Tajusin juuri, että yksinäisyydessä on aivan helvetin pelottavaa se, että ei ole ketään joka puolustaisi. Sinusta esimerkiksi alettaisiin levittää loukkaavia väitteitä tai joutuisit muuhun tappeluun, mutta sulla ei olisi ketään luotettavia "todistajia" jotka olisivat puolellasi ja joilta saisit tukea. No ei kai tässä muuta, tajusin vain tuollaisen jutun tänään kokonaisuudessaan.
Tajusin juuri yksinäisyydestä tämän...
2
254
Vastaukset
huonoista puolista itse olen myös huomannut sen, että yksinäinen on helppo maalitaulu tai jopa tavallaan "kaatopaikka" niille jotka haluaa syystä tai toisesta purkaa omaa pahaa oloaan johonkin. He vaistoavat yksinäisen puolustuskyvyttövämmäksi ja siten helpoimmaksi kohteeksi loan heittoon, kun kukaan ei meitä puolusta.
Tuon tajuaminen on tarkoittanut omalla kohdalla sitä, että on pyrkinyt kovettamaan itseään, ettei välitä siitä mitä muut minusta ajattelee ja puhuu. Eli on entistä itsenäisempi ja vapautuneempi muiden kritiikistä.
Mun mielestä kavereiden lukumäärästä on tullut nyky-yhteiskunassa eräänlainen status mittari. Eli mitä enemmän sulla on kavereita, niin sitä parempi ja onnistuneempi muka olet. Samoin sua sitte arvostetaan enemmän ja yksinäinen on sitten joku luuseri.
Facebook on yksi todiste siitä. Ehkä mä oon sitten luuseri, mutta mitäs mä siitä.
Mua harmittaa ja ehkä joskus pelottaakin se kun jos sattuu sairastumaan, niin eipä kukaan auta. Safkat on silti käytävä ostamassa ja muut pakolliset asiat hoitaa, jos kuitenkin jotenkin vielä pystyssä pysyy.- yksyksinäinen
"Mun mielestä kavereiden lukumäärästä on tullut nyky-yhteiskunassa eräänlainen status mittari."
Toi johtuu ehkä siitä ennen vanhaan pidettiin tiiviimmiin yhteyttä sukulaisiin ja naapureihin. Nykyään pidetään yhteyttä vain ystäviin ja sen takia ystävien puutteen huomaa selvemmin.
Toi facebook on minuakin ihmetyttänyt. Mun siskopuolellani on siellä yli 200 "kaveria" (minä en ole yksi heistä). Niinköhän hän oikeasti on kaikkien kanssa lämpimissä väleissä? Ja mitä kertoo se että hän jakaa ystävälistansa koko maailman kanssa? Itselläni on ystävälista salainen, tosin on vain yksi ystäväkin ja itse asiassa koko profiili on salainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321