Pöytäkone vs. läppäri

avuton tyttönen

Elikkäs olen hankkimassa itselleni omaa konetta, ja nyt tarvitsisin teiltä viisaammilta apua että ostanko kannettavan vaiko pöytäkoneen? Kannettavan etuhan on sen siirreltävyys ja pienikokoisuus, mutta olen kuullut että niihin on vaikea asentaa päivityksiä ja että niiden elinkaari olisi vain lyhyt... Pöytäkoneessa taas olisi enemmän muistia mutta myöskin hintaa. Mitä siis ehdotatte? Aion asentaa tulevalle koneelleni sims 2:sen ja lisäosia eli valtavan muistin tarvitsen. Lisäksi haluaisin tietää, että pystyykö läppäriin asentamaan kaikkia ohjelmia joita tarvin koulussa jakoulutöissä (olen lukiossa..)? Ja jos tietää hyvän merkin ja mallin niin saa suositella. kotona meillä on nyt acer aspire pääkoneena ja se on toiminut tosi hyvin, voisiko se olla hyvä ostos juuri minulle? Vähän sekavaa tekstiä, sori, mutta kiitos kaikille auttajille :)

13

514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjkjkjk

auttakaa?

• juhakorkeapudas

Kannettavaan voi asentaa samat ohjelmat kuin pöytäkoneisiin. Keskusmuistin määräkin voi olla sama kuin pöytäkoneissa eikä kannettava häviä kiintolevyn koossakaan paljoa, 2.5 tuumaisia levyjä ihan samaa kokoa ole kuin pöytäkoneisiin saatavilla olevat mallit. Päivitysten asentumisen ongelmat voi olla konekohtaisia, ongelmia on yhtälailla pöytä- kuin kannettavissa koneissa.

• viemään koneen kouluun mukana? silloinhan ilman muuta läppäri. tosin sen elinkaari on lyhyt.

jos ei tarvitse siirrellä niin ilman muuta pöytäkone. ja kasauta se jossain liikkeessä komponenteista, silloin takuut ovat täysin erilaiset mitä markettikoneissa.
      eli joka komponentille on 2-6 vuoden takuut.

jos kaipaat vinkkejä niin tutki tuolta, siellä on joka hintahaarukkaan.

http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/215

• Läppärin elinkaari riippuu vähän mallista kyllä. Mun pojalle luovuttamani MacBook Pro täyttää neljä vuotta ja on akun heikentymistä lukuun ottamatta kuin uusi, ja tehotkin kepittää uuden halpisläppärin mennen tullen. Olihan sillä kyllä hintaa pari tonttua aikoinaan, mutta eipä sitten ole ollut vian vikaakaan missään vaiheessa. Ja monihan maksaa jostain aivan turhasta autossaan kepeesti enemmän kuin tämän koneen lisähinta heikkoihin malleihin nähden oli.

• Lindaapuatarvitse

Voiko sims 2 asentaa pöytäkoneelle jonka merkki on samsung? ;o

• deced

Voi jos kone täyttää pelin vaatimukset koneen tehoon ja käyttöjärjestelmään liittyen.

• kyllä pöytäkone aina läppärin voittaa itse kasattuna varsinki saa osat mitä haluaa ja kaikki urha paska on pois ja saa tehokkaamman kuin marketti koneet ja voi päivitellä näytön ohjaimia keskusmuistia ihan mitä vaan läppäriin kun ei oikee voi

• Selvennetään nyt vielä kun näyttää olevan tuo merkkien tietämys vähän mitä on osalla.

Samsung, acer, fujitsu... ei käytänössä rakenna koneeseen ainuttakaan osaa!!! (Muutamia osia lukuunottamatta)
      Ne vain kasaavat koneita eri valmistajien osista.Intel, AMD, Kingston...
      Paketti ratkaisut ovat usein huono vaihtoehto, koska niissä säästetään laadukkaista komponenteista. Siksi suositus onkin koota itse tietokone.
      Kannettavan kokoaminen valitettavasti on aika työlästä pöytäkoneeseen verrattuna.

"Voiko sims 2 asentaa pöytäkoneelle jonka merkki on samsung"
      Aikaisemmin tulikin että voi, Itse merkki Samsung ei kuitenkaan kerro mitään tietokoneen tehoista. Vaan emolevyn merkki, muisti, näytönohjainkortti...

"Pöytäkoneessa taas olisi enemmän hintaa."
      Ei pidä paikkansa tämäkään väite. Pöytä koneet ovat suhteessa edullisempia kun aletaan vertailemaan osia. Mallina vaikka vanha pöytäkone joita saa ihan jokusilla sadoilla euroilla, tehot kuitenkin lähes samat kuin uusimmissa huippu kannettavissa. Kannettavassa kun joutuu maksamaan "ylimääräistä" osien pienuudesta, että ne saadaan mahtumaan kannettaviin.

• ==)(/

Meillä lapsi pelaa sims 2 peliä hyvällä menestyksellä, ikuvanhalla Pentium 4 2.4 Ghz prosessorilla, 512 MB rammilla, 64 Mb nvidian näytönohjaimella ja win 98se käyttiksellä. Tällaisia pöytäkoneita saa käytettyinä muutamalla kympillä käytettyjä myyvistä liikkeistä tai yksityiseltä.

Jos saat vanhann koneeseen käyttikseksi XP:n, niin selainten kanssa on helpompaa, opera tai firefox toimivat kohtalaisesti win98:ssa, mutta jotkut uudet flash jutut, kuten jotkut facebook pelit ei enää toimi vanhoissa selaimissa. Youtube toimii kuitenkin vielä win98:llakin.

• Kyl läppäri on parempi kun pöytä kone.
      Mul on nyt Acer windows 7 en tiiä koko nimeä aspire one.
      Niin ja pöytäkonekkin,mutta pöytäkone hidastelee aika paljon ja läppäri toimii hyvin.
      Pelit toimii vaan paremmin pöytäkoneessa.

• Jos kaipaat keveyttä, liikuteltavuutta ja varauksella halpuutta on läppäri parempi.
      Jos kaipaat tehoja, hinta-laatu suhdetta ja kestävyyttä jos osaat valita osat pöytäkone

• ogu2001

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      170
      9817
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3199
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      45
      2965
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      62
      2718
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2115
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      113
      2053
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1943
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      60
      1526
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1306
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1261
    Aihe