Elikkäs olen hankkimassa itselleni omaa konetta, ja nyt tarvitsisin teiltä viisaammilta apua että ostanko kannettavan vaiko pöytäkoneen? Kannettavan etuhan on sen siirreltävyys ja pienikokoisuus, mutta olen kuullut että niihin on vaikea asentaa päivityksiä ja että niiden elinkaari olisi vain lyhyt... Pöytäkoneessa taas olisi enemmän muistia mutta myöskin hintaa. Mitä siis ehdotatte? Aion asentaa tulevalle koneelleni sims 2:sen ja lisäosia eli valtavan muistin tarvitsen. Lisäksi haluaisin tietää, että pystyykö läppäriin asentamaan kaikkia ohjelmia joita tarvin koulussa jakoulutöissä (olen lukiossa..)? Ja jos tietää hyvän merkin ja mallin niin saa suositella. kotona meillä on nyt acer aspire pääkoneena ja se on toiminut tosi hyvin, voisiko se olla hyvä ostos juuri minulle? Vähän sekavaa tekstiä, sori, mutta kiitos kaikille auttajille :)
Pöytäkone vs. läppäri
avuton tyttönen
13606
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 13
Vanhimmat
auttakaa?
Kannettavaan voi asentaa samat ohjelmat kuin pöytäkoneisiin. Keskusmuistin määräkin voi olla sama kuin pöytäkoneissa eikä kannettava häviä kiintolevyn koossakaan paljoa, 2.5 tuumaisia levyjä ihan samaa kokoa ole kuin pöytäkoneisiin saatavilla olevat mallit. Päivitysten asentumisen ongelmat voi olla konekohtaisia, ongelmia on yhtälailla pöytä- kuin kannettavissa koneissa.
viemään koneen kouluun mukana? silloinhan ilman muuta läppäri. tosin sen elinkaari on lyhyt.
jos ei tarvitse siirrellä niin ilman muuta pöytäkone. ja kasauta se jossain liikkeessä komponenteista, silloin takuut ovat täysin erilaiset mitä markettikoneissa.
eli joka komponentille on 2-6 vuoden takuut.
jos kaipaat vinkkejä niin tutki tuolta, siellä on joka hintahaarukkaan.
http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/215
Läppärin elinkaari riippuu vähän mallista kyllä. Mun pojalle luovuttamani MacBook Pro täyttää neljä vuotta ja on akun heikentymistä lukuun ottamatta kuin uusi, ja tehotkin kepittää uuden halpisläppärin mennen tullen. Olihan sillä kyllä hintaa pari tonttua aikoinaan, mutta eipä sitten ole ollut vian vikaakaan missään vaiheessa. Ja monihan maksaa jostain aivan turhasta autossaan kepeesti enemmän kuin tämän koneen lisähinta heikkoihin malleihin nähden oli.
Voiko sims 2 asentaa pöytäkoneelle jonka merkki on samsung? ;o
Voi jos kone täyttää pelin vaatimukset koneen tehoon ja käyttöjärjestelmään liittyen.
kyllä pöytäkone aina läppärin voittaa itse kasattuna varsinki saa osat mitä haluaa ja kaikki urha paska on pois ja saa tehokkaamman kuin marketti koneet ja voi päivitellä näytön ohjaimia keskusmuistia ihan mitä vaan läppäriin kun ei oikee voi
Selvennetään nyt vielä kun näyttää olevan tuo merkkien tietämys vähän mitä on osalla.
Samsung, acer, fujitsu... ei käytänössä rakenna koneeseen ainuttakaan osaa!!! (Muutamia osia lukuunottamatta)
Ne vain kasaavat koneita eri valmistajien osista.Intel, AMD, Kingston...
Paketti ratkaisut ovat usein huono vaihtoehto, koska niissä säästetään laadukkaista komponenteista. Siksi suositus onkin koota itse tietokone.
Kannettavan kokoaminen valitettavasti on aika työlästä pöytäkoneeseen verrattuna.
"Voiko sims 2 asentaa pöytäkoneelle jonka merkki on samsung"
Aikaisemmin tulikin että voi, Itse merkki Samsung ei kuitenkaan kerro mitään tietokoneen tehoista. Vaan emolevyn merkki, muisti, näytönohjainkortti...
"Pöytäkoneessa taas olisi enemmän hintaa."
Ei pidä paikkansa tämäkään väite. Pöytä koneet ovat suhteessa edullisempia kun aletaan vertailemaan osia. Mallina vaikka vanha pöytäkone joita saa ihan jokusilla sadoilla euroilla, tehot kuitenkin lähes samat kuin uusimmissa huippu kannettavissa. Kannettavassa kun joutuu maksamaan "ylimääräistä" osien pienuudesta, että ne saadaan mahtumaan kannettaviin.
Meillä lapsi pelaa sims 2 peliä hyvällä menestyksellä, ikuvanhalla Pentium 4 2.4 Ghz prosessorilla, 512 MB rammilla, 64 Mb nvidian näytönohjaimella ja win 98se käyttiksellä. Tällaisia pöytäkoneita saa käytettyinä muutamalla kympillä käytettyjä myyvistä liikkeistä tai yksityiseltä.
Jos saat vanhann koneeseen käyttikseksi XP:n, niin selainten kanssa on helpompaa, opera tai firefox toimivat kohtalaisesti win98:ssa, mutta jotkut uudet flash jutut, kuten jotkut facebook pelit ei enää toimi vanhoissa selaimissa. Youtube toimii kuitenkin vielä win98:llakin.
Kyl läppäri on parempi kun pöytä kone.
Mul on nyt Acer windows 7 en tiiä koko nimeä aspire one.
Niin ja pöytäkonekkin,mutta pöytäkone hidastelee aika paljon ja läppäri toimii hyvin.
Pelit toimii vaan paremmin pöytäkoneessa.
Tässä halpa pöytäkone
http://www.amazon.de/shinobee-Aufrüst-MEMSeven-alternativ-Festplatte/dp/B0045YGOCK/ref=sr_1_8?s=computers&ie=UTF8&qid=1364565645&sr=1-8
Jos kaipaat keveyttä, liikuteltavuutta ja varauksella halpuutta on läppäri parempi.
Jos kaipaat tehoja, hinta-laatu suhdetta ja kestävyyttä jos osaat valita osat pöytäkone
Onko hyvä ?: http://www.amazon.de/Intel-Quad-Core-Prozessor-2-5GHz-1333MHz/dp/B001GMGN1G/ref=sr_1_14?s=computers&ie=UTF8&qid=1364792905&sr=1-14
vai mitä suosittelette intel pitää olla ja max hinta 110 €