Prikan poisto

ohjeet

oon harkitsenut ottaa prikan pois, mut en ole ihan varma kaikista jutuista mitä olen kuullut ohjeeksi sen poistamiseen joten.. 1) Tarviiko holkki ottaa pois/ sorvata/ vaihtaa

2) Voiko ottaa holkin pois KOKONAAN, ja vaurioittaisiko se skootteria jollakin tavoin, ja millain?

3) oon kuullu et uus holkki olis tarpeellinen ostaa, että mistä sellassia sais edullisesti ja laadukkaita?

Kiitos asiallisista vastauksista.

6

761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Embra.

Helpottaisi paljon jos kertoisit mikä mopo sinulla on...
      Kymco skoottereissa kuulemani mukaan tehty siihen holkkiin se prikka joten se pitäisi sorvata siitä pois, mutta monella ei ole tuohon mahdollisuutta joten sen voi myös ostaa vaikka netistä tai maahantuojalta.
      Peugeot skoottereissa taas kuulemma on sellainen kämmenen kokoinen levy joka toimii prikan tavoin.
      Minun kiiweissä kuten tietääkseni melkein kaikista muista skootterimalleista löytyy etuvarista hihnan alta/levyjen välistä sellainen sormuksen näköinen prikka joka estää levyjen pääsyn yhteen.

tässä ohjeita prikan poistoon.
      Aukaise variaattorin koppa(ekalla kertaa hieman hankala saada auki).
      Sitten aukaise etuvari, saatat myös joutua avaamaan takavarin jos hihna tiukka.
      Todella suositeltavaa käyttää pulttipyssyä ettet riko paikkoja.
      Otat etuvarista vaikka kaikki rullakuppia myöten pois.
      kannattaa puhaltaa vaikka paineilmalla kaikki puhtaaksi.
      sitten alat kasaamaan etuvaria kiinni takaisin siinä järjestysessä missä sen avasitkin, tosin jätät sen prikan pois.
      Kiristä kunnolla tai voi tulla pahaa jälkeä niinkuin monella huolimattomalla on käynyt.
      varikoppa takaisin kiinni ja moposi pitäisi kulkea 5-20km/h nopeampaa merkistä riippuen.

En usko että sinulla on vielä huolia tuon vanhan holkin kanssa, olen kuullut etteivät jotkut ole variaattoriin vaihtanut mitään muuta kuin uuden hihnan 30tkm aikana ja hyvin on toiminut.

Älä missään nimessä jätä holkkia pois ellet halua tuhota variaattoriasi..

Välillä epäilen että sekoitat holkin ja prikan keskenään joten kerron vielä että prikan poisto vähintään pidentää skootterin elinikää, koska se on alunperin tarkoitettukkin ajettavaksi ilman minkäänlaisia kureja.

• thtrjhrj

"Minun kiiweissä kuten tietääkseni melkein kaikista muista skootterimalleista löytyy etuvarista hihnan alta/levyjen välistä sellainen sormuksen näköinen prikka joka estää levyjen pääsyn yhteen."

Elektronisesti nopeusrajoitetuissa ei ole prikkaa . Nopeudenrajoitus luetaan optisesti takavarin kierroksista.

• djdjdjdj
        thtrjhrj kirjoitti:

"Minun kiiweissä kuten tietääkseni melkein kaikista muista skootterimalleista löytyy etuvarista hihnan alta/levyjen välistä sellainen sormuksen näköinen prikka joka estää levyjen pääsyn yhteen."

Elektronisesti nopeusrajoitetuissa ei ole prikkaa . Nopeudenrajoitus luetaan optisesti takavarin kierroksista.

voisko joku linkittää kuvan prikasta tai kuvailla sitä? ois apua sen löytämiseen

• dfgyghj
        djdjdjdj kirjoitti:

voisko joku linkittää kuvan prikasta tai kuvailla sitä? ois apua sen löytämiseen

voivoi kun nää nykyajan nuoret on avuttomia!
        eikös tuo embra tossa jo kertaalleen kertonutkin millainen prikka on?? monta kertaa se pitää kertoa että pienet aivosi sen tajuaa, todella tyhmää!
        tätä varten tuo googlekin on keksitty..

• on
        dfgyghj kirjoitti:

voivoi kun nää nykyajan nuoret on avuttomia!
        eikös tuo embra tossa jo kertaalleen kertonutkin millainen prikka on?? monta kertaa se pitää kertoa että pienet aivosi sen tajuaa, todella tyhmää!
        tätä varten tuo googlekin on keksitty..

http://tuned-scooters.tripod.com/id6.html

jos ei tuo auta niin sitten ei mikään!

• Sol1ferrr

Mulla on solifefrin skootteri kertoisiko joku vähän jotain viritys kikkoja miten saisi edes vähän vaikka 5-10km\h nopeutta lisää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4436
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2531
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2344
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1825
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1702
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1562
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1553
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      1371
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1243
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe