innolla tässä aloittelen...pitäisi miehelle villasukat saada syntymäpäiväksi tehtyä...sellaiset Italaisesta kunnon villalangasta...sinistä sen olla pitää, vaaleanpunaiset EI käy;))
Mitenkäs se "sukkapuikkojen kilinä" teillä on käynistynyt? Kutooko teillä muuten kundit itse villasukkia tai virkkaavatko pipoja se on kohta syksy, täytyy valmistautua hyvin...
Varpaat ei saa palella, eikä jalat kastua...ja nenäkin tätyy niistää tarvittaessa.
tsau;
t.Pimu
Joko ne sukkakutimet...saa ottaa esiin?
37
1202
Vastaukset
- pitkin kesää
on puikot jo kilissyt ja 10 paria sukkia kasassa, vielä ennätän muutamat neuloa ennen syysmyyjäisiä.
- PimuF.
mutta, tiukasti yritän aina muutamat sukat saada valmiiksi...ja sitten sisulla..onnistuuhan se kun vain tahtoo... Parhaat ovat minusta kyllä käsin tehdyt villasukat..pitäävät tuon kylmän ja kosteudun;) Täällä Stadissa talvet ovat muuttuneet kurjiksi...kosteaa ja kylmää...harvoin enää kunnon talvea...
Saisi tämä nuorimies myös opetella...hänellä nuo sormet ovat taitavat...ja näppärät..toista kuin minulla:)) onneksi niin...
t.Pimu PimuF. kirjoitti:
mutta, tiukasti yritän aina muutamat sukat saada valmiiksi...ja sitten sisulla..onnistuuhan se kun vain tahtoo... Parhaat ovat minusta kyllä käsin tehdyt villasukat..pitäävät tuon kylmän ja kosteudun;) Täällä Stadissa talvet ovat muuttuneet kurjiksi...kosteaa ja kylmää...harvoin enää kunnon talvea...
Saisi tämä nuorimies myös opetella...hänellä nuo sormet ovat taitavat...ja näppärät..toista kuin minulla:)) onneksi niin...
t.PimuTykkään kutoa sukkia, ennen ku lapasia... Mut täytyy pitää äiti tyytyväisenä, hän nimittäin kutoo kesät talvet, sukkia ja lapasia.
Hää tykkää ku käydään läpi niitä kutomiaan ja valitaan mieleiset, ja joskus tilataan minkä väriset halutaan ja ostetaan uusia lankoja :))- PimuF.
sasus kirjoitti:
Tykkään kutoa sukkia, ennen ku lapasia... Mut täytyy pitää äiti tyytyväisenä, hän nimittäin kutoo kesät talvet, sukkia ja lapasia.
Hää tykkää ku käydään läpi niitä kutomiaan ja valitaan mieleiset, ja joskus tilataan minkä väriset halutaan ja ostetaan uusia lankoja :))sellainen "kova" käsityöihminen ja erittäin taitava käsistään myös...nuori nainen kun olin niin häneltä monet ihanat kirjoneule-lapaset ja sukat sain lahjaksi;)) Niin taitava oli...että, minä tälläinen räppäsormi kun olen aina olen ollut..niin en voinut kuin olla onnellinen;)) Sen muistan kun vielä (edes mennyt tämäkin ihana nainen jo ) yritti minulle opettaa sellaisella pitsinyppälystyynyllä kuinka nyplätään pitsiä..nooh..solmuun meni kyllä meikäläiseltä ne puolat... Harmittaa kun yhden kauniin pellavaisen ison liinan olen johonkin sitten elämäni varrella hukannut jonka tämä "anoppini teki"...siinä ympärillä oli kauniit käsinnäplätyt pitsit ympärillä, ja kaikki hirmu hienoa työtä...sen muistan kun hän kertoi tehneensä myös kansallispuvun itselleen...kaikki nuo ompeleet käsin...konetta ei siihen SAANUT käyttää;) jotkut ne vaan yksinkertaisesti osaa;)) ja toiset meistä yrittää..sekin hyvä? Eikös?
t.Pimu PimuF. kirjoitti:
sellainen "kova" käsityöihminen ja erittäin taitava käsistään myös...nuori nainen kun olin niin häneltä monet ihanat kirjoneule-lapaset ja sukat sain lahjaksi;)) Niin taitava oli...että, minä tälläinen räppäsormi kun olen aina olen ollut..niin en voinut kuin olla onnellinen;)) Sen muistan kun vielä (edes mennyt tämäkin ihana nainen jo ) yritti minulle opettaa sellaisella pitsinyppälystyynyllä kuinka nyplätään pitsiä..nooh..solmuun meni kyllä meikäläiseltä ne puolat... Harmittaa kun yhden kauniin pellavaisen ison liinan olen johonkin sitten elämäni varrella hukannut jonka tämä "anoppini teki"...siinä ympärillä oli kauniit käsinnäplätyt pitsit ympärillä, ja kaikki hirmu hienoa työtä...sen muistan kun hän kertoi tehneensä myös kansallispuvun itselleen...kaikki nuo ompeleet käsin...konetta ei siihen SAANUT käyttää;) jotkut ne vaan yksinkertaisesti osaa;)) ja toiset meistä yrittää..sekin hyvä? Eikös?
t.Pimuhyvä kymmenen:))
On se vaan kumma miten itsellä on se peukku niin keskellä kämmentä ja kuitenki sisarruksissakin on vaik kui taitavia tekijöitä, miks sitä joku jää väliinputoojaks?
Vai oliskos se sitä yrityksen puutetta kuiteski:)))- meirikki
sasus kirjoitti:
hyvä kymmenen:))
On se vaan kumma miten itsellä on se peukku niin keskellä kämmentä ja kuitenki sisarruksissakin on vaik kui taitavia tekijöitä, miks sitä joku jää väliinputoojaks?
Vai oliskos se sitä yrityksen puutetta kuiteski:)))Olen myös ahkera puikkojen kilisyttäjä, telkkaa katsellessa sukkaa tulee kuin itekseen.
..
Muutaman vuoden nuorempi sisko on taituri kun tekee sokerista kakunkoristeita ja voista uljaita joutsenia ym... Vaan joka syksyisin saa kutomisvimman, ...ja aina sama; Mä olen nyt täs kantapäässä.....?
Olemme tehneet yht´aikaa ´samaa kohtaa´ihan kädestä pitäenkin neuvonut,...ei, se ei jää muistiin :))
..
Mikä tässä on hienoa, on se et hän ei sure osaamattomuuttaan, vaan puikot heiluu ;DDD (ja neuvoohan systeri, sitävartenhan ne on ;))) meirikki kirjoitti:
Olen myös ahkera puikkojen kilisyttäjä, telkkaa katsellessa sukkaa tulee kuin itekseen.
..
Muutaman vuoden nuorempi sisko on taituri kun tekee sokerista kakunkoristeita ja voista uljaita joutsenia ym... Vaan joka syksyisin saa kutomisvimman, ...ja aina sama; Mä olen nyt täs kantapäässä.....?
Olemme tehneet yht´aikaa ´samaa kohtaa´ihan kädestä pitäenkin neuvonut,...ei, se ei jää muistiin :))
..
Mikä tässä on hienoa, on se et hän ei sure osaamattomuuttaan, vaan puikot heiluu ;DDD (ja neuvoohan systeri, sitävartenhan ne on ;)))juttu, auttaa sisartaan:))
Mie neulon sen verran harvemmin sukkia, että tartten sitten sen lunttilapun siihen kaksinkertaseen kantapäähän:))
Antaa sen äidin viel kutoa niitä, kun kerran tykkää ja vielä voi:))
Miun kaks siskoo tekee lyijylasitöitä, ovat tosi ihania, mie en aio kyl ees yrittää, sillo olis kyl kaik lasipalat pienen,pieninä siruina:)))- pitkin kesää
PimuF. kirjoitti:
t.Pimuon tuttuja mullekin kymmenen vuoden ajalta, muutin takaisin Keski-Suomeen -86 kun en viihtynyt stadissa.
Anoppini, 80v hoitaa sukankutomispuolen ja kauppakassien laskostelun. Ja itsekin ajattelin jättää sen sukankutomisen ja kauppakassien laskostelun vasta siihen ikään.
- sukankudin?
katon yleisurheilua, kuuntelen rokkia, facebookkaan! en kai mä mikään mummo oo joka kutoo sukkaa hämärässä, vaikka kolme ihanaa lapsenlasta omistankin. tai en omista, sanoin tyhmästi. mutta kolme niitä on ja sais tulla lisääkin.
- PimuF.
sukankudin? kirjoitti:
katon yleisurheilua, kuuntelen rokkia, facebookkaan! en kai mä mikään mummo oo joka kutoo sukkaa hämärässä, vaikka kolme ihanaa lapsenlasta omistankin. tai en omista, sanoin tyhmästi. mutta kolme niitä on ja sais tulla lisääkin.
kuunnolla sitä rockia samalla? Nooh, minäkään kaikkea pysty tekemään...samalla jos tanssia yrittäisin niin langat tuolla kinttujen ympärälliä siis ihan taatusti...laittaisin itsesti pakettiin....
t.Pimu - virkkaa
nuoruuden innolla pipoja, että se siitä ikäluokittelusta.
Tässä sinulle vähän kirjoneulemalleja, noi lapasenvarret voi muuntaa sukiksi ja jatkaa jalkateränkin samalla kirjoneuleella.
http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm- RosaLiiin
ihanasta linkistä.
Onneksi kerrankin avasin linkin. Tavallisesti en niitä kehtoo availla. Mutta viime aikoina olen availlut ja löytänyt oikeita helmiä, tässä yksi sellainen.
Mie niin tykkään perinnekäsitöistä ja vanhoista malleista. - PimuF.
RosaLiiin kirjoitti:
ihanasta linkistä.
Onneksi kerrankin avasin linkin. Tavallisesti en niitä kehtoo availla. Mutta viime aikoina olen availlut ja löytänyt oikeita helmiä, tässä yksi sellainen.
Mie niin tykkään perinnekäsitöistä ja vanhoista malleista.voi kun osaisi itse tehdä...
t.Pimu
- Heikunkeikku
...mun ei tartte edes aatella sukkien tai lapasien kutomisia. Ottaisin huomattavasti, siis Huomattavasti, mieluummin kunnon selkäsaunan, kuin alkaisin värkkäämään lankojen ja puikkojen kera. Ei ole mun heiniä. Ei ollenkaan.
Mieheni äiti on innokas kutoja ja on aina huolehtinut meidän perheen villasukista. Laatikossa on vielä käyttämättömiä sukkia odottelemassa. Saan taas jouluna uudet sukat. Rakastan villasukkia, pidän niitä myös kesällä :) Noh, en ihan aina, en esim. korkokenkien kanssa.
On niin paljon muita touhuja, jotka kiinnostaa enemmän, että jätän sukkien teon osaavimmille. En varmaan osaisi edes kantapäätä tehdä. Yhet sukat oon eläessani tehnyt, koulussa oli pakko.- hiljainen kutoja
on mielenkiintosin juttu sukkien kutomisessa,minäkin opin sukkien kutomisen ihan "kantapään kautta".
Knasakoulussahan heti eka luokalla piti kutoa pannulappua,ja ei tuntunu hyvälle,kun opettaja pilkkas luokan edessä,minun kupolia pannulappua.
Mutta,nyt nauran sille,silloin sai opettajakin tukistella jos ei koulussa oppinut,kauheeta nyt muistan näin jäkeenpäin.Ja tuo selkäsauna sana oli usein käytössä,sillä uhkailtiin,ehä siksi villasukissa sipsuttelen vieläkin,etten ole häiriöksi muille. - Heikunkeikku
hiljainen kutoja kirjoitti:
on mielenkiintosin juttu sukkien kutomisessa,minäkin opin sukkien kutomisen ihan "kantapään kautta".
Knasakoulussahan heti eka luokalla piti kutoa pannulappua,ja ei tuntunu hyvälle,kun opettaja pilkkas luokan edessä,minun kupolia pannulappua.
Mutta,nyt nauran sille,silloin sai opettajakin tukistella jos ei koulussa oppinut,kauheeta nyt muistan näin jäkeenpäin.Ja tuo selkäsauna sana oli usein käytössä,sillä uhkailtiin,ehä siksi villasukissa sipsuttelen vieläkin,etten ole häiriöksi muille....sanoa koulussa opettajalle, että ei se mikään pannulappu ole, vaan baskeri.
Villasukissa on mukava sipsutella. Joo, ei häiritse muita, vaan JOS joku äityis häiritsemään tahallaan kaikenmoisilla häiriöillä, niin kyllä nillä villasukkajaloilla pystyy kumman hyvin ponkeeraamaan pontevasti etiäpäin ja hypella seinän kautta katon kautta häirikön etehen ja pistää suu viivalle ja läpsytellä toisella villasukkajalalla laattiaa. - hiljainen kutoja
Heikunkeikku kirjoitti:
...sanoa koulussa opettajalle, että ei se mikään pannulappu ole, vaan baskeri.
Villasukissa on mukava sipsutella. Joo, ei häiritse muita, vaan JOS joku äityis häiritsemään tahallaan kaikenmoisilla häiriöillä, niin kyllä nillä villasukkajaloilla pystyy kumman hyvin ponkeeraamaan pontevasti etiäpäin ja hypella seinän kautta katon kautta häirikön etehen ja pistää suu viivalle ja läpsytellä toisella villasukkajalalla laattiaa.joo,tuo olis ollukkin hyvä sanoa opettajalle :),mutta en uskaltanut,sillä karttakepillä jo kerran sain päähän napautuksen.
Ja vain siksi,kun en huomannut juosta nostamaan keppiä opettajalle,kun itse pudotti sen.
Villasukat on hyvät jalassa,niin kesällä kun talvellakin, kotona olen sen huomannut,eikä parketti kulu,"voi vaikka kiillottaa lattian"samalla kun kävelee. - Heikunkeikku
hiljainen kutoja kirjoitti:
joo,tuo olis ollukkin hyvä sanoa opettajalle :),mutta en uskaltanut,sillä karttakepillä jo kerran sain päähän napautuksen.
Ja vain siksi,kun en huomannut juosta nostamaan keppiä opettajalle,kun itse pudotti sen.
Villasukat on hyvät jalassa,niin kesällä kun talvellakin, kotona olen sen huomannut,eikä parketti kulu,"voi vaikka kiillottaa lattian"samalla kun kävelee....idea kiillotella parkettia. Täytyy ruveta harjoittelemaan laahaavampaa kävelytyyliä,
semmosta TOSI laahustavaa, jossa ei jalka nouse lattiasta millin vertaa. Siihen vois vielä lisätä, joka eteenpäin astuvalla jalalla heilurimaista, puoliympyrän piirtämistä lattiaa vasten ja näin saisi tehokkaamman kiillotuksen aikaseksi.
Pitää vaan varoa, ettei parketista tule NIIN kiiltävä, kuin peili. Pitäis kaikille vieraille sanoa, että asustus muuten vapaa, mutta hame ei suotava. Ei olis kivaa, jos kaikki näkyis. Parsitut villahousut esim.
Miehille vois olla toiveena Kiltti pukineeksi.
Kauhia opettaja, jos karttakepillä päähän pamauttaa. Joku systeemi sentäs kurituksellakin pitäis olla. Minä en ikinä käyttäisi karttakeppiä. Minulla kirja, jolla kumahutan oppilasta päähän, jos asteikot eivät mene tempossa. Sormille näpäytän joskus, jos dynamiikka takkuilee, tai tekevät jotakin omia oivalluksiaan ja jotka eivät ole miun maun mukaisia. Hyvin on menny, ei siinä probleemaa. Vaan karttakeppiä en käytä. - PimuF.
Heikunkeikku kirjoitti:
...sanoa koulussa opettajalle, että ei se mikään pannulappu ole, vaan baskeri.
Villasukissa on mukava sipsutella. Joo, ei häiritse muita, vaan JOS joku äityis häiritsemään tahallaan kaikenmoisilla häiriöillä, niin kyllä nillä villasukkajaloilla pystyy kumman hyvin ponkeeraamaan pontevasti etiäpäin ja hypella seinän kautta katon kautta häirikön etehen ja pistää suu viivalle ja läpsytellä toisella villasukkajalalla laattiaa.meikäläinen ei osaa vieläkään virkkailla...tulee niistä sellaisia ihmeellisiä kuppeja;)) munanlämmittäjäksi...kelpaavat...mutta, eihän kukaan enää lämmittele munia? Vai?
t.Pimu - Heikunkeikku
PimuF. kirjoitti:
meikäläinen ei osaa vieläkään virkkailla...tulee niistä sellaisia ihmeellisiä kuppeja;)) munanlämmittäjäksi...kelpaavat...mutta, eihän kukaan enää lämmittele munia? Vai?
t.Pimu...on tosi kätevä. Taitavasti virkattu munakuppi on sekä kaunista katseltavaa, että miellyttävän tuntuista munalle ja kädelle, kun se otetaan käteen.
Myös eri langan paksuutta käyttäen, voi kukin valita mieleisimmän vahvuuden. Esimerkiksi hyvin paksusta villalangasta saa muhevan ja möyheän munakupin. Siinä viiriäisen munakin näyttää strutsinmunalta. Laihduttajalle mainio psykologinen harhautustoiminta, niin saa vähemmällä täysinäisen tunteen. - PimuF.
jotka kutoisivat..äitini kuoli suht nuorena ei ollut mikään käsityöihminen hänkään..Anoppeja ei yhtääkään enää elossa...en edes nykyistä anoppia tai appeani koskaan tavannut...olivat jo poissa..
Meillä tälläinen uusi nuorenparin avioliitto vasta...Kaksi vuotta naimisissa...nooh, tunnettu ollaan enemmän...seitsemän vuotta....
Muistan minäkin skidinä että, meillä oli sellainen täti joka kutoi meille kaikki sukat ja lapset....
En minäkään mikä käsityöihminen muuten ole mutta, villapaidat ja sukat ja kaulahuivit osaan tehdä...ompeleminen taas;)) ystävät ompelevat verhot...ja housujen lahkeet lyhentää ammattilainen...täällä yksi sellainen nainen joka tekee korjausompeluita pientä maksua vastaan...tai ei täällä mutta Vuosaaressa..oma liike tällä naisella...hyvin sillä tienaa;)) meitä räppäkäsiä on muitakin....
t.Pimu - PimuF.
Heikunkeikku kirjoitti:
...on tosi kätevä. Taitavasti virkattu munakuppi on sekä kaunista katseltavaa, että miellyttävän tuntuista munalle ja kädelle, kun se otetaan käteen.
Myös eri langan paksuutta käyttäen, voi kukin valita mieleisimmän vahvuuden. Esimerkiksi hyvin paksusta villalangasta saa muhevan ja möyheän munakupin. Siinä viiriäisen munakin näyttää strutsinmunalta. Laihduttajalle mainio psykologinen harhautustoiminta, niin saa vähemmällä täysinäisen tunteen.harvemmin tulee ostettua, mutta pääsiäisenä voisi kyllä laittaa pöytään viiriäisen munia itse tehtyihin munakuppeihin;)) Toi harhauttauttaminen pitää koklaa...vitsi...mies minulla liikaa kerralla syö munia...joten täytyy kietoa munat villakuppeihin...ja muna pakettikoteloa sit tiukasti kastetulla villalangalla moneenkertaan ympäri ja tiukasti kiinni...alankin heti noita paketteja tekemään..Eikö olekin hyvä idis? Ei pääse mies syömään liika munia...
t.Pimu - Heikunkeikku
PimuF. kirjoitti:
jotka kutoisivat..äitini kuoli suht nuorena ei ollut mikään käsityöihminen hänkään..Anoppeja ei yhtääkään enää elossa...en edes nykyistä anoppia tai appeani koskaan tavannut...olivat jo poissa..
Meillä tälläinen uusi nuorenparin avioliitto vasta...Kaksi vuotta naimisissa...nooh, tunnettu ollaan enemmän...seitsemän vuotta....
Muistan minäkin skidinä että, meillä oli sellainen täti joka kutoi meille kaikki sukat ja lapset....
En minäkään mikä käsityöihminen muuten ole mutta, villapaidat ja sukat ja kaulahuivit osaan tehdä...ompeleminen taas;)) ystävät ompelevat verhot...ja housujen lahkeet lyhentää ammattilainen...täällä yksi sellainen nainen joka tekee korjausompeluita pientä maksua vastaan...tai ei täällä mutta Vuosaaressa..oma liike tällä naisella...hyvin sillä tienaa;)) meitä räppäkäsiä on muitakin....
t.Pimu...värkätä langalla ja puikoilla. Mutta ompelukoneella sentäs jotakin pientä teen. Kuten nyt verhojen lyhennykset, vetoketjujen korjaukset ym. vastaavat.
Joskus muinoin, kun lapset oli pieniä, niin tein joitakin vaatteita.
Äitini kutoi ja virkkas ja teki kankaasta voi sanoa melkein kaikki vaatteet. Mummuni oli ompelija, semmonen, jonka luo ennen muinloin mentiin ompeluoppiin. Kauempaakin tuli oppilaita, jotka asuivat sitten mummun luona ja opettelivat ompelemista. Mummu on kertonut paljon näistä ajoista. Pienenä oli kiva kuunnella, miten tarkkaa kaikki oli ja miten esim. ajankäyttö oli huh huh huikea.
Mummu teki suuria ompelutöitä, hääpukuja ja juhlapukuja ja sen semmosia. Äitini "vain" tavallisia vaatteita ja minä heh heh siitä sitten, kuin varjona, vieläkin pienempiä töitä :) - PimuF.
Heikunkeikku kirjoitti:
...värkätä langalla ja puikoilla. Mutta ompelukoneella sentäs jotakin pientä teen. Kuten nyt verhojen lyhennykset, vetoketjujen korjaukset ym. vastaavat.
Joskus muinoin, kun lapset oli pieniä, niin tein joitakin vaatteita.
Äitini kutoi ja virkkas ja teki kankaasta voi sanoa melkein kaikki vaatteet. Mummuni oli ompelija, semmonen, jonka luo ennen muinloin mentiin ompeluoppiin. Kauempaakin tuli oppilaita, jotka asuivat sitten mummun luona ja opettelivat ompelemista. Mummu on kertonut paljon näistä ajoista. Pienenä oli kiva kuunnella, miten tarkkaa kaikki oli ja miten esim. ajankäyttö oli huh huh huikea.
Mummu teki suuria ompelutöitä, hääpukuja ja juhlapukuja ja sen semmosia. Äitini "vain" tavallisia vaatteita ja minä heh heh siitä sitten, kuin varjona, vieläkin pienempiä töitä :)siis faijan faija..;)) Nooh..hän verhoili kaikki vanhat huonekalut tosi kauniilla kangailla ja myös ompeli...ja muutenkin oli hyvin taitava käsistään...kun täällä Stadissa oli semmoisessa ammattissa missä näitä vanhoja kauniita rakennuksia rappukäytäviä ja huoneistojen freskoja ja listoja maalasi uudestaan...koristemaalari oli toinen iso-isäni...toinen taas käsin piirsi karttoja...meillä suvuissa kyllä muut tuon "taiteellisuuden" ovat perineet jotku jopa omia taide-näyttelyjä pitäneet...itse en osaa..muutakuin ihailla...
Minullakin tätini taidokkaita maalaustöitä vesiväreillä tehtyjä pieniä kortteja...joita olen ajatellut laittaa tauluiksi...muutamia ...kundi minulla ja tuon moni-lahjakkuuden on perinyt...hyvä piirtämään..mutta, nyt tuo musiikki on enemmän kundin juttu..koskaan ei päällekkein tuo kiinnostus...mene tuo piirtäminen ja musiikki...aina jompikumpi etusijalla...en koskaan pakota mihinkään..kundin oma maailma....pakottaa ei minusta saisi koskaan....entisajan opettajat olivat kyllä oikeesti kamalia....siinä mielessä. Luovuutta ei saisi tuhota....mutta sitä voi ohjata..
t.Pimu
- Viivi-amald.
mutta ne on mennyt sitä mukaa kun valmistuvat, kahdeksat miesten pitkät sukat on kudottu ja myyty,,,, kuviolla tehtyjä, ja hyvästä langasta.
Kolmet on nyt tilauksessa,,,, niitä on kiva tehdä.
Saa nähdä kun tarkoitus oli kutoa joulumyyntin, mutta kun menevät jo suoraa kotoa.... :)- kateellinen kun en osaa
jouluun mennessä tehdä.
Onkin hyvä pikku bisnes. - hiljainen kutoja
kateellinen kun en osaa kirjoitti:
jouluun mennessä tehdä.
Onkin hyvä pikku bisnes.niksejä todella,eli villasukilla monta käyttötarkoitusta,huomasin äsken et aloin eteisen lattialta ohimmennen hiekkaa lakaisemaan näillä villasukilla jotka löysin äsken ja laitoin jalkaani,ompas kivan tuntoset näin kesän jälkeen taas.
tulee samalla liikuntaa kotona ja jalat pysyy sopivan lämpöisinä.
Syksyllä on aina kudottava ainakin yhdet villasukat.
Puikot jo kovasti! Pakko oli aloittaa kun tuli nämä uudet ihanat villalangat kauppaan. Kotimaista hyvää lankaa ja AAAAHHHH mitkä värit!
Minä olen ainoa kutoja meillä. Tyttäristä nuorempi tekee jotain, myös sukkia. Tiedän yhden teinipojan joka on hurahtanut pipoihin! Kiva ja erikoinen harrastus pojalla. Jos itselläni olisi poikia niin en oikein osaisi kuvitella että oma poika virkkaisi pipoja!
Kaikki jotka ei vielä harrasta kutomista, tulkaa mukaan! Aloittakaa ihan helposta. Ohjeita kyllä on tarjolla. Kannattaa yrittää!- Heikunkeikku
Psykiatri haastatteli hoitoon hakeutuvaa.
-Perheenne mielestä sukkamakunne on siis jotenkin outo?
-Aivan, mies mutisi hämillään. -Olen kovasti mieltynyt villasukkiin.
-Sehän pitäisi olla aivan normaalia, tohtori selitti. -Monet pitävät luonnonmateriaaleista enemmän, kuin keinokuiduista. Itse asiassa myös minä olen mieltynyt villasukkiin.
-Ooh, Ihanko totta, mies riemastui. -Ranskalaisen kastikkeen vai sitruunan kera?- PimuF.
mun kokilla tässä arat jalat....koko ikänsä kun seisoma työtä tehnyt ravintola-alalla...vielä tuolla salin puolella oli...niin, sellaiset spittarimalliset mustat kengät piti olla jaloissa...ei mitään terveellisiä työkengkä saanut pitää...;)) Vieläkään jos, oikein hienoon ravintolaan menet...niin katsoppa noiden kokkien jotka siellä salissa tarjoilevat niin niiden kenkiä....
Murulle nyt vaan pehmoisia Italialaisesta villalangasta kudottuja sukkia, meikäläinen väsää....kotimainen villalanka Murun jaloille ihan liian karkeaa;)))
t.Pimu - Heikunkeikku
PimuF. kirjoitti:
mun kokilla tässä arat jalat....koko ikänsä kun seisoma työtä tehnyt ravintola-alalla...vielä tuolla salin puolella oli...niin, sellaiset spittarimalliset mustat kengät piti olla jaloissa...ei mitään terveellisiä työkengkä saanut pitää...;)) Vieläkään jos, oikein hienoon ravintolaan menet...niin katsoppa noiden kokkien jotka siellä salissa tarjoilevat niin niiden kenkiä....
Murulle nyt vaan pehmoisia Italialaisesta villalangasta kudottuja sukkia, meikäläinen väsää....kotimainen villalanka Murun jaloille ihan liian karkeaa;)))
t.Pimu...kinttuja väsyttää ja kolottaa, jos koko päivän/illan on talsinut epäsopivilla kengillä.
Harmi, kun Murusi ei huomannut ostaa semmosia oikein V A L T A V I A kenkiä, ei nyt kanootin kokoisia, kuten pojallani, mutta kuiteskin semmoset oikein I S O T.
Noh, jos olis ostanut semmoset, niin sitten olisi laittanut kunnon villasukat jalkaan ja niitten päälle kunnon, muotoillut tossut ja niiden päälle sitten ilmatyynyillä varustetut sisäpelikengät ja tää kinttukokonaisuus sitten niihin spittarimallisiin mustiin kenkiin.
Kukaan ei olisi tiennyt, että kyseinen Muru käveleekin aivan toisilla kengillä, kuin miltä näyttää. Ehkä olisivat vain ihmetelleet, että onpas heevetin isoot jalaat :) Vaan onhan niitä erikokoisia jalakoja, Murusi olisi voinut vedota vaikkapa suvun Geeneihin, jotka tuottavat vain isojalkaisia ihmisiä. Ns. Isojalkaisten suku. - PimuF.
Heikunkeikku kirjoitti:
...kinttuja väsyttää ja kolottaa, jos koko päivän/illan on talsinut epäsopivilla kengillä.
Harmi, kun Murusi ei huomannut ostaa semmosia oikein V A L T A V I A kenkiä, ei nyt kanootin kokoisia, kuten pojallani, mutta kuiteskin semmoset oikein I S O T.
Noh, jos olis ostanut semmoset, niin sitten olisi laittanut kunnon villasukat jalkaan ja niitten päälle kunnon, muotoillut tossut ja niiden päälle sitten ilmatyynyillä varustetut sisäpelikengät ja tää kinttukokonaisuus sitten niihin spittarimallisiin mustiin kenkiin.
Kukaan ei olisi tiennyt, että kyseinen Muru käveleekin aivan toisilla kengillä, kuin miltä näyttää. Ehkä olisivat vain ihmetelleet, että onpas heevetin isoot jalaat :) Vaan onhan niitä erikokoisia jalakoja, Murusi olisi voinut vedota vaikkapa suvun Geeneihin, jotka tuottavat vain isojalkaisia ihmisiä. Ns. Isojalkaisten suku.liian tunnollinen ja kunnollinen ei mene huijaamaan edes itseään tämä Muruni..Suomalaiset miehet ei noin periaatteessa kyllä ihan oikeesti osaa huijata..oletkos sen pannut merkille? Tosikkoja ovat elämän suhteen...väliin vähän liiankin rehellisiä...sanovat just...mitä ajattelevat ja sitten vielä ihmettelevät kun saattavat saada kukkapuskan päähänsä?;))
t.Pimu - muistuttaa
hieman sitä, että tiskirättikin on herkkua, kun sen paistaa voissa, ja hauduttaa kermassa.
- handek
Hän ompelee ns. kanavatöitä. 93v. pian. Kolmen sodan veteraani.
Mutta tästä ei saa puhua, julkisesti...- .......
on ollut mulle tärkeitä,aina kun joku kriisi elämäsää teen sellaisen.Jälkeenpäin katson ja tulee mieleen mitä tunsi,myös kun koskettelen ompeleita.
Eli varmasti tekee hyvää,samalla kun kuuntelee vaikka radiota ja miettii ommellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke432586- 1252000
- 851679
- 1621299
Mitä harrastuksia kaivatullasi on?
Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?681260- 511127
- 691092
- 611066
Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi
Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂671004Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?
Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t32967