Häpeän saturoima

paskaaaaa

Typerää. Kaikki on typerää, mistään en mitään tajua. Taskussani on kohta akateeminen tutkinto jonka olen omilla vajavaisilla resursseillani hankkinut. En silti tunne että osaisin mitään. Häpeän typeryyttäni ja epäpätevyyttäni. En ole millään lailla lahjakas missään, eikä nykyaikana keskinkertaisuuksilla ole mitään käyttöä. Vihaan sitä.

En ole ikinä seurustellut. En edes pystyisi vaikka yrittäisin. Kokisin jatkuvaa alemmuudentunnetta, joutuisin jatkuvasti kyselemään mitä puolisoni haluaisi, onko näin hyvä vai olisiko jotenkin parempi. Häpeän typeriä vitsejäni, typerää ja vajaata tilannetajuani, ulkonäköäni, olemustani, ääntäni. Kaikki mitä voisin tarjota on paskaa. Haluaisin kyllä seurustella, mutta oletettavasti haluan sitäkin vääristä syistä. Jos seurustelisin antaisin puolisoni kulkea vapaasti vieraissa koska se olisi minulle oikein, enhän osaisi kuitenkaan pitää häntä tyytyväisenä.

Ymmärrän aina kaiken väärin, tai jollain muulla tavalla virheellisesti. Ihmiset pitävät minua outona sen vuoksi, ja pitävät mielellään etäisyyttä. En tajua miksi. Häpeän sitäkin. Yritän niin kovasti olla hyvä ihminen mutta en vain osaa.

Jokaisena iltana kun menen nukkumaan, uppoan unelmiini ja nukahdan onnellisena koska sentään unelmissani osaan tehdä jotain oikein. Unelmissani minua arvostetaan ja olen jollekulle tärkeä. Unelmissani olen komea, haluttava ja seurassani viihdytään. Unelmissani saan koskea toista ihmistä ilman että joudun pelkäämään torjuntaa tai sanoja 'älä koske minuun'. Unelmissani koen olevani kokonainen ihminen.

Tällainen olen. Miehen ei kuulu olla tällainen. En siis ole mies. Häpeän sitäkin.

3

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdi pidempään

kirjoittaa, mutta yhden asian oikaisen: keskinkertaiset pärjää kaikkein parhaiten. Keskinkertaisuus pistää yrittämään. Keskinkertaisuus tuo esiin muita avuja: häikäilemättömyyden eri tasoissa ja kunnianhimon. Monilla.

t. erittäin lahjakas menestymätön.

• samaamieltä

mitä olen tänään lukenut. Hävettää, etten ole sitä itse ennen tajunnut.

• voi mennä

Kauan,
      vuosiakin, ennenkuin ne totetuvat, mutta ne kyllä muuttuvat todeksi jos
      vain uskot.

Olen aina ollut jollaintapaa ulkopuolinen, mutta joskus muistan lapsuuteni
      syvimpiä unelmia ja huomaan niiden kyllä toteutuneenkin:)

Tietenkään ihminen ei koskaan ole täysin onnellinen ja tyytyväinen, noin
      loputtomasti, mutta kyllä sinä omasi löydät.

Toivon sinulle tuntematon onnellista tulevaisuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      73
      3153
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      35
      2011
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      292
      1673
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      118
      1655
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      281
      1271
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      30
      1175
    7. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      91
      1140
    8. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1064
    9. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1060
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      98
      1043
    Aihe