Hopeinen kihlasormus

hmaiju

En tiedä hirveesti koruista, joten ajattelin pyytää täällä mielipidettä. Haluamme ehdottomasti hopean värisen (eli valkokulta tai hopea) kihlasormuksen. Olen miettinyt, onko valkokulta vähän yliarvostettua, kun se haalistuu jotenkin niin nopeasti. Toisaalta tuntuu, että "kehtaako" kihlasormusta laittaa pelkkänä hopeisena, ja kuinka kestävä aine hopea on.

Itselläni on ollut sormessa hopeinen sormus noin 5 vuotta, eikä kiilto oo ainakaan häipynyt mihinkään. Mutta jos mietitään ihan vanhuuteen asti hopeaa, onko se huonompi vaihtoehto kuin valokulta?

Ja tietenkin iso pointti on se, että hopea on paljon halvempaa:) Mutta toisaalta valkokulta on arvokkaampaa...

7

1096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tannamari

      Valkokultaa. Ei hopeisia kihlasormuksia.. Jos kihloihin mennään niin kai sitä raaskii vähän kalliimmankin sormuksen ostaa :)

      • joopa...

        Ei hyvää päivää xD

        Sormuksen hinta ja materiaalikos se on kihlauksessa se tärkein?

        Itselläni on hopeinen kilhasormus ja todennäköisesti myös vihkisormukseni tulee samaa materiaalia olemaan.

        Keltakulta ei vain miellytä silmää ja valkokulta on liian kallista, ja kaikenlisäksi en edes uskaltaisi pitää kovin kallista sormusta (tai koruja ylipäätään), olen niitä ihmisiä, joilta ne hukkuvat helposti.


      • Kulta sormus
        joopa... kirjoitti:

        Ei hyvää päivää xD

        Sormuksen hinta ja materiaalikos se on kihlauksessa se tärkein?

        Itselläni on hopeinen kilhasormus ja todennäköisesti myös vihkisormukseni tulee samaa materiaalia olemaan.

        Keltakulta ei vain miellytä silmää ja valkokulta on liian kallista, ja kaikenlisäksi en edes uskaltaisi pitää kovin kallista sormusta (tai koruja ylipäätään), olen niitä ihmisiä, joilta ne hukkuvat helposti.

        Sormuksen materiaalia ja kestävä rakenne kaiken a ja o...siis jos haluaa sellaisen mikä kestää niin ei sitten tarvi olla tippa linssissä parin vuoden päästä.


    • materiaali

      Minulla on hopeinen sormus, joka on ollut käytössä jo 35 vuotta (äitini luokkasormus) ja vieläkin se on kiiltävä ja hyvä. Kiillottamassa olen sitä käynyt pari kertaa (kerran onnisuin hiomaan sen älyttömille naarmuille hiekkapaperilla hioessa). Mutta toisaalta kulumat kertovat vain siitä että sormus on ollut käytössä ja jättäähän elämä ihmisiinkin jälkensä.

      Kihlaus ja avioliitto ei perustu sormukseen, sen materiaaliin tai timantin kokoon. Mikään ei estä teitä vaihtamasta sormuksia jossain vaiheessa tai pitää samoja koko elämän. Voittehan tehdä esimerkiksi niin että jos päädytte hopeisiin, niin teetätte toisillenne (rikastuttuanne ;)) myöhemmin, vaikka 20 vuotis hääpäivälahjaksi, platinasta täysin samanlaiset sormukset.

      Valkokulta on hyvää jos se on laadukasta, kaikkein halvinta ei kannata ostaa. Pinnalla on myös usein rodinointi, joka karistessaan saattaa tehdä sormuksesta laikukkaan. Uudelleen rodinointi muutaman vuoden välein vie rahaa.

    • olisi myös

      Terässormus!? On vahvaa ainetta,ja niitäkin on kivan näköisiä. Rakkaus kuitenkin
      pääasia. Olen kuullut,että sota-aikana jopa muovisia verhotangon pyöreitä rinkuloita käytetiin "sormuksina" Onnea elämäänne,olipa valintanne mikä vain.

    • Kultaseppä öijä

      Palladium valkokulta ei haalistu mihinkään. Kulta on kestävämpää kuin hopea. Hopea on lähes ilmaista, eli sormus maksaa jotain 50 e ja kultainen sormus 250 e. En siis puhu mistää rimpuloista vaan sellaisista normaali keston omaavista sormuksista.

      • kanssa maksoi

        valkokultaiset kihlat n.600 euroa. Tosin halusimme ne leveät, vanhanaikaiset, sekä hänen sormensa on jokseenkin paksumpi omaani.

        Ei ne mihinkään haalistu, ja niitä voi putsata kuten hopeaa, keltakultaaa jne...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5728
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3515
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1370
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe