Joo elikkä onko muilla esiintyny repeilyä jousen yläpuolisissa kupeissa? Itellä oli massan alla muhinu hienosti ruoste ja kuppi repes vänkärinpuolelta puoliksi irti. Onneksi seurauksena oli tässä tapauksessa vain mukava madallus vakiokorkuseen alustaan. Seuraukset voi olla hiukan erilaiset jos koko jousikuppi levahtaa 120 vauhista vieden jarruputken samalla mennessään. No onneks uus jousikuppi löytyy KL:ltä 13 eurolla :D Täytyy samalla hankkia madallussarja :P
Etupään jousikupeista
8
2304
Vastaukset
- ajattelua.
"No onneks uus jousikuppi löytyy KL:ltä 13 eurolla"
Sanoisin ennemminkin että: Onneksi ei lähtenyt henki pois, etkä tappanut muitakaan sillä ruosteisella romulla.
En edes muista, milloin olisin kuullut tai nähnyt että jonkin muun merkkisestä autosta irtoilee pyöräntuennan osat ruosteen takia. Ei edes Mersumiesten parjaamista japseista.
Tuota jousikuppien irti ruostumista on tapahtunut selvästi alle 10 vuotiaille väyrysille ja C-malleille. Todellinen "laatuauto".
PS. Unohda madallussarjat ja keskity niitten mätävikojen korjaamiseen, Mersu on tarpeeksi vittumainen ajaa ilman jousien katkomistakin.- w202owner
Itteasias just tuli kokeiltua ilman etujousta kuin syvälle se ois humpsahtanu jos jousi ois karannu alta pois täydessä vauhdissa niin lopputuloksena on se että kyllä se tiellä pysyy siitä huolimatta, putoaa iskunvaimentajan varaan ja ei sittekään oo keula vastako sillä korkeudella mitä tavallisesti tuningautoissa ollaan totuttu näkemään. eli ei siinä ajotuntuma karkaa vauhdista mihinkään ja sen voi sitte rauhas jarrutella tien sivuun ja alkaa jatkotoimenpiteisiin Nuo jousikupit on kieltämättä aivan liikaohkasta peltiä mutta kylläpä se taas ainaki sen 10 vuotta kestää :D
Kyllä se sopiva linttasarja on hommattava, vaikka ei oo ku 16 Mersun almacit alla. Tulee pirun nätti tenavatähti. ( Siitä syystä ei isompia vanteita tällähetkellä ku vaimo ajaa kaikki isommat vanteet sorviin, mutta jospa se oppis vielä ajamaan :) )
Ja täytyy ny todeta ettei omassa autos oo mitään moittimisen sijaa ajokäyttäytymisessä, oo nyt viimesen kolomen vuoden aikana ajanu keskimäärin 45 000km vuoteen. Kokemusta on myös "Folkswageneista" ja Toyotasta, kyllähän niilläki ajaa mutta niissä on se yks todellapaha virhe, Ne vetää väärästä päästä..
JA aivan turha tulla kehumaan japseja tänne. Mazda 6:set on ainaki helevetin lahoja auto, viimmestään 3 vuotta vanhana saa rueta paikkaileen pohojaa.. Just perjantaina Naapuri sai kutos Mazdansa maalarilta kotia :P - JapeT
w202owner kirjoitti:
Itteasias just tuli kokeiltua ilman etujousta kuin syvälle se ois humpsahtanu jos jousi ois karannu alta pois täydessä vauhdissa niin lopputuloksena on se että kyllä se tiellä pysyy siitä huolimatta, putoaa iskunvaimentajan varaan ja ei sittekään oo keula vastako sillä korkeudella mitä tavallisesti tuningautoissa ollaan totuttu näkemään. eli ei siinä ajotuntuma karkaa vauhdista mihinkään ja sen voi sitte rauhas jarrutella tien sivuun ja alkaa jatkotoimenpiteisiin Nuo jousikupit on kieltämättä aivan liikaohkasta peltiä mutta kylläpä se taas ainaki sen 10 vuotta kestää :D
Kyllä se sopiva linttasarja on hommattava, vaikka ei oo ku 16 Mersun almacit alla. Tulee pirun nätti tenavatähti. ( Siitä syystä ei isompia vanteita tällähetkellä ku vaimo ajaa kaikki isommat vanteet sorviin, mutta jospa se oppis vielä ajamaan :) )
Ja täytyy ny todeta ettei omassa autos oo mitään moittimisen sijaa ajokäyttäytymisessä, oo nyt viimesen kolomen vuoden aikana ajanu keskimäärin 45 000km vuoteen. Kokemusta on myös "Folkswageneista" ja Toyotasta, kyllähän niilläki ajaa mutta niissä on se yks todellapaha virhe, Ne vetää väärästä päästä..
JA aivan turha tulla kehumaan japseja tänne. Mazda 6:set on ainaki helevetin lahoja auto, viimmestään 3 vuotta vanhana saa rueta paikkaileen pohojaa.. Just perjantaina Naapuri sai kutos Mazdansa maalarilta kotia :POnko suomiauto vai 2000-luvun saksantuonti? Pitääpä tarkistaa iteltäki nuo jousikupit pikapuoliin. Itelläni on viisvuotta sitte uitettu w202 c250 turboriesel. Siinäkään ei oo päällisin puolin ruostetta missään vaikka on alkuperäses maalis
- w202owner
JapeT kirjoitti:
Onko suomiauto vai 2000-luvun saksantuonti? Pitääpä tarkistaa iteltäki nuo jousikupit pikapuoliin. Itelläni on viisvuotta sitte uitettu w202 c250 turboriesel. Siinäkään ei oo päällisin puolin ruostetta missään vaikka on alkuperäses maalis
Setä osti uutena pihankoristeeksi, myi sen isälle 99 50t ajettuna, sitte minä ostin tuon isältä 2006 200t ajettuna ku pääsin armeijasta. Kaikin puolin hyvin pidetty auto uudesta lähtien. Tai on sille ny viime vuodet meikäläisen omistuksesa tullu runtua annettua :D
- ehkäpysyy
mulla lähti väyrysestä kuskinpuolen jousikuppi vähän revenny ruosteen takia meinaat vaihtaa volemmat laittaa niittillä kiinni kunnolla kunnolla ruostesuojaa siihen eikö sitte pysy
- peltihessu
Ei varmaankaan tullut saksalaiselle insinöörille mieleen, että jossain päin maailmaa ajetaan 15 vuotta suolakylvyssä ilman alustanpesuja.
Sakemannit pesee autonsa hyvin usein, pesukadun läpi ajo maksaa halvimmillaan tarjouksessa 3 euroa ja siinä pestään alustakin. normihinnat on 5-10 euron välissä. Ollaan tuotu kymmeniä 10 - 15 vuotiaita mersuja saksasta eikä yhdenkään jousikupit ole olleet lahoja. Tuo vaiva on vain suomi- ja ruotsimersuissa. ruotsalaiset ovat usein vielä lahompia kuin suomalaiset.
On niitä joustintukien yläpäitä mennyt paljon japseistakin tojotista ja mazdoista.
Nissanin takajouset ampuvat eräissä malleissa takakontin puolelle jos ei ajoissa hitsaile uutta peltiä sinne. - Kumma homma
Tyhmästi suunniteltu auto, jos tärkeimmät, turvallisuuden kannalta välttämättömät rakenteet ruostuvat ENSIN. Viimeisenä nuo pitäisi korista irrota. Itselläni sama homma W124:ssä jo vuosia sitten. Etujousen kupit ja takakelkan etukiinnikkeet on pitänyt tehdä uusiksi. Materiaalina 3mm:n teräs ja kunnolla, riittävän laajalta alueelta kiinnitys ja huolella hitsaten.
- peltihessu
Kyllä ne euroopassa kestää auton iän. Saa ne suomessakin kestämään suolasta huolimatta kun uutena suojaa ne ja pesee alustaa riittävän usein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei863922Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071832- 1091146
- 1001111
- 69983
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165882- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57811Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22771