Oon niin totaalisesti ulapalla että ihan pelottaa...Tarkoituksena olisi pyrkiä lastentarhan opettajaksi ja pyrkiä Tampereen Yliopistoon opiskelemaan kasvatustiedettä. Mutta haut sinne alkaa vasta seuraavana vuonna 2.2.10 jos oikein olen ymmärtänyt... Onko tampereella muita mahdollisuuksia kuten ammatti koulu tai ammatti korkeakoulu.
Voisiko jonnekkin tietävälle ihmiselle soittaa (esim työvoima toimistoon tai sinne) ja kysyä mahdollisuuksistani...Olin jollain opiskelu psykologilla mutta se pisti mun pään vielä enemän sekasin ja hyvä kun tiesin enään mitä haluan tehdä...Nyt tiedän että haluan Lasten tarhan opettajaksi, mutta myös niin kovasti jäädä tampereelle...Onko siis tuo yliopisto nyt sitten ainoa järkvin mahdollisuus lukion jo käyneelle.
Hukassa koulujen kanssa Tampereella
5
541
Vastaukset
- voisit
tarkastaa oikeinkirjoituksesi. Mm. lastentarhanopettaja, ammattikoulu, ammattikorkeakoulu, työvoimatoimisto ja opiskelupsykologi ovat yhdyssanoja. Lisäksi: enään = enää
- kaissa123
käsittääkseni lastentarhanopettajan pätevyden voi saada myös opiskelemalla ammattikorkeakoulussa sosionomiksi. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta muistelen kuulleeni jostain tällaista.
- ainakin
oli mm. päiväkodissa, jossa olin töissä joskus. Eli sosionomin koulutus (amk) on ihan yhtä pätevä kai tuohon ellei pätevämpi, kun silloinhan voi hakea muihinkin sosiaali- ja palvelualan hommiin, kuten vanhusten/nuorten/mielenterveysongelmaisten hoitajaksi/ohjaajaksi...korjatkaapa joku minuakin, jos olen väärässä, nämä koulutusasiathan muuttuvat jatkuvasti.
- sellainen..
ainakin kirjoitti:
oli mm. päiväkodissa, jossa olin töissä joskus. Eli sosionomin koulutus (amk) on ihan yhtä pätevä kai tuohon ellei pätevämpi, kun silloinhan voi hakea muihinkin sosiaali- ja palvelualan hommiin, kuten vanhusten/nuorten/mielenterveysongelmaisten hoitajaksi/ohjaajaksi...korjatkaapa joku minuakin, jos olen väärässä, nämä koulutusasiathan muuttuvat jatkuvasti.
huomio, että sosinomiksi voi olla Tampereella kyllä jopa vaikeampi päästä kuin yliopistolle. Jopa mahdoton päästä kokeisiin amkissa, jos lähtöpisteesi torkasta huonot/keskinkertaiset. Yliopistolle nyt pääsee yrittämään kuka tahansa ja pääsykoekiintiössähän ei pohjapisteitä lasketa...
- Minni*
sellainen.. kirjoitti:
huomio, että sosinomiksi voi olla Tampereella kyllä jopa vaikeampi päästä kuin yliopistolle. Jopa mahdoton päästä kokeisiin amkissa, jos lähtöpisteesi torkasta huonot/keskinkertaiset. Yliopistolle nyt pääsee yrittämään kuka tahansa ja pääsykoekiintiössähän ei pohjapisteitä lasketa...
Siitä, että onko amk vai yliopisto helpompi väylä (sisäänpääsyn osalta) en osaa sanoa, mutta sosionomit ovat kelpoisia tekemään lastentarhanopettajan työtä, jos opintoihin on tehnyt tietyn "sivuaineen" eli on opiskellut tietyn erikoistumisjakson, muuten ei oikeutta lto:n virkaan. En nyt sanoisi että sosionomit ovat pätevämpiä lastentarhanopettajaksi, mutta tällähetkellä asia on näin. Tosiaan pohjapisteitä ei lasketa yliopistoon kasvatustieteiden haussa (lto puolella), mutta opiskelu on sitten jo hyvin erilaista ja varsinkin Tampereella voi olla vaikemapi päästä nykyään sisään, koska nyt opiskeluoikeus on suoraan maisteriksi asti. Yrittää kannattaa aina :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää382181Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642022Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363881670Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031641Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821092Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 75915
- 27899