Putsailin ja rasvailin tuossa starttimoottorin. Tallista löytynyt oikeen muuta rasvaa kuin Shellin Retinax HDX 2:sta, laitoin sitten sitä ohuelti. No viksuna sitten vasta kun startti ähelletty autoon kiinni, ajattelin katsella netistä tuon rasvan ominaisuuksia ja PRKL... lämpötilakestävyys oli alkaen -10 asteesta. Onkohan tuo startti nyt sitten ihan jumissa kovemmilla pakkasilla, pitääkö hakee jotain toista rasvaa ja taas uusiks koko homma...
Starttimoottori
5
1256
Vastaukset
- starttiin??
mihin sä sitä rasvaa oikein laitoit?
- Prkll
Niihin pieniin hammasrattaisiin ja siihen solenoidin jousitettuun kuparisylinteriin ja vipusysteemiin. Eikö sinne muka rasvaa sitten saa laittaa? Kun melkeen jokapaikassa missä kysellään starttiongelmista neuvotaan putsaamaan ja RASVAAMAAN startti.
- starttiin.
Prkll kirjoitti:
Niihin pieniin hammasrattaisiin ja siihen solenoidin jousitettuun kuparisylinteriin ja vipusysteemiin. Eikö sinne muka rasvaa sitten saa laittaa? Kun melkeen jokapaikassa missä kysellään starttiongelmista neuvotaan putsaamaan ja RASVAAMAAN startti.
No hammasrattaan rasvauksesta ei ole haittaa vaikka se öljy hyhmäisikin, on siellä sellaiset voimat kyseessä.
Mutta jos menit kerran solenoidin sylinterin rasvaamaan, niin kohta alkaa ongelmat.
Solenoidin sylinterin kehän pitää olla kuiva ja puhdas. Rasva kerää kaiken epäpuhtauden itseensä ja jumittaa solenoidin. - Prkll
starttiin. kirjoitti:
No hammasrattaan rasvauksesta ei ole haittaa vaikka se öljy hyhmäisikin, on siellä sellaiset voimat kyseessä.
Mutta jos menit kerran solenoidin sylinterin rasvaamaan, niin kohta alkaa ongelmat.
Solenoidin sylinterin kehän pitää olla kuiva ja puhdas. Rasva kerää kaiken epäpuhtauden itseensä ja jumittaa solenoidin.Ei sitten muutakun startti taas irti ja rasvat veke. Niinhän se tietysti on kun järjen ottaa käteen, ettei pölyyntyviä paikkoja kannata rasvata ja ainut minne se pöly ei pääse on sen startin vaihteiston hammasrattaat.
TOYOTA URBAN CRUISER
Startti moottori meni rikki !
Tyttäreni kertoi sen startanneen usein liian pitkään vaikka kone jo kävi ja startti huusi kuolemaa.
Vaihdoin autoon uuden startin.
Tilanne jatkui edelleen samanlaisena siis startti päällä liian kauan.
Vaihdoin uuden starttireleen.
Irroitin virtalukon pohjan ja puhdistin.
Ostin uuden akun.
Huomasin että kun virta-avaimesta käyttää vaan hetken startti osaa normaalisti startata niin pitkään kuin tarvitaan ja lopettaa starttaamisen.
Väärässä startissa se jatkaa jonkun vakio ajan (n. 5-10 sekuntia) ja starttaa liian pitkään (Startti huutaa kun moottori käy jo)
Mittasin starttireleen veto käämiltä ja havaitsin sinne tulevan jännitteen liian pitkään startin aikana.( Siis ohjausyksiköltä tulee tieto startata edelleen)
Vikakoodeissa ei näy mitään.
Nyt kysyisinkin mikä on se tieto (anturi) mistä ohjausyksikkö tietää (päättelee) milloin startti on lopetettava kun moottori on käynnistynyt.
Kiitollisena odotan vastausta ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73849