Kysymyksiä Vedensuosikista +

Miekalehdestä:

-Eli kun miekkalehdessä menee lehti huonoksi, miten se ois paras poistaa? Oon saksilla katkassut sen lehden aina juuresta... Onko parempia vaihtoehtoja?

- Ottaako miekkalehti juurilla ravinteet? Olen laittanu sellasen lannoite kuulan niille nimittäin...

- Voikohan noita miekkalehtiä itse kasvattaa? Siis ottaa jonkun lehden tosta vanhasta ja istuttaa sen? Ei taida juurtua, vai??

- Vedensuosikki: kärsi sinilevästä, mutta levä katosi. Nyt kasvi on ruskea, mutta latvoihin alkoi tulla hienoa kirkasta uutta vihreää... Mietin että miten saan ruskeat osat pois, ja uutta tilalle? Tämä kai ottaa ravinteet muuten kuin juurilla? Olen käyttänyt JBL:n lannoitetta (nestemäinen) vedenvaihtojen yhteydessä. Kasvi voikin hyvin - ennen levää... Vedensuosikkia voisi kai itsekin istuttaa tuonne, mutta miten: näppäänkö vain jonkun oksan ja se sitten juurtuu.. vai? (en ymmärrä mitä tarkoittaa "latvapistokkaista" (PISTOKAS=?) ) Sellaiseen olen joskus törmännyt... eli selvennys on...????

2

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsukki

      Miekat ottaa juurilla ravinteet, lannoitteet kannattaa kuitenkin laittaa siten ettei ihan juurilla ole. Juuret kasvavat kovaa vauhtia ja on pitkät, miekkoja kannattaa välillä nostaa altaasta ja lyhentää juuria, vanhat lehdet nypitään tarpeen vaatiessa pois, kerran/pari vuodessa kannattaa karsia rankalla kädellä, eli jättää vain keskelle uusia lehtiä.

      Vedensuosikkia voi uudistaa siten, että laittaa latvat pohjalle kasvamaan, eli huonot alalehdet pois. Leviää kyllä kiitettävästi, ottaa nokkiinsa siirroista jne. mutta alkaa kasvamaan jonkun ajan päästä.

      • Fisheri*

        Kokeillaan noin. Katsotaan lähteekö kasvamaan. Kävin tosin tänään kattoon ni eipä nuo kasvit kovin kalliita oo vaik joutus "uutenakin" ostamaan :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe