onko olemassa viinirypäle-allergiaa? onko siihen jotain lääkkeitä?
viinirypäle allergia
7
9044
Vastaukset
- säilöntäaineita,
joskos olet yliherkkä niille
- niissä on
Pestisiidejä, eli tuholaistorjunta-aineita käytetään, en tiedä mitä.
Torjunta-aineiden joukossa voi olla terveydelle haitallisia aineita, sitä en tiedä, aiheuttavatko varsinaista allergiaa, mutta oireet voivat olla samanlaisia.
Kannattaa pestä hyvin kuumassa vedessä, tai ostaa luomua, jos löytyy.
- valitettavasti
Hei, Voit hyvinkin olla allerginen viinirypäleilelle... itsekin olen, ihan sama missä muodossa ne ovat, oli sitten mehussa, viininiä, viinietikkana tai itse hedelmänä, hengitystieni menevät samantien tukkoon. Olen ymmrätänyt, että kyseinen allergia on melkoisen harvinainen Suomessa, mutta hyvinkin yleinen etelä-euroopassa.
- valitettavasti
lääkettä ei tietenkään ole olemassa, että senkun vältettelet viinirypälettä. Itse joudun useiden muidenkin ruoka-allergioiden takia kantamaan mukanani kokoajan kortisonitabletteja ja epipeniä. Ottaisin sinuna yhteyttä lääkäriin, että saat tarvittavat lääkkeet, mahdollista pahaa allergiareaktiota varten. Allergioiden kanssa ei pitäisi leikkiä, ne ovat hengenvaarallisia.
- viini missä olet
Kyllä on olemassa, kyseessä mahd. suomessapäin harvinainen Ruusukasvi-LTP ristiallergia. Itse en pysty syömään yhtään saati sitten viiniä juomaan kun kurkkua rupee mukavasti kuristamaan. Ihmelääkkeitä ei ole, kunhan vältät rypäleitä ja syöt tarvittaessa antihistamiinia. Jos oireita ei tuolloin tule niin allergiasta tai yliherkkyydestä kyse.
Allergia- ja Astmaliiton sivuilta löytyy lisää juttua ristiallergioista.- Kuivatorvi
Hyvä kun sain tietoa. Ostin pari rasiaa viinirypäleitä ja söin ahmimalla. Nyt on kurkku, henkitorvi kutissut aivan kauhiasti ja yskittää ettei unta saa. Ei rypäleitä enää ja seuraan alkaako helpottaaa.
- Anonyymi
Kun syön viinirypäleitä, niin kasvoni tulevat punaiseksi ja kuumiksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1046415Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,3565821Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk703537Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään123485Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1062789Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam42353Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211810Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t181787Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.181624Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1901254