villakoiran

"villasta"

Meille tulossa kääpiövillakoira. Poikani kertoi että hänen ystävänsä äiti tekee villakoiransa "villasta" koiralle vaatteita???
Osaisiko kukaan sanoa kuinka tämä käytännössä onnistuu? Olisiko mitään linkkiä jollekkin sivuille ja miten tästä villasta narua keritään???

12

1269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • superkoira123

      kun hänellä oli kaksi afgaania niin hän teki niistä vaatteita. Ensin hän harjasi koirat, ja sen jälken otti karvat harjasta, ja huovutti niistä sitten huopaa, tai jotain josta sitten teki vaatteita. =D

      • Ilpeko

        Haluaisin ehkä villakoiran.. Ainoana ongelmana on että villiksellä on metsästysvietti ja meillä on kaksi kania. Onko puudelin metsästysvietti niin suuri että voisi tehdä jotain kaneillemme? Olen pohtinut monia rotuja ja usein karva on ongelma. Ajattelin että koska en näyttelyissä (ilmeisesti) kävisi, niin voisin trimmailla koiraani eri lailla esim aivan lyhyeksi tai joksikin muuksi. Agilityä ja tokoa kylläkin harrastaisin ja ajattelin että jos kokeilisi uintia. =) Kuullostaako mahdottomalta?


      • ...
        Ilpeko kirjoitti:

        Haluaisin ehkä villakoiran.. Ainoana ongelmana on että villiksellä on metsästysvietti ja meillä on kaksi kania. Onko puudelin metsästysvietti niin suuri että voisi tehdä jotain kaneillemme? Olen pohtinut monia rotuja ja usein karva on ongelma. Ajattelin että koska en näyttelyissä (ilmeisesti) kävisi, niin voisin trimmailla koiraani eri lailla esim aivan lyhyeksi tai joksikin muuksi. Agilityä ja tokoa kylläkin harrastaisin ja ajattelin että jos kokeilisi uintia. =) Kuullostaako mahdottomalta?

        Ei villakoiralla mitään metsästysviettiä ole - ainakaan lintujen jahtaamisen lisäksi. Sitä on käytetty joskus ammoisina aikoina noutamaan alas ammuttua pienriistaa, mutta ei muuten. Jalostettu seurakoiraksi.
        Ja toki villan voi ajaa lyhyeksi, kun rotu on kerran trimmattava. Agility ja toko villalla toimii hyvin. Mitä kokomuunnosta oot miettiny? Agilityyn keskari tai kääpiö olisi paras. Keskari on melko nopea ja koska agilityn miniluokassa on suurin osa koirista oikeasti kääpiökoiria ja niin ollen hitaita, kääpiövilla pärjäisi siellä.


      • Ilpeko
        ... kirjoitti:

        Ei villakoiralla mitään metsästysviettiä ole - ainakaan lintujen jahtaamisen lisäksi. Sitä on käytetty joskus ammoisina aikoina noutamaan alas ammuttua pienriistaa, mutta ei muuten. Jalostettu seurakoiraksi.
        Ja toki villan voi ajaa lyhyeksi, kun rotu on kerran trimmattava. Agility ja toko villalla toimii hyvin. Mitä kokomuunnosta oot miettiny? Agilityyn keskari tai kääpiö olisi paras. Keskari on melko nopea ja koska agilityn miniluokassa on suurin osa koirista oikeasti kääpiökoiria ja niin ollen hitaita, kääpiövilla pärjäisi siellä.

        Niin tosiaan olen miettinyt sitä keskaria. Ja nyt voisinkin kysyä villan hintaa.. Olen kuullut että aika kalliita ovat.. =)


      • ...
        Ilpeko kirjoitti:

        Niin tosiaan olen miettinyt sitä keskaria. Ja nyt voisinkin kysyä villan hintaa.. Olen kuullut että aika kalliita ovat.. =)

        Koosta riippumatta (rekisteröidyt) villat tuppaa olemaan siinä tuhannen euron paremmalla puolella (yleensä 1200 ). Värivirheellisen (esim. kaksivärisen) villan saa tietysti halvemmalla, ja jos näyttelyyn ei mieli niin sellainen on ihan yhtä hyvä kaveri kuin yksivärinen ja rekisteröity villa. Ite olen kattellut pitemmän aikaan phantom-isovilloja, tosi nätin näköisiä :)
        Jos villoista kaipaat lisää tietoa, käy toki vilaisemassa http://www.villakoirakerho.com


      • Ilpeko
        ... kirjoitti:

        Koosta riippumatta (rekisteröidyt) villat tuppaa olemaan siinä tuhannen euron paremmalla puolella (yleensä 1200 ). Värivirheellisen (esim. kaksivärisen) villan saa tietysti halvemmalla, ja jos näyttelyyn ei mieli niin sellainen on ihan yhtä hyvä kaveri kuin yksivärinen ja rekisteröity villa. Ite olen kattellut pitemmän aikaan phantom-isovilloja, tosi nätin näköisiä :)
        Jos villoista kaipaat lisää tietoa, käy toki vilaisemassa http://www.villakoirakerho.com

        Jos tiedät niin kuinka paljon maksaa sellainen värivirhe koira.. Alle 1000e peräti?


      • rekisteröimätöntä
        Ilpeko kirjoitti:

        Jos tiedät niin kuinka paljon maksaa sellainen värivirhe koira.. Alle 1000e peräti?

        pentua! Rekkaamattoman koiran taustalla on AINA jotain hämärää!!! Villiksillä on aika paljon perinnöllisiä sairauksia, selvitä siis tarkkaan pennun vanhempien taustat. Jos ostat rekkaamattoman pennun, sinulla ei ole mitään takeita siitä että pentu on edes puhdasrotuinen vaikka saattaa näyttää siltä. Suomessa ei ole värivirheellisiä villiksiä koska kaksivärinen villis on rotumääritelmän vastainen. Väri voi olla kyllä haalea, esimerkiksi ruskeilla villiksillä, mutta ei koskaan kaksivärinen.

        Ostamalla rekkaamattoman pennun saatat tukea pentutehtailua!


      • ...
        rekisteröimätöntä kirjoitti:

        pentua! Rekkaamattoman koiran taustalla on AINA jotain hämärää!!! Villiksillä on aika paljon perinnöllisiä sairauksia, selvitä siis tarkkaan pennun vanhempien taustat. Jos ostat rekkaamattoman pennun, sinulla ei ole mitään takeita siitä että pentu on edes puhdasrotuinen vaikka saattaa näyttää siltä. Suomessa ei ole värivirheellisiä villiksiä koska kaksivärinen villis on rotumääritelmän vastainen. Väri voi olla kyllä haalea, esimerkiksi ruskeilla villiksillä, mutta ei koskaan kaksivärinen.

        Ostamalla rekkaamattoman pennun saatat tukea pentutehtailua!

        Kyllä Suomessa värivirheellisiä villakoiria on. Yhdellä kaverilla on phantom kääpiö - eri väriset, REKISTERÖIDYT vanhemmat - sekä eräällä toisella tutulla on phantom keskari. Tietääkseni on yksi kasvattajakin jolla on pari kaksiväristä pentuetta, en nyt muista nimeltä.
        Ja esim. Saksassa ollaan nyt alettu ihan jalostamaan näitä kaksivärisiä villakoiria.


      • Ilpeko
        ... kirjoitti:

        Kyllä Suomessa värivirheellisiä villakoiria on. Yhdellä kaverilla on phantom kääpiö - eri väriset, REKISTERÖIDYT vanhemmat - sekä eräällä toisella tutulla on phantom keskari. Tietääkseni on yksi kasvattajakin jolla on pari kaksiväristä pentuetta, en nyt muista nimeltä.
        Ja esim. Saksassa ollaan nyt alettu ihan jalostamaan näitä kaksivärisiä villakoiria.

