Minkälaista porukkaa täällä on?

Just wondering

Eli täällä kirjoittelee 35-vuotias Michael Jacksonin vasta hänen kuolemansa jälkeen uudelleen löytänyt akateeminen perheellinen nainen, ja epäilen etten ehkä ole ihan tyypillinen MJ-fani ;-)

Eli kertokaapas vähän itsestänne niin että tietäisin millaisten ihmisten kanssa keskustelen, vaikkei sillä tietenkään mitään merkitystä ole niin pitkään kun sama asia kiinnostaa.

48

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • We are the world

      MJ-faneja on joka lähtöön, keski-ikäisistä latinomiehistä japanilaisiin teinityttöihin ja kanadalaisista perheenäideistä senegalilaisiin pikkulapsiin :)

      Kaiken ikäisiä. Kaiken rotuisia. Heteroita, homoja, lesboja.

      Yhdistävä tekijä on vain rakkaus Michaelin musiikkiin ja persoonaan

      • ap

        mutta joskus tuntuu että teinit ovat niitä kovaäänisimpiä ja fanaattisimpia ihailijoita, ja jotenkin sitä ottaa etäisyyttä kun omasta mielestäni näen Michael Jacksonin jotenkin laveammasta perspektiivistä kuin suloisena mangahahmona, joka osasi tanssia ja laulaakin.

        Minua on jo pitkään kiehtonut hänen ammatillisen tuotantonsa nerokkuuden lisäksi hänen muukin elämänsä. On tullut mietittyä lapsuuden merkitystä ihmisen elämässä hänen kauttaan ja mietittyä syitä hänen valtavaan toisia ihmisiä kohtaan tuntemaansa empatiaan ja sitten toisaalta kyvyttömyyteensä kohdata omia traumojaan. Ja sitä miten pitkälti hänen henkilökohtaiset ongelmansa olivat hänen uskomattoman vaikuttavan tuotantonsa hinta...


      • liberian.girl
        ap kirjoitti:

        mutta joskus tuntuu että teinit ovat niitä kovaäänisimpiä ja fanaattisimpia ihailijoita, ja jotenkin sitä ottaa etäisyyttä kun omasta mielestäni näen Michael Jacksonin jotenkin laveammasta perspektiivistä kuin suloisena mangahahmona, joka osasi tanssia ja laulaakin.

        Minua on jo pitkään kiehtonut hänen ammatillisen tuotantonsa nerokkuuden lisäksi hänen muukin elämänsä. On tullut mietittyä lapsuuden merkitystä ihmisen elämässä hänen kauttaan ja mietittyä syitä hänen valtavaan toisia ihmisiä kohtaan tuntemaansa empatiaan ja sitten toisaalta kyvyttömyyteensä kohdata omia traumojaan. Ja sitä miten pitkälti hänen henkilökohtaiset ongelmansa olivat hänen uskomattoman vaikuttavan tuotantonsa hinta...

        25v, kokopäiväisessä työssä hääräävä ja samaan aikaan toista alaa aikuisopiskeleva nainen, hei vaan :)
        Löysin myös Michaelin hetki sitten uudelleen monen vuoden jälkeen.


    • MJRockMyWorldNow

      Ens viikolla 34v, mutta perheellinen kotiäiti & MJ löytänyt taas uudelleen ;)

    • fani yli 20 v takaa

      Täällä melko akateeminen perheen äiti, joka löysi Jacksonin noin 10-vuotiaana ja Thriller-albumista. Sovitaanko treffit, ap.. meillä voi olla aika samantapainen tausta tässä "fanittamisessa" ;)

      Olen jo pari viikkoa miettinyt fanipinon keräämistä, hyvä, kun se nyt alkoi kasaantua.

      • ap

        Fanitapaaminen olisi hyvä idea. Satutko asumaan Pirkanmaalla? Minulla alkaa mennä tämä "fanitus" jo pakkomielteen puolelle eli perhe ei oikein ymmärrä vaikka yritän pitää tämän asian suhteen aika matalaa profiilia ;-) 3,5-vuotias poikanikin lauloi jo tänään You rock my worldin mukana, ikävä kyllä oli kuullut sanat väärin ja lauloi "You know youre dead" kun olisi pitänyt mennä että "You know you did"! Poika on kaksikielinen, joten kyseessä ei ollut mikään yliluonnollinen lausunto, mutta vihlaisi silti.


      • perhe
        ap kirjoitti:

        Fanitapaaminen olisi hyvä idea. Satutko asumaan Pirkanmaalla? Minulla alkaa mennä tämä "fanitus" jo pakkomielteen puolelle eli perhe ei oikein ymmärrä vaikka yritän pitää tämän asian suhteen aika matalaa profiilia ;-) 3,5-vuotias poikanikin lauloi jo tänään You rock my worldin mukana, ikävä kyllä oli kuullut sanat väärin ja lauloi "You know youre dead" kun olisi pitänyt mennä että "You know you did"! Poika on kaksikielinen, joten kyseessä ei ollut mikään yliluonnollinen lausunto, mutta vihlaisi silti.

        ymmärrä! Onhan tuo aivan normaalia. Luulisi empatiaa löytyvän perheestä, kun kumppani on samaa heimoa.


      • nauraa mulle
        perhe kirjoitti:

        ymmärrä! Onhan tuo aivan normaalia. Luulisi empatiaa löytyvän perheestä, kun kumppani on samaa heimoa.

        Ja lisäksi on pisteliäs kun minä vaan roikun netissä ja hifilaitteissa soi vaan Michael Jackson ;-) Pitänee lähteä nyt lepyttelemään sitä.


      • silläkään ei
        nauraa mulle kirjoitti:

        Ja lisäksi on pisteliäs kun minä vaan roikun netissä ja hifilaitteissa soi vaan Michael Jackson ;-) Pitänee lähteä nyt lepyttelemään sitä.

        ole mitään kiirettä huomenna töihin.


      • fani yli 20 v takaa
        ap kirjoitti:

        Fanitapaaminen olisi hyvä idea. Satutko asumaan Pirkanmaalla? Minulla alkaa mennä tämä "fanitus" jo pakkomielteen puolelle eli perhe ei oikein ymmärrä vaikka yritän pitää tämän asian suhteen aika matalaa profiilia ;-) 3,5-vuotias poikanikin lauloi jo tänään You rock my worldin mukana, ikävä kyllä oli kuullut sanat väärin ja lauloi "You know youre dead" kun olisi pitänyt mennä että "You know you did"! Poika on kaksikielinen, joten kyseessä ei ollut mikään yliluonnollinen lausunto, mutta vihlaisi silti.

        Joku tuossa kyseli, että miksei perhe ymmärrä. Meillä mies koittaa kyllä usein ymmärtää, ja oltiin me Hesan konsertissakin, vaikkei mies ainuttakaan MJ:n albumia itse ole omistanut.

        Mutta jos lasten iltapuurot meinaa viivästyä, ja isä löytää vaimonsa ja äidin puuron hämmentämisen sijaan surffaamasta YouTubesta Michaelia edestä ja takaa, niin ei sitä aina hyvällä katsota ;) Älkääkä nyt vetäkö tästä sitä johtopäätöstä, että meillä nainen on hellan ja nyrkin välissä. Minä vaan teen paremmat puurot ;)

        Jatketaan keskustelua..


      • töihin ehdittiin!
        silläkään ei kirjoitti:

        ole mitään kiirettä huomenna töihin.

        Mutta sitten asiaan, sinähän et olekaan vielä esittäytynyt vai oletko?

        Olen toki kanssasi samaa mieltä siitä että on hyvä pysyä asialinjalla, mutta kun aihealue on Michael Jackson, on aika mahdotonta vaatia yksittäistä fania / ketä hyvänsä häntä henk.koht. tuntematonta ihmistä pysymään absoluuttisessa totuudessa, koska sitähän meistä ei tiedä kukaan, et sinä sen enempää kuin minäkään. MJ:n musiikillinen/taiteellinen tuotanto säilyy, mutta hänen elämänsä yksityiskohdista emme tule koskaan saamaan luotettavaa tietoa. Ian Halperinilta nyt varsinkaan.


    • Ecomies

      Itse olen kolmekymppinen perheellinen jonkin verran kouluja käynyt mies, joka ottaa teinivuosina alkaneen Michael Jacksonin fanituksen ehkä asteen verran liian vakavasti. Musiikki on tietenkin Jacksonin osalta se pääasia, mutta luonnollisesti myös kaikki muu miehen ympärillä kiinnostaa. Tosin Jacksonia koskeviin huhuihin - olivatpa ne sitten negatiivisia tai positiivisia - pyrin aina suhtautumaan tietynlaisella kriittisyydellä. Pohjimmiltani haluan kuitenkin kai uskoa Jacksonista vain parasta, joten joskus sisäinen teinini pääsee valloilleen ja aloittaa täälläkin päättömän juupas-eipäs väittelyn.

      • olisi tietää

        miten Jacksonia fanitettiin vaikkapa vuosina 1998-2008. Tuntuu, että täällä on aika paljon faneja, jotka ovat faneja sen vuoksi, että on jotenkin makeetaa fanittaa jotain kuollutta.


      • yhtä hyvin
        olisi tietää kirjoitti:

        miten Jacksonia fanitettiin vaikkapa vuosina 1998-2008. Tuntuu, että täällä on aika paljon faneja, jotka ovat faneja sen vuoksi, että on jotenkin makeetaa fanittaa jotain kuollutta.

        This is it-comebackin takia. Minulta MJ hävisi tutkasta Invinciblen jälkeen kun tuli perheenlisäystä ja kaikenlaiset kiireet nousivat potenssiin kaksi. En ole viitsinyt MJ-"uutisointia" lukea vuosiin, joten ikävä kyllä hänen piti kuolla että minä taas havahduin. Enkä tosiaankaan pidä makeana kuolleiden fanittamista sinänsä.


      • MJRockMyWorldNow
        olisi tietää kirjoitti:

        miten Jacksonia fanitettiin vaikkapa vuosina 1998-2008. Tuntuu, että täällä on aika paljon faneja, jotka ovat faneja sen vuoksi, että on jotenkin makeetaa fanittaa jotain kuollutta.

        Voi hyvänen aika sentään...itse ainakin huomasin MJ:n uudestaan... koska esim.itselläni ei oo ollu aikaa/huomannu esim. noina vuosina MJ:tä kun lapsia alkoi tulla ja kun tuntuu ettei täällä maassa MJ:stä oo puhuttu juur ollenkaan... mutta Youtubea kun katselee niin maailmallahan MJ on ollut koko ajan ihmisten fanittamisen kohteena & MJ on esiintynyt vaikka missä tilaisuuksissa...ja nykyään netti tekee mahdolliseksi katsella ja lukea juttuja ihan kenestä vain... & kyllä se noissa Youtube pätkissä näyttää ihan eläväiseltä, eikä hän ole mun elämään tähänkään mennessä kuulunut henkilökohtaisesti, vaikka on nyt pois mennyt:( niin se vaan tuntuu just siltä kuin hän olisi vain jossain, niinkuin tähän mennessäkin oli/eli Amerikassa omassa maailmassaan... mutta tietenkin se harmittaa ettei voi vahingossakaan enää törmätä häneen tai saada hänestä mitään uutta... vaan tästä eteenpäin on vaan pelkät ihanaakin ihanemmat muistot ja videotallenteet;)


      • elävät, joo
        MJRockMyWorldNow kirjoitti:

        Voi hyvänen aika sentään...itse ainakin huomasin MJ:n uudestaan... koska esim.itselläni ei oo ollu aikaa/huomannu esim. noina vuosina MJ:tä kun lapsia alkoi tulla ja kun tuntuu ettei täällä maassa MJ:stä oo puhuttu juur ollenkaan... mutta Youtubea kun katselee niin maailmallahan MJ on ollut koko ajan ihmisten fanittamisen kohteena & MJ on esiintynyt vaikka missä tilaisuuksissa...ja nykyään netti tekee mahdolliseksi katsella ja lukea juttuja ihan kenestä vain... & kyllä se noissa Youtube pätkissä näyttää ihan eläväiseltä, eikä hän ole mun elämään tähänkään mennessä kuulunut henkilökohtaisesti, vaikka on nyt pois mennyt:( niin se vaan tuntuu just siltä kuin hän olisi vain jossain, niinkuin tähän mennessäkin oli/eli Amerikassa omassa maailmassaan... mutta tietenkin se harmittaa ettei voi vahingossakaan enää törmätä häneen tai saada hänestä mitään uutta... vaan tästä eteenpäin on vaan pelkät ihanaakin ihanemmat muistot ja videotallenteet;)

        Bad, Thriller, Smooth Criminal, Billie Jean aivan loistavia. Itse pidän Thrilleriä suurimpana vedenjakajana, en kuitenkaan parhaimpana. Pienenä yksityiskohtana se, että oli ainutlaatuista, että sitä vuokrattiin videoelokuvien tapaan, mutta sen hinta oli korkeampi. Sen jälkeen on ollut pelkkää alamäkeä, enkä tarkoita yksityiselämää.


      • Ecomies
        olisi tietää kirjoitti:

        miten Jacksonia fanitettiin vaikkapa vuosina 1998-2008. Tuntuu, että täällä on aika paljon faneja, jotka ovat faneja sen vuoksi, että on jotenkin makeetaa fanittaa jotain kuollutta.

        Jacksonin fanitus kiteytyy itselläni aika pitkälti hänen musiikkinsa ympärille. Levyjä keräiltiin ja sitten niitä kuunneltiin (usein ja kovaa) - tanssitunneillakin kävin teini-iässä jonkin aikaa Jacksonin innoittamana. Päällimmäisinä ovat kuitenkin jääneet mieleen Jacksonin Tukholman (1992) ja Helsingin (1997) konsertit. 90-luvulla seurasin kyllä Jacksonia koskevaa uutisointia tarkasti, mutta 2000-luvulle käännyttäessä innostus juoruihin jonkin verran laantui elämässä tapahtuneiden mullistusten myötä. Tosin Invincible tuli kyllä hankittua heti julkaisupäivänä ja muutenkin miehen musiikkia on tullut kuunneltua tasaisin väliajoin. Välillä sitten puolustettiin Jacksonia kavereiden illanistujaisissa, kun kaikki muut olivat sitä mieltä, että mies oli täysin sekaisin ja naureskelivat Jacksonin kummallisille tempauksille.


    • minäkin--

      En ole lapsuuteni jälkeen ollut enää fani, ja itse asiassa monien muiden mukana käänsin Michaelille selkäni hänen vaikeuksiensa aikana, eli uskoin kaikenlaisiin väitteisiin kritiikittä. Surullista ja häpeällistä, että vasta Jacksonin kuolema ja muistotilaisuuden näkeminen järkytti minua niin paljon että vaivauduin etsimään asiallista tietoa hänestä ja aloin ymmärtää miten hirvittävästi media hänestä valehteli.

      • sellaista

        asiallista tietoa, joka kumosi aikaisemmat tietosi? Onko niin, että esim. netissä on oikeaa tietoa ja normaalissa mediassa valheita?


      • usein toistelee
        sellaista kirjoitti:

        asiallista tietoa, joka kumosi aikaisemmat tietosi? Onko niin, että esim. netissä on oikeaa tietoa ja normaalissa mediassa valheita?

        samoja juttuja, ja kun joku asia päätetään "totuudeksi" niin sitä sitten paukutetaan joka puolelta ja kaikki sen kanssa ristiriidassa oleva tieto syrjäytyy. Netissä todellakin on paljon laajempaa materiaalia, ja jopa Michaelin omia lausuntoja, mistä voi muodostaa paremman käsityksen kuin lukemalla vain sellaisia juttuja missä toimittajat kertovat samoja tiivistelmiä samoin äänenpainoin uudestaan ja uudestaan.


      • siis sillä,
        usein toistelee kirjoitti:

        samoja juttuja, ja kun joku asia päätetään "totuudeksi" niin sitä sitten paukutetaan joka puolelta ja kaikki sen kanssa ristiriidassa oleva tieto syrjäytyy. Netissä todellakin on paljon laajempaa materiaalia, ja jopa Michaelin omia lausuntoja, mistä voi muodostaa paremman käsityksen kuin lukemalla vain sellaisia juttuja missä toimittajat kertovat samoja tiivistelmiä samoin äänenpainoin uudestaan ja uudestaan.

        että valitaan itselle ja omille valmiiksi asetetuille näkemyksille sopivat "faktat" ja ne ovat sitten tosia? Miten joku voi olla vielä tänä päivänä noin naiivi? Toivottavasti (ennen kaikkea itsesi kannalta) olet teini-ikäinen.


      • löytyy parhaiten
        siis sillä, kirjoitti:

        että valitaan itselle ja omille valmiiksi asetetuille näkemyksille sopivat "faktat" ja ne ovat sitten tosia? Miten joku voi olla vielä tänä päivänä noin naiivi? Toivottavasti (ennen kaikkea itsesi kannalta) olet teini-ikäinen.

        sillä, että ihmisillä on käytössään mahdollisimman laajat tiedot. Täyttä totuutta kaikista maailman asioista ei kukaan voi hallita, eikä tarvitsekaan, mutta asiat ajautuvat huonolle tolalle, jos ihmiset eivät käytä omia aivojaan.


      • fani yli 20 v takaa
        siis sillä, kirjoitti:

        että valitaan itselle ja omille valmiiksi asetetuille näkemyksille sopivat "faktat" ja ne ovat sitten tosia? Miten joku voi olla vielä tänä päivänä noin naiivi? Toivottavasti (ennen kaikkea itsesi kannalta) olet teini-ikäinen.

        Sinä taidat olla aika lähellä teini-ikää ainakin päättelykyvyn perusteella. Sulla tais olla ennakkoasenne itselläsi, kun aloit lukemaan tuota ylempää viestiä. Ja sen ennakkoasenteen vuoksi jouduit heti väärille raiteille.

        Se on ihan fakta, että jos tietomäärä on laajempi, sen pohjalta saa muodostettua paremman käsityksen asioista - mikäli osaa pohtia ja funtsia asioita itse.


      • lisäys
        usein toistelee kirjoitti:

        samoja juttuja, ja kun joku asia päätetään "totuudeksi" niin sitä sitten paukutetaan joka puolelta ja kaikki sen kanssa ristiriidassa oleva tieto syrjäytyy. Netissä todellakin on paljon laajempaa materiaalia, ja jopa Michaelin omia lausuntoja, mistä voi muodostaa paremman käsityksen kuin lukemalla vain sellaisia juttuja missä toimittajat kertovat samoja tiivistelmiä samoin äänenpainoin uudestaan ja uudestaan.

        Kirjoitin hieman kärkevämmin valtamediasta, kuin oikeasti ajattelen. Enimmäkseen pidän Suomen Yleä ja aamulla jaettavia sanomalehtiä melko luotettavina, ja suurin osa ärtymyksestäni kohdistuu viihdemedioihin. Välillä kuitenkin myös ns. laatumedia lipsuu periaatteistaan.


      • hatusta
        fani yli 20 v takaa kirjoitti:

        Sinä taidat olla aika lähellä teini-ikää ainakin päättelykyvyn perusteella. Sulla tais olla ennakkoasenne itselläsi, kun aloit lukemaan tuota ylempää viestiä. Ja sen ennakkoasenteen vuoksi jouduit heti väärille raiteille.

        Se on ihan fakta, että jos tietomäärä on laajempi, sen pohjalta saa muodostettua paremman käsityksen asioista - mikäli osaa pohtia ja funtsia asioita itse.

        tämä oli vedetty?

        "Se on ihan fakta, että jos tietomäärä on laajempi, sen pohjalta saa muodostettua paremman käsityksen asioista - mikäli osaa pohtia ja funtsia asioita itse."

        Määrä korvaa laadun vai? Kerropa nyt se fakta mihin perustat tämän. Sinulla ei näytä olevan vähäisintäkään kykyä minkään asian kriittisen tarkasteluun.

        Tuo loppu "pohtia ja funtsia" hakee vertaistaan täsmällisyydessään ja tieteellisyydessään. Pidä tuo, olet oikealla tiellä.


      • tietoa vain
        hatusta kirjoitti:

        tämä oli vedetty?

        "Se on ihan fakta, että jos tietomäärä on laajempi, sen pohjalta saa muodostettua paremman käsityksen asioista - mikäli osaa pohtia ja funtsia asioita itse."

        Määrä korvaa laadun vai? Kerropa nyt se fakta mihin perustat tämän. Sinulla ei näytä olevan vähäisintäkään kykyä minkään asian kriittisen tarkasteluun.

        Tuo loppu "pohtia ja funtsia" hakee vertaistaan täsmällisyydessään ja tieteellisyydessään. Pidä tuo, olet oikealla tiellä.

        vähäisistä lähteistä, niin miten osaat arvioida tiedon laatua?


      • Haikea hyvästijättö
        usein toistelee kirjoitti:

        samoja juttuja, ja kun joku asia päätetään "totuudeksi" niin sitä sitten paukutetaan joka puolelta ja kaikki sen kanssa ristiriidassa oleva tieto syrjäytyy. Netissä todellakin on paljon laajempaa materiaalia, ja jopa Michaelin omia lausuntoja, mistä voi muodostaa paremman käsityksen kuin lukemalla vain sellaisia juttuja missä toimittajat kertovat samoja tiivistelmiä samoin äänenpainoin uudestaan ja uudestaan.

        on helpompi luottaa siihen, mitä ns. "laatulehdet" ja -lähetykset sanovat asioista, koska niille juoruaminen ei ole ensisijainen bisnes. Jokainen tietysti joutuu itse arvioimaan, mille tahoille antaa tämän luokituksen. Itse luotan kyllä enemmän siihen, mitä sanovat Jackosta vaikkapa Hesari tai New York Times kuin vaikkapa The Sun.

        En kyllä itse jaksaisi seurata jokaista mahdollista juorupolkua. Siihen saisi käyttää kaiken liikenevän aikansa kun Jackosta on kyse. En edes koe tarvetta tietää hänestä kaikkea mahdollista. Ehkä fanit haluavat tietää aivan kaiken, mutta se pistää kyllä miettimään, mitä he ovat tehneet vapaahetkinään kaikkina viime vuosina...


      • Ecomies
        hatusta kirjoitti:

        tämä oli vedetty?

        "Se on ihan fakta, että jos tietomäärä on laajempi, sen pohjalta saa muodostettua paremman käsityksen asioista - mikäli osaa pohtia ja funtsia asioita itse."

        Määrä korvaa laadun vai? Kerropa nyt se fakta mihin perustat tämän. Sinulla ei näytä olevan vähäisintäkään kykyä minkään asian kriittisen tarkasteluun.

        Tuo loppu "pohtia ja funtsia" hakee vertaistaan täsmällisyydessään ja tieteellisyydessään. Pidä tuo, olet oikealla tiellä.

        Sinulla ei taida olla kovinkaan paljon kokemusta tieteellisestä tutkimuksesta? Tosin eipä se kai ole tärkeätäkään muodostettaessa omaa mielikuvaa julkisuuden henkilöstä.

        Mutta kyllä se todellakin on ihan fakta, että jos tutkii asiaa laajemmin eri näkökulmista ja käyttää siinä sivussa vähän omaa päätään (ajattelemiseen), niin kuva muodostuu huomattavan paljon realistisemmaksi kuin vain parista lähteestä hankitun tiedon perusteella. Esimerkiksi niinkin yksinkertaisessa tieteellisessä tuotoksessa kuin gradussa tutkijan tulee kyetä perustelemaan on näkökantansa muullakin tavalla kuin vain olemalla kiltisti samaa mieltä yhden alaa tutkivan tieteenharjoittajan kanssa.

        Jacksonia koskevan uutisoinnin kohdalla asia voitaisiin kai ilmaista siten, että kaiken sen kuran lisäksi, jota Jacksonin päälle roiskutettiin, omalla asian tutkimisella voi löytää paljon ihan asiallista ja oikeasti mielenkiintoista tietoa miehestä hieman näkökulmaa laajentamalla. Meistä kukaanhan ei tule koskaan tietämään koko totuutta Jacksonista, mutta sen kuvan kyseenalaistaminen, jonka esimerkiksi suomalainen media on The Sunin laatujournalismin perusteella miehestä luonut, voisi olla itse kullekin ihan tervettä.


      • Haikea hyvästijättö
        Ecomies kirjoitti:

        Sinulla ei taida olla kovinkaan paljon kokemusta tieteellisestä tutkimuksesta? Tosin eipä se kai ole tärkeätäkään muodostettaessa omaa mielikuvaa julkisuuden henkilöstä.

        Mutta kyllä se todellakin on ihan fakta, että jos tutkii asiaa laajemmin eri näkökulmista ja käyttää siinä sivussa vähän omaa päätään (ajattelemiseen), niin kuva muodostuu huomattavan paljon realistisemmaksi kuin vain parista lähteestä hankitun tiedon perusteella. Esimerkiksi niinkin yksinkertaisessa tieteellisessä tuotoksessa kuin gradussa tutkijan tulee kyetä perustelemaan on näkökantansa muullakin tavalla kuin vain olemalla kiltisti samaa mieltä yhden alaa tutkivan tieteenharjoittajan kanssa.

        Jacksonia koskevan uutisoinnin kohdalla asia voitaisiin kai ilmaista siten, että kaiken sen kuran lisäksi, jota Jacksonin päälle roiskutettiin, omalla asian tutkimisella voi löytää paljon ihan asiallista ja oikeasti mielenkiintoista tietoa miehestä hieman näkökulmaa laajentamalla. Meistä kukaanhan ei tule koskaan tietämään koko totuutta Jacksonista, mutta sen kuvan kyseenalaistaminen, jonka esimerkiksi suomalainen media on The Sunin laatujournalismin perusteella miehestä luonut, voisi olla itse kullekin ihan tervettä.

        Olen samaa mieltä siitä, että kannattaa lukea erilaisia lehtiä ja pitää mielessä yksittäisten julkaisujen rajoitteet. Varsinaisen "totuuden" esiinkaivaminen onkin sitten jo monimutkaisempi juttu.

        Jos Jacksonista tehtäisiin tutkimus pelkästään lehtien ja muun median tarjoaman materiaalin turvin, näkökulma olisi auttamatta se, minkälaisen KUVAN media Jacksonista antoi, mitkä olivat median omat intressit uutisoinnissa jne. Tämä koskisi sillloin yhtä hyvin Hesaria kuin vaikkapa The Sunia.

        "Totuutta" selvitettäessä sen sijaan pitäisi tutustua ensikäden lähteisiin, kuten päiväkirjoihin, kirjeenvaihtoon, luotettaviksi arvioiduilta henkilöiltä saatuihin lausuntoihin, asiakirjoihin jne. Median tuotokset voisivat toimia lähinnä tätä tukevana materiaalina, sekä myös vertailukohtana arvioitaessa, miltä jokin asia näyttää ensikäden lähteiden valossa, ja toisaalta miltä se näyttää medioiden kautta.

        Jos käytetyt lähteet ovat tutkimuskysymysten näkökulmasta riittämättömiä, on mahdotonta tehdä luotettavia johtopäätöksiä, vaikka olisi yliopiston professori!

        Toivottavasti joku joskus pääsee tekemään kunnollisen tutkimuksen Jacksonista. Se tulisi totisesti tarpeeseen kaikkien juoruvuosien jälkeen. Täydelliseen totuuteen ei tietenkään koskaan päästä, mutta monta askelta lähemmäs ainakin. Tutkimustulosten oikeellisuus punnitaan viime kädessä perusteiden laadulla ja määrällä.


    • minkälaista porukkaa...

      Ainakin porukkaa joka tykkää kinata kovasti joka asiasta ;D

    • Haikea hyvästijättö

      Uskaltaudun minäkin vastaamaan, vaikka en ole varsinainen fani, ehkä pikemminkin kriittinen sympatiseeraaja. Olen kolmeakymppiä lähentelevä ruuhka-Suomen sinkkunainen. Jackson tuli tutuksi joskus kun olin 8-9 vuotias. Varsinainen fanittamiseni kohdistui teini-iässä Pet Shop Boysiin, jota duona voi kyllä lavaliikehdinnän osalta sanoa Jackon täydelliseksi vastakohdaksi.=))

      Kokonaispakettina Jackson on minulle kumminkin itsestäänselvästi aikansa suurin artisti ja suoranainen instituutio. Oma kiinnostukseni juontaa viimekädessä loistaviin musiikkivideoihin, joita katselin varsinkin teini-iässä. Olen aina kokenut Jacksonin varsinkin visuaalisesti erittäin voimakkana ja upeana artistina.

      Juoruista ja Jackon päivittäisistä tekemisistä en ole koskaan ollut erikoisen kiinnostunut. Ajoittaiset oikeat tiedot, kuten vaikka uutiset uusista musiikkiprojekteista, lapsista, tai lukuisat "Jackson näyttäytyi losilaisessa musiikkiliikeessä" -tyyppiset raportit ovat kuitenkin - nyt sen tajuan - pitäneet yllä tunnetta, että maailma makaa edelleen tutulla turvallisella tavallaan.

      Nyt kun Jackson on kuollut, olen paljon ostanut niitä levyjä, joita ei ennen kesäkuun suru-uutista vielä omassa hyllyssä ollut. Vaikka moni asia Jackosta tuli opittua jo silloin, kun ne olivat hänelle juuri tapahtuneet, paljon on tullut opittua uutta myös viimeisen puolentoista kuukauden aikana.:)

      (Kumma kyllä, kappalejako ei toimi. Outoa.)

    • epätyypillinen...?

      Ihanaa nähdä, että löytyy muitakin samanhenkisiä! Itse olen reippaasti 60-luvun puolella syntynyt ja suorastaan hämmentynyt siitä, miten vannoutunut fanius elää ja voi hyvin! Sitten teinivuosien ihailu on kyllä huomattavasti kypsynyt ja syventynyt ja muuttunut ennemminkin melkein hartaaksi arvostukseksi. Minullakin oli välillä suvantovaihe, kun tuli opiskelut ja työt ja perhe. Koskaan en ole silti uskonut noihin negatiivisiin syytöksiin MJ:n ympärillä ja olen vilpittömästi sitä mieltä, että hän on eräs maailman väärinymmärretyimmistä ja huonoimmin kohdelluista ihimisistä. Hän olisi ansainnut parempaa julkisuutta, olen vakuuttunut, että hän todella oli sydämeltään harvinaisen vilpitön ja lapsenmielinen positiivisessa mielessä. Hän myös kiistatta harjoitti hyväntekeväisyyttä enemmän kuin kukaan muu megatähti, sitä paitsi kun kuuntelee laulujen sanoja, ei voi olla ymmärtämättä miten hän todella YRITTI parantaa maailmaa - mitä nyt yksi ihminen voi. Juuri tämä puoli MJ:ssä ihmisenä nostaa hänet aivan omaan luokkaansa, joskin pelkät musiikilliset ja tanssilliset ansiotkin kyllä siihen riittäisivät :) Sitä paitsi edelleen olen sitä mieltä, että hänen äänensä on niiiiiin enkelimäisen fantastinen, että on vaikea kuvitella tavallisen kuolevaisen suusta sellaista tulevan - ja nuorempana hän oli kyllä kerrassaan niin syötävän kaunis, että täydellisempää miestä tuskin maan päälle koskaan syntyy, huoh..
      Nyt hänen kuolemansa jälkeen havahduin hankkimaan uudestaan kaikki levyt (jotka oli suurimmaksi osaksi vanhoina vinyyleinä aiemmin hankittu...) - ja DVD:t ja täytyy sanoa, että vähän joutuu matalaa profiilia pitämään, ettei saa ihan hurahtaneen mainetta (minkä varmaan ansaitsisin silti :)), kun kaiken vapaa-ajan olen viimeisen 1,5kk kuluttanut MJ:n musiikin ja you tube -videoiden parissa... Niin kuin tälläkin hetkellä! Ja millä tuloksella - en pysty käsittämään, mitä aiemmin tuntemattomia helmiä ja loputtoman monen tyylisiä kappaleita on tullut vastaan etenkin uudemmasta tuotannosta. Ja ne vanhatkin ovat uskomattoman hyvin kestäneet aikaa. Pakko vielä mainita, että meillä kasvaa tällä menolla uusi ihailijasukupolvi, kun Thriller-video näytti uppoavan yhtä hyvin juuri koulunsa aloittaneeseen poikaani kuin aikanaan itseeni :)
      Toki MJ:n elämä oli monimutkaista eikä kukaan ole täydellinen. Toisaalta, mitä muuta voi sillä lapsuudella odottaa! En tiedä yhtä ainutta lapsitähteä, jolle olisi hyvin käynyt. Mutta ilman sitä elämätöntä lapsuutta maailma ei olisi saanut nauttia tämän musiikillisen neron tuotannosta, kaikella on hintansa. Ja hän jää joka tapauksessa historiaan ikuisesti ja todennäköisesti ajan myötä epärelevantit asiat jäävät unholaan ja tärkein muistetaan. Nyt hän ainakin on saanut rauhan, mikä itseäni lohduttaa kovasti.
      Olisi todella mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia aiheesta lisää samoin tuntevien kanssa!

      • fani yli 20 v takaa

        Olen monesta asiasta samaa mieltä kuin sinä 60-lukulainen :) Itse olen niukalti 70-luvun puolella syntynyt.
        Tämä MJ:n poismenon käsitteleminen tuntuu kulkevan jaksoissa.. välillä menee paremmin ja välillä ahdistaa.

        Eilen katselin (yllätys, yllätys..) Youtubesta mm. Lisa Marie Presleyn haastatteluita, joissa hän kertoi myös suhteestaan Jacksoniin. Ymmärrän jälleen hiukan enemmän, ja olen iloinen ymmärtäessäni ettei ollut kyse kylmästä kulissiavioliitosta. Tuntui, että Michael halusi suhteen aikana myös tukea ja nojata LisaMarieen, jolla kuitenkin tuli "mitta täyteen" yrityksestä pelastaa Michael. Suhteen loppumiseen oli varmasti moni monia syitä, kuten LisaM. jossakin haastatteluissa sanoi.

        Katsoin myös Morphine-videon ja ne sanat iskivät jälleen.

        Tänään minua lähinnä ahdistaa ajatus siitä, ettei kukaan saanut autettua Michaelia oikealle polulle mitä tulee lääkeriippuvuudesta ylipääsemiseen. Hän huusi apua varmasti syvältä sisimmästään (Morphine-kappaleenkin sanat ovat todella pysähdyttävät.). Mutta silti: kukaan ei jaksanut olla riittävän peräänantamaton ja sinnikäs, jotta kipulääkkeiden käytölle olisi saatu stoppi. Hänen tuskansa näkyi varmasti ulospäin, mutta monella ei liene riittänyt energia miettiä, mikä tuskan takana oikeasti piilee. Koukussa oleva voi huutaa apua, mutta silti kieltää tarvitsevansa sitä.

        Tuntuu, että kuuluisuuden hinta oli liian kova. Toki Michael antoi hirmuisen paljon. Huomaan hänen positiivisen vaikutuksensa itseeni jopa siinä, kuinka käyttäydyn omien lapsieni ja heidän pyyntöjensä ja vaatimustensa kanssa.

        Haluan myös antaa omille lapsilleni riittävästi omaa aikaani (mikä sitten on riittävästi..) ja haluaisin pystyä luomaan heille riittävän vahvan pohjan elämään: auttaa itsetunnon ja asioiden käsittelykyvyn syntymisessä. Jos lapsuudesta ei tule tarpeeksi vahvaa pohjaa vastoinkäymisten ja mutkien selvittelemiseen, on vaikeuksista - ja koko taipaleesta iloineen ja murheineen - vaikeampi selviytyä pää pystyssä.

        En ole kuolemansa jälkeen kyennyt kuuntelemaan Michaelin musiikkia kovinkaan paljoa - koen sen jollain lailla liian satuttavana.

        Ajatusten vaihto on erittäin tervetullutta. Esittelin itseäni tuolla ylempänä ketjussa. Olen sitä sukupolvea myös, joilla ekat albumit on vinyyleinä :)


      • MJgirl
        fani yli 20 v takaa kirjoitti:

        Olen monesta asiasta samaa mieltä kuin sinä 60-lukulainen :) Itse olen niukalti 70-luvun puolella syntynyt.
        Tämä MJ:n poismenon käsitteleminen tuntuu kulkevan jaksoissa.. välillä menee paremmin ja välillä ahdistaa.

        Eilen katselin (yllätys, yllätys..) Youtubesta mm. Lisa Marie Presleyn haastatteluita, joissa hän kertoi myös suhteestaan Jacksoniin. Ymmärrän jälleen hiukan enemmän, ja olen iloinen ymmärtäessäni ettei ollut kyse kylmästä kulissiavioliitosta. Tuntui, että Michael halusi suhteen aikana myös tukea ja nojata LisaMarieen, jolla kuitenkin tuli "mitta täyteen" yrityksestä pelastaa Michael. Suhteen loppumiseen oli varmasti moni monia syitä, kuten LisaM. jossakin haastatteluissa sanoi.

        Katsoin myös Morphine-videon ja ne sanat iskivät jälleen.

        Tänään minua lähinnä ahdistaa ajatus siitä, ettei kukaan saanut autettua Michaelia oikealle polulle mitä tulee lääkeriippuvuudesta ylipääsemiseen. Hän huusi apua varmasti syvältä sisimmästään (Morphine-kappaleenkin sanat ovat todella pysähdyttävät.). Mutta silti: kukaan ei jaksanut olla riittävän peräänantamaton ja sinnikäs, jotta kipulääkkeiden käytölle olisi saatu stoppi. Hänen tuskansa näkyi varmasti ulospäin, mutta monella ei liene riittänyt energia miettiä, mikä tuskan takana oikeasti piilee. Koukussa oleva voi huutaa apua, mutta silti kieltää tarvitsevansa sitä.

        Tuntuu, että kuuluisuuden hinta oli liian kova. Toki Michael antoi hirmuisen paljon. Huomaan hänen positiivisen vaikutuksensa itseeni jopa siinä, kuinka käyttäydyn omien lapsieni ja heidän pyyntöjensä ja vaatimustensa kanssa.

        Haluan myös antaa omille lapsilleni riittävästi omaa aikaani (mikä sitten on riittävästi..) ja haluaisin pystyä luomaan heille riittävän vahvan pohjan elämään: auttaa itsetunnon ja asioiden käsittelykyvyn syntymisessä. Jos lapsuudesta ei tule tarpeeksi vahvaa pohjaa vastoinkäymisten ja mutkien selvittelemiseen, on vaikeuksista - ja koko taipaleesta iloineen ja murheineen - vaikeampi selviytyä pää pystyssä.

        En ole kuolemansa jälkeen kyennyt kuuntelemaan Michaelin musiikkia kovinkaan paljoa - koen sen jollain lailla liian satuttavana.

        Ajatusten vaihto on erittäin tervetullutta. Esittelin itseäni tuolla ylempänä ketjussa. Olen sitä sukupolvea myös, joilla ekat albumit on vinyyleinä :)

        Heh, otin itselleni tuon vähän teinimäiseltä vaikuttavan nimimerkin, vaikka olen tuo edellä kirjoitellut 60-lukulainen, mutta tässä nostalgiahurmiossa on mieli nuortunut kertaheitolla niin paljon, että se sallittakoon...

        Aika huikeaa, että MJ:llä on näin paljon vaikutusta ihmisiin riippumatta sukupuolesta, iästä, rodusta, sosioeonomisesta asemasta jne ympäri maapallon, että hänen esimerkkinsä vaikuttaa jopa henkilökohtaiseen käytökseen ja suhtautumiseen lähipiiriin! Olen nimittäin ajatellut ihan samoin. On tullut käytyä paljonkin läpi syitä ja seurauksia - miten pienillä ja suurilla asioilla voi olla hyvinkin kauaskantoisia seurauksia. En pidä itseäni mitenkään keskimääräistä empaattisempana ihmisenä ja olen ihmetellytkin, miten MJ:n elämänkohtalo koskettaa niin syvästi. Ehkä se on se viattomuus ja herkkyys, mikä hänestä aina huokui.

        Vaikeinta on ymmärtää juuri tuo lääkeaddiktioasia. Sillä alueella mennään kyllä puhtaasti arvailujen ja spekulaatioiden puolelle, mutta veikkaisin, että hän oli tavallaan uhri eli tuskin hän itse oma-aloitteisesti rupesi niitä päihdetarkoituksessa käyttämään vaan veikkaisin, että niitä ehkä määräiltiin vähän turhan anteliaasti ja sitten hän olikin jo koukussa ja varmaan yritti taistella ja sisimmässään kärsi ja ahdistui siitä että näin oli käynyt mutta kukaan ei ymmärtänyt/osannut/rohjennut/halunnut auttaa ajoissa. Ikuiseksi mysteeriksi jää, onko tuo analyysi lähelläkään totuutta. Joka tapauksessa Morphine-biisi nostaa kyllä kylmät väreet pintaan. En käsitä, miten tuollainen kappale ylipäänsä saattoi päätyä albumille, olihan siinä iso tuotantoryhmä mukana levyä puuhaamassa. Hätähuuto on jotenkin niin hyytävän ilmeinen, huh.

        No, jaksan uskoa, että suuren osan elämästään hän oli kuitenkin onnellinen, ainakin näytti aidosti nauttivan esiintymisestä ja mukavia pieniä pilkahduksia hyvistä hetkistä on you tubessakin todisteena. Viimeiset 10v saattoi olla aika rankkaa, mutta silläkin oli merkityksensä, mistä tämäkin keskustelupalsta on oiva osoitus!


      • surkuttelua
        MJgirl kirjoitti:

        Heh, otin itselleni tuon vähän teinimäiseltä vaikuttavan nimimerkin, vaikka olen tuo edellä kirjoitellut 60-lukulainen, mutta tässä nostalgiahurmiossa on mieli nuortunut kertaheitolla niin paljon, että se sallittakoon...

        Aika huikeaa, että MJ:llä on näin paljon vaikutusta ihmisiin riippumatta sukupuolesta, iästä, rodusta, sosioeonomisesta asemasta jne ympäri maapallon, että hänen esimerkkinsä vaikuttaa jopa henkilökohtaiseen käytökseen ja suhtautumiseen lähipiiriin! Olen nimittäin ajatellut ihan samoin. On tullut käytyä paljonkin läpi syitä ja seurauksia - miten pienillä ja suurilla asioilla voi olla hyvinkin kauaskantoisia seurauksia. En pidä itseäni mitenkään keskimääräistä empaattisempana ihmisenä ja olen ihmetellytkin, miten MJ:n elämänkohtalo koskettaa niin syvästi. Ehkä se on se viattomuus ja herkkyys, mikä hänestä aina huokui.

        Vaikeinta on ymmärtää juuri tuo lääkeaddiktioasia. Sillä alueella mennään kyllä puhtaasti arvailujen ja spekulaatioiden puolelle, mutta veikkaisin, että hän oli tavallaan uhri eli tuskin hän itse oma-aloitteisesti rupesi niitä päihdetarkoituksessa käyttämään vaan veikkaisin, että niitä ehkä määräiltiin vähän turhan anteliaasti ja sitten hän olikin jo koukussa ja varmaan yritti taistella ja sisimmässään kärsi ja ahdistui siitä että näin oli käynyt mutta kukaan ei ymmärtänyt/osannut/rohjennut/halunnut auttaa ajoissa. Ikuiseksi mysteeriksi jää, onko tuo analyysi lähelläkään totuutta. Joka tapauksessa Morphine-biisi nostaa kyllä kylmät väreet pintaan. En käsitä, miten tuollainen kappale ylipäänsä saattoi päätyä albumille, olihan siinä iso tuotantoryhmä mukana levyä puuhaamassa. Hätähuuto on jotenkin niin hyytävän ilmeinen, huh.

        No, jaksan uskoa, että suuren osan elämästään hän oli kuitenkin onnellinen, ainakin näytti aidosti nauttivan esiintymisestä ja mukavia pieniä pilkahduksia hyvistä hetkistä on you tubessakin todisteena. Viimeiset 10v saattoi olla aika rankkaa, mutta silläkin oli merkityksensä, mistä tämäkin keskustelupalsta on oiva osoitus!

        Michael Jackson nyt on kuitenkin yksi maailman menestyksekkäimmistä ihmisistä kautta aikojen. Ja se tietty kypsymättömyys tai herkkyys, joka teki hänestä haavoittuvan, oli myös hänen loistavin vahvuutensa, IMHO. Jos ajattelee vaikkapa hänen koskettavimpia kappaleitansa (makuasia tietysti) Human Nature, Earth Song, tai vaikka Speechless on pakko todeta että suurin osa ihmisistä ei kehtaisi tehdä noin yltiöromanttisia ja emotionaalisesti pakottavia kappaleita eivätkä tietenkään osaisikaan. Minäkin nauroin ääneen kun kuulin Earth Songin ensimmäisen kerran, koska se vaan vetää koko homman niin överiksi. Muutaman kuuntelun jälkeen pääsin siitä noloudesta yli. Jotenkin se nolous johtui siitä että Michael koskettaa minussa aidoimpia lapsen tunteita, toivoa, uteliaisuutta, pateettisuutta, uskoa ja rakkautta. Ja jos tämän lapsekkuuden lahjan kääntöpuoli oli se, että hänen oli vaikea päästä irti huumeista ja hänen yleinen elämänhallintansa ei muutenkaan ollut vahvinta, niin sitten niin vaan oli.

        Ja minusta Morphine on upea kappale. Siitä aistii nistin tuskan ja toisaalta helpotuksen. En tiedä onko Michael koskaan laulanut mistään samanlaisella tunteella millä hän laulaa "Demerol"...


      • fani yli 20 v takaa
        MJgirl kirjoitti:

        Heh, otin itselleni tuon vähän teinimäiseltä vaikuttavan nimimerkin, vaikka olen tuo edellä kirjoitellut 60-lukulainen, mutta tässä nostalgiahurmiossa on mieli nuortunut kertaheitolla niin paljon, että se sallittakoon...

        Aika huikeaa, että MJ:llä on näin paljon vaikutusta ihmisiin riippumatta sukupuolesta, iästä, rodusta, sosioeonomisesta asemasta jne ympäri maapallon, että hänen esimerkkinsä vaikuttaa jopa henkilökohtaiseen käytökseen ja suhtautumiseen lähipiiriin! Olen nimittäin ajatellut ihan samoin. On tullut käytyä paljonkin läpi syitä ja seurauksia - miten pienillä ja suurilla asioilla voi olla hyvinkin kauaskantoisia seurauksia. En pidä itseäni mitenkään keskimääräistä empaattisempana ihmisenä ja olen ihmetellytkin, miten MJ:n elämänkohtalo koskettaa niin syvästi. Ehkä se on se viattomuus ja herkkyys, mikä hänestä aina huokui.

        Vaikeinta on ymmärtää juuri tuo lääkeaddiktioasia. Sillä alueella mennään kyllä puhtaasti arvailujen ja spekulaatioiden puolelle, mutta veikkaisin, että hän oli tavallaan uhri eli tuskin hän itse oma-aloitteisesti rupesi niitä päihdetarkoituksessa käyttämään vaan veikkaisin, että niitä ehkä määräiltiin vähän turhan anteliaasti ja sitten hän olikin jo koukussa ja varmaan yritti taistella ja sisimmässään kärsi ja ahdistui siitä että näin oli käynyt mutta kukaan ei ymmärtänyt/osannut/rohjennut/halunnut auttaa ajoissa. Ikuiseksi mysteeriksi jää, onko tuo analyysi lähelläkään totuutta. Joka tapauksessa Morphine-biisi nostaa kyllä kylmät väreet pintaan. En käsitä, miten tuollainen kappale ylipäänsä saattoi päätyä albumille, olihan siinä iso tuotantoryhmä mukana levyä puuhaamassa. Hätähuuto on jotenkin niin hyytävän ilmeinen, huh.

        No, jaksan uskoa, että suuren osan elämästään hän oli kuitenkin onnellinen, ainakin näytti aidosti nauttivan esiintymisestä ja mukavia pieniä pilkahduksia hyvistä hetkistä on you tubessakin todisteena. Viimeiset 10v saattoi olla aika rankkaa, mutta silläkin oli merkityksensä, mistä tämäkin keskustelupalsta on oiva osoitus!

        Oletteko jo lukeneet viestin 'MJ-tapaaminen'?
        Haen tässä vertaistukea yli kolmikymppisistä faneista, jollainen itsekin tavallaan olen.. lapsenmielinen, vaan en lapsellinen.. mutta reilusti yli kolmekymppinen ;)) Arvostan suuresti nuorempaa fanisukupolvea, en minä sillä.. mutta tällaiselle äiti-ihmiselle tulee joskus kovin tätimäinen olo jos on vain nuoria, kauniita parikymppisiä ympärillä ;)

        Eikö olisi ihana tavata muita faneja?? Lukekaa tuo tapaamisviesti ja laittakaa mietintään!!??
        :)


      • MJgirl
        fani yli 20 v takaa kirjoitti:

        Oletteko jo lukeneet viestin 'MJ-tapaaminen'?
        Haen tässä vertaistukea yli kolmikymppisistä faneista, jollainen itsekin tavallaan olen.. lapsenmielinen, vaan en lapsellinen.. mutta reilusti yli kolmekymppinen ;)) Arvostan suuresti nuorempaa fanisukupolvea, en minä sillä.. mutta tällaiselle äiti-ihmiselle tulee joskus kovin tätimäinen olo jos on vain nuoria, kauniita parikymppisiä ympärillä ;)

        Eikö olisi ihana tavata muita faneja?? Lukekaa tuo tapaamisviesti ja laittakaa mietintään!!??
        :)

        Ensireaktioni oli että tollaiseen olen aivan yli-ikäinen!
        Mutta en nyt pidä sittenkään mahdottomana näyttäytyä paikalla. Se kyllä riippuu muusta lauantain ohjelmasta ja vähän säästäkin ja jos tulen niin mulla on sitten poika mukana eikä me missään tapauksessa voida pitkäksi aikaa jäädä.
        Vastaus on siis ehkä!
        Idea sinänsä on hauska kieltämättä uteliaana ihmisenä olisi kiinnostavaa nähdä muita pitkän linjan faneja. Just joku päivä mielessäni naureskelin, että mulla soi MJ:n levyt varmaan vielä aikanaan vanhainkodissakin, siinä on sitten hoitajilla ihmettelemistä :D


      • mutta mulla on
        MJgirl kirjoitti:

        Ensireaktioni oli että tollaiseen olen aivan yli-ikäinen!
        Mutta en nyt pidä sittenkään mahdottomana näyttäytyä paikalla. Se kyllä riippuu muusta lauantain ohjelmasta ja vähän säästäkin ja jos tulen niin mulla on sitten poika mukana eikä me missään tapauksessa voida pitkäksi aikaa jäädä.
        Vastaus on siis ehkä!
        Idea sinänsä on hauska kieltämättä uteliaana ihmisenä olisi kiinnostavaa nähdä muita pitkän linjan faneja. Just joku päivä mielessäni naureskelin, että mulla soi MJ:n levyt varmaan vielä aikanaan vanhainkodissakin, siinä on sitten hoitajilla ihmettelemistä :D

        aika pitkä matka. Itseni tuntien saatan silti tulla paikalle, koska Helsinkiin olisi muutakin asiaa. Pitää vielä vähän kypsytellä ajatusta - olisi tosi kiva nähdä muita saman alan hörhöjä ;-)

        ap


      • vanhainkotiin
        MJgirl kirjoitti:

        Ensireaktioni oli että tollaiseen olen aivan yli-ikäinen!
        Mutta en nyt pidä sittenkään mahdottomana näyttäytyä paikalla. Se kyllä riippuu muusta lauantain ohjelmasta ja vähän säästäkin ja jos tulen niin mulla on sitten poika mukana eikä me missään tapauksessa voida pitkäksi aikaa jäädä.
        Vastaus on siis ehkä!
        Idea sinänsä on hauska kieltämättä uteliaana ihmisenä olisi kiinnostavaa nähdä muita pitkän linjan faneja. Just joku päivä mielessäni naureskelin, että mulla soi MJ:n levyt varmaan vielä aikanaan vanhainkodissakin, siinä on sitten hoitajilla ihmettelemistä :D

        taida kovin montaa vuotta enää ollakaan...


      • poika sulla on?
        MJgirl kirjoitti:

        Ensireaktioni oli että tollaiseen olen aivan yli-ikäinen!
        Mutta en nyt pidä sittenkään mahdottomana näyttäytyä paikalla. Se kyllä riippuu muusta lauantain ohjelmasta ja vähän säästäkin ja jos tulen niin mulla on sitten poika mukana eikä me missään tapauksessa voida pitkäksi aikaa jäädä.
        Vastaus on siis ehkä!
        Idea sinänsä on hauska kieltämättä uteliaana ihmisenä olisi kiinnostavaa nähdä muita pitkän linjan faneja. Just joku päivä mielessäni naureskelin, että mulla soi MJ:n levyt varmaan vielä aikanaan vanhainkodissakin, siinä on sitten hoitajilla ihmettelemistä :D

        -suunnilleen?
        (ketjun aloittaja kohta sadattelee, että tulipa sanottua ääneen.. tulee lasten kerho mukaan;))
        Minulla olis alle kouluikäisiä :D


      • MJgirl
        poika sulla on? kirjoitti:

        -suunnilleen?
        (ketjun aloittaja kohta sadattelee, että tulipa sanottua ääneen.. tulee lasten kerho mukaan;))
        Minulla olis alle kouluikäisiä :D

        just ekaluokan...


      • vaikka sauvakävelemään.
        MJgirl kirjoitti:

        just ekaluokan...

        MJ ei teistä tykkää, eikä Bubbles, enkä liioin minä.


      • sun ikäinen ;)
        vaikka sauvakävelemään. kirjoitti:

        MJ ei teistä tykkää, eikä Bubbles, enkä liioin minä.

        Muista vaihtaa puhtaat sukat ja kalsarit taas aamulla :))


      • tukimme korvamme!

      • Poikani kun

      • Tunnen yhden 60-
        poika sulla on? kirjoitti:

        -suunnilleen?
        (ketjun aloittaja kohta sadattelee, että tulipa sanottua ääneen.. tulee lasten kerho mukaan;))
        Minulla olis alle kouluikäisiä :D

        vuotiaankin MJ-fanin tai ainakin pitkäaikaisen sympatiseeraajan! Minulla on 3,5-vuotias ja ekaluokkalainen, mutta en ottaisi mukaan kuin toisen onnellisen lauantaina. Kumpikin on kova Thriller-fani, mutta valitettavasti eivät ehkä muuten ole vielä täysin uskossa ;-)

        Ap


      • Äiti 43-vee
        Tunnen yhden 60- kirjoitti:

        vuotiaankin MJ-fanin tai ainakin pitkäaikaisen sympatiseeraajan! Minulla on 3,5-vuotias ja ekaluokkalainen, mutta en ottaisi mukaan kuin toisen onnellisen lauantaina. Kumpikin on kova Thriller-fani, mutta valitettavasti eivät ehkä muuten ole vielä täysin uskossa ;-)

        Ap

        olen niin kauan tykänny kun sain oman kasettidekin =) Nauhoitin radiosta (toisesta) dekin mikillä radiosta musaa kasetille. Ostin isän antamilla jouluostosrahoilla (sain 20-50 markkaa) Michaelin kasetteja joka joulu. Sen jälkeen Cd-levyjä. Harmittaa aivan h..tisti etten päässyt sen konserttiin aikanaan =(
        Musa on parasta mahdollista ja siitä näkee mikä mies oli - menestys aina kun julkaisi levyjä.
        Sydän pakahtui kui kuulin että hän oli kuollut. En ole edes mikään himofanittaja, mutta jos ikään kuka kysyi minulta kuka on maailman paras popartisti, niin kukas muu kuin Michael. R.I.P.


    • Maikkelifani

      Täällä on 14-vuotias fani ja löysin Maikkelin tänä vuonna (2017) nyt on tultua fanitettua kolme kuukautta. Michael on mun pakkomielle ja mietin häntä joka päivä. Selvitin pitkään tätä lasten hyväksikäyttö juttua, että onko Michael syytön vai ei. Kun monet puhuvat, että se ois lahjonu kaikki. Mutta voin sanoa, että tiedän kaiken oleellisen maikkelista enkä tän enempää varmaa tietoa voisi tietääkkään. Totesin, että Michael on syytön ja seuraan monia Instagram fanisivua maikkelista. Rakastan Michaelia liikaa. Kavereitakin ärsyttää kun puhun siitä liikaa. Mun lempibiisi tällä hetkellä on Give into me, Bad, Smooth criminal, Unbreakble, PYT ja tykkään tosi paljon myös Dirty Dianasta. Osaan luetella varmaan 50-60 Maikkelin biisii. Tiedän kaiken mitä Maikkeli on joutunu kokemaan sen isästä happikoneeseen ja valvontakamerat käytävillä, kaikki painostus ja syyttely, uhkailu, hullut fanit ja upeat hetket myös fanien kanssa ja se suru mitä se koki. Tiiän et Michael itki yksinäisyyttään usein ja kuinka sen isä peläytti sem tulemalla sen makuuhuoneen ikkunasta ja kuinka se näkee painajaista kun se siepataan ja näkee painajaisia siitä austraalijaisesta fanista joka uhkaili ja vainos sitä. Kaikki kakka mitä se sai sen niskaan, mutta oli sillä paljon hyviä asioita sen elämässä PALJON mutta en tiiä oliko niitä yhtä paljon kuin hyviä? Sen voin varmaks sanoa että se ei todellakaan oo kuollu. Sitä juttua oon eniten tutkinu ja pitkien haastattelu videoiden, xscape albumim biisien sanojen tutkiminen ja sen lääkäreiden mielipiteiden tutkimen ja osaan kyllä erottaa potaskan totuudesta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe