Mieltäni askarruttavat kysymykset!

-californiahereicome-

Kysymykseni:

1.Matkustan marraskuussa Helsingistä San Diegoon ja ennen sitä on kaksi välilaskua. Miten saan matkatavarani suoraan Helsingistä San Diegoon? En tahtoisi roudata tavaroita lentokentillä... vai onko edes mahdollista? mistä kyselen? miten toimin?

2. Pärjäänkö yksin Lontoon ja Los Angelesin kentällä? Tai mitä minun tulisi ottaa huomioon tai onko helppo löytää auttava ihminen joka opastaa oikealle portille? kertokaa kokemuksia? En tahtoisi myöhästyä lennolta!


Kiitos jos joku vastaisi:)

15

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-x

      Jos kaikki liput ovat yhdellä lipulla eikä erikseen ostettuna;

      Kun luovutat laukut lentoyhtiölle lähtöselvityksessä Suomessa, ne menevät Los Angelesiin saakka. Koneessa olet saanut täytettävksi vihreäön ja valkoisen kaavakkeen. Ensin menet maahantuloon vihreän kaavakkeen kanssa, tämän jälkeen noudat laukut hihnalta seuraavasta hallista (monitorista näet mille numeroidulle laukkuhihnalle tavarasi tulevat. Tämän jälkeen menet tulliin valkoisen kaavakkeen ja tavaroidesi kanssa. Tullin jälkeen useilla lentokentillä on tiski, johon voit jättää matkatavarat jatkolennolle tai jos tällaista ei ole, menet ko. lentoyhtiön lähtöselvitykseen (katso monitoreista, millä tiskillä ko. lento selvitetään, yleensä kerros ylöspäin maahantulosta "departures").

      Oikealle portille välilaskupaikoilla löydät seuraamalla monitoreja, joissa on lennon numero ja kohde sekä portin numero. Toivottavasti lentojen välilssä on riittävästi aikaa.

      • ap.

        Siinä oli juuri sopivan selkeä vastaus!

        Lentojen välissä on aikaa 2tuntia ja 45min, joten enköhän kerkeä!

        Eli Losissa sitten vien matkatavarat San Diegoon menevään koneeseen? Eli en saa tavaroita suoraan San Diegoon?


      • Keke .
        ap. kirjoitti:

        Siinä oli juuri sopivan selkeä vastaus!

        Lentojen välissä on aikaa 2tuntia ja 45min, joten enköhän kerkeä!

        Eli Losissa sitten vien matkatavarat San Diegoon menevään koneeseen? Eli en saa tavaroita suoraan San Diegoon?

        Jenkkeihin kun lentää, matkatavarat ja kaikki tsekataan ensimmäisessä laskeutumispaikassa.


      • Keke . kirjoitti:

        Jenkkeihin kun lentää, matkatavarat ja kaikki tsekataan ensimmäisessä laskeutumispaikassa.

        ensimmäisessä yhdysvaltain kentässä.....kö?


    • pam---

      Kohtaan 2) vastaan, että pärjäät mutta ole tarkkana minne menet. Lontoossa on muuten useampi kenttä, puhut kai Heathrowsta? Siinäkin on monta terminaalia jotka ovat eri rakennuksia kaukana toisistaan, joten selvitä tarkkaan mistä siirryt ja minne, katso heidän nettisivultaan kartasta reitti yms. valmiiksi. Samoin LA:sta.

      USA:an lentäessä muista noudattaa erittäin tarkasti kaikki turvaohjeita. Passi pitää olla se oikea mikrosirupassi ja jos menet vain turistiksi, sun pitää hakea se ESTA-lupa. Sen selvität USA:n lähetystöstä - ilman sitä ei koneeseen pääse nykyään. http://finland.usembassy.gov/root/pdfs/esta_fin.pdf

      USA:han mentäessä tehdään turvatarkastukset ja haastattelut Euroopassa, sun tapauksessa siis Lontoossa, itse jouduin viimeksi jopa FBI:n haastatteluun. Valmistaudu vastaamaan kysymyksiin matkastasi, sen tarkoituksesta, ja matkatavaroistasi.

      Lontoossa voi olla aika pitkä matka siitä mistä tsekkaat sisään lennolle siihen missä on turvatarkastus ja vielä matkaa siihen portille mistä menet koneeseen. Ja jonot joka paikkaan. Kannattaa varata paljon aikaa ja mennä aivan suoraan portille asti, eikä jäädä ostoksille mihinkään väliin. Turvatarkastuksessa voidaan pyytää riisumaan kengät ynnä muuta, joten aikaa menee.

      Kentillä saattaa lennon lähtöporttikin vaihtua välillä, joten monitoreista kannattaa seurata tarkkaan lennon tietoja.

      Yleensä USA:n koneessa jaetaan tullin lomake joka täytyy täyttää, huom. hedelmiä yms. ei kannata ottaa mukaan. Jos matkalla ostaa jotain, ne kantsii syödä pois ennen maahantuloa.

      USA:ssa turvatarkastusralli on vielä tiukempi usein (kiitokset vaan Homeland Security Dept.). Siellä voit joutua vielä jonottamaan maahanmuuttoviranomaisten haastatteluun, voi olla että ottavat sormenjäljet ja kuvia, yms. Kentälläoloaika voi pahimmassa tapauksessa kulua kokonaan tähän ruljanssiin.

      Varaa siksi käsipakaasiin mukaan jotain evästä, (ei hedelmää) jotain energiapatukoita.

      Muista nesteiden kuljetukseen liittyvät säännökset.

      • ap.

        Kiitos paljon pamille noin hyvästä vastauksesta! Tulikin paljon tietoa.

        Huoh, pelottaa kyllä tosiaan, että mitä jos en löydäkkään oikealla portille tai eksyn tai jotain:s Toki englantia osaan puhua, joten luulisi, että joku ystävällinen ihminen osaisi neuvoa minua sitten?

        Olen aiemmin vain matkustanut perheen kanssa kanariansaarille(ei välilaskuja!) ja sitä ennen kerran losiin asti pariisin kautta, mutta silloinkin oli muita mukana ja seurasin vain muita.

        Eli lentokenttien pohjakuvat on siis nähtävillä, että voi valmiiksi suunnitella reittinsä? Hmm, en tiedä osaanko katsoa edes lipustani mistä koneeni lähtee(ostin liput netistä). Onneksi matkaan vielä muutama kuukausi, niin tässä kerkeää!:) Hirveä jännitys kyllä...


      • pam---
        ap. kirjoitti:

        Kiitos paljon pamille noin hyvästä vastauksesta! Tulikin paljon tietoa.

        Huoh, pelottaa kyllä tosiaan, että mitä jos en löydäkkään oikealla portille tai eksyn tai jotain:s Toki englantia osaan puhua, joten luulisi, että joku ystävällinen ihminen osaisi neuvoa minua sitten?

        Olen aiemmin vain matkustanut perheen kanssa kanariansaarille(ei välilaskuja!) ja sitä ennen kerran losiin asti pariisin kautta, mutta silloinkin oli muita mukana ja seurasin vain muita.

        Eli lentokenttien pohjakuvat on siis nähtävillä, että voi valmiiksi suunnitella reittinsä? Hmm, en tiedä osaanko katsoa edes lipustani mistä koneeni lähtee(ostin liput netistä). Onneksi matkaan vielä muutama kuukausi, niin tässä kerkeää!:) Hirveä jännitys kyllä...

        Normaaliälyllä selviää, kunhan ei jännitä. Mutta etukäteen asioiden selvittäminen helpottaa usein jännitystä ja helpottaa suunnistamista kentillä.

        Tosi kätevää on etukäteen tarkistaa Google Mapsista myös vaikkapa miltä hotellin tms. alue ja kadut näyttävät livenä, nythän monesta kaupungista löytyy ihan oikeaa katukuvaa. Jos esim. on menossa taksilla tai bussilla johonkin hotelliin, voi Googlesta katsoa siinä lähellä olevat maamerkit niin tietää missä jää pois bussista tai pysäyttää taksin tms.. Tai katsoo valmiiksi ruokapaikan!

        Ja joka kentällä on henkilökuntaa ja info-tiski, josta saa apua. Eli parempi kysyä kuin kärvistellä yksin. Selviäähän kentällä sitäpaitsi monet täysin kielitaidottomatkin ihmiset, joten kyllä sinä englantia puhuvana järkevänä suomalaisena selviät. Mutta kannattaa aina tarkistaa kolme kertaa minne on menossa.

        Mun kokemus on se, että juuri suurilla kentillä turva- yms. asiat aiheuttavat kiirettä, joten kannattaa todella varata aikaa, varsinkin jos on monta välilaskua ja silleen.

        Mun yleismatkustusneuvot on nämä:

        - kirjoita pienelle pahville kaikki tärkeät puhelinnumerot ja osoitteet ja passin numero ja luottokorttitiedot. Käytä keksimääsi salakieltä, jos kirjoitat luottokorttisi numeron. Laita tämä pahvinpala jonnekin housuntaskuun tms. joka on aina mukana, tytöt vaikka rintaliiviin ;-) Tämä on varakeino sille, että a) kännykkäsi b) passisi c) luottokorttisi tai d) all of the above varastetaan. Koska kuka muistaa ulkoa puhelinnumeroita nykyään??? Ne luottokorttien sulkunumerot on tärkeät. Myös matkamaan Suomen suurlähetystön hätäpuhelinnumero.

        - mene aina ilmaiseen vessaan kun sellaisen näet. Tai no melkein aina... :-) Pidä nenäliinoja aina mukana. Samoin joku makea pillimehu (osta vasta turvatarkastuksen jälkeen kentältä nestesäädösten takia) ja energiapatukka tms.

        - Passista voi lisäksi pitkälle matkalle ottaa mukaan valokopion, helpottaa byrokratiaa jos passi viedään.

        - käytä aina matkalla rahavyötä, jossa on passi, luottokortti, suurin osa käteisestä ja liput. Varsinkin jos matkustat yksin. Vältä rahan ottamista lompakosta maksaessa, kätevää on käyttää reisitaskuhousuja, jonka taskuihin voi aina laittaa pieniä määriä rahaa pikkuostoksia varten. On paljon helpompi viedä lompakko takataskusta kuin pikkukolikko tai pieneksi taiteltu seteli napilla suljetusta taskusta polven kohdalta.

        - USA.ssa luottokortti on tärkeä (Visa Electron käy luottokortista). Usein kun tekee varauksia tms. joutuu kertomaan kortin numeron vakuudeksi.


      • tottakai turvatarkastukset tehdään lähtökentällä lennät mihin hyvänsä!Mutta että Lontoon kentällä fbi:in edustajat paikalla?
        Usa:n rajavartijalle tarvitaan passi ja täytetty i-94W kaavake jota jaetaan koneissa ennen yhdysvaltoihin laskeutumista.
        Tulli haluaa oman kaavakkeen .Sitäkin saa koneesta.Yksi perhettä kohden riittää.
        Turisteilta otetaan aina sormenjäljet ja kuva,mikäli ne ei näy tiedostoissa.Samalla tekevät lyhyen kyselyn matkan tarkoituksesta ja niin ed.
        Viimeksi olin kesäkuussa Miamissa.
        Vielä joku ilmoitti että visa electron käy luottokortista EI käy!


      • pam---
        arvo-poika kirjoitti:

        tottakai turvatarkastukset tehdään lähtökentällä lennät mihin hyvänsä!Mutta että Lontoon kentällä fbi:in edustajat paikalla?
        Usa:n rajavartijalle tarvitaan passi ja täytetty i-94W kaavake jota jaetaan koneissa ennen yhdysvaltoihin laskeutumista.
        Tulli haluaa oman kaavakkeen .Sitäkin saa koneesta.Yksi perhettä kohden riittää.
        Turisteilta otetaan aina sormenjäljet ja kuva,mikäli ne ei näy tiedostoissa.Samalla tekevät lyhyen kyselyn matkan tarkoituksesta ja niin ed.
        Viimeksi olin kesäkuussa Miamissa.
        Vielä joku ilmoitti että visa electron käy luottokortista EI käy!

        a) USA:n turvatarkastukset ovat tarkemmat kuin muiden. Muualla ainakaan en ole joutunut haastatteluun. FBI teki pistokokeikeina haastatteluja ei Lontoossa vaan muistaakseni Schipholissa. Nelisen vuotta sitten taisi olla.

        b) USA:han tarvitaan nykyisin se etukäteen Suomesta hankittu ESTA-lupa, jos ei matkusta viisumilla. Ilman ei koneeseen pääse Suomesta. Ja niin, passin pitää olla voimassa 6 kk matkan jälkeen, muissa maissa voi 3 kk riittää.

        c) Annoin aina USA:ssa ja Kanadassa Electronin numeron, kun luottokorttin numeroa kysyttiin. USA:ssahan ei ole tuota sotua, joka meillä aina kysytään takeeksi kun vaikka tilaa tai varaa jotain, joten Visa avaa ovet. Eri systeemi nääs.

        (Jenkit eivät tiedä mikä se Electron on, mutta siitä ei kannata välittää, koska se nyt toimii yleensä kaikissa paikoissa missä tavallinen Visan luottokorttikin.)

        Rahaa voi Visa E:llä ottaa niistä automaateista, joissa on Visa Electronin merkki. Maksaa sillä voi niissä liikkeissä joissa on on-line yhteys maksupäätteessä (siis ihan kuin Suomessa). Täytyy vaan maksaessa ym. muistaa, että se on debitkortti. Aina pitäisi jättää tilille pikkaisen varaa tilille valuutan vaihtoa ja muita kuluja varten.


      • Kylla on
        pam--- kirjoitti:

        a) USA:n turvatarkastukset ovat tarkemmat kuin muiden. Muualla ainakaan en ole joutunut haastatteluun. FBI teki pistokokeikeina haastatteluja ei Lontoossa vaan muistaakseni Schipholissa. Nelisen vuotta sitten taisi olla.

        b) USA:han tarvitaan nykyisin se etukäteen Suomesta hankittu ESTA-lupa, jos ei matkusta viisumilla. Ilman ei koneeseen pääse Suomesta. Ja niin, passin pitää olla voimassa 6 kk matkan jälkeen, muissa maissa voi 3 kk riittää.

        c) Annoin aina USA:ssa ja Kanadassa Electronin numeron, kun luottokorttin numeroa kysyttiin. USA:ssahan ei ole tuota sotua, joka meillä aina kysytään takeeksi kun vaikka tilaa tai varaa jotain, joten Visa avaa ovet. Eri systeemi nääs.

        (Jenkit eivät tiedä mikä se Electron on, mutta siitä ei kannata välittää, koska se nyt toimii yleensä kaikissa paikoissa missä tavallinen Visan luottokorttikin.)

        Rahaa voi Visa E:llä ottaa niistä automaateista, joissa on Visa Electronin merkki. Maksaa sillä voi niissä liikkeissä joissa on on-line yhteys maksupäätteessä (siis ihan kuin Suomessa). Täytyy vaan maksaessa ym. muistaa, että se on debitkortti. Aina pitäisi jättää tilille pikkaisen varaa tilille valuutan vaihtoa ja muita kuluja varten.

        USAssa sosiaaliturvatunnus mutta sita ei kayteta henkilollisyyden tunnistamisessa eika sita levitella muiden nahtavaksi.


      • pam--- kirjoitti:

        a) USA:n turvatarkastukset ovat tarkemmat kuin muiden. Muualla ainakaan en ole joutunut haastatteluun. FBI teki pistokokeikeina haastatteluja ei Lontoossa vaan muistaakseni Schipholissa. Nelisen vuotta sitten taisi olla.

        b) USA:han tarvitaan nykyisin se etukäteen Suomesta hankittu ESTA-lupa, jos ei matkusta viisumilla. Ilman ei koneeseen pääse Suomesta. Ja niin, passin pitää olla voimassa 6 kk matkan jälkeen, muissa maissa voi 3 kk riittää.

        c) Annoin aina USA:ssa ja Kanadassa Electronin numeron, kun luottokorttin numeroa kysyttiin. USA:ssahan ei ole tuota sotua, joka meillä aina kysytään takeeksi kun vaikka tilaa tai varaa jotain, joten Visa avaa ovet. Eri systeemi nääs.

        (Jenkit eivät tiedä mikä se Electron on, mutta siitä ei kannata välittää, koska se nyt toimii yleensä kaikissa paikoissa missä tavallinen Visan luottokorttikin.)

        Rahaa voi Visa E:llä ottaa niistä automaateista, joissa on Visa Electronin merkki. Maksaa sillä voi niissä liikkeissä joissa on on-line yhteys maksupäätteessä (siis ihan kuin Suomessa). Täytyy vaan maksaessa ym. muistaa, että se on debitkortti. Aina pitäisi jättää tilille pikkaisen varaa tilille valuutan vaihtoa ja muita kuluja varten.

        Saitko jenkeissä auton vuokrattua electronilla?entä hotellin takuumaksun?
        Jos puhut debit korteista niin kyllä ne jenkkilässä tunnetan,p-aukisten korttina!
        Esta lupaa ei ole kysytty ainakaan suomessa eikä frankfurtissa.Lento Lufthansa : Helsinki -Frankfurt-Miami.
        Monta kertaa olet käynyt jenkkkilässä ja minkä ikäisenä?


      • Syyskuussa menossa
        pam--- kirjoitti:

        a) USA:n turvatarkastukset ovat tarkemmat kuin muiden. Muualla ainakaan en ole joutunut haastatteluun. FBI teki pistokokeikeina haastatteluja ei Lontoossa vaan muistaakseni Schipholissa. Nelisen vuotta sitten taisi olla.

        b) USA:han tarvitaan nykyisin se etukäteen Suomesta hankittu ESTA-lupa, jos ei matkusta viisumilla. Ilman ei koneeseen pääse Suomesta. Ja niin, passin pitää olla voimassa 6 kk matkan jälkeen, muissa maissa voi 3 kk riittää.

        c) Annoin aina USA:ssa ja Kanadassa Electronin numeron, kun luottokorttin numeroa kysyttiin. USA:ssahan ei ole tuota sotua, joka meillä aina kysytään takeeksi kun vaikka tilaa tai varaa jotain, joten Visa avaa ovet. Eri systeemi nääs.

        (Jenkit eivät tiedä mikä se Electron on, mutta siitä ei kannata välittää, koska se nyt toimii yleensä kaikissa paikoissa missä tavallinen Visan luottokorttikin.)

        Rahaa voi Visa E:llä ottaa niistä automaateista, joissa on Visa Electronin merkki. Maksaa sillä voi niissä liikkeissä joissa on on-line yhteys maksupäätteessä (siis ihan kuin Suomessa). Täytyy vaan maksaessa ym. muistaa, että se on debitkortti. Aina pitäisi jättää tilille pikkaisen varaa tilille valuutan vaihtoa ja muita kuluja varten.

        Pam - Eri kokemukset kirjoittaa, että passin pitää olla voimassa 6 kk matkan jälkeen. Mistä tälläisen tiedon olet saanut? Tietääkseni ei pidä paikkaansa. Kts USA:n lähetystön sivut.


      • Pam---
        arvo-poika kirjoitti:

        Saitko jenkeissä auton vuokrattua electronilla?entä hotellin takuumaksun?
        Jos puhut debit korteista niin kyllä ne jenkkilässä tunnetan,p-aukisten korttina!
        Esta lupaa ei ole kysytty ainakaan suomessa eikä frankfurtissa.Lento Lufthansa : Helsinki -Frankfurt-Miami.
        Monta kertaa olet käynyt jenkkkilässä ja minkä ikäisenä?

        ESTA-luvasta ota yhteys USA:n suurlähetystöön, sieltä saat asianmukaiset tiedot. Tammikuusta tätä vuotta tarvitaan, ja aloittajahan on vasta nyt menossa ilmeisesti turistina USA:aan.

        "Monta kertaa olet käynyt jenkkkilässä ja minkä ikäisenä?"

        ??? Hupaisaa, luuletko todella että olen teini, vaikka itselläsi on tuossakin lauseessa jo useampi alaikäiselle sopiva kielivirhe ;-)

        Olen akateemisesti koulutettu aikuinen, opiskelin itse asiassa USA:ssa. Olen myös ollut työssä Kanadassa.

        Mulla on 2 Visa Electronia, koska periaatteeni ei ole elää velaksi, niinhän luottokortin omistajat tekevät. Korteillani olen selvinnyt joka puolella maailmaa, jossa olen matkustanut. Ja en ole muistaakseni autoa vuokrannut Visa Electronilla rapakon takana, mutta lentokoneen kyllä! :-DDD


      • Pam---
        Syyskuussa menossa kirjoitti:

        Pam - Eri kokemukset kirjoittaa, että passin pitää olla voimassa 6 kk matkan jälkeen. Mistä tälläisen tiedon olet saanut? Tietääkseni ei pidä paikkaansa. Kts USA:n lähetystön sivut.

        Voit olla oikeassa, määräaika riippuu minkä valtion passilla matkustat. Ja minkälaisella passilla. Ja mihin tarkoitukseen.

        Kannattaa siis aina kysyä suoraan sieltä lähetystöstä omasta tapauksestaan, eihän kukaan voi netissä tietää jonkun vastaajan yksityiskohtaisia tietoja.


      • Pam--- kirjoitti:

        ESTA-luvasta ota yhteys USA:n suurlähetystöön, sieltä saat asianmukaiset tiedot. Tammikuusta tätä vuotta tarvitaan, ja aloittajahan on vasta nyt menossa ilmeisesti turistina USA:aan.

        "Monta kertaa olet käynyt jenkkkilässä ja minkä ikäisenä?"

        ??? Hupaisaa, luuletko todella että olen teini, vaikka itselläsi on tuossakin lauseessa jo useampi alaikäiselle sopiva kielivirhe ;-)

        Olen akateemisesti koulutettu aikuinen, opiskelin itse asiassa USA:ssa. Olen myös ollut työssä Kanadassa.

        Mulla on 2 Visa Electronia, koska periaatteeni ei ole elää velaksi, niinhän luottokortin omistajat tekevät. Korteillani olen selvinnyt joka puolella maailmaa, jossa olen matkustanut. Ja en ole muistaakseni autoa vuokrannut Visa Electronilla rapakon takana, mutta lentokoneen kyllä! :-DDD

        hermostua,kyselin kokemuksiasi ja on hyvä tietää että electronilla voi hoitaa vuokrauksia.
        Jos vuokraa auton suomesta käsin niin siloin ei ainakaan kelpaa isoille ketjuille electron,mutta eri asia on pikku vuokraamot.
        Mutta yksi korjaus vielä:suomessa 26.10.2005 jälkeen mynnetyt passit kelpaavat vaikka niissä ei ole sirua,kunhan ne on koneluettavia.Siis 10v passit,siru passit on 5v.Tyttäreni on käynyt 3 kertaa semmoisella jenkeissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3484
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2128
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1682
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1547
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1404
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1281
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1121
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1121
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1107
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      956
    Aihe