Usein syödessäni esim. leipää kurkkuni tuntuu umpeutuvan, ja nieleminen on lähes mahdotonta. Samalla tukkeutuvat myös keuhkoputket, ja limaneritys on jotain aivan mahdotonta. Kummallisinta on se, ettei näitä oireita tule joka kerta viljatuotteita syödessäni, vaan vain silloin tällöin.
Mistä hitosta oikein on kyse?
Vilja-allergia?
3
464
Vastaukset
- varmaan
pyytää päästä allergiatesteihin..itsekin pitäs mennä, joskus tulee syödessä sellanen tunne et jäis pala kurkkuun, alkaa painamaan tohon solisluiden väliin ja tuntuu ihan niiku turpoais nielu tuolta alhaalta..ja nenä saattaa mennä kans tukkoon..ja oireet vaihtelee kovasti, ihan on päivästä kiinni et miten on..ja toisinaan ei oo mitään ongelmia..joskus jää sit moneks tunnikskin sellanen puristava tunne nieluun..nää oireet alko nyt kesällä, meinasin tukehtua ruokaan ja sen jälkeen on jääny kaivertamaan..mutta, tiedä nyt sit et mikä on..lääkäriin siis..mut noi oireet mitä kuvailit ni kyllä kuulostaa ihan vilja-allergialta..siitähän voi saaha hengenahdistuksia ja vaikka mitä kauheeta.. :(
- pala juuttuu kurkkuun
Oletko jo lukenut kirjan vaaralliset viljat? Kirj.James Brady ja Ron Hoggman? Sieltäkin voit saada vastauksen..
http://www.bookplus.fi/kirjat/braly,_james/vaaralliset_viljat-4349582- kärsinyt tai
ja vuoroin ihmetellyt erilaisia vatsaoireita, joille ei löytynyt mitään syytä mistään testeistä tai tutkimuksista. Ruuan jälkeen vatsa saattoi pullistella ihan järkysti vaikka olin nuorena laiha tyttö.
Kunnes viime vuonna pari kertaa tuli syötyä tosi ruispitoista leipää. Olin sängyn pohjalla ja muistin, että onhan näitä kohtauksen omaisia ripuli/oksetus/vatsakipu juttuja ollut ennenkin, harvoin vain niin rajuina. Hiivaa ei tuotteessa ollut lainkaan.
Mietin tarkemmin, mitä on tullut syötyä. Herkkuani eli ruisleipää. Jätin rukiin sitten pois ja olo helpottui jo puolella. Silti oli vielä kaikertavaa nälän tai kivun sekaista oloa, jolloin teki vain mieli syödä ja syödä ja syödä...
Jätin sitten kaikki kokeen omaisesti viljat pois pidemmäksi aikaa. Ei makarooneja, ei leipiä, leivonnaisia en koskaan ole juuri syönytkään.
Olo helpottunut, ei turvottelua, ei jatkuvaa kurnivaa nälkää, ei ummetusta! Tuo se olikin niin ymmärryksen vastaista.
Koko ajan sanotaan, että leipä tiellä pitää ja vatsa toimii. Aika vaikea on ymmärtää sitten itsekään, ettei se leipä mulle sovikkaan ns. terveelle ihmiselle.
Repsahdin sitten kesällä kun grillissä lämmitetty leipä on niin hyvää. Paino nousi humpsahti 7kg. Lihaa syön aina jokapäivä eli sen määrä ei lisääntynyt. Grillaamme samoja lihoja, joita talvella paistetaan pannulla tai uunissa.
Röyhtäilin taas iltaisin vielä sängyssäkin ja pyörin ja pyörin hankalaa oloa. Nälkäkin kurni vai kipuko se olikin?
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, joten puolisokin sanoi, että mitäs jos taas söisit jotain muuta kuin leipää?
Seuraavana aamuna söin sitten muuta kuin leipää ja painoa humisee alas ja pöhötys on jo poissa.
Nyt en aio repsahtaa enää, vaikka leipä ja puurot on ollut suurta herkkua.
Menee se juustosiivu pelkän kinkun kanssakin hyvin alas.
Kun ihmiset ovat huomanneet ohentuneen vatsani, olen vastannut niinkuin asia on. Ei enää viljoja.
Poikani ei pysty syömään banaania, koska suupielet alkaa kutista. Silti ei mitään ole allergiatesteissä tullut esiin. Joskus täytyy vaan kokeilla jotain järjen ja opetettujen asioiden vastaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611060Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724