rikottuja tavaroita

itkien siivoan

Kertokaa, onko narsisti särkenyt jotain tavaroita kotonanne?

18

2783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      - erilaisia astioita
      - peilin
      - kaukkiksen,dvd
      - lapsen lego rakennelmat(polki puukengät jalassaan)

    • Everstiluutnantti

      Totta kai narsisti rikkoo tavaroita suuttuessaan. Niin rikkoo aika moni tavallinenkin mies ja nainen. Älä siis tee diagnoosia sen perusteella narsistiksi, että "hän toimii monessa asiassa kuin muutkin - lapsellisesti". Olet vaarallisella leimaamisen polulla.

      • Mirri57

        aikuiset rikkovat suuttuessaan tavaroita, eivät muut - eivät ainakaan 'normaalisti' ja toistuvasti. Aikuisen ihmisen kohdalla tavaroiden rikkomista sanotaan väkivallaksi; tavaroiden rikkominen on yksi väkivaltaisen käyttäytymisen ilmenemismuoto.

        Siinä olen samaa mieltä, että narsismin määrittelyssä on sivuseikka rikkooko aikuinen ihminen suuttuessaan tavaroita vai eikö riko. Kodin irtaimiston ja/tai läheisen ihmisen tavaroiden rikkominen on vain yksi narsismin (ja väkivaltaisuuden) ilmentymä.


      • lapsen tasolla

        Narsistihan on tunnetusti jäänyt tunne-elämältään (uhmaikäisen) lapsen tai murrosikäisen nuoren tasolle. Järki hänellä on tietysti aikuisen ihmisen.
        Tämä on aika hankala yhdistelmä, kun ajatellaan sitä narsistin uhria, jota tämä narsistipiru asiakseen pompottaa.
        Jos vaan mahdollista, kannatta ottaa mahdollisimman suuri etäisyys narsistiin eli esimerkiksi parisuhteessa panna välit poikki, kun oma terveys on (vielä) tallella.


      • Anonyymi

        Ei kai ne tavarat ole narsistille tehneet mitään pahaa, miksi purkaa niihin kiukkunsa .
        Samalla tiedoksi että äkkipikaisuus on joillain ihmisillä se että heitellään astioita tai muita tavaroita. Ei tartte olla edes narsisti, ainoastaan vihainen, mutta parempi silloin on mennä vaikka ulos kävelemään kunnes kiukku laantuu ja sen jälkee voi puhua asiat puhtaaksi toisen kanssa


    • Mirri57

      jottei sinun enää tarvitsisi itkien siivota kodissasi rikottuja tavaroita?

    • yleistä...

      Taitaa sitten aikamoni nainen olla narsisti, kun naisille erityisen tyypillistä on heitellä astioita;)

      Tällaisten listausten tekeminen on erityisen vaarallista, koska lähes jokainen on joskus suutuspäissään jotain särkenyt.

      • Mirri57

        Voitaisiinkin varmaan puhua väkivallasta, koska se on ongelmana. Jos ihmisellä on tapana purkaa vihaansa paiskomalla tavaroita, hän käyttäytyy väkivaltaisesti. Tavaroiden paiskojan kodissa elävät ihmiset ovat hänen henkisen väkivaltansa kohteina, ja myös fyysisen, jos kiukuspäissä heitetty esine lentää kohti - tai vaikka lentäisi vain vähän sinne päin.

        Väkivallan kohteen kannalta on aivan sama onko väkivallan tekijä narsisti tai jotenkin muuten vaikeasti persoonallisuushäiriöinen - väkivalta itsessään on tarpeeksi suuri ongelma ihmeteltäväksi. Silti vaikka se ilmenisi 'vain' kodin irtaimiston rikkomisena. Kodissa 'lentävät lautaset' kertovat siitä, että jollakin aikuisella ihmisellä on niin suuria vaikeuksia hallita vihan tunteitaan, että hänen on 'pakko' purkaa vihansa tuhoavalla tavalla ulos.

        Mies ehkä selviytyy hengissä ja naureskellen 'lentävien lautasten' keskellä, mutta lapsille ne aiheuttavat trauman - oikein vakavan trauman. Kyllä tuhoamistarpeena ilmenevää vihan purkamista voidaan pitää narsismina (tai 'luonnehäiriöisyytenä'), mutta se on sivuseikka. Yhtä hyvin voidaan sanoa väkivaltaisen käyttäytymisen olevan ongelma.

        Tässä on hyvää asiaa lähisuhdeväkivallasta ja sen monista ilmenemismuodoista:

        http://www.turvakoti.net/fi/kokijat/


      • Everstiluutnantti
        Mirri57 kirjoitti:

        Voitaisiinkin varmaan puhua väkivallasta, koska se on ongelmana. Jos ihmisellä on tapana purkaa vihaansa paiskomalla tavaroita, hän käyttäytyy väkivaltaisesti. Tavaroiden paiskojan kodissa elävät ihmiset ovat hänen henkisen väkivaltansa kohteina, ja myös fyysisen, jos kiukuspäissä heitetty esine lentää kohti - tai vaikka lentäisi vain vähän sinne päin.

        Väkivallan kohteen kannalta on aivan sama onko väkivallan tekijä narsisti tai jotenkin muuten vaikeasti persoonallisuushäiriöinen - väkivalta itsessään on tarpeeksi suuri ongelma ihmeteltäväksi. Silti vaikka se ilmenisi 'vain' kodin irtaimiston rikkomisena. Kodissa 'lentävät lautaset' kertovat siitä, että jollakin aikuisella ihmisellä on niin suuria vaikeuksia hallita vihan tunteitaan, että hänen on 'pakko' purkaa vihansa tuhoavalla tavalla ulos.

        Mies ehkä selviytyy hengissä ja naureskellen 'lentävien lautasten' keskellä, mutta lapsille ne aiheuttavat trauman - oikein vakavan trauman. Kyllä tuhoamistarpeena ilmenevää vihan purkamista voidaan pitää narsismina (tai 'luonnehäiriöisyytenä'), mutta se on sivuseikka. Yhtä hyvin voidaan sanoa väkivaltaisen käyttäytymisen olevan ongelma.

        Tässä on hyvää asiaa lähisuhdeväkivallasta ja sen monista ilmenemismuodoista:

        http://www.turvakoti.net/fi/kokijat/

        Huomaatko arvoisa Mirri57, miten voimakkaasti mallinnat oikean käytöksen!

        Olen itse sen verran kiivasluontoinen, että jos korjaan autoa tai kahvinkeitintä niin turhaudun kun korjaukseni eivät onnistu. Silloin äärimuodossaan potkaisen auton renkaita tai paiskaan kahvinkeittimen lattiaan - ja lähden ostamaan uuden.

        Minä siis tuhoan esineitä, joita en osaa korjata ja kun innostuneen poropeukalon yritykseeni turhaudun. Ja ostan uuden. Olisiko parempi ostaa heti suosiolla uusi?

        Tunnustan, että aviossa ollessani olen riitojen yhteydessä heittänyt kupin seinään tai lautasen lattiaan. Ikinä en ole käynyt käsiksi enkä heittänyt kohti tai ollut edes uhkaava, jota eksä yllättävää kyllä pitää harvoina ansioinani.

        Määrittelisitkö, mikä minusta tekee luonnehäiriöisen tai narsistin, kun olen 'tavaranrikkoja'?

        Ja pienenä lisäkysymyksenä: "huomaatko Mirri57, miten ehdottomasti kerrot mikä on oikeaa käytöstä"?


      • Mirri57
        Everstiluutnantti kirjoitti:

        Huomaatko arvoisa Mirri57, miten voimakkaasti mallinnat oikean käytöksen!

        Olen itse sen verran kiivasluontoinen, että jos korjaan autoa tai kahvinkeitintä niin turhaudun kun korjaukseni eivät onnistu. Silloin äärimuodossaan potkaisen auton renkaita tai paiskaan kahvinkeittimen lattiaan - ja lähden ostamaan uuden.

        Minä siis tuhoan esineitä, joita en osaa korjata ja kun innostuneen poropeukalon yritykseeni turhaudun. Ja ostan uuden. Olisiko parempi ostaa heti suosiolla uusi?

        Tunnustan, että aviossa ollessani olen riitojen yhteydessä heittänyt kupin seinään tai lautasen lattiaan. Ikinä en ole käynyt käsiksi enkä heittänyt kohti tai ollut edes uhkaava, jota eksä yllättävää kyllä pitää harvoina ansioinani.

        Määrittelisitkö, mikä minusta tekee luonnehäiriöisen tai narsistin, kun olen 'tavaranrikkoja'?

        Ja pienenä lisäkysymyksenä: "huomaatko Mirri57, miten ehdottomasti kerrot mikä on oikeaa käytöstä"?

        'oikeasta käytöksestä' voisi olla siinä, että mietitään kuinka usein lapsia on läsnä astioiden paiskautuessa seinään tai kahvinkeitinten lattiaan. Toinen määritelmä voisi olla siinä, että aiheuttaako tavaroiden rikkominen pelkoa, turvattomuuden tunnetta, uhkaa, tai vaikka vain pahaa mieltä ja sirpaleiden siivoamista jollekin toiselle ihmiselle, lapselle tai aikuiselle.
        Tämän ketjun aloittaja ainakin kertoi itkien siivoavansa rikkomisjälkiä... Sellaisessa tilanteessa kyllä ollaan tekemisissä väkivallan kanssa, ja miksei samalla myös narsismin/luonnehäiriöisyyden kanssa - ainakin, jos tilanne rikkomisineen ei ole aivan uusi, vaan hänen läheisellään on tapana rikkoa ja hän siivoaa...

        Olet väärässä, jos luulet minun määrittelevän väkivallan kriteerejä tai impulsiivisen käyttäytymisen kriteerejä. Se, että kerron niistä, ei ole samaa kuin, että määrittelisin niitä.
        Tutustu laittamaani linkkiin, jos kaipailet omalle 'kiivasluontoiselle' käyttäytymisellesi määritelmiä. Sieltä löytyy hyvää aineistoa, eikä ollenkaan minun keksimääni.


      • Mirri57
        Mirri57 kirjoitti:

        'oikeasta käytöksestä' voisi olla siinä, että mietitään kuinka usein lapsia on läsnä astioiden paiskautuessa seinään tai kahvinkeitinten lattiaan. Toinen määritelmä voisi olla siinä, että aiheuttaako tavaroiden rikkominen pelkoa, turvattomuuden tunnetta, uhkaa, tai vaikka vain pahaa mieltä ja sirpaleiden siivoamista jollekin toiselle ihmiselle, lapselle tai aikuiselle.
        Tämän ketjun aloittaja ainakin kertoi itkien siivoavansa rikkomisjälkiä... Sellaisessa tilanteessa kyllä ollaan tekemisissä väkivallan kanssa, ja miksei samalla myös narsismin/luonnehäiriöisyyden kanssa - ainakin, jos tilanne rikkomisineen ei ole aivan uusi, vaan hänen läheisellään on tapana rikkoa ja hän siivoaa...

        Olet väärässä, jos luulet minun määrittelevän väkivallan kriteerejä tai impulsiivisen käyttäytymisen kriteerejä. Se, että kerron niistä, ei ole samaa kuin, että määrittelisin niitä.
        Tutustu laittamaani linkkiin, jos kaipailet omalle 'kiivasluontoiselle' käyttäytymisellesi määritelmiä. Sieltä löytyy hyvää aineistoa, eikä ollenkaan minun keksimääni.

        Everstiluutnantti, tästä pääset itse arvioimaan 'kiivasluonteista' käyttäytymistäsi:

        http://www.turvakoti.net/fi/tekijat/itsearviointi1/


      • Anonyymi
        Everstiluutnantti kirjoitti:

        Huomaatko arvoisa Mirri57, miten voimakkaasti mallinnat oikean käytöksen!

        Olen itse sen verran kiivasluontoinen, että jos korjaan autoa tai kahvinkeitintä niin turhaudun kun korjaukseni eivät onnistu. Silloin äärimuodossaan potkaisen auton renkaita tai paiskaan kahvinkeittimen lattiaan - ja lähden ostamaan uuden.

        Minä siis tuhoan esineitä, joita en osaa korjata ja kun innostuneen poropeukalon yritykseeni turhaudun. Ja ostan uuden. Olisiko parempi ostaa heti suosiolla uusi?

        Tunnustan, että aviossa ollessani olen riitojen yhteydessä heittänyt kupin seinään tai lautasen lattiaan. Ikinä en ole käynyt käsiksi enkä heittänyt kohti tai ollut edes uhkaava, jota eksä yllättävää kyllä pitää harvoina ansioinani.

        Määrittelisitkö, mikä minusta tekee luonnehäiriöisen tai narsistin, kun olen 'tavaranrikkoja'?

        Ja pienenä lisäkysymyksenä: "huomaatko Mirri57, miten ehdottomasti kerrot mikä on oikeaa käytöstä"?

        Yksi tuttu se kanssa heittelee työkaluja kun korjaa jotain ja samalla kiroilee, siihen on niin tottunut ettei edes reagoi, kun tietää että raivopuuskan jälkeen taas yrittää jatkaa niitä tavaroiden korjaamista kun on ensin hakenut työkaluna sieltä minne ne on paiskinut menemään


    • eroon päässyt

      Vuosi sitten seurustelin ihmisen kanssa, joka aika hyvin sopisi narsistin kuvauksiin. Kun en enää välittänyt siitä kun hän hakkasi minua alkoi kämppäni tuhoaminen. En enää edes muista kuinka monta kertaa itkien siivosin hänen rikkomiaan tavaroita ja yritin itselleni selitellä että kyllä se tästä. Viimeinen pisara oli kumminkin kun ilman syytä hän päätti heittää tavarani parvekkeelta, mukaan lukien lemmikki hiireni. Siinä sitten meni telkkari, peili, terraario, stereot, tuolit, pari ovea, tietokone ja lähes kaikki mitä sai käsiinsä. Yksi ikkna meni myös rikki. Silloin nostin syytteen ja nyt vasta tuli tuomio, että hän on velvollinen korvaamaan kaiken minulle ja asia on ulosotossa, koska keskenään emme asiaa pystyneet sopimaan.

      • Ne on hirveitä!

        Hyvä, että jaksoit panna sen hirviön aisoihin. Hulluus- eli raivokohtauksen saadessaan eli kun tulee riittävän iso narsistinen loukkaus narskulle, hän saattaa saada täysin pitelemättömän hulluuskohtauksen.
        Olen nimittäin nähnyt: puhe ei tehoa, järki ei toimi, silmät seisovat päässä - ja vain fyysinen voima voi auttaa. Silloin kannattaa juosta pakoon. Ja panna
        narsku myöhemmin maksamaan vauriot, vaikka oikeuden kautta, jos ei muuta ratkaisua löydy.


    • Anonyymi

      -tietokoneen heittäminen pihalle
      - studiolaitteiston heittäminen ulos
      - kitaran heittäminen ulos

      ja nämä kaikki oli viety

    • Anonyymi

      Eräässä korkeakoulussa käytettiin kahvikuppeja joissa oli sen
      koulun tunnukset.
      Sain niitä neljä, joista mystisesti kolme katosi.

    • Anonyymi

      On. Ja paljon.

    • Anonyymi

      Meillä ei ole eikä ole ollut narsistia, mutta yksi muuten kusipää oli. Se heitti herätyskellon seinään. Otin eron.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe