Mulla on molemmille valjaat, (Iso)Iitalle naiselliset vaalean-punaiset
valjaat vihreällä hihnalla, muuten hieno yhdistelmä...älkää naurako :)
ja (Reikäpää)Luoti kantaa yllänsä ruskean-sävyisiä ruutukuosisia
valjaita ruskealla hihnalla. :D Molemmissa heijastimet.
Flexejä ei noiden kanssa tueta, vaikka tyttö kyllä osaisi siinäkin mennä.
Lisäksi molemmille on keltaiset huomio/sadeliivit, joita ei kyllä
käytetä sateellakaan täällä kaupungissa.
Lisäksi molemmille on metalliset ketju-pannat, niitä käytetään vain
silloin jos tulee ei niin tunnettu kyläilemään, tai me mennään johonkin
kylään käymään, saa ainakin jostain kiinni. :)
Kaikki bling-bling pannat puhumattakaan naurettavista niitti-pannoista
on ainakin täällä ehdoton NouNou. :D
Kaulapanta vai valjaat?
64
285
Vastaukset
- perusvaljaat
nyloniset, meillä ja nahkainen musta hihna,niillä mennään.
Ei se koira tarvi krumeluuria :)) - *--*
käytetään valjaita lenkeilllä,puolikiristävää pantaa koirapuistoissa ja harjauksessa,fleksi ei täälläkään ole suosiossa annoin kaverin koiralle sen melkein uutena,en vain luota sihen mekanismiin olkoon vaikka mikä huippumerkki.Sadeliiviä saatikka pukua ei kyllä tuon päälle laiteta,on sitä niin monta kertaa yritetty ja tullut luovutusvoitto:)))
- Jere-lahti
"krumeluurin", hurtta-talvitakit tietysti on molemmilla, kun dobbereita ovat. Käytetään
10 pakkasilla, jos ollaan pitemmällä lenkillä. :D
Koirapuistossa en noita kumpaakan käytä.
- ja fleksiä
Hyvin olemme pärjännyt tuolla yhdistelmällä, koira on pieni seropi, 12 vee :)
- ei takkei,
eikö söpöi lippalakkei tai muita koristuksia. Jokunen hihna ja kaulapanta löytyy, samoin flexi/jälkiliina jota käytetään kun haluan pitää koiran kytkettynä, mutta vähän vapaammin liikkumassa.
Yleensä kuitenkin käytössä on pelkkä hihna jossa kiinteä kaulapantaosa. Helppo laittaa, ja helppo ottaa pois.- mainita,
että kissalla on nahkavaljaat ja 5m flexi. Ei vaatteita eikä koristeita ;)))
- "felx"talutin
ja sekin ei ole aito, vaan joku Tarjoustalon kopio, koirana on briard-suomenajokoiran sekoitus, poika yhdeksän vanha,,,,,,, ja ei, ei asuta kaupungissa.
Toinen on tyttökoira ei mitään tietoa roduista, muistuttaa pitkäkarvaista ajokoiraa
kippuralla hännällä, hän on viisi vuotias ja sama yhdistelmä on silläkin. ;) - täällä myöskin
Molemmilla valjaat ja hihna. Mulla on ollut Dobermanni kelassa ja se ohut
naru sanoi naps sekä myös nahkainen talutin. Autossa olevasta metallihäkistä
tuli myös läpi, oltiin silloin mätsärissä. Flexi on hyvä varmasti, jos sitä osataan
käyttää. En tuomitse, meillä on myös sellainen käytössä aika-ajoin.- Jere-lahti
Tulee varmasti metallihäkistä läpi...nahkahihnoihin en kaikesta huolimatta itsekkään luota.
Vaikka se sanaton hihna on kaiken a ja o ollessa missä tahansa., mutta eläimen kanssa ei voi
koskaan olla ns. varma. Mulla on koirat aina kiinni ja kun ei ole ketään, niin irti...on-off.
Ja kuten kerroin mihinkään koirapuistoon noita ei viedä koskaan, koiralle on täysin luonnotonta
joutua vieraiden lajitovereiden keskuuteen leikkimään ja "sosialistumaan", naurettavaa paskaa! Jere-lahti kirjoitti:
Tulee varmasti metallihäkistä läpi...nahkahihnoihin en kaikesta huolimatta itsekkään luota.
Vaikka se sanaton hihna on kaiken a ja o ollessa missä tahansa., mutta eläimen kanssa ei voi
koskaan olla ns. varma. Mulla on koirat aina kiinni ja kun ei ole ketään, niin irti...on-off.
Ja kuten kerroin mihinkään koirapuistoon noita ei viedä koskaan, koiralle on täysin luonnotonta
joutua vieraiden lajitovereiden keskuuteen leikkimään ja "sosialistumaan", naurettavaa paskaa!koirapuistoista. En ikinä veisi koiriani puistoon leikkimään ja sosiaalistumaan toisten kanssa koirapuistoon. Sulla palveluskoiria ja mulla kääpiöitä, silti ajattelemme tosta asiasta samalla lailla.
- Jere-lahti
umalehtinen kirjoitti:
koirapuistoista. En ikinä veisi koiriani puistoon leikkimään ja sosiaalistumaan toisten kanssa koirapuistoon. Sulla palveluskoiria ja mulla kääpiöitä, silti ajattelemme tosta asiasta samalla lailla.
uuden topikin tänne... Miksi ihmeessä "sosiaalistaa" koiriaan jollekkin ventovieraille?
Voisi kysyä isännältä/emännältä, nauttiiko hän kun viedään täysin vieraiden ihmisten
eteen pitämään puhetta? Ei noi puistot ole kuin aikuisten ihmisten (joilla on koiria)
pallomeri. Ystävät on erikseen, ei niitä hankita sosiaallistamisella...
kaikille koirille. pienten kanssa pikkupissille laitan nuo pannat mutta aina pikkusen pitemmälle on aina valjaat. isommille minä laitan myös useimmiten valjaat mutta poika tykkää enämmän pannoista.
niittipannat on myös isommille mutta ne niitit on kyllä ylöspäin ;-)))))))
minusta ne on hienot. käy tuollaisille "puolipikkukoirille".- Jere-lahti
niittipannat, mutta auta armias jos laitat jollekkin dobberille, olet niin "klisee" että ei
mitään rajaa. Tulee mieleen, että kun ei itse uskalla, niin pädetään sitten koiran kautta.
Mutta joo, en tarkoittanut pieniä koiria, sillä niiden omistajathan ei tarvitse egon-korotusta... :D
Olenko muuten maininnut, jotta meillä on Chihu lenkkikaverina dobsuille? Jere-lahti kirjoitti:
niittipannat, mutta auta armias jos laitat jollekkin dobberille, olet niin "klisee" että ei
mitään rajaa. Tulee mieleen, että kun ei itse uskalla, niin pädetään sitten koiran kautta.
Mutta joo, en tarkoittanut pieniä koiria, sillä niiden omistajathan ei tarvitse egon-korotusta... :D
Olenko muuten maininnut, jotta meillä on Chihu lenkkikaverina dobsuille?ei kait sillä ole niin väliä mitkä pannat koirilla on? ainakin me koristellaan koirat kivoilla pannoilla jotka niille passa ja joista itse tykätään.
Chihut on aika "suuria koiria" ainakin omasta mielestä. mutta enpä usko että itse katseleevat pantaansa peilistä ;-))))
sehän on niinkuin omistajan juttu. ja kyllä minä olen sellainen muoti-ihminen siinä mielessä että kun mennään kaupunkiin niin kaikilla on hienot pannat ja pikkukoirilla mukavat puserot ;-)
se ei tee minusta huonompaa koiranomistajaa kun muustakaan ;-))))))))
meillä on aina tosi hauskaa ja koirat saa paljon huomiota. saavat makupaloja ja nauttvat elämästä ;-)
- *savon likka*
On pantaa ja on valjasta. Jälkivaljaat,kävelyvaljaat ja vetovaljaat. Kuristavaa,-puolikuristavaa ja tavallista säädettävää nahkapantaa. Niin, kesällä myös punkkipannat. Nahkahihnoja, jälkiliinoja ja noutajahihnoja. Fleksejä ei meillä käytetä millään koiralla missään olosuhteissa.
Vaatetusta ei käytetä.- Jere-lahti
toi noutajahihna on, ihan oikeesti en kässää nyt...lyö tyhjää taas varmaankin ja mikä ei ole
tavatonta. :D - jannu tiedä
Jere-lahti kirjoitti:
toi noutajahihna on, ihan oikeesti en kässää nyt...lyö tyhjää taas varmaankin ja mikä ei ole
tavatonta. :Dmikä on noutajahihna? dobberiväki taitaa olla vähän pihalla muista... :=))))
- Jere-lahti
jannu tiedä kirjoitti:
mikä on noutajahihna? dobberiväki taitaa olla vähän pihalla muista... :=))))
Ei siinä mitään ja tyhmä myös näköjään...mutta älä nyt leimaa dobberiväkeä
minun perusteella... :D - pihalla,
Jere-lahti kirjoitti:
Ei siinä mitään ja tyhmä myös näköjään...mutta älä nyt leimaa dobberiväkeä
minun perusteella... :Dolen minäkin, joten piti googlettaa. "Noutajahihna = hihna, jossa kaulapanta ja hihna ovat samaa narua".
Ja kas, ylläri itsellenikin, minunkin koirallani on siis noutajahihna, vaikka ei se noutaja olekkaan. Ei valitettavasti edes keskiouluen noutaja..
- koiran
ulkoilutuksest tehty jotain välineurheiluu? ei mun nuoruudessain.
mistä roikkuu...lienen ainoita joka käyttää chowlla pantaa...kaikki muut on valjasporukkaa =)))
Nahkainen puolikuristava...olleet käytössä kauuuuuuan...ketjua ei,turkkirodulta syö karvat.- här,
eli jostain syystä vierastan valjaita koirilla. Varmaan ihan hyvät, mutta liian paljon näkee ihan helvetin huonosti istuvia valjaita joita koira rapsuttaa ja rapsuttaa kun hankaa tai puristaa. Valjaat pitäis valita tosi tarkasti, suoraan sanottuna tehdä jopa mittojen mukaan, mutta esim. naapurimme labukalla valjaat on niin löysällä jotta hirvittää. Ja kun tästä uskalsin mainita, tuli vastaus että eipähän purista. No joo..
Mutta hyvät ja sopivat valjaat on varmaan ihan ok, vaikka koskaan en ole koirillani niitä kokeillut kuin joskus vetosellaisia.
No meillä sitten väline-urheillaan ja brassaillaan vissiin oikein olan takaa :D.Vänkää :O)
Vähän joka lähtöön on vuosien aikana kertynyt.
Perusulkoilussa on pannat.En ole valjasihmisiä,tosin pikkukoiralle on joskus semmoisetkin hankittu,kun oli komeet heijastimet.Ja niittipannat ilman muuta.Että kunnolla näyttää egonkohotukselta.Nyt on haussa,kun jostain näytelmistä satun bongaamaan(kerran näin,ja unohdin ostaa) pikkukoiralle sellainen upee leveä musta piikkari,jossa ainakin sentin piikit.Siis ulkopuolella...
Ja nahkahihnat,parhaat käsissä.Ja mustat,jos vaikka sekin nostais vielä egoa :)
Harrastuksessa ja kisoissa ketjupanta koirilla.Ihan siitä syystä,että se lähinnä on niille "merkki" harrastustouhusta.Jälkeä varten on käytetty valjaita ja liinaa.
Näytelmissä on pienet ja ohuet näytelmähihnat,myös isoilla on käytetty niitä.
Noutajatalutinkin löytyy,kätevä vekotin joskus heittää kaulaan tai ottaa varoiksi taskuun.
Ainoa melkein mitä ei ole koskaan ollut,niin flexi.Ei ole minun juttu.Koirat kun saa riittävästi "tilaa",kun päivittäin saa olla niin pihalla kun lenkillä auki.
Ja juu,vaatteitakin löytyy.Isoilla niitä vähemmässä määrin ollut,mutta pienillä sitäkin enemmän.Ja lippiskin löytyy.Isojen koirien.Pakko oli kerran näytelmistä ostaa.
Ihan vain huvin vuoksi valokuvaan.
Että semmoista jännää meiltä löytyy.- Jere-lahti
dobsut on sellaisia käsipuntin painoisia, niitä voi ottaa kaksikin syliin ja kävellä,
(40-50 käsipuntin paino treenatessa)
Niittipannoilla tarkoitin niitä "ooh..tässä hurja"pantoja, mitä omistaja ei itse
uskalla käyttää, niin koiralle vaan. :D Säälittävää... :)- Jere-lahti
tai vaikka pyykkinarun-pätkä riittää siihen peruskoulutukseen ja siihen, että
kuka tahansa perheenjäsen hallitsee koiran/koirat. Se henkinen remmi! :) Siis mistä nyt puhut,ollaanko nyt lähelläkään samaa?
Tarkoitatko ulkopuolella olevia koristeniitti/piikkipantoja vai sisäpuolella olevia ihan jotain muuta?
Minä kyllä niittipannalla tarkoitan,niinkuin yleisesti koristepantoja,en mitään "tietynsortin koulutuspantaa".
Kysyin,kun en ymmärtänyt tuota kommenttia "ooh...tässä hurja..."- Jere-lahti
molossi kirjoitti:
Siis mistä nyt puhut,ollaanko nyt lähelläkään samaa?
Tarkoitatko ulkopuolella olevia koristeniitti/piikkipantoja vai sisäpuolella olevia ihan jotain muuta?
Minä kyllä niittipannalla tarkoitan,niinkuin yleisesti koristepantoja,en mitään "tietynsortin koulutuspantaa".
Kysyin,kun en ymmärtänyt tuota kommenttia "ooh...tässä hurja..."näitä bling-bling koristeniitti-pantoja.... :D
"tietynsortin koulutuspantaa" en tarkoittanut, ettei kukaan nyt käsittänyt
väärin.
Niitipannat kuuluu ihmisten ranteisiin, ei koiran (joka ei niistä ymmärrä) pantoihin! Jere-lahti kirjoitti:
näitä bling-bling koristeniitti-pantoja.... :D
väärin.
Niitipannat kuuluu ihmisten ranteisiin, ei koiran (joka ei niistä ymmärrä) pantoihin!Ahaa,eli juuri niistä,joista puhuin,ja joita meilläkin on ?
No tuskinpa se koira ymmärtää niistä valjaitten tai hihnojen väreistä tai materiaaleistakaan yhtään sen enempää :)
Rekvisiittaa niitit on siinä missä väritkin.
No tuskin nuo koissut käsittää ylipäätään mitään ihmisten kehittämiä vermeitä niille,kunhan on jotteensakin oppineet niitä yhdistämään tiettyihin toimintoihin.
Ja siksi toiseksi,näin naisena kun ajattelen omaakin ulkonäköä jonkin verran,niin mikäs sen hauskempaa,kun koirilla ajatella samaa.Mikä tyyliin sopii :D :D :D
Valjaat noille isoille ei sopis lainkaan muuten.
Eläköön turhamaisuus,elämän suola ! :DJere-lahti kirjoitti:
näitä bling-bling koristeniitti-pantoja.... :D
väärin.
Niitipannat kuuluu ihmisten ranteisiin, ei koiran (joka ei niistä ymmärrä) pantoihin!että koirani jotenkin kärsisi siitä että nuita niittipantoja heillä on. jos voit kertoa että kuin ne niistä kärsii ;-))))
ne niitit kun on siellä ulkopuolella. minä nautin kauneudesta ja en sitä häpeä yhtään. mutta pannan tai valjaan pitää olla koiralle mukava ja käyttökelpoinen.
sitten on bonus jos se vielä on hieno ;-))))molossi kirjoitti:
Ahaa,eli juuri niistä,joista puhuin,ja joita meilläkin on ?
No tuskinpa se koira ymmärtää niistä valjaitten tai hihnojen väreistä tai materiaaleistakaan yhtään sen enempää :)
Rekvisiittaa niitit on siinä missä väritkin.
No tuskin nuo koissut käsittää ylipäätään mitään ihmisten kehittämiä vermeitä niille,kunhan on jotteensakin oppineet niitä yhdistämään tiettyihin toimintoihin.
Ja siksi toiseksi,näin naisena kun ajattelen omaakin ulkonäköä jonkin verran,niin mikäs sen hauskempaa,kun koirilla ajatella samaa.Mikä tyyliin sopii :D :D :D
Valjaat noille isoille ei sopis lainkaan muuten.
Eläköön turhamaisuus,elämän suola ! :Dolet tosiaankin tämän palstan järkevämpiä koiranomistajia. ei tosiaankaan koira ajattele että minkä värinen se panta on ja mitä siinä on koristeina.
mutta minä tykkään koristella koirani joskus kivoilla pannoilla ja joskus kivoilla vaatteilla. koirat ei niistä kärsi. näyttävät vaan olevan hyvin ylpeitä ;.)))
mitään epämukavia vaatteita en tosin koirilleni pukisi. saavat tosi paljon huomiota ja nauttivat olla keskipisteenä. se on se BONUS suurella Beellä. ja koireat sosialistuvat ;-))))
en tiedä onko tämä huono tai väärä tapa mutta näin meillä ;-))))majorica kirjoitti:
olet tosiaankin tämän palstan järkevämpiä koiranomistajia. ei tosiaankaan koira ajattele että minkä värinen se panta on ja mitä siinä on koristeina.
mutta minä tykkään koristella koirani joskus kivoilla pannoilla ja joskus kivoilla vaatteilla. koirat ei niistä kärsi. näyttävät vaan olevan hyvin ylpeitä ;.)))
mitään epämukavia vaatteita en tosin koirilleni pukisi. saavat tosi paljon huomiota ja nauttivat olla keskipisteenä. se on se BONUS suurella Beellä. ja koireat sosialistuvat ;-))))
en tiedä onko tämä huono tai väärä tapa mutta näin meillä ;-))))Ai thanks :)
Onneksi mulla on ruskeet silmät,ettei tartte hankkii piilareita.
Sen verran stailii tarttee olla,että silmätkin säihkyy samanvärisinä noitten mamin mussukoitten kanssa :DDDD
Ei hitsi,nyt menee jo niin viihteen puolelle nää omat jutut,että tarttee lähtee kattelee nukkumattia,jos vaikka silläkin ois makee niittipanta ,heeh :D
Öitä vaan.molossi kirjoitti:
Ai thanks :)
Onneksi mulla on ruskeet silmät,ettei tartte hankkii piilareita.
Sen verran stailii tarttee olla,että silmätkin säihkyy samanvärisinä noitten mamin mussukoitten kanssa :DDDD
Ei hitsi,nyt menee jo niin viihteen puolelle nää omat jutut,että tarttee lähtee kattelee nukkumattia,jos vaikka silläkin ois makee niittipanta ,heeh :D
Öitä vaan.nuku sitten hyvin. niin mekin tehdään. nyt lähtee Hihut peiton alle kun näyttävät olevan väsyjä ;-)))) rapsuta ja unia.
- Manta.Elviira
vastaus:
Kaulapanta.
Kevysti kaulapannalla ohjattava/ mukana kulkeva koira on ohjaajan hallinnassa.
Tai sitten ei.
Ja sen vuoksi kehitellään valjaita ja kuonopantoja sun muita...- Jere-lahti
Itse suosin valjaita sen takia, koska ajattelen niin, että mitä itse ottaisin
mieluummin itselleni: repun selkään vai narun kaulaan. Jokatapauksessa
hyvin käyttäytyvä koira on pienillä sormen-liikkeillä hallittavissa kaikissa
normaaleissa tapauksissa. :) - Manta.Elviira
Jere-lahti kirjoitti:
normaaleissa tapauksissa. :)ettei koiralla ole reppua selässä eikä narua kaulassa.
-*pitäis laitta jonkunnoinen hymiö tähän väliin mutta haluaami ei ole*-
Noh, tässä muutama ajatukseni:
Koirarodun valinta omaksi rodukseen tulisi valita tarkoin.
Sen rodun "sielunelämä" alkuperäistarkoituksineen tulisi olla tarkoin selvillä.
Rodun yksittäisen rodun edustajan koulutuksessa unohdetaan se, mihin rotu on alunperin jalostettu. - mutta itse
Jere-lahti kirjoitti:
normaaleissa tapauksissa. :)jättäisin hankaavat valjaat ottamatta, jos tarjolla olisi löysä hihna jossa löysä pannantapainen joka ei kiristä eikä kurista. Tietenkin edellytyksellä että en vetäisi ja olisin omistajani hallinnassa aina. Näin minä, mutta makuasiahan se on :))
- Jere-lahti
Manta.Elviira kirjoitti:
ettei koiralla ole reppua selässä eikä narua kaulassa.
-*pitäis laitta jonkunnoinen hymiö tähän väliin mutta haluaami ei ole*-
Noh, tässä muutama ajatukseni:
Koirarodun valinta omaksi rodukseen tulisi valita tarkoin.
Sen rodun "sielunelämä" alkuperäistarkoituksineen tulisi olla tarkoin selvillä.
Rodun yksittäisen rodun edustajan koulutuksessa unohdetaan se, mihin rotu on alunperin jalostettu.kahdesta vaihtoehdosta saisi väännön aikaan, mutta eikös se ole niin, että mikä
on paras omalle koiralle, on myös paras itsellesi? :) - Jere-lahti
mutta itse kirjoitti:
jättäisin hankaavat valjaat ottamatta, jos tarjolla olisi löysä hihna jossa löysä pannantapainen joka ei kiristä eikä kurista. Tietenkin edellytyksellä että en vetäisi ja olisin omistajani hallinnassa aina. Näin minä, mutta makuasiahan se on :))
Äläs nyt kuule viitsi vääristellä.. :)
- Enhän
Jere-lahti kirjoitti:
Äläs nyt kuule viitsi vääristellä.. :)
minä vääristele, kunhan vaan suutani soitan! Eiku oikeesti, kuten jo aiemmin kirjoitin, niin vaikka itse en valjaita välttämättä ymmärrä, niin musta se on ihan ok jos joku niistä tykkää, ja varsinkin koirat!!!
Mutta hei, onhan niitä hankaaviakin valjaita.. ainakin meidän naapurin labukkaparalla!
Itselleni voisi ehkä olla kuristava piikkipanta paras.. no huh.. ;))))) ihan samaa mieltä kannssasi. mutta ainain näitten pikkusinttien kanssa on parempi olla se valjas. koska jos sattuis tulemaan irtioleva koira niin tuosta valjaasta voin nostaa nuo sintit ylös. pannassa en niitä viittis roikuttaa.
ja minusta myös mukavempi koiralle ettei kurkkua kuristeta jollakin pannalla.
mutta koiria on erinlaisia. ja niin myös omistajia ;-))))- Manta.Elviira
Jere-lahti kirjoitti:
kahdesta vaihtoehdosta saisi väännön aikaan, mutta eikös se ole niin, että mikä
on paras omalle koiralle, on myös paras itsellesi? :)voisi saada vääntöä aikaiseksi, toden totta juu...
Kuten myös siitä onko koiralle paras mikä on itselle...
;-D! - Jere-lahti
majorica kirjoitti:
ihan samaa mieltä kannssasi. mutta ainain näitten pikkusinttien kanssa on parempi olla se valjas. koska jos sattuis tulemaan irtioleva koira niin tuosta valjaasta voin nostaa nuo sintit ylös. pannassa en niitä viittis roikuttaa.
mutta koiria on erinlaisia. ja niin myös omistajia ;-))))Minä en koskaan koiralle niin arkaan paikkaan, kuin kaula tai kurkku pistä mitään
kiristävää esinettä tai köyttä tai narua... näillä on aina menty ja kaikki aina ok.
Ihan pennuille kontaktin-otto harkkoihin, vaikka siinäkin se katsekontakti on tärkein.
Parempi veto hartioista, kuin kurkusta/kaulasta on mun mielipide koirille. :) - on muuten
majorica kirjoitti:
ihan samaa mieltä kannssasi. mutta ainain näitten pikkusinttien kanssa on parempi olla se valjas. koska jos sattuis tulemaan irtioleva koira niin tuosta valjaasta voin nostaa nuo sintit ylös. pannassa en niitä viittis roikuttaa.
mutta koiria on erinlaisia. ja niin myös omistajia ;-))))ihan totta, ja vaikka oma koirani onkin niin iso ettei sitä viitti eikä onneksi tarvii syliin nostella, niin kissan kanssa olen joutunut monta kertaa siihen tilanteeseen että se on nopeasti nykäistävä syliin. On nimittäin aika paljon irtokoiria ja -kissoja jotka ihan mielellään tulevat haastamaan riitaa, ja silloin on toimittava nopeasti. Kunhan kissaa tai pientä koiraa nopeasti hihnasta nykäiset yläilmoihin, niin siinä on hengen lähtö lähellä jos "sintillä" on kaulapanta eikä valjaat!
Mutta tuolle hundelle en kyllä valjaita laita, ellen meinaa sitä pulkan eteen ensin valjastaa! Itse asiassa se ei tarviisi oikein koskaan talutinta, mutta ihan muita ihmisiä ja eläimiä ajatellen, pidän mieluummin ison koirani kytkettynä kuin irti!! on muuten kirjoitti:
ihan totta, ja vaikka oma koirani onkin niin iso ettei sitä viitti eikä onneksi tarvii syliin nostella, niin kissan kanssa olen joutunut monta kertaa siihen tilanteeseen että se on nopeasti nykäistävä syliin. On nimittäin aika paljon irtokoiria ja -kissoja jotka ihan mielellään tulevat haastamaan riitaa, ja silloin on toimittava nopeasti. Kunhan kissaa tai pientä koiraa nopeasti hihnasta nykäiset yläilmoihin, niin siinä on hengen lähtö lähellä jos "sintillä" on kaulapanta eikä valjaat!
Mutta tuolle hundelle en kyllä valjaita laita, ellen meinaa sitä pulkan eteen ensin valjastaa! Itse asiassa se ei tarviisi oikein koskaan talutinta, mutta ihan muita ihmisiä ja eläimiä ajatellen, pidän mieluummin ison koirani kytkettynä kuin irti!!mielipiteestä jokainen koiranomistaja (ainakin järkevä sellainen) tietää mitkä pannat tai valjaat omalle koiralle (kissalle) sopii. meidän pikkusille sopii valjaat just ed. mainitusta syystä. enkä aio koirieni henkeä vaarantaa jossain vaaratilanteessa. ne on niin pikkusia kuitennin. hyvää yötä nyt. nukku-matti
kutsuu unille :-OO (haukotus)- Yötä,
majorica kirjoitti:
mielipiteestä jokainen koiranomistaja (ainakin järkevä sellainen) tietää mitkä pannat tai valjaat omalle koiralle (kissalle) sopii. meidän pikkusille sopii valjaat just ed. mainitusta syystä. enkä aio koirieni henkeä vaarantaa jossain vaaratilanteessa. ne on niin pikkusia kuitennin. hyvää yötä nyt. nukku-matti
kutsuu unille :-OO (haukotus)Kauniita Unia ja Kullan Kuvia :)))
Otan minäkin kissan kainalooni ja kömmin peiton alle. Mies ja koira jo kuorsaavatkin.. - Jere-lahti
Enhän kirjoitti:
minä vääristele, kunhan vaan suutani soitan! Eiku oikeesti, kuten jo aiemmin kirjoitin, niin vaikka itse en valjaita välttämättä ymmärrä, niin musta se on ihan ok jos joku niistä tykkää, ja varsinkin koirat!!!
Mutta hei, onhan niitä hankaaviakin valjaita.. ainakin meidän naapurin labukkaparalla!
Itselleni voisi ehkä olla kuristava piikkipanta paras.. no huh.. ;)))))ja ei varmasti mulla valjaista, vaan taitamattomasta hammaslekurista.
Tuus kuule joskus sovittamaan niitä hankaavia valjaita :D En mä nyt tarkoita
että Sinä paskaa puhuisit, mutta valjaisiin pitäisi laittaa monetkin. :)
"Itselleni voisi ehkä olla kuristava piikkipanta paras.. no huh.. ;)))))"
- Niin kuule mullekkin! :D Näytettäis varmasti hyvältä. :D - ei saa olla
Jere-lahti kirjoitti:
ja ei varmasti mulla valjaista, vaan taitamattomasta hammaslekurista.
Tuus kuule joskus sovittamaan niitä hankaavia valjaita :D En mä nyt tarkoita
että Sinä paskaa puhuisit, mutta valjaisiin pitäisi laittaa monetkin. :)
"Itselleni voisi ehkä olla kuristava piikkipanta paras.. no huh.. ;)))))"
- Niin kuule mullekkin! :D Näytettäis varmasti hyvältä. :Dvahingoniloinen.. mutta voi j*malauta kun minä olen joutunut juoksemaan yhden hampaan takia noin 100 kertaa hammaslekurilla, mutta juurihoidosta huolimatta se vaan äksyää eikä parane, mutta hammaslekuri rikastuu!! Niin, että hieman mua lohduttaa että muillakin on hampaiden kanssa vaikeaa.. Sori, sori, sori.. onhan se ikävää kun hammas on pipi!
Kohta otan ukon suurimmat hohtimet ja kiskon riivatun hampaan irti ihan omin pikku kätösin!! Eipähän enää vaivaa..
Ja mehän muuten näytettäis piikkipannoissa hyvältä, kun näytetään jopa ilman niitä!!! Suostusitko vielä pukemaan ne pinkit valjaat? ;))))) - Jere-lahti
ei saa olla kirjoitti:
vahingoniloinen.. mutta voi j*malauta kun minä olen joutunut juoksemaan yhden hampaan takia noin 100 kertaa hammaslekurilla, mutta juurihoidosta huolimatta se vaan äksyää eikä parane, mutta hammaslekuri rikastuu!! Niin, että hieman mua lohduttaa että muillakin on hampaiden kanssa vaikeaa.. Sori, sori, sori.. onhan se ikävää kun hammas on pipi!
Kohta otan ukon suurimmat hohtimet ja kiskon riivatun hampaan irti ihan omin pikku kätösin!! Eipähän enää vaivaa..
Ja mehän muuten näytettäis piikkipannoissa hyvältä, kun näytetään jopa ilman niitä!!! Suostusitko vielä pukemaan ne pinkit valjaat? ;)))))mokomasta elämäni kipupisteestä, nyt on tullut verta litratolkulla ja leukaa särkee, melkein
on ikävä sitä hammasta... En ymmärrä, multakin on mennyt hampaita ties missä katupaineissa,
mutta aina hammaslääkärin jälkeen vaan sattuu. Tai siis ainakin nyt, googlettanut olen
kovasti, veikö se ahne lääkäri multa palan leukaluusta, kun en suostunut sen moninkertaisiin
juurihoitoihin. - kunnolla
Jere-lahti kirjoitti:
mokomasta elämäni kipupisteestä, nyt on tullut verta litratolkulla ja leukaa särkee, melkein
on ikävä sitä hammasta... En ymmärrä, multakin on mennyt hampaita ties missä katupaineissa,
mutta aina hammaslääkärin jälkeen vaan sattuu. Tai siis ainakin nyt, googlettanut olen
kovasti, veikö se ahne lääkäri multa palan leukaluusta, kun en suostunut sen moninkertaisiin
juurihoitoihin.kirkasta viinaa niin helpottaa. Jos ei ole viinaa, niin haudo jäällä. Jos sekään ei onnistu niin sitten buranaa.. Ja viimeinen vaihtoehto on tietty kärsiä niin stanasti!
Eli siis hammas poistettiin? Kyllä sen pahimman säryn pitäis helpottaa jo vajaassa vuorokaudessa, ja verenvuodon tyrehtyä käytännössä ihan heti poistosta. Mutta jos se vielä aamulla vaivaa pahasti, niin vittuilupuhelu.. anteeksi siis asiallinen yhteydenotto lääkärille. Joskus voi antibioottikuuri nimittäin olla tarpeen, usko pois, kokemusta on siitäkin ilosta kun viisaudenhammas poistettiin ja koko p*ska tulehtui!
Toivottavasti alkaa edes sen verran helpottamaan jotta saat nukutuksi! Itse taidan kuukahtaa ihan heti kun tuli maisteltua anopin antamaa kirsikkaviiniä.. Ihan vähän vain ;))) Öitä!!! - Jere-lahti
kunnolla kirjoitti:
kirkasta viinaa niin helpottaa. Jos ei ole viinaa, niin haudo jäällä. Jos sekään ei onnistu niin sitten buranaa.. Ja viimeinen vaihtoehto on tietty kärsiä niin stanasti!
Eli siis hammas poistettiin? Kyllä sen pahimman säryn pitäis helpottaa jo vajaassa vuorokaudessa, ja verenvuodon tyrehtyä käytännössä ihan heti poistosta. Mutta jos se vielä aamulla vaivaa pahasti, niin vittuilupuhelu.. anteeksi siis asiallinen yhteydenotto lääkärille. Joskus voi antibioottikuuri nimittäin olla tarpeen, usko pois, kokemusta on siitäkin ilosta kun viisaudenhammas poistettiin ja koko p*ska tulehtui!
Toivottavasti alkaa edes sen verran helpottamaan jotta saat nukutuksi! Itse taidan kuukahtaa ihan heti kun tuli maisteltua anopin antamaa kirsikkaviiniä.. Ihan vähän vain ;))) Öitä!!!Hammas poissa, leukaa särkee...ja onhan multa lyötykkin hampaita suusta, muttei ne
näin kipuile. Leukaluuta niinkuin särkee ja vetää korvaan ja päähän.
- kuulut varppina
siihen samaan sakkiin joka antaa koiralle raejuustoa.. voi ja viu.. naurettavaa..sul ei pitäs olla koiraa.vaateliike ja nallet piisais. koira on koira ,ja sinä teet siitä dorkan? ihmisen?
- Jere-lahti
Perustelisitko, niin yritän vastata mieltäsi polttaviin kysymyksiin? :)
- noista
Jere-lahti kirjoitti:
Perustelisitko, niin yritän vastata mieltäsi polttaviin kysymyksiin? :)
joku syö nyt tuon oravan käpyä
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205333- 501381
- 11807
- 47779
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 46772
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132735Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734