viinirypäle allergia

jouk random

onko olemassa viinirypäle-allergiaa? onko siihen jotain lääkkeitä?

7

7015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säilöntäaineita,

      joskos olet yliherkkä niille

      • niissä on

        Pestisiidejä, eli tuholaistorjunta-aineita käytetään, en tiedä mitä.
        Torjunta-aineiden joukossa voi olla terveydelle haitallisia aineita, sitä en tiedä, aiheuttavatko varsinaista allergiaa, mutta oireet voivat olla samanlaisia.
        Kannattaa pestä hyvin kuumassa vedessä, tai ostaa luomua, jos löytyy.


    • valitettavasti

      Hei, Voit hyvinkin olla allerginen viinirypäleilelle... itsekin olen, ihan sama missä muodossa ne ovat, oli sitten mehussa, viininiä, viinietikkana tai itse hedelmänä, hengitystieni menevät samantien tukkoon. Olen ymmrätänyt, että kyseinen allergia on melkoisen harvinainen Suomessa, mutta hyvinkin yleinen etelä-euroopassa.

      • valitettavasti

        lääkettä ei tietenkään ole olemassa, että senkun vältettelet viinirypälettä. Itse joudun useiden muidenkin ruoka-allergioiden takia kantamaan mukanani kokoajan kortisonitabletteja ja epipeniä. Ottaisin sinuna yhteyttä lääkäriin, että saat tarvittavat lääkkeet, mahdollista pahaa allergiareaktiota varten. Allergioiden kanssa ei pitäisi leikkiä, ne ovat hengenvaarallisia.


    • viini missä olet

      Kyllä on olemassa, kyseessä mahd. suomessapäin harvinainen Ruusukasvi-LTP ristiallergia. Itse en pysty syömään yhtään saati sitten viiniä juomaan kun kurkkua rupee mukavasti kuristamaan. Ihmelääkkeitä ei ole, kunhan vältät rypäleitä ja syöt tarvittaessa antihistamiinia. Jos oireita ei tuolloin tule niin allergiasta tai yliherkkyydestä kyse.

      Allergia- ja Astmaliiton sivuilta löytyy lisää juttua ristiallergioista.

      • Kuivatorvi

        Hyvä kun sain tietoa. Ostin pari rasiaa viinirypäleitä ja söin ahmimalla. Nyt on kurkku, henkitorvi kutissut aivan kauhiasti ja yskittää ettei unta saa. Ei rypäleitä enää ja seuraan alkaako helpottaaa.


    • Anonyymi

      Kun syön viinirypäleitä, niin kasvoni tulevat punaiseksi ja kuumiksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe