Kutittaa hirveästi joka paikasta, siis ihan ympäri kehoa..korvakäytäviä myöten! Ihoni ei kärsi kuivuudesta, käytän vain hellävaraisia hajusteettomia ja väriaineettomia pesuaineita.. Mistä voisi johtua? Kehoni alkoi kutiseen vähitellen jo useampia kuukausia sitten, mutta silloin se ei vielä ollut niin haittaavaa. Allergian aiheuttaja on kai joku ruoka-aine tai vaatekuitu..mutta ei kai joku vaate voi aiheuttaa kutinaa ihan kauttaaltaan? Huolehdin myös vitamiini- ja hivenaine- täydennyksestä lähes päivittäin, rippuen siitä miten olen syönyt.
Hillitön kutina
4
2060
Vastaukset
- kuin allergiasta
eli lääkäriin
- voi olla
ns.neurologinen kutina. Siinä ihon tuntoaisti välittää hermoja pitkin väärä tietoa aivoille eli ihoa kutittaa, vaikka ei aiheuttajaa olisikaan ulkopuolelta käsin. Hyvin epämiellyttävää se on; itellä nimittäin on kyseinen vaiva. Olen oppinut elämään sen kanssa. Välillä laitan viileitä kääreitä; se auttaa pahimpaan kutinaan. Niin ja yritän olla välittämättä kutinasta.
- Formaldehydi
Minulla oli joskus kutinaa ja myöhemmin pienenpieniä vesirakkuloita varpaanvälestä päänahkaan saakka. Kuukausien tutkimusten ja eri lääkäreillä ramppaamisten jälkeen kutinan aiheuttajaksi varmistui altistuminen formaldehydille. Minulla se oli uusi päiväpeitto, jota en siis ollut pessyt ennen käyttöönottoa. Tosin pesukaan ei enää altistuksen jälkeen helpottanut tilannetta. Roskiin meni. Mieti onko sinulla jotain uutta? Viime aikoina myrkyllisiä kemikaaleja on löydetty jopa nojatuolien päällisistä. En usko, että kutina on kuviteltua, vaikka lääkärit eivät osaisi aiheuttajaa löytääkään. Voi tietysti olla, että kutina tulee jopa noista mainitsemistasi vitamiini- ja hivenainelisistä... Voimia kutinan kestämiseen, minulta se vei yöunet..
- Manta 2
Meikäläisellä kutisivat korvakäytävät aivan hirveästi muutama kuukausi sitten.Labrakokeissa löytyi hiivasientä ja stafylokokkia.Sain lääkäriltä Kefexin kuurin,josta sain jonkinlaisen avun.Tosin viimeisen tabletin oton jälkeen sain kämmeniin aivan hirveän poltteen keskellä yötä.Helpotuksen toi 2 tunnin jälkeen kortisonivoide.
Kyseisen tapauksen jälkeen unohdin koko asian kun ei kutinaa enää esiintynyt.
Pari viikkoa sitten olin leikkauksessa,joka muuten meni hyvin,mutta jouduin muutaman päivän päästä käymään lääkärissä lämmönnousun ja tulehdusarvojen nousun takia.
Lääkäri määräsi antibiootiksi Kefexiniä.
Tässä tilanteessa on hyvä mainita,etten koskaan ole ollut allerginen millekään aineelle.
Kun olin ottanut ensimmäisen Kefexinin niin n.20 min siitä alkoi ensin näköhäiriöt, sitten polte kämmenissä joka levisi käsivarsiin ,jalkoihin,koko ruumiiseen.Sormet turposivat,iho muuttui aivan punaiseksi ja turvonneeksi.Viimeiseksi nuo oireet tuntuivat päässä,huulet turposivat nakeiksi ja pää oli kuin potkupallo.Tässä vaiheessa pelästyin toden teolla kun tunsin kitalaen,kielen ja kurkunpään turpoavan enkä saanut kunnolla henkeä.Tämä kaikki tapahtui 5-10 minuutissa.
Mieheni sai minut 5 minuutissa terkkarin päivystykseen,jossa jouduin saman tien tiputukseen.Verenpaine oli 80/40 ja sain takykardian.Adrenaliiniä ja kortisonia suoneen ja tunsin kuolevani.Ambulanssin kyydissä vielä läheiseen sairaalaan,jossa tarkkailua 1 vuorokausi.
Että vielä kirjoitan tässä,siitä on kiittäminen terveydenhoitohenkilökuntaa,joka heti tiesi miten toimia.
Tuosta tapauksesta on siis viikko aikaa,enkä vieläkään ole palautunut fyysisesti enkä henkisesti tapahtuneesta.
Minulla on tunne kuin olisin käynyt rajan toisella puolella ja myös pelko siitä josko joudun kokemaan tuon kaiken kauheuden uudestaan.
Epipen laukussa vähän lohduttaa,mutta tieto siitä,että jos kyseinen tapahtuma olisi tapahtunut vaikka mökillä tai kaukana sairaanhoidosta,olisin kuollut.
Kiinnostaisi tietää miten yleisiä tälläiset pahat reaktiot/shokit oikein ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606684- 1003442
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262770- 212438
- 271963
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251680
- 321548
- 491502
- 111482