Onko kenelläkään sikainfluenssaan sairastuneella ollut pääasiallisena oireena ihan kamala yskä ja se että hirvittävät määrät limaa nousee keuhkoista? Alkoi yht äkkiä vajaa viikko sitten. Hengitys rahisee ja pihisee ja tuntuu välillä raskaalta hengittää. Tai ensin oli kurkku kipeä muutaman päivän ja päänsärkyä ja sitten tämä kamala yskiminen. Olo on kuin olisi paljonkin kuumetta vaikkei ole koko aikana ollut yhtään eikä jaksa tehdä yhtään mitään.
Terveyskeskukseen ei kuulemma pääse koska ei ole kuumetta, sanoivat niin.
Hirveä yskä
10
1191
Vastaukset
- rtkk
Päivystys terveyskeskuksissa aamuisin klo 8 - 10.
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Soitin sanoivat ettei oteta vastaan ellei ole kuumetta.
- kaupunkisi..
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:
Soitin sanoivat ettei oteta vastaan ellei ole kuumetta.
arvauskeskuksessa epäpätevä ja epätietoinen neuvonnassa. Kuume, kun ei ole Sikainfluenssan pääoire. Sen puuttumisesta ei voida tehdä diagnosia, etteikö sinulla voisi tuo tauti olla.
Kannattaisi saada jostain infektiolääkäri kiinni tai soita oman alueesi sairaalan päivystykseen. Siellä on päteviä henkilöitä neuvomaan sinua, miten toimia, jos esim oireet pahenee. Lisäksi saat tiedon heti puhelimitse, että kuinka todennäköistä on, että olet saanut Sikainfluenssa tartunnan.
- sikaflunssan
Mulla oli kanssa ihan hirveä yskä kymmenen päivää ja keltaista limaa tuli keuhkoista. Henkeä ahdisti ja hengitys vinkui. Kuumetta oli kyllä myös koko sen ajan...
- oireet
Mulla oli samat oireet. Kova yskä, alussa kurkkukipu, limaa tuli ja yskä kesti ja edelleen kestää. Varmaan joku keuhkoputkentulehdus nyt jälkitautita, ja lääkäriin menoa odottelen.
Kuumettakin oli tokana päivänä yli 38. Särkyä ym sikaflunssaan liittyviä oireita. Kuumeet laski npeasti alemmas (päivässä) mutta kuumeilua jatkui neljä päivää (alle 38). Sinkainfluenssa sanoi mies ja soitti lääkäriin. Voi olla sanoi lääkäri ja antoi kotihoito-ohjeet.
Mutta, mutta. Kukaan muu perheestäni ei sairastunut, miehellä oli päivän pari pientä köhää, lapsilla nuhaa jo ennen sairastumistani. Eli taisi kaikista yhteensopivista oireista huolimatta olla sitten ikävän ärhäkkä kesäflunssa. Paljon liikkuu nyt muitakin räkätauteja. Varmaan osalla sikatautia, suurimmalla osalla ihan jotain muuta. Piikkihän tulee vasta kuukauden päästä. Jos tulee. - ei olla.
oireet kirjoitti:
Mulla oli samat oireet. Kova yskä, alussa kurkkukipu, limaa tuli ja yskä kesti ja edelleen kestää. Varmaan joku keuhkoputkentulehdus nyt jälkitautita, ja lääkäriin menoa odottelen.
Kuumettakin oli tokana päivänä yli 38. Särkyä ym sikaflunssaan liittyviä oireita. Kuumeet laski npeasti alemmas (päivässä) mutta kuumeilua jatkui neljä päivää (alle 38). Sinkainfluenssa sanoi mies ja soitti lääkäriin. Voi olla sanoi lääkäri ja antoi kotihoito-ohjeet.
Mutta, mutta. Kukaan muu perheestäni ei sairastunut, miehellä oli päivän pari pientä köhää, lapsilla nuhaa jo ennen sairastumistani. Eli taisi kaikista yhteensopivista oireista huolimatta olla sitten ikävän ärhäkkä kesäflunssa. Paljon liikkuu nyt muitakin räkätauteja. Varmaan osalla sikatautia, suurimmalla osalla ihan jotain muuta. Piikkihän tulee vasta kuukauden päästä. Jos tulee.Heitetäänkö noppaa vai vedetäänkö korttia? Isompi voittaa!
Jos sait kotihoito-ohjeet, miksi olet lääkäriin menossa? Lääkäriin tarvitsee vain siinä tapauksessa mennä, jos oireet pahenee. Taudin kuvaan kuuluu yskä. Onko sinulla hengitysoireita? Jos henki pihisee normaalisti eikä hengittäessä satu, niin ei mitään syytä mennä lääkäriin. - wwqddqwwq
oireet kirjoitti:
Mutta, mutta. Kukaan muu perheestäni ei sairastunut, miehellä oli päivän pari pientä köhää, lapsilla nuhaa jo ennen sairastumistani. Eli taisi kaikista yhteensopivista oireista huolimatta olla sitten ikävän ärhäkkä kesäflunssa. Paljon liikkuu nyt muitakin räkätauteja. Varmaan osalla sikatautia, suurimmalla osalla ihan jotain muuta. Piikkihän tulee vasta kuukauden päästä. Jos tulee.Hei,
Kirjoitin tästä jo kerran toiseen viestiketjuun, mutta laitan vielä tähän.
Sain talvella influenssarokotuksesta vrk:n sisällä influenssan, joka meni heti keuhkoihin. Luulin koko ajan, että mulla on keuhkoputkentulehdus, ja kävin lääkärissä. Aluksi väitettiin, että on vain virustauti. Yskä vain jatkui ja tosiaan tunsin, ettei ole normaalia yskää. Sitten sain ajan mittaan 2 eri antiobioottikuuria, jotka eivät auttaneet lainkaan. Se tietysti vahvisti lääkärien käsitystä, että ei mua mikään vaivaa...
Lähipiirissä oli sama tauti useammalla, ja yksi joutui sairaalaan keuhkokuumeen takia, hänellä epäiltiin yhtenä vaihtoehtona mykoplasmaa, kun normaalit antibiootit ei tehonneet. Kolmas tosiaan meni mykoplasmaverikokeisiin, joissa se hänellä todettiin! Lopulta kaikki söivät sellaisen antibiootin, joka tehoaa mykoplasmaan, ja se tehosi heti kaikilla.
PS. Tuo on vaikeasti todettava ja ihan mielettömän tarttuva tauti. Siitä lähtien olen kyllä miettinyt, että kuinka monella on se tietämättään.
Jostain netistä löytyi tällainen keskustelu: http://www.kuntonetti.org/keskustelu/viewtopic.php?id=527
Mykoplasmat luetaan bakteereihin, joista ne ovat kehittyneet. Ne ovat pienimpiä tunnettuja eliöitä, jotka pystyvät itse replikoimaan DNA:nsa. Mykoplasmat elävät solujen sisällä samaan tapaan kuin virukset. Ne löydettiin jo noin sata vuotta sitten, mutta viimeisten 30 vuoden aikana ne ovat muuttuneet entistä vaarallisemmiksi. Niillä on epäilty olevan osuutta mm. reuman, AIDSin, lupuksen ja Alzheimerin syntyyn.
Toisin kuin bakteereilla, mykoplasmoilla ei ole omaa solukalvoa. Ne tunkeutuvat soluihin ja käyttävät niissä olevat ravinteet omaksi hyödykseen. Lopulta, kun solu on kuollut, ne voivat ottaa palasen sen solukalvosta ja ”kääriytyä” siihen. Koska immuunijärjestelmä tunnistaa vieraat solut nimenomaan niiden solukalvosta, se ei voi tunnistaa mykoplasmaa lainkaan eikä niin ollen tuhota sitä. Kun mykoplasma verhoutuu kehon omien solujen kalvoihin, immuunijärjestelmä saattaa ohjautua toimimaan kehon omia soluja vastaan; siitä autoimmuunioireet.
--
Ottakaas ihmiset selvää oletteko kantaneet tai sairastatteko kys. vaivaa, on nimittäin monen väsymyksen/pitkittyneen flunssan takana. Ja jos vielä lihasvaivoja niin avot. Todella vaikea saada infoa suomessa, ainut luotettava paikka taitaa olla Hyks ja Hussi, joissa siis infektiolääkäri ja trooppisiin tartuntatauteihin erikoistunut lääkäri osaa neuvoa. Muualla suomessa aikasta heikkoa taitaa olla...
--------------------------------------------------------------------------------
"""olkoon ruoka lääkkeemme ja lääke ruokaamme"""
Kirjautunut ulos
#3 29.4.2008 12:52:22
Henna
Member
Rekisteröity: 5.7.2006
Noin kymmenen kysynnän jälkeen lääkäri suostui ikään kuin mua rauhoittaakseen tutkimaan onko myoa, no tulipas taas posiviivinen ja vasta-aineet koholla. Että näin. Lääkekuurin ajan terveolo, kun loppui taas heikko olo, ja kurkkukipee.
-------------------------------------------------------------------------------- - oireet
ei olla. kirjoitti:
Heitetäänkö noppaa vai vedetäänkö korttia? Isompi voittaa!
Jos sait kotihoito-ohjeet, miksi olet lääkäriin menossa? Lääkäriin tarvitsee vain siinä tapauksessa mennä, jos oireet pahenee. Taudin kuvaan kuuluu yskä. Onko sinulla hengitysoireita? Jos henki pihisee normaalisti eikä hengittäessä satu, niin ei mitään syytä mennä lääkäriin.Siis lääkäriin menossa kun kyse taitaa olla nyt sekundäärisestä eli päätautia seuranneesta jälkitaudista eli tulehduksesta, joka, toisin kuin alkuperäinen virustauti, on bakteriperäinen ja hoidettava/hoidettavissa usein antibioteilla.
Hoitamattomana jälkitauti, esim poskiontelotulehdus (yleinen influenssan jälkitauti) voi tuskaisen olon lisäksi aiheuttaa kivun ja paineen lisäksi oikeasti hankalasti hoidettavan vaivan. Samoin hoitamaton, bakteriperäinen keuhkoputekentulehdus voi olla vähintäänkin ikävä hoitamattomana.
Useimmat keuhkoputken- ym tulehdukset lähtevät kyllä ilman hoitoakin, mutta en ole ammattilainen enkä osaa sitä itse arvioida.
- tuota.
Oli ja on vähän vieläkin vaikka kahdestoista päivä menossa. Mitään helpottavaa en siihen keksinyt. No, ehkä Finrex auttoi aavistuksen verran, yskänlääkkeet vaikutti turhilta. Älä ainakaan mitään kosteuttavaa käytä (esim. Ceridal, vaikka väitetään että se limakalvoille sopii niin meinasin tuolla tukehtua).
- älä unohda:
Juo riittävästi, pakota itsesi nielemään ainakin puolitoista litraa vettä päivässä. Yskän takia meinasi itseltäni jäädä tuo helposti tekemättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1997004- 1592076
- 1131708
- 511400
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551268Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢551150Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001084Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71026Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253971- 41959