        Siitä hinnasta? onko yhtä kallis kuin normit ja "täydelliset" REKISTERÖIDYT pennut?


      • ...
        Ilpeko kirjoitti:

        Siitä hinnasta? onko yhtä kallis kuin normit ja "täydelliset" REKISTERÖIDYT pennut?

        Yleisesti ottaen rekisteröimättömät pennut on halvempia kuin rekisteröidyt - riippuu ihan myyjästä. Kennelliitto suosittelee sekarotuisten ja rekisteröimättöjen pentujen myyntihinnaksi n. 100 euroa, mutta yleensä siinä 300-600 eurossa ne hinnat pyörii (ainakin mitä itse olen nähnyt, onhan niitä poikkeuksia).
        Silti tuota valintaa täytyy miettiä tarkkaan ja tehdä taustatutkintaa pennun vanhempien suhteen - kuten aiemmat kirjoittajat ovat sanoneet, ei ole koskaan varmaa onko rekisteröimätön pentu oikeasti sitä rotua mitä väitetään. Voi olla myös, että pennut on teetetty esim. lonkkavikaisilla vanhemmilla ja siksi jätetty rekisteröimättä, ja vaikka pennun hinta itsessään on halvempi, sen pitäminen tulee mm. lääkärikulujen takia kalliimmaksi. Myös mahdollisen kasvattajan (jos löytyy jostain kennelistä väriviallinen pentu) taustat kannattaa tutkia, ihan vaikka kysyt jossain foorumilla onko kokemuksia, hyviä ja huonoja jne.


      • Ilpeko
        ... kirjoitti:

        Yleisesti ottaen rekisteröimättömät pennut on halvempia kuin rekisteröidyt - riippuu ihan myyjästä. Kennelliitto suosittelee sekarotuisten ja rekisteröimättöjen pentujen myyntihinnaksi n. 100 euroa, mutta yleensä siinä 300-600 eurossa ne hinnat pyörii (ainakin mitä itse olen nähnyt, onhan niitä poikkeuksia).
        Silti tuota valintaa täytyy miettiä tarkkaan ja tehdä taustatutkintaa pennun vanhempien suhteen - kuten aiemmat kirjoittajat ovat sanoneet, ei ole koskaan varmaa onko rekisteröimätön pentu oikeasti sitä rotua mitä väitetään. Voi olla myös, että pennut on teetetty esim. lonkkavikaisilla vanhemmilla ja siksi jätetty rekisteröimättä, ja vaikka pennun hinta itsessään on halvempi, sen pitäminen tulee mm. lääkärikulujen takia kalliimmaksi. Myös mahdollisen kasvattajan (jos löytyy jostain kennelistä väriviallinen pentu) taustat kannattaa tutkia, ihan vaikka kysyt jossain foorumilla onko kokemuksia, hyviä ja huonoja jne.

        Tämä selvä !


      • marinasis
        Ilpeko kirjoitti:

        Tämä selvä !

        Kaikki edellä on totta. voisit käydä kennelliiton kasvattajille soittelemassa ja sanoa että sijoitukseen. Silloin koira olisi kasvatettavana sinulla ja aikanaan saisit omaksi, yleensä yksien pentujen teon jälkeen.Toisaalta, eräät kasvattajat ovat kovia vaatimaan sijoituskoiran hoitajilta... -mahdottomia- jos vain omaksi iloksi ja aguilityyn, kävisi rekisteröity esim värivirheellinen tai kippurahäntä, niitä saa rek kasvattajilta noin 600-700 eur ja on sitten tutkittu ettei ole perinnöllisen silmäsairauden kantaja. Oma villikseni on sekä emä että isä testattu ja ei voi olla edes kantaja. samoin polvet on aina kunnossa koiralta jota käyteteään jalostukseen ja siis on paperit. mieti tarkkaan. usein voi maksaa vaikka kasvattajalle kahdessa erässä tms...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe