Monta kummia

minä yksi niistä

Minun paras ystäväni sai vauvan hetki sitten ja minua kysyttiin yksin kummiksi ilman aviomiestäni. Olemme olleet onnellisesti naimisissa jo muutaman vuoden ja meille ei ole vielä lapsia siunaantunut.
Ystäväni on pyytänyt 8 kummia ja minä olen yksi heistä, kuitenkaan miestäni ei ole pyydetty vaikka melkein kaikki muut on pyydetty pariskuntina. Mieheni ei ole asiasta juuri närkästynyt mutta minä olen. Me olemme perhe vaikkakin olemmekin vasta kahdestaan. Jos jossain vaiheessa me saisimme vauvan ja pohtisimme kummiasiaa niin en ikinä kehtaisi pyytää vain ystävääni ilman aviomiestään. Toiveissa olisi kuitenkin jatkossa olla perhetuttuja ja kuitenkin miestäni vieroksutaan jo näin varhaisessa vaiheessa.
Lupauduin jo kummiksi mutta nyt on alkanut kaduttamaan. Tuntuu muutenkin kun olisin liikaa kummiporukassa kun olen yksi kahdeksasta kummista. Eikös se ole jo liian suuri määrä väkeä!!!!!!!Huoh!
Ristiäisiin on vielä kuukausi aikaa!!!
Yritän kerätä rohkeutta kieltäytyä kummiudesta koska se tuntuu tässä tilanteessa jotenkin niin väärältä.

14

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myöhäistä!

      Rohkeasti vaan kieltäydyt muuten olet kummiuden orjana koko kummilapsen elämän ajan (ja sinun..). Ihan selkeätä lapsen lahjojensaaniin maksimointia hamuta noin monta kummia!

      • tuleva äiti

        Omalle tulevalle lapselleni tulee juuri sen takia yhteensä 7 kummia koska pyysin pariskuntaa. Ei vaan tuntunut sopivalta olla pyytämättä miestäkin.
        Mutta itse lasken pariskunnan yhdeksi :) eli tavallaan kuusi kummia. :)
        Ja minä en kummeja valinnut LAHJOJEN ANTAMIS MIELESSÄ vaan siksi, että tiedän heidän olevan parhaat tehtävään ja niinkuin jossain sivullakin oli pappi kirjoittanut
        "on hyvä olla monta kummia, ettei sitten suhteeet katkea" eli siis jos muuttaa ulkomaille yms


      • on...
        tuleva äiti kirjoitti:

        Omalle tulevalle lapselleni tulee juuri sen takia yhteensä 7 kummia koska pyysin pariskuntaa. Ei vaan tuntunut sopivalta olla pyytämättä miestäkin.
        Mutta itse lasken pariskunnan yhdeksi :) eli tavallaan kuusi kummia. :)
        Ja minä en kummeja valinnut LAHJOJEN ANTAMIS MIELESSÄ vaan siksi, että tiedän heidän olevan parhaat tehtävään ja niinkuin jossain sivullakin oli pappi kirjoittanut
        "on hyvä olla monta kummia, ettei sitten suhteeet katkea" eli siis jos muuttaa ulkomaille yms

        neljä. seitsemän on mautonta ahneutta. mistä löydätte seuraavall kummit? vai pyydättekö samat.


      • on kuin rahan antaminen
        tuleva äiti kirjoitti:

        Omalle tulevalle lapselleni tulee juuri sen takia yhteensä 7 kummia koska pyysin pariskuntaa. Ei vaan tuntunut sopivalta olla pyytämättä miestäkin.
        Mutta itse lasken pariskunnan yhdeksi :) eli tavallaan kuusi kummia. :)
        Ja minä en kummeja valinnut LAHJOJEN ANTAMIS MIELESSÄ vaan siksi, että tiedän heidän olevan parhaat tehtävään ja niinkuin jossain sivullakin oli pappi kirjoittanut
        "on hyvä olla monta kummia, ettei sitten suhteeet katkea" eli siis jos muuttaa ulkomaille yms

        Papit tietenkin haluavat, että on mahdollisisimman monta uskonnolliseen rituaaliin sitoutunutta ihmistä ja tod. näköisesti eivät kummeina niin helpolla eroa kirkosta.

        Miten niin suhteet katkeavat! Vaikka asuisi ulkomailla on nykyteknologia niin kehittynyt ettei siinä mitkään suhteet katkea. Kirkolla on muutenkin sellaista mainostamispelleilyä, että kannattaa jo senkin takia olla kuulumatta kirkkoon.


      • vähän

        vaikuttaa ... ja kuvittele sitä rumbaa jouluna
        kun tämä lapsen äiti ostelee näille 8 kummille jotain !!
        meillä on suku suurinpiirtein on noin iso!


    • teidän

      lapsettomuus siihen voi vaikuttaa ... onhan siellä joku muukin
      "melkein kaikki muut" yksin joten et ole ainoa ....kysy asiaa!

      Tajuaahan se sun kaveri, että sen pitää muistaa kaikkia
      noita kummeja esim edes joululahjalla ? Mun yksinhuoltaja kaveri
      haali sokeesti ensiksi (n 22v) niitä kummeja kunnes
      tajus että muistaminen pitäis sujua kahteen suuntaan!
      Kummien luku tippui kahteen!

      • Juppiiis

        Mun mielestä 8 on jo liikaa. Mulla on 2 kummia ja mun mielestä se riittää ihan hyvin.


      • valkataan
        Juppiiis kirjoitti:

        Mun mielestä 8 on jo liikaa. Mulla on 2 kummia ja mun mielestä se riittää ihan hyvin.

        niin että jaksetaan sitten pitää näihin
        kummeihin myös yhteyksiä -muuttivat he minne tahansa.
        Itse ollaan ihan "kyrsiintyneitä" vuosia kestäneeseen yksipuoliseen yhteydenpitoon. Kummilapsen perhe on sukua.
        Senpä takia niitä kummeja ei ihan hirveän plajon
        oteta. Meillä on kyllä ihan maallikko kummiajatus
        takana - vaikka alunperin uskonnollinen ym ym,
        kummijutut on ainakin meilläpäin täysin "maallistuneita
        eli lahjojem ostamista ja lapsen kanssa ajan viettämistä
        mut ei mitään muita juttuja.


    • tiinainen

      Minä keskustelin vakavasti ystäväni kanssa ja kerroin miltä minusta mieheni sivuun jättäminen tuntui. Ystäväni kyllä selosti tilanteen ja ehkä jollain tasolla myös ymmärsin hänen kannan ottaa kummeiksi vain ne lähimmät ihmiset. Toisaalta minua edelleen ihmetyttää koska olen yksi kahdeksasta kummista. Minun lisäkseni kummina on 3 pariskuntaa ja yksi naisihminen. Mahtaa olla tungosta ristiäisissä papin ympärillä.... Noh, lupauduin nyt kuitenkin sitten vielä minäkin. Olisi ollut niin tylyä kieltäytyä vaikka ihan oikeasti mietin miten tärkeänä he oikeasti minua pitävät kun noin mahdottoman monta ovat kummeiksi haalineet. Jos ei muuta niin lapsi saa ainakin ylenmäärin kummilahjoja jatkossa.....

      • minun mielipide

        ... tosi hyvä, että teit asialle jotakin ja kerroit mielipiteesi asiasta.
        Vaikkakin se ei nyt mielestäni mennyt ollenkaan niin kuin olisi pitänyt!!

        Kun lapsella on todella noin monta kummia, niin suoraan sanottuna - miten ihmeessä
        sun mies nyt ei mahtuisi joukkoon mukaan??? Jos minun ystävä tulisi
        sanomaan näin omasta miehestään (jonka me tietty tunnemme ja vietämme yhdessä
        aikaa), minä luultavasti olisin mielissäni, että joku haluaisi kummiksi. Ja
        ymmärtäisin vallan hyvin ystäväni loukkaantumisen asiasta.

        Tuollaisen määärän valitseminen kummiksi tuntuu viittaavan siihen ,että eivät halua loukata tiettyjä
        "läheisiä" henkilöitä - tai sitten ovat ahneita lahjojen perään... Siihenkin on keinonsa ....
        minä ottaisin sen kannan, että vanhemmilla on myös
        melkoinen liuta kummipaketteja tehtävänä edes jouluna :-) Minä kun olen niitä, jotka ei kannata yhdensuuntaista lahjojen ostamista ollenkaan - omat kummilapsien perheet on ollut tosi fiksuja
        tämän asian suhteen ja heiltähän tämä idea tosiaan on kotoisin! Ystävälläni
        mietti kummien määrä uudelleen juuri tänä kesänä, kun kerroin, että siellä voi
        sitten hyvinkin joukossa olla sellaisiakin, joita tarvii muistaa muulla kuin lapsen kuvalla
        ja piirustuksella...

        Tuollaisessa määrässä kummeja on se hyvä puoli, että jos kaikki ei pääsekään tulemaan
        synttäreille, niin ainakin saa lahjoja niiltä, jotka pystyy tulemaan. Ja oma lahja ei
        taatusti erotu jouluna vaan on yksi paketti muiden joukossa.


      • minun mielestä
        minun mielipide kirjoitti:

        ... tosi hyvä, että teit asialle jotakin ja kerroit mielipiteesi asiasta.
        Vaikkakin se ei nyt mielestäni mennyt ollenkaan niin kuin olisi pitänyt!!

        Kun lapsella on todella noin monta kummia, niin suoraan sanottuna - miten ihmeessä
        sun mies nyt ei mahtuisi joukkoon mukaan??? Jos minun ystävä tulisi
        sanomaan näin omasta miehestään (jonka me tietty tunnemme ja vietämme yhdessä
        aikaa), minä luultavasti olisin mielissäni, että joku haluaisi kummiksi. Ja
        ymmärtäisin vallan hyvin ystäväni loukkaantumisen asiasta.

        Tuollaisen määärän valitseminen kummiksi tuntuu viittaavan siihen ,että eivät halua loukata tiettyjä
        "läheisiä" henkilöitä - tai sitten ovat ahneita lahjojen perään... Siihenkin on keinonsa ....
        minä ottaisin sen kannan, että vanhemmilla on myös
        melkoinen liuta kummipaketteja tehtävänä edes jouluna :-) Minä kun olen niitä, jotka ei kannata yhdensuuntaista lahjojen ostamista ollenkaan - omat kummilapsien perheet on ollut tosi fiksuja
        tämän asian suhteen ja heiltähän tämä idea tosiaan on kotoisin! Ystävälläni
        mietti kummien määrä uudelleen juuri tänä kesänä, kun kerroin, että siellä voi
        sitten hyvinkin joukossa olla sellaisiakin, joita tarvii muistaa muulla kuin lapsen kuvalla
        ja piirustuksella...

        Tuollaisessa määrässä kummeja on se hyvä puoli, että jos kaikki ei pääsekään tulemaan
        synttäreille, niin ainakin saa lahjoja niiltä, jotka pystyy tulemaan. Ja oma lahja ei
        taatusti erotu jouluna vaan on yksi paketti muiden joukossa.

        lisää ... ja nyt kun olet kertonut ystävällesi asian, hän on
        tietoinen epäröinnistäsi ja sinulla on vielä mahdollisuus
        peräytyä "massakummiudesta", jonka hän varmaan myös ymmärtää.

        Toivottavasti ystäväsi kuitenkin keskustelee asiasta miehensä kanssa,
        yllättää sinut ja kutsuu myös miehesi mukaan! Se olisi minun
        mielestä fiksusti toimittu nyt tässä tilanteessa.


      • oletko ihan avuton?
        minun mielestä kirjoitti:

        lisää ... ja nyt kun olet kertonut ystävällesi asian, hän on
        tietoinen epäröinnistäsi ja sinulla on vielä mahdollisuus
        peräytyä "massakummiudesta", jonka hän varmaan myös ymmärtää.

        Toivottavasti ystäväsi kuitenkin keskustelee asiasta miehensä kanssa,
        yllättää sinut ja kutsuu myös miehesi mukaan! Se olisi minun
        mielestä fiksusti toimittu nyt tässä tilanteessa.

        Vanhemmat valitsevat lapselleen kummit, näin se menee. Eivät mahdolliset "kummiehdokkaat" itse päätä keitä lapselle kummeiksi pyydetään/valitaan. Jos et halua kummiksi ilman miestäsi, on se sinun päätöksesi, mutta aika typerän kuvan annat silloin itsestäsi.


      • hölmäläisten hommaa
        oletko ihan avuton? kirjoitti:

        Vanhemmat valitsevat lapselleen kummit, näin se menee. Eivät mahdolliset "kummiehdokkaat" itse päätä keitä lapselle kummeiksi pyydetään/valitaan. Jos et halua kummiksi ilman miestäsi, on se sinun päätöksesi, mutta aika typerän kuvan annat silloin itsestäsi.

        tuossa antavat itsestään typerän kuvan, ei suinkaan kummiksi pyydetty.
        Toivon, että alkuperäiskirjoittaja löytää voimia ja energiaa sanoa kuitenkin
        ei - tuollainenhan jää mieleen ja pysyy mielessä!


      • hölmäjä vanhempia
        minun mielipide kirjoitti:

        ... tosi hyvä, että teit asialle jotakin ja kerroit mielipiteesi asiasta.
        Vaikkakin se ei nyt mielestäni mennyt ollenkaan niin kuin olisi pitänyt!!

        Kun lapsella on todella noin monta kummia, niin suoraan sanottuna - miten ihmeessä
        sun mies nyt ei mahtuisi joukkoon mukaan??? Jos minun ystävä tulisi
        sanomaan näin omasta miehestään (jonka me tietty tunnemme ja vietämme yhdessä
        aikaa), minä luultavasti olisin mielissäni, että joku haluaisi kummiksi. Ja
        ymmärtäisin vallan hyvin ystäväni loukkaantumisen asiasta.

        Tuollaisen määärän valitseminen kummiksi tuntuu viittaavan siihen ,että eivät halua loukata tiettyjä
        "läheisiä" henkilöitä - tai sitten ovat ahneita lahjojen perään... Siihenkin on keinonsa ....
        minä ottaisin sen kannan, että vanhemmilla on myös
        melkoinen liuta kummipaketteja tehtävänä edes jouluna :-) Minä kun olen niitä, jotka ei kannata yhdensuuntaista lahjojen ostamista ollenkaan - omat kummilapsien perheet on ollut tosi fiksuja
        tämän asian suhteen ja heiltähän tämä idea tosiaan on kotoisin! Ystävälläni
        mietti kummien määrä uudelleen juuri tänä kesänä, kun kerroin, että siellä voi
        sitten hyvinkin joukossa olla sellaisiakin, joita tarvii muistaa muulla kuin lapsen kuvalla
        ja piirustuksella...

        Tuollaisessa määrässä kummeja on se hyvä puoli, että jos kaikki ei pääsekään tulemaan
        synttäreille, niin ainakin saa lahjoja niiltä, jotka pystyy tulemaan. Ja oma lahja ei
        taatusti erotu jouluna vaan on yksi paketti muiden joukossa.

        sinäkin tästä lähtien selittää juhliin kutsuessasi että
        kutsutte vain "lähimmät" 50 eli kyseisen pariskunnan jätätte ilman
        muuta ulkopuolelle...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe