Merimetsoille lopputili

Vihdoinkin herätään

EU:n isot valtion ovat todenneet merimetsojen määrän karanneen haitalliseksi. Hyvä huomio.

Sama huomio vielä susista ja muista suomalaisten hihhuleiden ystävistä. Nämä sankarit "suojelevat" luontoa kantakaupungilla otsatukka kaljatuopissa.

24

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suojella sulkemalla sinunlaisesi urvelot hoitolaitoksiin. Ei normaalijärjellä varustettua ihmistä muutama merimetso haittaa. Ja kalastajien uikutusta on turha ottaa tosissaan. Samanlaisia märisijöitä kuin poromiehet, jotka hysteerisesti pelkäävät paria sutta.

      • seuraa sinne

        hoitolaitokseen? Sieltähän noita latteuksiasi latelet.


      • seuraa sinne kirjoitti:

        hoitolaitokseen? Sieltähän noita latteuksiasi latelet.

        märise sinä sitten vaan susien ja merimetsojen paljoutta. Veikkaanpa, jotta olet saanut kasvatuksen susianalyysissa määrittelemässäni susiuskovaisessa perheessä. Osuinko oikeaan? Toinen mahdollisuus on, että olisit joko poronpurija taikka lammaspaimen ja siksi suu vaahdossa ruikutat susien paljoutta. Otahan apina nyt järki ja suhteellisuudentaju hallintaan ja lopeta tuo tyhjä uikutus. Sinä tuskin joudut susien raatelemaksi taikka merimetsojen nokkimaksi. Sen sijaan poroja ja lampaita kyllä joutaakin raadella. Ne ovat tosi namia susille.


      • Vihdoinkin herätään
        Susianalyytikko kirjoitti:

        märise sinä sitten vaan susien ja merimetsojen paljoutta. Veikkaanpa, jotta olet saanut kasvatuksen susianalyysissa määrittelemässäni susiuskovaisessa perheessä. Osuinko oikeaan? Toinen mahdollisuus on, että olisit joko poronpurija taikka lammaspaimen ja siksi suu vaahdossa ruikutat susien paljoutta. Otahan apina nyt järki ja suhteellisuudentaju hallintaan ja lopeta tuo tyhjä uikutus. Sinä tuskin joudut susien raatelemaksi taikka merimetsojen nokkimaksi. Sen sijaan poroja ja lampaita kyllä joutaakin raadella. Ne ovat tosi namia susille.

        Eniten pelkään jäämistä hihhulin oksennuksen alle tämän suojeltua illan kaljaa.


      • tasoihin
        Susianalyytikko kirjoitti:

        märise sinä sitten vaan susien ja merimetsojen paljoutta. Veikkaanpa, jotta olet saanut kasvatuksen susianalyysissa määrittelemässäni susiuskovaisessa perheessä. Osuinko oikeaan? Toinen mahdollisuus on, että olisit joko poronpurija taikka lammaspaimen ja siksi suu vaahdossa ruikutat susien paljoutta. Otahan apina nyt järki ja suhteellisuudentaju hallintaan ja lopeta tuo tyhjä uikutus. Sinä tuskin joudut susien raatelemaksi taikka merimetsojen nokkimaksi. Sen sijaan poroja ja lampaita kyllä joutaakin raadella. Ne ovat tosi namia susille.

        Eli kipattaisi merimetson paskaa sankollinen viikoittain yksiösi olkkarin lattialle. Pianhan se siihen maatuu. Ja vaikka 5% kuukausituloistasi hylje- ja petoeläinvahinkojen omavastuuosuuksien korvaamiseen.

        Miltäs kuulostaa?


      • Kuortane kestää
        Susianalyytikko kirjoitti:

        märise sinä sitten vaan susien ja merimetsojen paljoutta. Veikkaanpa, jotta olet saanut kasvatuksen susianalyysissa määrittelemässäni susiuskovaisessa perheessä. Osuinko oikeaan? Toinen mahdollisuus on, että olisit joko poronpurija taikka lammaspaimen ja siksi suu vaahdossa ruikutat susien paljoutta. Otahan apina nyt järki ja suhteellisuudentaju hallintaan ja lopeta tuo tyhjä uikutus. Sinä tuskin joudut susien raatelemaksi taikka merimetsojen nokkimaksi. Sen sijaan poroja ja lampaita kyllä joutaakin raadella. Ne ovat tosi namia susille.

        Huomaatteko miten nämä "suojelijat" ovat oikeasti ihmisvihaajia, joille varmasti tuottaisi sairasta nautintoa, jos susi hyökkäisi jossain Suomessa vaikkapa pikkulapsen kimppuun. Koiriahan sudet jo raatelevat ympäri mata ja se on varmaan näille "suojelijoille" eli sadisteille takuulla mannaa. Ei perkele mitä rienausta.


      • Kuortane kestää kirjoitti:

        Huomaatteko miten nämä "suojelijat" ovat oikeasti ihmisvihaajia, joille varmasti tuottaisi sairasta nautintoa, jos susi hyökkäisi jossain Suomessa vaikkapa pikkulapsen kimppuun. Koiriahan sudet jo raatelevat ympäri mata ja se on varmaan näille "suojelijoille" eli sadisteille takuulla mannaa. Ei perkele mitä rienausta.

        susien hyökkäyksistä ihmisiä kohtaan minkään vertaa havaintoja. Sen sijaan koirat raatelevat jatkuvasti niin aikuisia kuin lapsiakin eri puolilla maatamme. Miksi koirien hyökkäyksiä katsotaan läpi sormien?

        Jos susi raatelisi yhtäkään ihmistä, niin lööpit olisivat talon kokoisia. Itku, parku ja hysteria täyttäisivät ilmatilan. Kukahan tässä ihmistä vihaa? Minusta on ihan oikein, jotta sudet syövät nälkäänsä näitä ihmisten raatelijoita. Varsinkin metsästyskoirat ovat tosi herkkua susille, nam nam.


      • Et sen vertaa tajua
        Susianalyytikko kirjoitti:

        susien hyökkäyksistä ihmisiä kohtaan minkään vertaa havaintoja. Sen sijaan koirat raatelevat jatkuvasti niin aikuisia kuin lapsiakin eri puolilla maatamme. Miksi koirien hyökkäyksiä katsotaan läpi sormien?

        Jos susi raatelisi yhtäkään ihmistä, niin lööpit olisivat talon kokoisia. Itku, parku ja hysteria täyttäisivät ilmatilan. Kukahan tässä ihmistä vihaa? Minusta on ihan oikein, jotta sudet syövät nälkäänsä näitä ihmisten raatelijoita. Varsinkin metsästyskoirat ovat tosi herkkua susille, nam nam.

        Tökkeri, jotta miksi lööpit on isolla. Se paljasti kerralla olemattoman älysi semmoseksi, kuin se onkin jo aikaa sitten havaittu, ettet ees tajua, mistä puhutaan.


    • koko EU

      Erikoista, että norjassa ei kukaan kalastaja piittaa tuon taivaallista miljoonista merimetsoista. Siellä nimittäin ymmärretään, että merimetsot syövät särkeä ja muuta ns. roskakalaa.

      Esim. itämeren kalakantoja ei uhkaa muu kuin multajussien lannoitteet ja muut saasteet liikakalastuksen lisäksi.

      • kala-kaapo

        Norjalaisten merimetsokiintymyksestä en tiedä, mutta Suomessa ja vähäkalaisemmassa Itämeressä merimetsot tekevät suurimmat kansantaloudelliset tuhonsa juuri tuhoamalla kalakantoja.
        Kaikki kalalajit kelpaavat ja suurimmat kalatuhot syntyvät juuri pesimäsaarien lähialueella, muiden tuhojen lisäksi.
        Vain täystollot päättäjät antavat merimetsokannan kasvaa ilman rajoituksia.


      • naureskelija
        kala-kaapo kirjoitti:

        Norjalaisten merimetsokiintymyksestä en tiedä, mutta Suomessa ja vähäkalaisemmassa Itämeressä merimetsot tekevät suurimmat kansantaloudelliset tuhonsa juuri tuhoamalla kalakantoja.
        Kaikki kalalajit kelpaavat ja suurimmat kalatuhot syntyvät juuri pesimäsaarien lähialueella, muiden tuhojen lisäksi.
        Vain täystollot päättäjät antavat merimetsokannan kasvaa ilman rajoituksia.

        siinäpä se varsinainen tietäjä olikin. Mistä kaltaisiasi lahopäitä oikein sikiää? Ota nyt tuollaisia puustajuurilaskeutuneita tosissaan, hehheh


      • kala-kaapo kirjoitti:

        Norjalaisten merimetsokiintymyksestä en tiedä, mutta Suomessa ja vähäkalaisemmassa Itämeressä merimetsot tekevät suurimmat kansantaloudelliset tuhonsa juuri tuhoamalla kalakantoja.
        Kaikki kalalajit kelpaavat ja suurimmat kalatuhot syntyvät juuri pesimäsaarien lähialueella, muiden tuhojen lisäksi.
        Vain täystollot päättäjät antavat merimetsokannan kasvaa ilman rajoituksia.

        välttää purkkitonnikalakin. Sitä kyllä riittää kaupassa vai väitätkö, että merimetsot syövät tonnikalatkin merestä? Jos niille kelpaavat (sinun mukaasi) kaikki kalalajit, niin eikö ole vaan hyvä, jotta ne syövät myös vaaralliset tappajahait ja sähköankeriaat vesistöistä. Silloinhan sinäkin uskallat viedä perheesi uimaan, heh heh.


      • Kusilyytikko myös
        Susianalyytikko kirjoitti:

        välttää purkkitonnikalakin. Sitä kyllä riittää kaupassa vai väitätkö, että merimetsot syövät tonnikalatkin merestä? Jos niille kelpaavat (sinun mukaasi) kaikki kalalajit, niin eikö ole vaan hyvä, jotta ne syövät myös vaaralliset tappajahait ja sähköankeriaat vesistöistä. Silloinhan sinäkin uskallat viedä perheesi uimaan, heh heh.

        Suojeltuani liikaa kaljaa.


      • olla uhanalainen
        Susianalyytikko kirjoitti:

        välttää purkkitonnikalakin. Sitä kyllä riittää kaupassa vai väitätkö, että merimetsot syövät tonnikalatkin merestä? Jos niille kelpaavat (sinun mukaasi) kaikki kalalajit, niin eikö ole vaan hyvä, jotta ne syövät myös vaaralliset tappajahait ja sähköankeriaat vesistöistä. Silloinhan sinäkin uskallat viedä perheesi uimaan, heh heh.

        laji mittavan ryöstökalastuksen ansiosta, juuri sinun kaltaisesi ääliöt siirtävät ympäristötuhot mieluusti muualle.
        Uskoakseni sinun käsityskykysi ei riitä siihen mitä tapahtuu jos tonnikala katoaa, eihän se sinuun vaikuta, sinähän käyt ostamassa stä marketista.


      • itseään muka
        olla uhanalainen kirjoitti:

        laji mittavan ryöstökalastuksen ansiosta, juuri sinun kaltaisesi ääliöt siirtävät ympäristötuhot mieluusti muualle.
        Uskoakseni sinun käsityskykysi ei riitä siihen mitä tapahtuu jos tonnikala katoaa, eihän se sinuun vaikuta, sinähän käyt ostamassa stä marketista.

        analyytikkona pitävä pösilö ei asioista mitään tiedä. Tuskin on käynyt lähikauppaa pitemmällä koskaan.


      • meille tutkimuksesta
        kala-kaapo kirjoitti:

        Norjalaisten merimetsokiintymyksestä en tiedä, mutta Suomessa ja vähäkalaisemmassa Itämeressä merimetsot tekevät suurimmat kansantaloudelliset tuhonsa juuri tuhoamalla kalakantoja.
        Kaikki kalalajit kelpaavat ja suurimmat kalatuhot syntyvät juuri pesimäsaarien lähialueella, muiden tuhojen lisäksi.
        Vain täystollot päättäjät antavat merimetsokannan kasvaa ilman rajoituksia.

        jossa todistetusti kerrotaan merimetsojen "tuhoavan" kalakantoja!
        Tutkitusti on todistettu, että merimetsojen ulosteet sisältävät lähes 100 prosenttisesti pienten särkikalojen, pienten ahventen, kolmipiikkien ja kivinilkkojen jäänteitä eli kalojen, joiden määrä meressä ylittää ihmisten mielissä "roskakaloille" määritellyn rajan.

        Itse harrastan sukellusta ja tiedän millaiset olosuhteet veden alla ovat vuoden aikana näkyvyyden kannalta. Merimetsot Suomessa voivat kirkkaimmillakin alueilla sukeltaa korkeintaan kymmeneen metriin, joka sekin on niille turhaa, sillä niiden ravintokalat viihtyvät parhaiten rakkolevävyöhykkeessä max. 6 metrin syvyyteen asti. Näissä syvyyksissä eivät kalastajien pyytämät kookkaat ahvenkalat tai taimemet viihdy muuten kuin saalistamisen takia eli samasta syystä kuin merimetsot.

        Merimetsot voivat saalistamisellaan vähentää pikkukalan/"roskakalan" määrää niin paljon, että isommilla kaloilla ei ole syytä tulla rannan tuntumaan saalistamaan, vaan ne suuntaavat syvempään veteen saalistamaan kilohailia ja silakkaa parvista. Tämä tarkoittaa siis sitä, että merimetsot eivät suinkaan "hävitä" mitään kalaa saati sen kantoja, mutta ne voivat aiheuttaa muutoksia isojen kalojen saalistuskäyttäytymiseen. Täysin eri asia kuin "kalakantojen tuhoaminen"!

        Ja tiedätkö muuten, että yksi ainoa silakkatroolari yhdellä ainoalla troolin vedolla voi "tuhota kalakantaa" yli 10 kertaa enemmän kiloina mitattuna kuin mitä Suomen kaikki merimetsot saalistavat koko vuoden aikana?

        Ja tiedätkö, että Suomen merialueilla talven aikana pilkitty ahven- ja särkikalasaalis ylittää sekin selkeästi merimetsojen koko vuoden saalismäärän kiloina mitattuna!


      • Kusilyytikko myös
        meille tutkimuksesta kirjoitti:

        jossa todistetusti kerrotaan merimetsojen "tuhoavan" kalakantoja!
        Tutkitusti on todistettu, että merimetsojen ulosteet sisältävät lähes 100 prosenttisesti pienten särkikalojen, pienten ahventen, kolmipiikkien ja kivinilkkojen jäänteitä eli kalojen, joiden määrä meressä ylittää ihmisten mielissä "roskakaloille" määritellyn rajan.

        Itse harrastan sukellusta ja tiedän millaiset olosuhteet veden alla ovat vuoden aikana näkyvyyden kannalta. Merimetsot Suomessa voivat kirkkaimmillakin alueilla sukeltaa korkeintaan kymmeneen metriin, joka sekin on niille turhaa, sillä niiden ravintokalat viihtyvät parhaiten rakkolevävyöhykkeessä max. 6 metrin syvyyteen asti. Näissä syvyyksissä eivät kalastajien pyytämät kookkaat ahvenkalat tai taimemet viihdy muuten kuin saalistamisen takia eli samasta syystä kuin merimetsot.

        Merimetsot voivat saalistamisellaan vähentää pikkukalan/"roskakalan" määrää niin paljon, että isommilla kaloilla ei ole syytä tulla rannan tuntumaan saalistamaan, vaan ne suuntaavat syvempään veteen saalistamaan kilohailia ja silakkaa parvista. Tämä tarkoittaa siis sitä, että merimetsot eivät suinkaan "hävitä" mitään kalaa saati sen kantoja, mutta ne voivat aiheuttaa muutoksia isojen kalojen saalistuskäyttäytymiseen. Täysin eri asia kuin "kalakantojen tuhoaminen"!

        Ja tiedätkö muuten, että yksi ainoa silakkatroolari yhdellä ainoalla troolin vedolla voi "tuhota kalakantaa" yli 10 kertaa enemmän kiloina mitattuna kuin mitä Suomen kaikki merimetsot saalistavat koko vuoden aikana?

        Ja tiedätkö, että Suomen merialueilla talven aikana pilkitty ahven- ja särkikalasaalis ylittää sekin selkeästi merimetsojen koko vuoden saalismäärän kiloina mitattuna!

        Tiedätkö kaljapullon sukeltaminen ei tuo muita todisteita kuin oksennuksen.


      • sen selvästikin
        Kusilyytikko myös kirjoitti:

        Tiedätkö kaljapullon sukeltaminen ei tuo muita todisteita kuin oksennuksen.

        tiedät, reppana.


      • olla uhanalainen kirjoitti:

        laji mittavan ryöstökalastuksen ansiosta, juuri sinun kaltaisesi ääliöt siirtävät ympäristötuhot mieluusti muualle.
        Uskoakseni sinun käsityskykysi ei riitä siihen mitä tapahtuu jos tonnikala katoaa, eihän se sinuun vaikuta, sinähän käyt ostamassa stä marketista.

        jotkut pösilöt ovat enemmän huolestuneita muutamasta merimetsosta kuin maailmanlaajuisesta ryöstökalastuksesta. Näitä suhteellisuudentajun menettäneitä hysteerikkoja minä tässä yritän valistaa.


      • juuri näin
        Susianalyytikko kirjoitti:

        jotkut pösilöt ovat enemmän huolestuneita muutamasta merimetsosta kuin maailmanlaajuisesta ryöstökalastuksesta. Näitä suhteellisuudentajun menettäneitä hysteerikkoja minä tässä yritän valistaa.

        Mitä haittaa on muutamasta merimetsosta. Sopiva määrä olisikin 100 pesivää paria.


      • juuri näin kirjoitti:

        Mitä haittaa on muutamasta merimetsosta. Sopiva määrä olisikin 100 pesivää paria.

        lukumääristä puhutaan, niin susia mahtuisi huoletta tähän maahan ainakin 10 000 yksilöä. Tosin itkijöitten turvat pitäisi tällöin saada tukittua jollain konstilla, ettei fiksuilla tärykalvot puhkeaisi.


      • juuri näin
        Susianalyytikko kirjoitti:

        lukumääristä puhutaan, niin susia mahtuisi huoletta tähän maahan ainakin 10 000 yksilöä. Tosin itkijöitten turvat pitäisi tällöin saada tukittua jollain konstilla, ettei fiksuilla tärykalvot puhkeaisi.

        Suomi on harvaanasuttu maa. Ihmisiäkin mahtuisi aivan helposti tänne vaikkapa 30 miljoonaa. Rottakantakin voitaisiin huoletta 10-kertaistaa ilman suurempia ongelmia. Jos suomalaisia olisi 30 miljoonaa, olisi myös ainakin lukumääräisesti enemmän myös suden suojelijoita. Ja se kai olis hieno juttu?


      • Kusilyytikko
        juuri näin kirjoitti:

        Suomi on harvaanasuttu maa. Ihmisiäkin mahtuisi aivan helposti tänne vaikkapa 30 miljoonaa. Rottakantakin voitaisiin huoletta 10-kertaistaa ilman suurempia ongelmia. Jos suomalaisia olisi 30 miljoonaa, olisi myös ainakin lukumääräisesti enemmän myös suden suojelijoita. Ja se kai olis hieno juttu?

        Ainoastaan hassiksesta ja kaljasta voimansa saavia suojelijoita meillä on liikaa.


    • linkkiiiii

      Luontoretki.: Musta viikinki 30.1.2011
      http://areena.yle.fi/audio/1652728

      [i]"Luontoretkellä puhuttiin merimetsoista. Jäisen talven takia mustat viikingit ovat matkanneet etelään paremmille kalastusapajille, joten niitä ei pääse ainakaan ihan normaaliin tapaan kiikaroimaan. Juha Laaksonen marssi Suomen ympäristöskeskuksen tiloihin, tutkija Pekka Rusasen luokse."[/i]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe