Äitini on yli 80 v mieleltään virkeä vanhus mutta kärsii pahasta nivelrikosta polvessa. Toinen polvi on leikattu vuosia sitten mutta nyt toinen on niin kipeä ettei äiti pääse juurikaan liikkeelle, tosin sisukkaana tekee vieläkin lenkkejä ja sitten kärsii hirveistä kivuista ja syö paljon särkylääkkeitä. Aivan viime kuukausiin asti äiti on tottunut tekemään muutaman parin kolmen kilometrin lenkin päivittäin ja selvästi kärsii ja ahdistuu nyt kun ei pysty enää niitä tekemään. Hän liikkuu terveyskeskuksesta saamansa kärryn kanssa, joka ei liene rollaattori (en tiedä oikeaa nimitystä) mutta sen tapainen kuitenkin. Leikkauksenkin mahdollisuudesta on lääkäri puhunut mutta äitiä hirvittää se korkean ikänsä vuoksi.
Tietääkö kukaan, onko olemassa auttavia ja toimivia polvitukia tällaisessa tapauksessa niin ettei liikkuminen aiheuttaisi niin kovaa särkyä? Jos on niin saako sellaisia esim terveyskeskuksen kautta vai mistä? Ja minkä hintaisia jne?
Nivelrikko
3
282
Vastaukset
- apuvälinehuolto
terveyskeskukseen ja kysy sieltä missä lähin kuntasi lähin apuvälinehuolto on ja tarvitseeko äitisi lääkäriltä lainaluvan.
Itse olen saanut lainaksi kyynärsauvat, rollaattorin, ranne- ja selkätuet.
Appeni melkein (90v) pystyy kipeiden polviensa kanssa ainoastaan rollarin kanssa liikkumaan, silloinkin se kyllä on kivuliasta. - Ainoa vaikuttava apu
Ei äitisi niin iäkäs ole, että tarvitsisi leikkausta pelätä, lääkäri ja kirurgi kyllä ottavat kaikki mahdolliset riskit huomioon. Itselläni on myös molemmissa polvissa nivelrikko, ja ainoa vaikuttava apu on tekonivelleikkaus, polvitukia saa terveyskeskuksista, mutta niiden antama apu on vähäinen. Apuvälineet ovat maksuttomia.
- apuvälinehuolto
Appi-ukko käyttää myös Robin Hoodista ostettua Hevosvoidetta Felden geenin sijasta, on kuulema paljon tehokkaampi lääke kipuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632644
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 371180