onko olemassa viinirypäle-allergiaa? onko siihen jotain lääkkeitä?
viinirypäle allergia
7
8487
Vastaukset
- säilöntäaineita,
joskos olet yliherkkä niille
- niissä on
Pestisiidejä, eli tuholaistorjunta-aineita käytetään, en tiedä mitä.
Torjunta-aineiden joukossa voi olla terveydelle haitallisia aineita, sitä en tiedä, aiheuttavatko varsinaista allergiaa, mutta oireet voivat olla samanlaisia.
Kannattaa pestä hyvin kuumassa vedessä, tai ostaa luomua, jos löytyy.
- valitettavasti
Hei, Voit hyvinkin olla allerginen viinirypäleilelle... itsekin olen, ihan sama missä muodossa ne ovat, oli sitten mehussa, viininiä, viinietikkana tai itse hedelmänä, hengitystieni menevät samantien tukkoon. Olen ymmrätänyt, että kyseinen allergia on melkoisen harvinainen Suomessa, mutta hyvinkin yleinen etelä-euroopassa.
- valitettavasti
lääkettä ei tietenkään ole olemassa, että senkun vältettelet viinirypälettä. Itse joudun useiden muidenkin ruoka-allergioiden takia kantamaan mukanani kokoajan kortisonitabletteja ja epipeniä. Ottaisin sinuna yhteyttä lääkäriin, että saat tarvittavat lääkkeet, mahdollista pahaa allergiareaktiota varten. Allergioiden kanssa ei pitäisi leikkiä, ne ovat hengenvaarallisia.
- viini missä olet
Kyllä on olemassa, kyseessä mahd. suomessapäin harvinainen Ruusukasvi-LTP ristiallergia. Itse en pysty syömään yhtään saati sitten viiniä juomaan kun kurkkua rupee mukavasti kuristamaan. Ihmelääkkeitä ei ole, kunhan vältät rypäleitä ja syöt tarvittaessa antihistamiinia. Jos oireita ei tuolloin tule niin allergiasta tai yliherkkyydestä kyse.
Allergia- ja Astmaliiton sivuilta löytyy lisää juttua ristiallergioista.- Kuivatorvi
Hyvä kun sain tietoa. Ostin pari rasiaa viinirypäleitä ja söin ahmimalla. Nyt on kurkku, henkitorvi kutissut aivan kauhiasti ja yskittää ettei unta saa. Ei rypäleitä enää ja seuraan alkaako helpottaaa.
- Anonyymi
Kun syön viinirypäleitä, niin kasvoni tulevat punaiseksi ja kuumiksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.495161- 783556
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212148Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651875Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151719Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531316Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951270- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331187Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2871161