Multiwagon Avensiksen paikalle???

Fiat ?

Ostin vähän yli puolivuotta sitten uuden Toyota Avensiksen.
Auto on ollut suorastaan hengen vaarallinen viime aikoina.
Ajon pimeällä kohti kotia eräs ilta kuukausi sitten ja yhtä-äkkiä hävisivät kaikki valot.
Sama tapahtui myös kerran kovassa jarrutuksessa.
Autoon vaihdettiin mittaristo kokonaan ja kuinka ollakkaan vika oli poissa vähän aikaa. Kunnes viime viikolla vika uusiutui.
En uskalla liikkua autolla enää pimeällä ja uusi aika korjaamolle on tilattu.

Omistin ennen Avensista Fiat Marean ja täytyy sanoa että sen viattomampaa autoa en tähän etää menessä ole ajanut. Vanhemmillani on tällä hetkellä Stilo ja olen itsekin harkinnut Multiwagonin hankkimista.

Nyt Multiwagonin omistajat kertokaa mielipiteitänne autostanne.

Ja Toyota kuskien ei tarvitse vetää hernettä nenään vaikka kirtisoin uutta Avensista. Näin vaan on käynyt ja olen todella hämmästynyt.

12

2167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MWJTD

11tkm takana JTD:llä, eikä isompaa negatiivista sanottavaa ole. Joitain pieniä suunnittelukukkasia löytyy(lasin/lampunpesuri, aurinko"lippa"...).Sisätilat lämpiävät suht hitaasti, mutta lämmettyä ei -25C ole ongelma. Kokonaisuutena MW on kelpo peli. Dieseliä kuluu Webaston kanssa n. 6,4l/100km.
      Huoltohinnat kannataa tarkastaa etukäteen, DA:n hinnat ovat sikamaisella tasolla(öljynvaihto 128€).

Hinta/varustus/laatu(11tkm:n kokemuksella) on muihin merkkeihin varrattuna kohdallaan. Osta pois.

BTW
      Vetokoukkua asentaessani tuli mieleeni: Mitähän DA tekee puskurin alta irroitettavalla suojapalkilla? Siis sillä, jonka tilalle vetokoukku tulee. Hyvän tilinkö peräänajoja korjatessaan?
      Anteeksi aiheen ulkopuolinen kommentti.

• Wagonisti

Kysäisin tuossa muodonvuoksi MW:n 20000 km huollon hintaa Suomussalmen huoltopisteestä. Hintaa kertyy seuraavasti: noin tunnin verran töitä á 40 €, öljyt ja suodatin 60 -70 €, eli kaikkineen rasvoineen päivineen hinnaksi muodostuu 100 -120 €.

• MWJTD
        Wagonisti kirjoitti:

Kysäisin tuossa muodonvuoksi MW:n 20000 km huollon hintaa Suomussalmen huoltopisteestä. Hintaa kertyy seuraavasti: noin tunnin verran töitä á 40 €, öljyt ja suodatin 60 -70 €, eli kaikkineen rasvoineen päivineen hinnaksi muodostuu 100 -120 €.

Taidan suunnata Italian ihmevaunun keulan sinnepäin huollon tullessa ajankohtaiseksi.

No ei sentään. Katselen DA-riippumattomia (maahantuojan hyväksymiä) huoltopisteitä täältä etelämpää.
        Onko Suomussalmen huolto DA-ketjua?

• Wagonisti
        MWJTD kirjoitti:

Taidan suunnata Italian ihmevaunun keulan sinnepäin huollon tullessa ajankohtaiseksi.

No ei sentään. Katselen DA-riippumattomia (maahantuojan hyväksymiä) huoltopisteitä täältä etelämpää.
        Onko Suomussalmen huolto DA-ketjua?

Nimittäin Nesteen huoltoasema, mutta maahantuojan valtuuttama huoltopiste.

• MWJTD
        Wagonisti kirjoitti:

Nimittäin Nesteen huoltoasema, mutta maahantuojan valtuuttama huoltopiste.

Eläköön(huudamme 3 kertaa) DA-vapaat huoltopisteet.

• automies

uskottava tarina. Taitaa Avensis olla kuitenkin oikeasti Passat ;) ...ja tuskin kukaan harkitsee oikeasti Aven tms. kokoluokan auton vaihtamista Stiloon. Pistä Aven paikalle vaikka Yaris Verso tai niin kuulostaa uskottavammalta...paitsi, että Toyota kuskit eivät yleensä vaihda muuhun merkkiin!

• 2fast4u

Kyllä Avenkin voi pois vaihtaa ja kyllä niissä uusissa taitaa vikoja riittää. On nimittäin ollut näitä vehkeitä ihan riittämiin lavetin päällä. Syytä en toki tiedä. Ave on kelpo auto, mutta ei missään ominaisuuksissa muiden yläpuolella.
        Kyllä Tojo kuski merkkiä vaihtaa, itse olen esimerkki siitä. Aikoinaan 90-luvun alussa vaihdoin pois monivammaisen Corollan ja ajan nykyisinkin vielä Fiatilla, johon sattumalta vaihdoin. Tätä vaihdosta en vielä ole katunut. Muita merkkejä, joista minulla on enemmänkin kokemuksia ovat MB, VW, Saab, Mitsubishi, Skoda, Ford ja Peugeot, joten jonkinlaista vertailupohjaakin on.
        Kyllähän tuo mainitsemasi helinäkeiju Varis Verso ei ole mikään vaihtoehto mainitulle kokoluokalle, eikä kyllä muutenkaan. Muuta hyvää kuin tilankäyttö ei siinä ropposessa ole.

• Huumorimies
        2fast4u kirjoitti:

Kyllä Avenkin voi pois vaihtaa ja kyllä niissä uusissa taitaa vikoja riittää. On nimittäin ollut näitä vehkeitä ihan riittämiin lavetin päällä. Syytä en toki tiedä. Ave on kelpo auto, mutta ei missään ominaisuuksissa muiden yläpuolella.
        Kyllä Tojo kuski merkkiä vaihtaa, itse olen esimerkki siitä. Aikoinaan 90-luvun alussa vaihdoin pois monivammaisen Corollan ja ajan nykyisinkin vielä Fiatilla, johon sattumalta vaihdoin. Tätä vaihdosta en vielä ole katunut. Muita merkkejä, joista minulla on enemmänkin kokemuksia ovat MB, VW, Saab, Mitsubishi, Skoda, Ford ja Peugeot, joten jonkinlaista vertailupohjaakin on.
        Kyllähän tuo mainitsemasi helinäkeiju Varis Verso ei ole mikään vaihtoehto mainitulle kokoluokalle, eikä kyllä muutenkaan. Muuta hyvää kuin tilankäyttö ei siinä ropposessa ole.

"On nimittäin ollut näitä vehkeitä ihan riittämiin lavetin päällä."

Tarkoitat varmaan niitä rekkoja jotka tuovat niitä toyota-liikkelle edelleen luovutettavaksi ostajalle?

• 2fast4u
        Huumorimies kirjoitti:

"On nimittäin ollut näitä vehkeitä ihan riittämiin lavetin päällä."

Tarkoitat varmaan niitä rekkoja jotka tuovat niitä toyota-liikkelle edelleen luovutettavaksi ostajalle?

muuten tarkoita. Kuljin tässä kolmisen viikkoa välillä Oulu-Espoo ja lavetilla ilman minkäänlaisia päällepäin näkyviä kolarivaurioita oli 2 kpl uusia Aveja (mol. farkkuja), 1 Saab 9-5 ja 1 Citroen C5, kaikki aika tuoreen näköisiä. Enpä mennyt kyselemään miksi ne olivat lavalle päätyneet.
        Turvallisin tapa tosin Tojoa on kuljettaakin on tuo rekkakuljetus. (Vitsi, vitsi, heh, heh!)
        Ei mielikuvani esim. Tojosta muutu suuntaan tai toiseen moisen takia, peltiä ja muoviahan ne vaan ovat. Viatonta autoa en ole nähnytkään.

• Timppa

Olen ajanut 17 tkm eikä vikoja ole esiintynyt. Tässä plussat ja miinukset jotka tulivat mieleen:
      varusteet (esim. 1.8:ssa ESP)
      hinta/laatu
      ajettavuus
      penkkien verhoilu (helppo puhdistettavuus)
      tilat

- hidas lämpiämään
      - pesunesteen kulutus (lamppujen pesurit)
      - pesunesteen loppumisesta varoittavan valon puuttuminen

• JiiJii

Lampunpesurit ei toimi jos kääntää valot parkeille tai kokonaan pois. Noin saa hieman säännösteltyä kulutusta.

• MWJTD
        JiiJii kirjoitti:

Lampunpesurit ei toimi jos kääntää valot parkeille tai kokonaan pois. Noin saa hieman säännösteltyä kulutusta.

Näin on. Mutta sammutatko itse valot aina lasia pestessäsi? Lampunpesurin sulakkeen saanee irti(?). Ei taida Italiassa olla ajovalopakkoa päivisin, siksi kai lamput pestään aina valojen päällä ollessa.

Kehutaan muita merkkejä välillä: Ainakin Seatissa asia hoidettu järkevästi: Ajovalot "päiväasennossa" lamppuja ei pestä. Valokaisijasta "yöasentoon" käännettäessä lampunpesurit toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4598
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4426
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3612
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2987
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2794
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2143
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      117
      1332
    Aihe