Tajusin juuri, että yksinäisyydessä on aivan helvetin pelottavaa se, että ei ole ketään joka puolustaisi. Sinusta esimerkiksi alettaisiin levittää loukkaavia väitteitä tai joutuisit muuhun tappeluun, mutta sulla ei olisi ketään luotettavia "todistajia" jotka olisivat puolellasi ja joilta saisit tukea. No ei kai tässä muuta, tajusin vain tuollaisen jutun tänään kokonaisuudessaan.
Vastaukset 2
huonoista puolista itse olen myös huomannut sen, että yksinäinen on helppo maalitaulu tai jopa tavallaan "kaatopaikka" niille jotka haluaa syystä tai toisesta purkaa omaa pahaa oloaan johonkin. He vaistoavat yksinäisen puolustuskyvyttövämmäksi ja siten helpoimmaksi kohteeksi loan heittoon, kun kukaan ei meitä puolusta.
Tuon tajuaminen on tarkoittanut omalla kohdalla sitä, että on pyrkinyt kovettamaan itseään, ettei välitä siitä mitä muut minusta ajattelee ja puhuu. Eli on entistä itsenäisempi ja vapautuneempi muiden kritiikistä.
Mun mielestä kavereiden lukumäärästä on tullut nyky-yhteiskunassa eräänlainen status mittari. Eli mitä enemmän sulla on kavereita, niin sitä parempi ja onnistuneempi muka olet. Samoin sua sitte arvostetaan enemmän ja yksinäinen on sitten joku luuseri.
Facebook on yksi todiste siitä. Ehkä mä oon sitten luuseri, mutta mitäs mä siitä.
Mua harmittaa ja ehkä joskus pelottaakin se kun jos sattuu sairastumaan, niin eipä kukaan auta. Safkat on silti käytävä ostamassa ja muut pakolliset asiat hoitaa, jos kuitenkin jotenkin vielä pystyssä pysyy.- yksyksinäinen
"Mun mielestä kavereiden lukumäärästä on tullut nyky-yhteiskunassa eräänlainen status mittari."
Toi johtuu ehkä siitä ennen vanhaan pidettiin tiiviimmiin yhteyttä sukulaisiin ja naapureihin. Nykyään pidetään yhteyttä vain ystäviin ja sen takia ystävien puutteen huomaa selvemmin.
Toi facebook on minuakin ihmetyttänyt. Mun siskopuolellani on siellä yli 200 "kaveria" (minä en ole yksi heistä). Niinköhän hän oikeasti on kaikkien kanssa lämpimissä väleissä? Ja mitä kertoo se että hän jakaa ystävälistansa koko maailman kanssa? Itselläni on ystävälista salainen, tosin on vain yksi ystäväkin ja itse asiassa koko profiili on salainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen241302- 771263
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔841211Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t129995Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!
Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m8985- 72916
Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???
LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.85831Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok132692Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast50682Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.86667- 146584
- 50579
- 28578
Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua91577Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää53550- 37538
- 46533
Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen
Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t13529Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.94526- 21520