Kävin venekaupassa katselemassa Rönnqvist 550 venettä, samassa liikkeessä myytiin myös Yamarineja.
Vähän ihmetyttää miten Yamarin 50 SC on halvempi kuin Rönkky 550. Yamarin näyttää jotenkin laadukkaammalta ja viimeistellymmältä, laitakorkeuskin lienee korkeampi.
Myyjä ainakin sanoi, että jos hänen pitäisi merelle lähteä, niin ottaisi Yamarin 50 alleen Rönkyn sijasta..
Mitäköhän tässä pitäisi uskoa, kun nettipalstoilla vannotaan isojen Rönkkyjen nimeen, mutta itse veneitä vertaillessa Rönkky näyttää lähinnä isolta ja kalliilta soutuveneeltä, onko se todellakin parempi merellä, isossa aallokossa tai jahdin peräaallon osuessa veneeseen kuin mitä on esim. Yamarin...
Olisi kiva kuulla mielipiteitä henkilöiltä joilla on kokemusta näistä veneistä..
Rönnqvist 550 / Yamarin 50 SC
2
644
Vastaukset
- Rönkköilijä
Myyjien puheet on mitä on... Rönkön laita on matala koska se on kalastusta silmälläpitäen rakennettu, kun taas yamarin on enempi yleismökkivene! Kokoluokkansa parhaita molemmat, käyttötarkoitus ratkaisee...
- ojaotso
haluamasi nopeus ratkaisee. Rönkkö on mukava ajettava uppoumavauhtia ja kovassa kelissä puoliplaania sekä kulkee suoraan eteen ja taakse. Yamarin on liukuva vene joka on liu'ussa parhaimmillaan ja muutoin aika kökkö. Rönkkö on laatuvene joka näyttää samalta vielä kymmenenkin vuoden kuluttua. Yamarin on kymmenen vuoden kuluttua vanhanaikainen ja luukkujen saranat ovat rikki.
Kaikesta huolimatta ottaisin silti Yamarinin sillä en kalasta enkä roudaa raskaita kuormia. Haluan että vene liukuu kevyesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305672Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144284Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403227IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522911Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3271498Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601249
- 791159
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221158Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151