Ragdoll uros kakoo?!

huolestunut!

Minulla on uusi tulokas perheessä, neljä vuotias Ragdoll uros. Tullessa minulle poika oli kova juttelemaan ja muutenkin oli todella sosiaalinen. Nykysin kissa vain makaa ja hyvä että edes syö. On myös laihtunut huomattavasti. Sitten poika saa ihme ns. kakomiskohtauksia, ihan kuin oksentaisi mutta mitään ei tule, ja sätkii oikein kunnolla. Pelottaa todella että mikä on vikana?! onko kenelläkään kokemuksia ragdolleista?

9

1772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ko?

      Meillä ei ole ragdollia, mutta hemmetin pitkäkarvainen kissa löytyy ja saa samanlaisia kakomiskohtauksia, jos siis tarkoitat, että kissa menee ihan lyttyyn maahan etutassut haralleen ja alkaa nykimään ihan kamalasti ja kuuluu ihan kammottava ääni.. joskus jopa saattaa todella tassuilla sätkiä (mikä meillä usein johtuu liukkaasta lattiasta tai siitä, että kissa itse hätääntyy). Kissallamme silloin on karvapalloja tulossa, ei sen kummempaa. Kamalan rajunnäköistä ja meillä ainakin kuuloista! Itse luulin ensin, että kissa kuolee.. Kannattaa hankkia kissalle heinää, se puhdistaa elimistöä ja kissan on helpompi oksentaakkin (yleensä matolle tai sängyn alle). Meillä ainakin nuo kakomiskohtaukset helpotti heinän hankkiminen jälkeen, mutta nyt kun se loppui tuli takaisin.

      Toki kyse voi olla muustakin..? Kertokaa joku muu jos osaa sanoa paremmin.
      Apaattisuudesta ja syömättömyydestä en osaa sanoa, mutta suosittelen lämpimästi ostamaan feliway suihketta, joka helpottaa kissan stressiä ja helpottaa oloa. Kissasi voi toki olla myös kipeä, mihin sitten ei enään heinät ja haihduttimet auta. Kuitenkin nelivuotias kissa oli jo varmasti kiintynyt edelliseen omistajaansa ja voi nyt vain ikävöidä..

    • olisi matoja?

      Tuo laihtuminen saattaisi viitata siihen. Vie kuitenkin kissa eläinlääkäriin mahd. pian jotta asia selviää. Jos laihtunut ja ei syö niin kissa on jollain tavalla sairas. Karvapallot ei laihduta kissaa!

      t. ragdollin omistaja

      • laihtuminen

        kyllähän kissa laihtuu jos se ei syö kunnolla...? jos aikaisemmin on syönyt paljon ja nyt ei syö, niin toki nopeasti laihtuu kissa kuin kissa..


    • perinnölliset sairaudet!

      Ragdolleilla on kuolemaan johtavia perinnöllisiä sairauksia jotka vain hyssytellään kasvattijien puolelta.
      Tuo kakominen on yksi oire HMC hen.
      Kannattaisi viedä eläinlääkärille kissa ja ottaa selväksi, mikä on vanhempien testitulokset PKD stä ja HMC stä.
      Vituttaa kun kasvattajat vain hyssyttelevät perinnöllisille sairauksille ja sitten ei mene kuin vuosi kaksi niin kallis kissa on kuollut.
      ostajat uskovat kaiken paskan mitä sieltä selitystoimistosta tulee ja sitten kotona onkin sairas kissa.....ei hyvää päivää vaan!!!!
      Ottakaa kunnolla selvää sairauksista ennekuin sijoitatte mittavia summia pentuun.
      menettäminen kirpaisee ja todella kovaa!!!
      ja ottakaa lemmikkivakuutus kissallenne.
      Katsokaa sellainen vakuutusyhtiö joka ei ole jo rajannut tiettyjä perinnöllisiä sairauksia vakuutusehtojen ulkopuolelle, niin voitte jotain korvauksiakin sitten saada.

      • vaan sen verran..

        Vakuutus on aika huuhaata! Riippuu tietenkin kissan ostohinnasta, mutta lääkärikuluja ne kattaa aika heikosti.. täytyy tapahtua aika iso tapaturma, että vakuutuksesta on hyötyä tai jos kissa kuolee, täytyy ostosumman olla iso.. Olen vakuutusalalla ja ja omistan rotukissan, enkä ota vakuutusta, huijausta koko homma..


      • ragdollien kanssa
        vaan sen verran.. kirjoitti:

        Vakuutus on aika huuhaata! Riippuu tietenkin kissan ostohinnasta, mutta lääkärikuluja ne kattaa aika heikosti.. täytyy tapahtua aika iso tapaturma, että vakuutuksesta on hyötyä tai jos kissa kuolee, täytyy ostosumman olla iso.. Olen vakuutusalalla ja ja omistan rotukissan, enkä ota vakuutusta, huijausta koko homma..

        Noi sairaudet ovat kalliita tutkia ja hoitaa.
        Kissa maksaa 800 eurosta ylöspäin.
        Do the math yourself.
        Minulle vakuutus on ainakin maksanut itsensä.
        Mikään ei vituta enempää kuin arvokkaan kissan kuolema, johon on pitänyt säästää kauan, kuin se ettei ole korvaavaa tahoa jolla ostaa uusi kissa kuolleen tilalle.
        Ilman Ragdollia ei voi elää....


      • kissoihin.
        ragdollien kanssa kirjoitti:

        Noi sairaudet ovat kalliita tutkia ja hoitaa.
        Kissa maksaa 800 eurosta ylöspäin.
        Do the math yourself.
        Minulle vakuutus on ainakin maksanut itsensä.
        Mikään ei vituta enempää kuin arvokkaan kissan kuolema, johon on pitänyt säästää kauan, kuin se ettei ole korvaavaa tahoa jolla ostaa uusi kissa kuolleen tilalle.
        Ilman Ragdollia ei voi elää....

        No joo.. mutta jos kissa ei suuremmin sairastele esimerkiksi ja maksat sen n. 100 euroa vuodessa ja kissa elää vaikka 15v. niin rahashan siinä olet menettänyt. Ja jos kissan leikkauttaa tai käyttää pieniä normi käyntejä, ei siitä vakuutus kata kuin kissanpaskan kokoisen summan. Omistan kyllä itse rotukissan ja tiedän vakuutusjutut..


      • Anonyymi
        kissoihin. kirjoitti:

        No joo.. mutta jos kissa ei suuremmin sairastele esimerkiksi ja maksat sen n. 100 euroa vuodessa ja kissa elää vaikka 15v. niin rahashan siinä olet menettänyt. Ja jos kissan leikkauttaa tai käyttää pieniä normi käyntejä, ei siitä vakuutus kata kuin kissanpaskan kokoisen summan. Omistan kyllä itse rotukissan ja tiedän vakuutusjutut..

        Mulla ragdoll tyttö kissa itsestään ragdoll uros. Kyllä maksetaan..0400235507


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ragdoll tyttö kissa itsestään ragdoll uros. Kyllä maksetaan..0400235507

        Aika epäselvä on kirjoituksesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe