EyeQ

auttaako

Onko kellään kokemusta näistä kirunaaliöljykapseleista, joiden mainostetaan auttavan keskittymisvaikeuksiin - etenkin lapsilla?

25

10396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjava sateenvarjo

      Mä olen ottanut tehokuurin mun 11 vuotiaalle pojalle.
      Toivon että ne auttaisivat jotenkin tohon keksittymiseen.
      Alku annostus on kyllä aika raju ja kapselti kalliita.

      Voin palata tänne kertomaan miten se toimii parin viikon päästä, jos haluat.

      • tosi mielellään kuulisin

        Olisi tosi kiva kuulla kokemuksistanne. Meillä myös on 11-vuotias poika, jolla ei varsinaisesti ole mitään diagnoosia. Valituksia keskittymisen puutteesta ja riehumisesta on tullut aina päiväkodista lähtien, koulusta, jokaiselta leiriltä yms...

        Olemme hakeutuneet neuvolaan, neurologille, koulupsykologille pariin otteeseen, niin ja tietenkin on pidetty lukuisia istuntoja opettajan kanssa. Kaikista niistä on jäänyt tyhjä käteen. Olen jo aika hukassa, niin ajattelin nyt näitäkin kokeilla.

        Mutta, kuten sanoit, ovat aika tyyriitä niin olisi tosi kiva kuulla onko jollekulle ollut niistä apua vai onko lupaukset vain mainosmiesten kikkoja.


      • Kiirunakapseli
        tosi mielellään kuulisin kirjoitti:

        Olisi tosi kiva kuulla kokemuksistanne. Meillä myös on 11-vuotias poika, jolla ei varsinaisesti ole mitään diagnoosia. Valituksia keskittymisen puutteesta ja riehumisesta on tullut aina päiväkodista lähtien, koulusta, jokaiselta leiriltä yms...

        Olemme hakeutuneet neuvolaan, neurologille, koulupsykologille pariin otteeseen, niin ja tietenkin on pidetty lukuisia istuntoja opettajan kanssa. Kaikista niistä on jäänyt tyhjä käteen. Olen jo aika hukassa, niin ajattelin nyt näitäkin kokeilla.

        Mutta, kuten sanoit, ovat aika tyyriitä niin olisi tosi kiva kuulla onko jollekulle ollut niistä apua vai onko lupaukset vain mainosmiesten kikkoja.

        Hei,

        Minulla on myös 11v poika, jolla on muurahaisia housuissa.
        Eli suuria ongelmia paikallaan istumisen ja keskittymisen kanssa.
        Ihan kuin sillä lapsella olisi ylilevottomat solut, jotka estävät hänen paikoillaan olemisen.
        Pojalla ei diagnoosia, eikä hänestä koulun puolella olla silleen huolissan, koska poijalla on hyvät sosiaaliset ja tiedolliset (jos vaan pystyy keskittymään) taidot. Avuksi tunnilla istumiseen hän on saanut sellaisen kumi-ilmatyynyn. JA mietimme opettajan kanssa, että pojan on parempi istua takana, jolloin hän hahmottaa koko luokan kerralla, niin ei tarvitse jatkuvasti olla selkä opettajaan päin.

        Myös rauhoittuminen nukkumaan on ihan toivotonta. Poika saattaa hiippailla vielä kolmekin tuntia sänkyyn laiton jälkeen, eikä tahdo millään asettua.

        Unohtelu on ihan mahtavaa.
        Viime lukuvuotena huppareiden, kännyköiden , kirjojen ja bussikorttien lisäksi oli reppu kateissa 1,5 viikkoa.

        Olen Antanut pojalle lysi-kalaöljytabletteja, mutta niistä en ole huomannut apua.
        Nyt ostin niitä kiiruna kapseleita ja annan pojalle aloitusannoksena sen 6 kapselia/päivä.
        Ajattelin jatkaa sen kuuden antamista ensimmäisen purkin loppuun ja sitten jatkaa sillä ylläpitoannoksena.

        Toivon todella, että se rauhoittaisi vähän tuota huoletonta poikaa.


      • kiirunakapseli
        Kiirunakapseli kirjoitti:

        Hei,

        Minulla on myös 11v poika, jolla on muurahaisia housuissa.
        Eli suuria ongelmia paikallaan istumisen ja keskittymisen kanssa.
        Ihan kuin sillä lapsella olisi ylilevottomat solut, jotka estävät hänen paikoillaan olemisen.
        Pojalla ei diagnoosia, eikä hänestä koulun puolella olla silleen huolissan, koska poijalla on hyvät sosiaaliset ja tiedolliset (jos vaan pystyy keskittymään) taidot. Avuksi tunnilla istumiseen hän on saanut sellaisen kumi-ilmatyynyn. JA mietimme opettajan kanssa, että pojan on parempi istua takana, jolloin hän hahmottaa koko luokan kerralla, niin ei tarvitse jatkuvasti olla selkä opettajaan päin.

        Myös rauhoittuminen nukkumaan on ihan toivotonta. Poika saattaa hiippailla vielä kolmekin tuntia sänkyyn laiton jälkeen, eikä tahdo millään asettua.

        Unohtelu on ihan mahtavaa.
        Viime lukuvuotena huppareiden, kännyköiden , kirjojen ja bussikorttien lisäksi oli reppu kateissa 1,5 viikkoa.

        Olen Antanut pojalle lysi-kalaöljytabletteja, mutta niistä en ole huomannut apua.
        Nyt ostin niitä kiiruna kapseleita ja annan pojalle aloitusannoksena sen 6 kapselia/päivä.
        Ajattelin jatkaa sen kuuden antamista ensimmäisen purkin loppuun ja sitten jatkaa sillä ylläpitoannoksena.

        Toivon todella, että se rauhoittaisi vähän tuota huoletonta poikaa.

        ...Kahden viikon kokemus kiirunakapseleista.

        En tiedä mikä on placebo ja mikä kapseleiden vaikutusta, mutta poika on selkeästi rauhoittunut.
        Asettuu nukkumaan ja jopa nukahtaa ilman kahden tunnin vetkuilua.
        Ruokapöydässä malttaa istua paremmin paikoillaan ja tuntuu että sen katsekin on rauhoittunut.
        Malttaa jo vähän keskittyä läksyihin ilman, että koko ajan pitää olla aikuinen vierellä rauhoittamassa keskittymistä.

        Tietysti tämä voi johtua jostain muustakin, mutta ero on kuitekin selkeä.
        JAtkan kuuria ja katsotaan onko muutos pysyvää.

        Miten muiden kokemukset?


      • tosi mielellään kuulisin
        kiirunakapseli kirjoitti:

        ...Kahden viikon kokemus kiirunakapseleista.

        En tiedä mikä on placebo ja mikä kapseleiden vaikutusta, mutta poika on selkeästi rauhoittunut.
        Asettuu nukkumaan ja jopa nukahtaa ilman kahden tunnin vetkuilua.
        Ruokapöydässä malttaa istua paremmin paikoillaan ja tuntuu että sen katsekin on rauhoittunut.
        Malttaa jo vähän keskittyä läksyihin ilman, että koko ajan pitää olla aikuinen vierellä rauhoittamassa keskittymistä.

        Tietysti tämä voi johtua jostain muustakin, mutta ero on kuitekin selkeä.
        JAtkan kuuria ja katsotaan onko muutos pysyvää.

        Miten muiden kokemukset?

        Olipa rohkaisevaa! Johtui nyt mistä hyvänsä. Meillä aloitettiin myös kapseleiden syönti, mutta siitä on alle viikko joten vielä ei osaa sanoa mitään. Mielelläni kuulisin kokemuksistanne myöhemminkin, jatkuiko hyvät vaikutukset.

        Voin itse puolestani kommentoida, kunhan saamme vähän pidemmän aikajakson kokeiltua. Ennen kaikkea viestissäsi yllätti positiivisesti se, että jo parin viikon käytön jälkeen on noin hyviä tuloksia. Ohjeen mukaan kun sitä "hevoskuuriannostusta" pitää jatkaa 12 viikkoa....


      • kiirunakapseli
        tosi mielellään kuulisin kirjoitti:

        Olipa rohkaisevaa! Johtui nyt mistä hyvänsä. Meillä aloitettiin myös kapseleiden syönti, mutta siitä on alle viikko joten vielä ei osaa sanoa mitään. Mielelläni kuulisin kokemuksistanne myöhemminkin, jatkuiko hyvät vaikutukset.

        Voin itse puolestani kommentoida, kunhan saamme vähän pidemmän aikajakson kokeiltua. Ennen kaikkea viestissäsi yllätti positiivisesti se, että jo parin viikon käytön jälkeen on noin hyviä tuloksia. Ohjeen mukaan kun sitä "hevoskuuriannostusta" pitää jatkaa 12 viikkoa....

        Moi,

        Mä en siis tosiaan tiedä mikä sen vaikutuksen saa aikaan.
        Joten meillä ollaan puhuttu pojalle myös, että se auttaa sinua keskittymään jne...
        Me olemme siis puhuneet pojalle että ei kai sinullakaan ole mukavaa, kun niitä muistutksia tulee ja et pysty keskittymään jne...
        Että näiden omega3 kapselien pitäisi auttaa sinua.

        JA olemme myös antaneet paljon positiivista palautetta.
        Voi kuinka meistä nyt tuntuu että sinä istut paremmin paikoillasi, oletko itse huomannut, että et ole niin levoton?

        Poika siis itse huolehtii oikein loistavasti myös kapseleiden otosta!
        Koska kokee että on saanut siitä positiivisia vaikutuksia :)
        Ja palautetta.


      • EyeQ auttaako
        kiirunakapseli kirjoitti:

        Moi,

        Mä en siis tosiaan tiedä mikä sen vaikutuksen saa aikaan.
        Joten meillä ollaan puhuttu pojalle myös, että se auttaa sinua keskittymään jne...
        Me olemme siis puhuneet pojalle että ei kai sinullakaan ole mukavaa, kun niitä muistutksia tulee ja et pysty keskittymään jne...
        Että näiden omega3 kapselien pitäisi auttaa sinua.

        JA olemme myös antaneet paljon positiivista palautetta.
        Voi kuinka meistä nyt tuntuu että sinä istut paremmin paikoillasi, oletko itse huomannut, että et ole niin levoton?

        Poika siis itse huolehtii oikein loistavasti myös kapseleiden otosta!
        Koska kokee että on saanut siitä positiivisia vaikutuksia :)
        Ja palautetta.

        Meilläkin 11-vuotiaan kanssa on nyt kokemuksia käytöstä 2 viikkoa ja 6 kapselia päivässä. Mitään mullistavaa vaikutusta en ole huomannut, mutta poika itse sanoi keskittymisen olleen helpompaa kun open kanssa kahdestaan olivat tehneet tehtäviä. Saattaa tosin olla, että tuntui siltä kun olen kertonut kapselien auttavan keskittymiseen. Vielä ei siis osaa sanoa muuta kuin että aiomme jatkaa kapselien napsimista - onneksi niitä sai mansikanmakuisena. Edelleen, olisi kiva kuulla muiden kokemuksia.


      • ip
        tosi mielellään kuulisin kirjoitti:

        Olisi tosi kiva kuulla kokemuksistanne. Meillä myös on 11-vuotias poika, jolla ei varsinaisesti ole mitään diagnoosia. Valituksia keskittymisen puutteesta ja riehumisesta on tullut aina päiväkodista lähtien, koulusta, jokaiselta leiriltä yms...

        Olemme hakeutuneet neuvolaan, neurologille, koulupsykologille pariin otteeseen, niin ja tietenkin on pidetty lukuisia istuntoja opettajan kanssa. Kaikista niistä on jäänyt tyhjä käteen. Olen jo aika hukassa, niin ajattelin nyt näitäkin kokeilla.

        Mutta, kuten sanoit, ovat aika tyyriitä niin olisi tosi kiva kuulla onko jollekulle ollut niistä apua vai onko lupaukset vain mainosmiesten kikkoja.

        terve!tuon tekstin olisin voinut kirjoittaa miltei omasta pojasta. olen nyt seuraillut näitä kommentteja täällä ja ehdottomasti kokeilen hänellekin.
        meillä tosin on dg tehty jo syntymästä.


    • kannabitch

      mistä ne pillerit sit on valmistettu?oli mielenkiintoista kuulla k.o aiheesta.

      • vanilja

        Tuolta löytyy kaikki eye q valmisteet, sitä on nestemmäisenä vaniljanmakuisena myös jos ei saa kapseleita alas menemään.

        http://www.omegat.fi/


    • Kummamamma.

      Hei
      Olemme käyttänneet Biovitan eli Tri Tolosen ABC-Epa, Neurobalance kapseleita.

      Ovatko vastaavia kirunaaliöljyn kanssa?

      • Kirunaali

        Minä en paljoa näiden koostumusten päälle ymmärrä - ihan vain mainoksen uhrina päätin kokeilla. Mutta tässä mainostekstiä tuosta koostumuksesta:
        eye q on uudenlainen omega 3-rasvahappovalmiste mansikanmakuisina, pureskeltavina kapseleina, jonka sisältämät rasvahapot (EPA, DHA ja GLA) tukevat aivojen ja silmän verkkokalvon rasvahappotasapainoa.
        eye q:n patentoitu kala- ja jättihelokkiöljyseos, kirunaaliöljy, sisältää EPA- ja DHA-rasvahappoja ainutlaatuisessa 4:1 -suhteessa. Tuotteeseen on lisätty myös gammalinoleenihappoa (GLA), joka on peräisin jättihelokinsiemenöljystä. eye q:n maksimaalinen hyöty saavutetaan sen jatkuvalla käytöllä.

        eye q:n valmistukseen käytetyt kalat ovat kotoisin erittäin puhtaista vesistä. Lisäksi kirunaaliöljy on puristettu kalojen lihasta, ei sisäelimistä. Näin ollen eye q ei sisällä raskasmetalleja, ynmpäristömyrkkyjä eikä A-vitamiinia. eye q:n kalaöljyä ei ole myöskään tiivistetty tai muuten kemiallisesti käsitelty.

        Ehkä osittain samoja kuin muissa, mutta jos nyt jotain ymmärsin niin se kirunaaliöljy oli se juttu.

        No, mainokset on mainoksia ja siksi juuri kuulisinkin mielelläni käyttökokemuksia elävästä elämästä :=)


    • auttaako

      Tehokäyttöä 11-vuotiaalla nyt takana n. 4 viikkoa. Ei taida auttaa - tämäkään :=(

      • Luonnonmukaisia hoitoja kannattava

        Hei,

        Oletteko kokeilleet homeopatiaa tai kukkaterapiaa (bachin kukkatipat tai frantsilan suomalaiset)? Muistakaa myös vyöhyketerapia. Itselläni ei vielä ole lapsia, mutta itselleni nuo kaikki ovat antaneet voimia mm. keskivaikeaa masennusta (ei "normi" lääkitystä missään vaiheessa käytössä) hoidettaessa sekä rauhoittaneet viimeisen kuukauden aikana -omat häät-isäni hautajaiset- myllerryksessä.

        Tsekatkaa kirjastosta kirja Suomalainen Kukkaterapia, Haapanen Jarkko & Elina. Löytyy myös: http://webshop.frantsilankehakukka.fi/product/239/Suomalainen_Kukkaterapia. Sitä kun selailee avoimin mielin, niin uskon että apuja löytyypi, koko perheelle kenties. :-)

        Tsemppiä teille vanhemmille arkeen ja muistakaa hymy, sillä jaksaa paljon! :-)

        t.Sanna


      • sivusta seurannut
        Luonnonmukaisia hoitoja kannattava kirjoitti:

        Hei,

        Oletteko kokeilleet homeopatiaa tai kukkaterapiaa (bachin kukkatipat tai frantsilan suomalaiset)? Muistakaa myös vyöhyketerapia. Itselläni ei vielä ole lapsia, mutta itselleni nuo kaikki ovat antaneet voimia mm. keskivaikeaa masennusta (ei "normi" lääkitystä missään vaiheessa käytössä) hoidettaessa sekä rauhoittaneet viimeisen kuukauden aikana -omat häät-isäni hautajaiset- myllerryksessä.

        Tsekatkaa kirjastosta kirja Suomalainen Kukkaterapia, Haapanen Jarkko & Elina. Löytyy myös: http://webshop.frantsilankehakukka.fi/product/239/Suomalainen_Kukkaterapia. Sitä kun selailee avoimin mielin, niin uskon että apuja löytyypi, koko perheelle kenties. :-)

        Tsemppiä teille vanhemmille arkeen ja muistakaa hymy, sillä jaksaa paljon! :-)

        t.Sanna

        Eräässä toisessa viestiketjussa oli opettajan mielipide. Hän töikseen opetti luokallista ADHD-oppilaita. Hänen oppilaistaan pari oli saanut lääkehoitoa oireisiinsa, ja oppilas itsekin riemuitsi kun vihdoin pystyi siihen mitä itse, koti, opettajat jne. odottivat. Jotenkin siihen tapaan ope kertoi, että oppilaassa piilevät luovuus ja nerous pääsivät esiin lääkkeen avulla, lääkkeen auttaessa keskittymään. Mielenkiintoista varmasti opettajalle omin silmin ja korvin päivittäin havaita muutos parempaan stimulanttihoidolla.
        Esim. Concerta, eniten käytetty lääke, ei ole huume vaan korjaa aivojen välittäjäaineiden vajetta. Eli lääkitty ADHD-potilas alkaa olla "samalla viivalla" kuin terve toverinsa suorituskyvyltään (ei vaiva silti täysin parane, oireet vain lievittyvät).
        Siis, jos lapsen oireet ovat yhteneväiset ADHD/ADD-kuvausten kanssa, niin itse kyllä etsisin perehtyneen (yksityis)lääkärin ja kokeilisin lääkettä mieluummin kuin antaisin lapsen koulunkäynnin ym. elämän epäonnistua. Heikko koulumenestys ja muut vastoinkäymiset nakertavat itsetuntoa ja minäkuvaa ja tulevaisuuden suhteen hoitamattomalla ADHD:lla saattaa olla arvaamattomat vaikutukset (murrosiässä ja siitä eteenpäin). Minulla ei ole mitään omega-3-valmisteita vastaan, syön niitä muuten itsekin!


      • on_on
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Eräässä toisessa viestiketjussa oli opettajan mielipide. Hän töikseen opetti luokallista ADHD-oppilaita. Hänen oppilaistaan pari oli saanut lääkehoitoa oireisiinsa, ja oppilas itsekin riemuitsi kun vihdoin pystyi siihen mitä itse, koti, opettajat jne. odottivat. Jotenkin siihen tapaan ope kertoi, että oppilaassa piilevät luovuus ja nerous pääsivät esiin lääkkeen avulla, lääkkeen auttaessa keskittymään. Mielenkiintoista varmasti opettajalle omin silmin ja korvin päivittäin havaita muutos parempaan stimulanttihoidolla.
        Esim. Concerta, eniten käytetty lääke, ei ole huume vaan korjaa aivojen välittäjäaineiden vajetta. Eli lääkitty ADHD-potilas alkaa olla "samalla viivalla" kuin terve toverinsa suorituskyvyltään (ei vaiva silti täysin parane, oireet vain lievittyvät).
        Siis, jos lapsen oireet ovat yhteneväiset ADHD/ADD-kuvausten kanssa, niin itse kyllä etsisin perehtyneen (yksityis)lääkärin ja kokeilisin lääkettä mieluummin kuin antaisin lapsen koulunkäynnin ym. elämän epäonnistua. Heikko koulumenestys ja muut vastoinkäymiset nakertavat itsetuntoa ja minäkuvaa ja tulevaisuuden suhteen hoitamattomalla ADHD:lla saattaa olla arvaamattomat vaikutukset (murrosiässä ja siitä eteenpäin). Minulla ei ole mitään omega-3-valmisteita vastaan, syön niitä muuten itsekin!

        Luulisin että nämäkin tapaukset ovat yksilöllisiä. Toisella se keskittymiskyky voi johtua aivojen rasvatasapainon ollessa vinksallaan ja korjautuu ravintolisillä, toisella vaiva voi olla rakenteellinen. Elimistö ei vain tuota tarpeeksi tarvittavia aineita.

        Naapurin 5-vuotiaas pikkutyttö ainakin on rauhoittunut ihan huomattavasti eyeq-valmisteilla. Aion yrittää tätä omalle murrosikäiselleni ensin, jos ei auta niin sitten turvaudumme lääkärin reseptiin. Miksei kumpaakin voisi kokeilla?

        Siinä olen samaa mieltä, ettei ole oikein jos lapsen tulevaisuus tuhotaan huonoilla päätöksillä.

        Toisaalta, myös lääkkeillä on sivuvaikutuksensa, esim. juuri tällä Concertallakin jonka resepti meilläkin on takataskussa. Ikävä haittavaikutushan se on pahoinvointi ja päänsärkykin jos ne käytöstä tulevat. Ja nekin oireethan ovat taas merkki jostain toisesta tasapainon häiriötilasta... Ja vaikuttavat lapsen elämän laatuun myös. Tosin varmaankin pienempänä haittana kuin rauhattomuus.

        Itse asiassa, en usko että Möllerin tuplat ovat kovin kaukana tuloksiltaan samasta asiasta. Koen omalta osaltani keskittymiskyvyn huonontuneen kun olen omegan käytön lopettanut kokonaan. Vaikkakaan minulle ei mitään diagnosoitua addtä olekaan...


      • äiti +8
        on_on kirjoitti:

        Luulisin että nämäkin tapaukset ovat yksilöllisiä. Toisella se keskittymiskyky voi johtua aivojen rasvatasapainon ollessa vinksallaan ja korjautuu ravintolisillä, toisella vaiva voi olla rakenteellinen. Elimistö ei vain tuota tarpeeksi tarvittavia aineita.

        Naapurin 5-vuotiaas pikkutyttö ainakin on rauhoittunut ihan huomattavasti eyeq-valmisteilla. Aion yrittää tätä omalle murrosikäiselleni ensin, jos ei auta niin sitten turvaudumme lääkärin reseptiin. Miksei kumpaakin voisi kokeilla?

        Siinä olen samaa mieltä, ettei ole oikein jos lapsen tulevaisuus tuhotaan huonoilla päätöksillä.

        Toisaalta, myös lääkkeillä on sivuvaikutuksensa, esim. juuri tällä Concertallakin jonka resepti meilläkin on takataskussa. Ikävä haittavaikutushan se on pahoinvointi ja päänsärkykin jos ne käytöstä tulevat. Ja nekin oireethan ovat taas merkki jostain toisesta tasapainon häiriötilasta... Ja vaikuttavat lapsen elämän laatuun myös. Tosin varmaankin pienempänä haittana kuin rauhattomuus.

        Itse asiassa, en usko että Möllerin tuplat ovat kovin kaukana tuloksiltaan samasta asiasta. Koen omalta osaltani keskittymiskyvyn huonontuneen kun olen omegan käytön lopettanut kokonaan. Vaikkakaan minulle ei mitään diagnosoitua addtä olekaan...

        eihän kaikista lääkkeitä, kuten Concertastakaan tule sivuvaiktuksia. Onhan joka lääkkeen lappusessa luettelo, mitä voi tulla, mutta jätätkä särkylääkkeen ottamatta sen takia? Älä siis pelkää sivuvaikutuksia. lääke vaikuttaa 12 tuntia ja jos se ei oikeesti sovi, niin sen kyllä huomaa. Sitten lääkken vaihto. Ennemmin olisin huolissani niistä ongelmista, mitä rauhattomuus aiheuttaa. Kun lapsi on rauhaton häne saa paljon negatiivista palautetta jokapuolelta. Kun on rauhallisempi (siis osaa keskittyä lääkkeen avulla) niin saa positiivsita palautetta, oppii ja itsetunto kasvaa. Jos resepti jo on, niin mikset kokeile. Vasta sitten huomaat eron.

        Ja niille jotka taistelevat diagnosoimattoman AHDH lapsen kanssa. Nyrkkiä pöytään. Vaadi, älä tyydy siihen, että kunnolla tutkimatta sinun lapsesi hyvä tulevaisuus voidaan evätä vain sen takia, ettei tutkita ja diagnosoida sekä lääkitä. Lääkitäänhän syöpääkin. Ei kannata luovuttaa. Toki asia erikseen esim murkkuikäisten mielenmuutokset ja välinpitämätön asenne. Se on ohimenevää eikä siis suoraan ADHD. Yleensä oireet alkavat ja huomataan jo ammattitaitoisen päiväkodin hoitajien avulla ja lapselle saadaan apua jo varhaisessa vaiheessa, kun ongelmia ei vielä niin paljoa ole.- Tämä on siis ennaltaehkäisevää hoitoa!


    • ip

      pakko kertoa omasta kokemuksesta. kaikkea tuota, mitä täällä on esitetty, oli omalla pojalla (10v.); keskittymisongelmaa, häiriköintiä, jatkuvasti viestejä opettajalta...annoin pojalle tuon hirmualoitussatsin 12 viikkoa (aloitin joskus syksyllä) ja nyt jatkamme ylläpitoannoksella. N. kuukauden kuluttua aloittamisesta alkoi näkyä muutosta kouluoloissa, vähän kerrallaan, mutta sen verran että se noteerattiin ja poika itsekin huomasi jotain erilaista, tästä motivoitui itsekin. takana on nyt n. neljä kuukautta ja tilanne on parantunut HUOMATTAVASTI!!!! Koulussa on käytössä hymynaamat hyvin mennenn päivän kunniaksi, ja ensimmäistä kertaa niitä saattaa tulla 4-5 viikossa. Aiemmin yksi oli suuri voitto. Tästä tietysti poikaa kovasti kehutaan. Itse ottaa mielellään kapselit.
      Toki rinnalla kulkee myös psykologiset tutkimukset. Niistä ei vielä mitään ole selvinnyt. Niin tai näin, aion jatkaa hänellä kapseleita. Olen onnellinen pojan puolesta ja hänkin on päässyt näyttämään oman itsensä, sen aurinkoisen ja onnellisen pojan.

      • pizzaenrico

        monipuollinen ruokavaljio on sama asia.....ei pelkkää PIZZAA


    • fzx<
    • rairai
    • JooLee

      Tänään kävin ostamassa omalle 10-v pojalle nämä eye Q kapselit. Toivotaan että auttaa.

      Varsinaista ADHD:ta ei ole todettu, mutta luki/kirjoitusvaikeuksia ja "muurahaisia housuissa"

      Katsotaan onko vaikutusta. Pojalle itselleen en ole keskittymiskykyyn vaikuttavasta aineesta kertonut, vaan sanonut että se auttaa ihoa ym. paikkoja pysymään hyvänä. Atooppista ihottumaa kun on ollut, niin tämä selitys on kävi aivan hyvin. :)

    • KH

      Olettekos muuten te valveutuneet vanhemmat kokeilleit noita itseenne? Aloitin kuurin omalle silloin 9-vuotiaalle atoopikolle, jolla oli myös hankalaa unohtelua ja rauhattomuutta, mutta ei kuitenkaan opettajien mukaan tarvetta diagnoosille. Lasta kapselit auttoivat , mutta niin muuten auttoivat aikuistakin! Vaikka itselläni ei mielestäni ollut masennusta tai muuta vakavampaa ongelmaa, kapseleista tuli mukavan kirkas ja seesteinen olo. Töissä tuntui paljon aikaansaavemmalta ja taisin jäädä tuotteeseen ihan kouluun ;)

    • levotonta_edelleen

      Adhd on synnynnäinen aivojen toiminnan poikkeavuus "normaalista". Vastaavat oireet voivat tosin tulla poikkeuksellisesti myös aivovaurion yhteydessä.

      Kysymyksessä on siis kuitenkin yleensä geneettinen, parantumaton aivojen toiminnan poikkeavuus varsinkin dopamiinin tuotannossa. Mikään "kukkauute" ja muu vastaava markkinoiden rahastus-skeida ei meitä paranna, mutta metyylifenidaatti yms. helpottavat oireita. Ne tasaavat keskittymisen ja mielialan heittelyä, jolloin olemme lähempänä "normaalia" käyttäytymistä.

      Tavallisesti ihmisten dopamiinitasot yms. pysyvät luonnostaan melko tasaisina. Addien levottomuus ja sen tuomat käyttäytymishäiriöt aiheutuvat aivojen reagoinnista tuohon dopamiinitason laskuun, aivot siis automaattisesti käskevät tekemään mitä tahansa että palaisimme "normaalille" tasolle, ja se on niin alkukantainen voima että sitä ei pysty estämään pelkällä tahdonvoimalla.

      Mikään lääke, varsinkin aivoihin vahvasti vaikuttava, ei ole täysin sivuoireeton. Ne vaikuttavat aina yksilöllisesti. Mutta jos aloittaa pienillä annoksilla ja kestää alussa tulevat ikävät oireet, useimmilla lääkitys / terapia tai muu apu tarpeen mukaan kuitenkin helpottavat elämää.

      Lapset voivat saada "hoitamattomina" koko elämäänsä vaikuttavia traumoja ja muita ongelmia, varsinkin jos ainoa "lääke" on jotain huuhaap***aa. Ruokavaliolla on lähinnä merkitystä verensokerin tasaamisessa, sen heittely pahentaa oireita. Mutta ihan oikeasti lapsienne tulevaisuuden tähden, unohtakaa nuo pelleilyt ja säästäkää nekin rahat toimivaan terapiaan ja mahdolliseen lääkehoitoon. Ajoissa.

      Jos lapsenne "paranee" noilla ihme mönjillä, kyseessä ei ole todellakaan adhd vaan jotain muuta. Sorry suoruuteni, mutta näin on asia. Ottakaa selvää ja auttakaa adhd-lapsianne mahdollisimman pian. Tämä ei vaikuta älykkyyteemme, mutta mm. keskittymisen ongelmat aiheuttavat hirveää jälkeä ja ihan turhaan kun apuakin on saatavilla.

      Ja tämä ei todellakaan parane kun aikuistuu, oireet tosin saattavat lieventyä. Muutenkin adhd:n asteet on hyvin erilaisia ja monet eivät koskaan edes tule tiedostamaan olevansa yksi meistä miljoonista addeista maailmalla. Mutta ne, joiden oireet ovat rajuja, voivat saada paremmat mahdollisuudet elämäänsä oikealla diagnoosilla ja toimenpiteillä. Poppaskonstit auttavat ehkä muita perheenjäseniä uskomasta tosiasioihin. Muuta "apua" niistä ei sitten olekaan.

    • Susanna-Vantaa

      Itselläni on ylivilkas autistisia piirteitä omaava poika. Niin vilkas että hänellä on oltava aikuinen 24/7 eli koko ajan (raivareita, haastavaa käytöstä, agressiivisuutta jne..). Ei ole voinut olla hetkeäkään ilman valvontaa. Aloitin keväällä 2012 syöttämään eye Q mansikanmakuisia kapseleita 12 viikon tehokuurilla ja sen jälkeen ylläpitoannostuksella.
      Kuukauden päästä aloituksesta aloin huomaamaan jo merkittävän rauhoittumisen ja nyt n. puolen vuoden päästä ei edes samaksi pojaksi tunnistaisi. Syötän myös karnosiinia joka vähentää aistien yli-, ja aliherkkyyksiä. Voin oikeasti todeta että koko ylivilkkaus on pois, autistiset piirteet ovat lieventyneet ihan mielettömästi ja keskittymiskyky ok. Toki ongelmia vielä on mutta eye Q teki minun poikani kohdalla ihmeitä.

      Tyttärelläni 8v on add eli pelkkä tarkkaavaisuushäiriö ilman sitä ylivilkkautta ja hän ei kapseleista hyötynyt, päinvastoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe