Kirjoitan aiheesta joka ei ole mikään ongelma, mutta on pistänyt ajattelemaan, onko muilla näin? Äitini sairastaa dementiaa ja huolehdin hänen tarpeistaan ja hyvinvoinnistaan. Olen kiinnittänyt sellaiseen seikkaan huomioni, istumistapaan- ja asentoon, aina kun hän istuu ruoka-tai kahvipöytään, hän istuu tuolin reunalla tai kulmalla, eikä käytä koskaan selkänojaa, joudun aina sanomaan asennon korjaamisesta, ettei tipahda tuolilta (ei ole kyllä tipahtanut). Ja autossa istuminenkin on samanlaista lyö pyllynsä siihen toiseen laitaan, ikäänkuin istuisi vain toisella kankulla. Kuuluuko taudin kuvaan?
Vastaukset 2
- dementikkoäidin hoitaja
Istuintapa voi johtua äitisi hahmottamisvaikeudesta.Hän ei enää ymmärrä kehoa suhteessa tilaan.Äidilläni on toisenlaista.Autossa istuessaan hän pelkää esim.parkkeeraustilanteita.Selittää että parkkeeraan auton liian lähelle toisia autoja,vaikka autoni on nätisti omalla alueellaan.Viimekesänä näin hänen istuvan perhejuhlissa täpärästi tyynyllä tuolin KÄSINOJALLA.Siihen ei kukaan kiinnittänyt huomiota,koska äidin on lonkkaleikkauksista johtuen pakko istua normaalia korkeammalla istuimella.Hyvää jatkoa sinulle!
- Sitä sattuu...
Mun äiti istuu usein joskus syödessään kaukana pöydästä ja kurkottelee kohti lautasta...olen yrittänyt sanoa että helpompi syödä kun vedät tuolin pöydän luo. Hahmotushäiriö varmaankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluatko että unohdan sinut kokonaan
Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j861330Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga79849- 42844
Pisa-tulokset.....
Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden273748Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️80612Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35611- 46585
- 35568
- 25532
- 37532