Blu-rayn hiljainen ääni

sonyyy

Tuli tuossa ostettua uusi telkkari ja kylkeen sonyn blu-ray soitin. Äsken katselin ensimmäisen blu-ray:n ja huomasin heti että elokuvan äänenvoimakkuus oli todella hiljainen. Jos toistan samalla laitteella cd:ltä musiikkia, äänenvoimakkuus on paljon korkeampi, myös vanhat dvd:t kuuluvat reilusti kovempaa. Malli on sonyn s350 ja käyttöohjeissa lukee vianmäärityskohdassa hiljaisen äänen syynä "eräiden bd/dvd levyjen äänenvoimakkuus on hiljainen". Mutta voiko tosiaan olla niin hiljainen että tv:n äänenvoimakkuus pitää olla lähes täysillä jotta elokuvasta lähtee "normaali" katseluääni...huudattamaan ei edes pysty kun säätövara loppuu kesken. Jos joku osaisi neuvoa niin apua kaivattaisiin! Mainittakoon vielä että kytkentä bluray->tv on hdmi kaapelilla, joten luulisi että se ainakin on kunnossa...

5

851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotiteatteri

Asia varmaan korjaantuisi, jos käytössäsi olisi erillinen av-viritinvahvistin ja kunnon kaiuttimet. Niillä saa elokuvien äänimaailmankin kohdalleen. Kuvahan sinulla nyt on jo varmaan aika hyvä. Eipä niitä tv:n omia kaiuttimia oikein ole tarkoitettu kuin uutisten kuunteluun. TM:n testeissä jotkut eivät pysty toistamaan tyydyttävästi niitäkään.

• myös tarkistaa
      • alkuperäinen...

Ei ole yö moodi päällä eikä myöskään audio äänenvaimennus. Ja edelliselle vastaajalle lisäyksenä että minulla on myös erillinen vahvistin ja kaiuttimet kiinni bluray soittimessa, mutta sama juttu sillä puolella, eli saa oikeasti vääntää volat kaakkoon jotta elokuvaan saa tehosteet myös tuntumaan, normaalissakin katselussa saa olla reilusti kovemmalla kuin esimerkiksi musiikkia samasta soittimesta kuunneltaessa...Lisää neuvoja?

• alkuperäinen...

Ei ole yö moodi päällä eikä myöskään audio äänenvaimennus. Ja edelliselle vastaajalle lisäyksenä että minulla on myös erillinen vahvistin ja kaiuttimet kiinni bluray soittimessa, mutta sama juttu sillä puolella, eli saa oikeasti vääntää volat kaakkoon jotta elokuvaan saa tehosteet myös tuntumaan, normaalissakin katselussa saa olla reilusti kovemmalla kuin esimerkiksi musiikkia samasta soittimesta kuunneltaessa...Lisää neuvoja?

• auttaisiko se
        alkuperäinen... kirjoitti:

Olisiko tästä joltain foorumilta siepatusta ohjeesta apua, joku siinä valitti alhaisesta volyymista S550:n osalta, sehän on aika pitkälle sama laite kuin s350:

I had the exact same problem with my BDP-S550 hooked up to my Sony KDL-46Z4100. Then, I looked on page 58 of the blu-ray manual. It talks about "the sound volume is low." I did what the manual recommended: change the "Audio DRC" to "TV Mode." Once I did that the sound was much louder.

Tuo määritys kompressoi ääntä kovasti, mutta eipä sillä TV:n kaiuttimista ääntä kuunnellessa paljon väliä liene, hifistä siinä ollaan kaukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73