Traktori Englannista

OTTO_62

Kertokaa, miten menee traktorin tuonti esim. Englannista. Hinnat näyttävät olevan kymmeniä prosentteja alle Suomen hintojen. Traktori tulisi harrastuksena olevalle hevostilalle, eli ei olla alv. verovelvollisia. Maksetaanko alv. Englantiin, tuleeko Suomessa muita kuluja, kuin rekisteröintikulut? Ajatuksena olisi Jontikka etukuormaajalla, esim. 6200, 6400, 6220 tai vastaava, max 25 t€. Ovatko laitteet teknisesti samoja, kuin tänne Suomeen tuodut, esim. etukuormaajat ja kauhan kiinnitykset jne... Ja tietysti kertokaa mielipiteenne, onko ollenkaan järkeä hakea/tuottaa traktoria Englannista.

8

3887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomesta traktori...

Tolla rahalla irtoaa monenlaista konetta täältäkin ja himppa lisää, niin lohkeaa uuttakin, kun pistää nappulat tiskiin heti, eikä kanna mitään riiskuja vaihdossa.
      Tietty niitä koneita voi rahdata Englannistakin, mutta monenlaista remppaa täytyy niihinkin tehdä, että ollaan samoissa, mitä täältä löytyy. Helpompi etsiäkin täältä, kun ei matkat maksa niin paljon, jos ihan harraste traktoria etist.

• Suomesta traktori...

Kaikki kuormaimet eivät ole ihan samoja, mitä täällä myydään, mutta se ei ole ongelma, ne eivät ole siemenestä kasvaneita, joku on nekin tehnyt ja niitä voi muunnella tarvittaessa taikka kauhan kiinnikkeitä.

Sen sijaan sellaista kannattaa Englannista etsiä, mitä et välttämättä täältä saa ostettua, isoja traktoreita ja ihan pieniä.

• jonka konefirma
        Suomesta traktori... kirjoitti:

Kaikki kuormaimet eivät ole ihan samoja, mitä täällä myydään, mutta se ei ole ongelma, ne eivät ole siemenestä kasvaneita, joku on nekin tehnyt ja niitä voi muunnella tarvittaessa taikka kauhan kiinnikkeitä.

Sen sijaan sellaista kannattaa Englannista etsiä, mitä et välttämättä täältä saa ostettua, isoja traktoreita ja ihan pieniä.

Oli tuonut Englannista.Hiukka halvempi kuin kotimaiset.On toiminut todella hyvin jo 3vuotta.

• OTTO_62

Ei tuolla 25 t€ täältä Suomesta saa, kuin -95 Jontikoita etukuormaimella, joilla on veivattu 10 000 h. Samalla rahalla saisi -02 - 03 tuontijontikan, jolla ajettu alle 4000 h. Mutta miten tuo verotus, onko tietoa. Eli, jos tuo 25 t€ on alviton hinta myyntimaassa (Englanti, Saksa Viro jne...), niin tarvitseeko minun maksaa alvia minnekään, kun en ole alv-verovelvollinen.

• Suomesta traktori...
        OTTO_62 kirjoitti:

Ei tuolla 25 t€ täältä Suomesta saa, kuin -95 Jontikoita etukuormaimella, joilla on veivattu 10 000 h. Samalla rahalla saisi -02 - 03 tuontijontikan, jolla ajettu alle 4000 h. Mutta miten tuo verotus, onko tietoa. Eli, jos tuo 25 t€ on alviton hinta myyntimaassa (Englanti, Saksa Viro jne...), niin tarvitseeko minun maksaa alvia minnekään, kun en ole alv-verovelvollinen.

Itse olen tehnyt kauppaa pienen ikäni ja voin vakuuttaa, että kyllä täältä kotimaasta saa ostettua traktoreita ja autoja sopivasti, sekä muutakin. Pitää vaan olla rahaa ostaa, kun kohdalle osuu. Ostin aikoinaan autoja Saksasta ja kyllähän niitä sai sopivasti, mutta sopivammin sai ostaa täältä kotimaasta kuitenkin. Nykyisen leikkuupuimurini ostin ihan liikkeestä ja koneella oli puitu kolme vuotta, hinta vastaavaan käytettyyn puimuriin oli vain alle puolet. Kaikki tilamme traktorit olen ostanut täältä Suomesta, yhden uutena, muut vähän käytettynä, mutta kaikki todella sopivasti. Yhtään konetta en ole varsinaisesti vaihtanut, vaan olen ostanut aina rahalla tilaisuuden tullen. Olen noudattanut vänhan kauppaneuvos-setäni ohjetta, että ostettaessa se voitto tehdään!

• maksettava
        OTTO_62 kirjoitti:

..silloin kun ei ole ALV-velvollinen. Traktorin myyjä EU-maassa on velvolinen tarkistamaan ostajan ALV-tunnuksen, ennen kuin voi luovuttaa koneen ilman ALV. Muuten laittaa normaalisti Englannin ALV siihen päälle hintaan.

Sen EU-oston pitää olla myös samaisen ALV-velvollisen ALV-ilmoituksessa, jotta näkyy ristiintarkistuksessa.

Siksi ALV-tunnuksen lainaaminen yksityishenkilön käyttöön on hieman arveluttavaa, noinkin isossa kaupassa.

-SS-

• OTTO_62
        Suomesta traktori... kirjoitti:

Itse olen tehnyt kauppaa pienen ikäni ja voin vakuuttaa, että kyllä täältä kotimaasta saa ostettua traktoreita ja autoja sopivasti, sekä muutakin. Pitää vaan olla rahaa ostaa, kun kohdalle osuu. Ostin aikoinaan autoja Saksasta ja kyllähän niitä sai sopivasti, mutta sopivammin sai ostaa täältä kotimaasta kuitenkin. Nykyisen leikkuupuimurini ostin ihan liikkeestä ja koneella oli puitu kolme vuotta, hinta vastaavaan käytettyyn puimuriin oli vain alle puolet. Kaikki tilamme traktorit olen ostanut täältä Suomesta, yhden uutena, muut vähän käytettynä, mutta kaikki todella sopivasti. Yhtään konetta en ole varsinaisesti vaihtanut, vaan olen ostanut aina rahalla tilaisuuden tullen. Olen noudattanut vänhan kauppaneuvos-setäni ohjetta, että ostettaessa se voitto tehdään!

Eli, jos olen oikein ymmärtänyt, niin kone kannattaa hankkia täältä Suomesta. Eihän kellään lukijalla sattuisi olemaan sopivaa konetta sitten myynnissä?

• englannintuonti.com

englannintuonti.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      44
      3069
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      45
      2877
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2505
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      47
      2347
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2096
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1840
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1759
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      40
      1612
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1535
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26