Intiassa

valaistuu?

Väitetään, että Intiassa on helpompi valaistua. Aika outoa. Sehän on vaan yksi maapallon alue. Materiaa. Samat ainekset, maata, vettä, ilmaa. En usko, että ilmapiirikään olisi niin henkinen, koska tapasin juuri intialaisen, joka ei vaikuttanut henkiseltä. Päinvastoin tuli oikein huono olo keskustelusta. Mitä olen seurannut maailmaa niin vaikuttaisi Intiakin materialistiselta. Vaikuttaisi aikamoiselta taikauskolta Intia-jutut.

9

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja Valaistu!
      • murina...

        koskaan Intiaan. olin huonolla tuulella. lupasin sen Jeesukselle. Miks kyl täälläkin valaistuu.


    • Madhava

      Asuin vuosien varrella yhteensä 6 vuotta pyhiinvaelluspaikassa Intian maaseudulla, rakensin sinne jopa taloni. En asu enää. Syynä ei kiinnostuksen hiipuminen metafyysisen itsensä suhteen, vaan yksinkertaisesti kyseisen maan nykytila, väestön arvomaailma ja etiikkakäsitykset, ja korvia riipivä metelitaso.

      Totta kai aistikaaoksen keskellä asuminen saattaa myös toimia jonkinlaisena katalyyttinä valaistumiselle, mutta ei kiitos meikäläiselle. Jonkinlaista rauhaa pitää omille ajatuksilleen saada.

      • Neha.

        viitatessasi vaeston arvomaailmaan?


      • murina..
        Neha. kirjoitti:

        viitatessasi vaeston arvomaailmaan?

        tyyppi halus Suomen kansalaisuuden ja kun en innostunut suuresta rakkaudesta niin oli aika töykeää käytöstä. Onhan se ihan suoraa meininkiä. Ei mitään muuta kuin materialismi on kaikki. Kyl siitäkin maasta löytyy joka lähtöön. En mä sit tiedä niin muista miljardista intialaisesta. Oon tavannut vaan yhden.


      • Param Gati Swami
        murina.. kirjoitti:

        tyyppi halus Suomen kansalaisuuden ja kun en innostunut suuresta rakkaudesta niin oli aika töykeää käytöstä. Onhan se ihan suoraa meininkiä. Ei mitään muuta kuin materialismi on kaikki. Kyl siitäkin maasta löytyy joka lähtöön. En mä sit tiedä niin muista miljardista intialaisesta. Oon tavannut vaan yhden.

        Mitä lie tarkoittaa koko sana "valaistuminen"? Ettei vaan kyseessä olisi joku epilepsiakohtauksen tyyppinen tila?


      • Neha.
        Param Gati Swami kirjoitti:

        Mitä lie tarkoittaa koko sana "valaistuminen"? Ettei vaan kyseessä olisi joku epilepsiakohtauksen tyyppinen tila?

        Asustelin Intiassa jonkin aikaa intialaisen miehei kanssa. Mieheni on hindu, joten kavimme toisinaan temppeleissa ja jonkin verran minulla on tietoa uskonnosta. En kokenut koskaan valaistuvani(en oikeen ymmarra koko termia) tarkoittaako se hindulaisuuden omaksumista ja harjoittamista? Joka tapauksessa en kokenut hindulaisuutta omakseni, niin kuin en myoskaan kristinuskoa aiemmin, joten jatin asian sikseen. On kuitenkin kiva Intiassa vierailla temppeleissa niinkuin nahtavyys mielessa.


      • retyuyui
        Neha. kirjoitti:

        Asustelin Intiassa jonkin aikaa intialaisen miehei kanssa. Mieheni on hindu, joten kavimme toisinaan temppeleissa ja jonkin verran minulla on tietoa uskonnosta. En kokenut koskaan valaistuvani(en oikeen ymmarra koko termia) tarkoittaako se hindulaisuuden omaksumista ja harjoittamista? Joka tapauksessa en kokenut hindulaisuutta omakseni, niin kuin en myoskaan kristinuskoa aiemmin, joten jatin asian sikseen. On kuitenkin kiva Intiassa vierailla temppeleissa niinkuin nahtavyys mielessa.

        Valaistuminen liittyy buddhalaisuuteen, ei hindulaisuuteen!


      • Neha.
        retyuyui kirjoitti:

        Valaistuminen liittyy buddhalaisuuteen, ei hindulaisuuteen!

        En tieda miksi ajattelin valaistumisen liittyvan hindulaisuuteen. Ehka jatan uskontojen pohdiskelun teille muille. :)


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe