Makitan istukka jumissa

Minulla on 12V Makita 6270D akkuporakone. Hyvä vehje mutta nyt jäi 10 mm poranterä istukkaan eikä lähde millään irti. Yritetty kaksilla pihdeillä aukaista mutta ei onnistu.
Onko tuohon mitään kikkakolmosta?

7

16200

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nro....

Putkipihdit tai lukkopihdit ja vasara. Loput saat päätellä itse. (Vihje älä lyö makitaa....)

• ni lähtee auki

Ettei olis sama ongelma ku mulla...
      Luulin kyllä kiertäneeni niiden pihtien kanssa oikeaan suuntaan, mutta väärään suuntaan meni. Kun tajusin käännellä oikeaan suuntaan ni lähti auki...

Makitaan ei kantsi laittaa terää joka juuri ja juuri mahtuu istukkaan, se jää jumiin.

• Jumisaoli

Kiitos vinkistä. Oikeaan suuntaan vääntäminen hieman tavallista tiukemmin auttoi minullakin. Vaatii rohkeutta tunnustaa tyhmyytensä.

• makitanko

istukat huonolaatuisia?heh heh
        Käyttäjässä ei tietenkään ole mitään vikaa.

• Anonyymi

Minulla 10mm pora jumittuu kiinni. Istukka ei aukea. Yrittänyt kaksilla putkipihdeillä ja varmasti oikeaan suuntaan. Harmittaa tavattomasti. Onko tämä Makitan tyyppivika.

• Anonyymi

Sain jumin aukeamaan, kun otin istukan kärkiosasta kiinni pihdeillä ja kone (tässä tapauksessa Boschin verkkovirtakone) vääntämään haluttuun suuntaan, niin auttoi. Luja ote kummastakin tottakai.

• Anonyymi

Aah, kiitos! Pihdellä kiinni ja vääntö, niin sain auki. Vissiin miehen jäljiltä liian tiukasti kiinni/jumissa. Kiitos googlen, sain homman hoidettua eikä tule kuittailuja, ettei tämä nainen osaa 😁

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      326
      1424
    2. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      345
      1336
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      107
      1139
    4. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      115
      1045
    5. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      1008
    6. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      940
    7. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      807
    8. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      802
    9. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      102
      702
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      79
      680
    Aihe