat Nippon Densoihin. Nyt ongelmana on vaan liian korkealla pysyttelevä tyhjäkäynti , tahtoo pysyä yli 1000rp/min.
Jostakin tuli vastaan sellaista tietoa että näissä 4-afe moottoreissa pakosarjat halkeilee , mikä kuulemma saattaa aiheuttaa käyntiongelmia. Halkeamat on kuulemma siinä lämpöpellin alla yleensä. Halkeamat sotkee lambdan toimintaa ja seokset heittelee. Itseltäkin tuo varmaan tarkistettava. Itsellekkin Toyotan tekniikka ei ole vielä tuttua , joten kiinnostaa tieto miten ongelmat selvenee. Muuten autojen kanssa ropeloinut ja monenlaistakin vaivaa saanut kuntoon. - ennen..
bensapaineet testeristä? kirjoitti:
Siis näkeekö auton testerillä antaako pumppu täydet paineet?
Onkos noissa millainen tyhjäkäyntipiiri , onko joku lisäilmaventtiili vai kuinka tyhjäkäynnin säätely toimii?
Joissakin autoissa lisäilmaventtiili likaantuessaan alkaa horjutella käyntiä.
Sen puhdistus auttaa yleensä.
Itsellä on myös ollut tuossa Carina II 1.6 i kat koneessa välillä humpaileva tyhjäkäynti ja hervoton nykiminen.
Koneen pesu ja anturi liitosten putsailun kautta sain apua , sekä vaihtamalla Bosch tulpat Nippon Densoihin. Nyt ongelmana on vaan liian korkealla pysyttelevä tyhjäkäynti , tahtoo pysyä yli 1000rp/min.
Jostakin tuli vastaan sellaista tietoa että näissä 4-afe moottoreissa pakosarjat halkeilee , mikä kuulemma saattaa aiheuttaa käyntiongelmia. Halkeamat on kuulemma siinä lämpöpellin alla yleensä. Halkeamat sotkee lambdan toimintaa ja seokset heittelee. Itseltäkin tuo varmaan tarkistettava. Itsellekkin Toyotan tekniikka ei ole vielä tuttua , joten kiinnostaa tieto miten ongelmat selvenee. Muuten autojen kanssa ropeloinut ja monenlaistakin vaivaa saanut kuntoon.testausta, painetta ei näe suoraan mutta välillisesti kyllä, testausohjelmat ovat vähän erilaisia, moottori pesut täytyy tehdä taidolla johtuen liitäntäntöjen suojauksista joihin vesi jää muhimaan. Korkea tyhjäkäynti kertoo viasta jota auton tietsikka ei pysty enää korjaamaan, ilmavuotoja, testerikään ei aina kerro kaikkea mutta pitkälti voi päätellä onko moottori vielä korjauskelpoinen.
- Toiseks edellinen
ennen.. kirjoitti:
testausta, painetta ei näe suoraan mutta välillisesti kyllä, testausohjelmat ovat vähän erilaisia, moottori pesut täytyy tehdä taidolla johtuen liitäntäntöjen suojauksista joihin vesi jää muhimaan. Korkea tyhjäkäynti kertoo viasta jota auton tietsikka ei pysty enää korjaamaan, ilmavuotoja, testerikään ei aina kerro kaikkea mutta pitkälti voi päätellä onko moottori vielä korjauskelpoinen.
Tuo pesu minkä tein, kuivasin huolella paineilmalla liittimet ja availin kaikki liitokset.
Niistä tuskin enää kiinni, tulppa onkaloihin meni vettä ja nekin puhaltelin.
Millainen ja missä on tuossa 4-afessa se tyhjäkäyntisäädin?
Valitettavasti omaa ei enää ennätä käyttää testerissä , sillä tuo katsastusajankohta on ihan parin päivän sisällä tehtävä.
Päästöt tuoksun puolesta varmaan on hyväksyttävät , mutta kierrosluku välttämättä ei kelpaa. Eipä nuo tiivisteetkään ole kalliita 5-10euroa , jos vaikka imusarjassa tiiviste menossa. Pakosarjavika jos on täytyy se hitsata tai vaihtaa. Pari pulttia auki ja näkee lämpösuojan alta onko halki. Tosin voi olla pultit ruostuneet kiinni ja katkeavat... Puputtavaa käyntiä ei esiinny, eli ei pitäis olla mitään venttiilivikaa ja tulpat oli entisetkin vailla öljykarstaa ja kaikki saman väriset . Kolmas vaihtoehto on sitten vuotavat polttoainesuutinten tiivisteet, voi saada ilmaa välistä. Viisain tietty olisi käyttää testerissä. Vikavaloa ei kuitenkaan näytä polttavan. Kiitos hyvästä vastauksesta! - mallissa
Toiseks edellinen kirjoitti:
Tuo pesu minkä tein, kuivasin huolella paineilmalla liittimet ja availin kaikki liitokset.
Niistä tuskin enää kiinni, tulppa onkaloihin meni vettä ja nekin puhaltelin.
Millainen ja missä on tuossa 4-afessa se tyhjäkäyntisäädin?
Valitettavasti omaa ei enää ennätä käyttää testerissä , sillä tuo katsastusajankohta on ihan parin päivän sisällä tehtävä.
Päästöt tuoksun puolesta varmaan on hyväksyttävät , mutta kierrosluku välttämättä ei kelpaa. Eipä nuo tiivisteetkään ole kalliita 5-10euroa , jos vaikka imusarjassa tiiviste menossa. Pakosarjavika jos on täytyy se hitsata tai vaihtaa. Pari pulttia auki ja näkee lämpösuojan alta onko halki. Tosin voi olla pultit ruostuneet kiinni ja katkeavat... Puputtavaa käyntiä ei esiinny, eli ei pitäis olla mitään venttiilivikaa ja tulpat oli entisetkin vailla öljykarstaa ja kaikki saman väriset . Kolmas vaihtoehto on sitten vuotavat polttoainesuutinten tiivisteet, voi saada ilmaa välistä. Viisain tietty olisi käyttää testerissä. Vikavaloa ei kuitenkaan näytä polttavan. Kiitos hyvästä vastauksesta!niin tyhjäkäyntiä ei voi säätää se on kiinteä jos on ilmastointi niin tarkista nouseeko kierrosluku kun laittaa päälle. nousun kuulee selvästi korvakuulollakin ja laskea kun ilmastoinnin ottaa pois. Ellei mitään tapahdu niin lisäilmaa syöttävän letkun voi vaikka sormi pusertaa kiinni ja kierrosten pitäisi pudota jos rele on jumittanut auki asentoon. Letku löytyy imusarjan päältä, pieni ohut musta letku, hyvin näkyvillä.
- Carina II kuski
mallissa kirjoitti:
niin tyhjäkäyntiä ei voi säätää se on kiinteä jos on ilmastointi niin tarkista nouseeko kierrosluku kun laittaa päälle. nousun kuulee selvästi korvakuulollakin ja laskea kun ilmastoinnin ottaa pois. Ellei mitään tapahdu niin lisäilmaa syöttävän letkun voi vaikka sormi pusertaa kiinni ja kierrosten pitäisi pudota jos rele on jumittanut auki asentoon. Letku löytyy imusarjan päältä, pieni ohut musta letku, hyvin näkyvillä.
Itsellä tuo tyhjäkäynti tuppaa jäämään isolle , en ole keksinyt syytä sille.
Katsastuksessa katsastusmies huudatti konetta kovasti , kun luuli sen olevan kylmä. Kaikki sähkön kuluttimet kun laittoi päälle , niin sai kierrosluvun sallitulle tasolle. Päästöt oli mallillaan , eli erittäin hyvät. Vaikka katti taitaa olla alkuperäinen yli 400000km ajettu. Ilman rasitusta, tuppaa käymään yli 1000rpm tyhjäkäyntiä. Ilmastointia ei ole. Lisäilmaventtiilin letkua puristamalla kierrokset laskee, eli löysin senkin . Ehkä kuristamalla letkua lemmarilla tuon sais asettumaan... Pieni kuje mutta vois pelata. Kylmänä tuo kone tuppaa ottamaan jopa lähes 2000rpm kierrokset tyhjäkäynnillä.
Nytkyttelyä havaittavissa ajossa päälle 2000rpm kierroksilla pienemmillä vaihteilla. Ehkäpä käytän testerissä, jospa se jotain kertoisi vaivasta. - KT
Carina II kuski kirjoitti:
Itsellä tuo tyhjäkäynti tuppaa jäämään isolle , en ole keksinyt syytä sille.
Katsastuksessa katsastusmies huudatti konetta kovasti , kun luuli sen olevan kylmä. Kaikki sähkön kuluttimet kun laittoi päälle , niin sai kierrosluvun sallitulle tasolle. Päästöt oli mallillaan , eli erittäin hyvät. Vaikka katti taitaa olla alkuperäinen yli 400000km ajettu. Ilman rasitusta, tuppaa käymään yli 1000rpm tyhjäkäyntiä. Ilmastointia ei ole. Lisäilmaventtiilin letkua puristamalla kierrokset laskee, eli löysin senkin . Ehkä kuristamalla letkua lemmarilla tuon sais asettumaan... Pieni kuje mutta vois pelata. Kylmänä tuo kone tuppaa ottamaan jopa lähes 2000rpm kierrokset tyhjäkäynnillä.
Nytkyttelyä havaittavissa ajossa päälle 2000rpm kierroksilla pienemmillä vaihteilla. Ehkäpä käytän testerissä, jospa se jotain kertoisi vaivasta.Auto toimi kylmänä moitteettomasti,mutta kun lämpesi sopivasti alkoi tuon tyyppiset ongelmat.
Vika löytyi korjaamolla pitkän etsimisen jälkeen.1-pytyn ruiskusuutin meni kuumana jumiin eikä antanut bensaa pyttyyn.Ruiskusuuttimen vaihdolla ongelma ratkesi.Kannattaa vaan olla tarkkana,että saa oikeanlaisen suuttimen.Riippuu siitä millä palikoilla ko. Carina on kasattu. - ErkkosenEro
KT kirjoitti:
Auto toimi kylmänä moitteettomasti,mutta kun lämpesi sopivasti alkoi tuon tyyppiset ongelmat.
Vika löytyi korjaamolla pitkän etsimisen jälkeen.1-pytyn ruiskusuutin meni kuumana jumiin eikä antanut bensaa pyttyyn.Ruiskusuuttimen vaihdolla ongelma ratkesi.Kannattaa vaan olla tarkkana,että saa oikeanlaisen suuttimen.Riippuu siitä millä palikoilla ko. Carina on kasattu.Itellä on noita oireita ollu 1.8 E Carinassa jo viime pääsiäisestä. Toimii juuri samallai. Lämpimänä alkaa röpöttää ja loppuu itestään ja jatkuu taas sitten hetken päästä tai sitte ihan heti. Tojotan testeri ei näytä mitään vikakoodia kun vika ei ole päällä.
Tuota ruiskusuutin vikaa määki epäilin ja auto oli viikko sitten Bosch-huollosa kuusi tuntia jona aikana sitä oli ajeltu edestakasin ja käytetty paikallaan ja putsailtu ja ja jaj aj. Ei mitään vikaa. Kertaakaan tuona aikana tuo vika ei tullu päälle. Tojotan keinoäly toimi upeasti. Ei tarvi kun varata aika korjaamolle niin auto toimii taas hyvin. Saispa kuntoo tään niin pääsis siittä sitten eroon. Raivostuttava laite. - näkee
ErkkosenEro kirjoitti:
Itellä on noita oireita ollu 1.8 E Carinassa jo viime pääsiäisestä. Toimii juuri samallai. Lämpimänä alkaa röpöttää ja loppuu itestään ja jatkuu taas sitten hetken päästä tai sitte ihan heti. Tojotan testeri ei näytä mitään vikakoodia kun vika ei ole päällä.
Tuota ruiskusuutin vikaa määki epäilin ja auto oli viikko sitten Bosch-huollosa kuusi tuntia jona aikana sitä oli ajeltu edestakasin ja käytetty paikallaan ja putsailtu ja ja jaj aj. Ei mitään vikaa. Kertaakaan tuona aikana tuo vika ei tullu päälle. Tojotan keinoäly toimi upeasti. Ei tarvi kun varata aika korjaamolle niin auto toimii taas hyvin. Saispa kuntoo tään niin pääsis siittä sitten eroon. Raivostuttava laite.tulpista ja kun tulpat on irti niin paineiden mittaus pytyistä
- tyhäkäyntiventtiil
Toiseks edellinen kirjoitti:
Tuo pesu minkä tein, kuivasin huolella paineilmalla liittimet ja availin kaikki liitokset.
Niistä tuskin enää kiinni, tulppa onkaloihin meni vettä ja nekin puhaltelin.
Millainen ja missä on tuossa 4-afessa se tyhjäkäyntisäädin?
Valitettavasti omaa ei enää ennätä käyttää testerissä , sillä tuo katsastusajankohta on ihan parin päivän sisällä tehtävä.
Päästöt tuoksun puolesta varmaan on hyväksyttävät , mutta kierrosluku välttämättä ei kelpaa. Eipä nuo tiivisteetkään ole kalliita 5-10euroa , jos vaikka imusarjassa tiiviste menossa. Pakosarjavika jos on täytyy se hitsata tai vaihtaa. Pari pulttia auki ja näkee lämpösuojan alta onko halki. Tosin voi olla pultit ruostuneet kiinni ja katkeavat... Puputtavaa käyntiä ei esiinny, eli ei pitäis olla mitään venttiilivikaa ja tulpat oli entisetkin vailla öljykarstaa ja kaikki saman väriset . Kolmas vaihtoehto on sitten vuotavat polttoainesuutinten tiivisteet, voi saada ilmaa välistä. Viisain tietty olisi käyttää testerissä. Vikavaloa ei kuitenkaan näytä polttavan. Kiitos hyvästä vastauksesta!Kun otat ilmanputsarin pois ruiskun päästä,näkyy läppä joka aukeaa kaasua painettaessa,sen edessä on pieni aukko(alareunassa)siihen ku laitat koneen käydessä sormen ni koneen pitäs sammua heti.Ota se systeemi irti(kiinni neljällä pultilla).Alla on kaksi sähköliitintä,toinen on tyhjäkäyntiventtiili,eli se jumittaa.Korjaamo vaihtaa sen n.450eur.Mutta sen voi avata myös itse ja putsata.herkistele vaikka CRC:llä,anna vaikuttaa parituntia.Se on sellanen pyörivä akseli.helppo avata.Jos on liian suuret tyhjäkäyntikierrokset ei mee läpi pakokaasutestistä.n800 -50.Omakohtaista kokemusta.Läppäsysteemin saa helpolla pois n.10min.Kannattaa kokeilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1291548- 371451
- 681243
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa551200- 691014
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei198996Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255991- 74935
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16850Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106838