Intiassa

valaistuu?

Väitetään, että Intiassa on helpompi valaistua. Aika outoa. Sehän on vaan yksi maapallon alue. Materiaa. Samat ainekset, maata, vettä, ilmaa. En usko, että ilmapiirikään olisi niin henkinen, koska tapasin juuri intialaisen, joka ei vaikuttanut henkiseltä. Päinvastoin tuli oikein huono olo keskustelusta. Mitä olen seurannut maailmaa niin vaikuttaisi Intiakin materialistiselta. Vaikuttaisi aikamoiselta taikauskolta Intia-jutut.

9

749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja Valaistu!
      • murina...

koskaan Intiaan. olin huonolla tuulella. lupasin sen Jeesukselle. Miks kyl täälläkin valaistuu.

• Madhava

Asuin vuosien varrella yhteensä 6 vuotta pyhiinvaelluspaikassa Intian maaseudulla, rakensin sinne jopa taloni. En asu enää. Syynä ei kiinnostuksen hiipuminen metafyysisen itsensä suhteen, vaan yksinkertaisesti kyseisen maan nykytila, väestön arvomaailma ja etiikkakäsitykset, ja korvia riipivä metelitaso.

Totta kai aistikaaoksen keskellä asuminen saattaa myös toimia jonkinlaisena katalyyttinä valaistumiselle, mutta ei kiitos meikäläiselle. Jonkinlaista rauhaa pitää omille ajatuksilleen saada.

• Neha.

viitatessasi vaeston arvomaailmaan?

• murina..
        Neha. kirjoitti:

viitatessasi vaeston arvomaailmaan?

tyyppi halus Suomen kansalaisuuden ja kun en innostunut suuresta rakkaudesta niin oli aika töykeää käytöstä. Onhan se ihan suoraa meininkiä. Ei mitään muuta kuin materialismi on kaikki. Kyl siitäkin maasta löytyy joka lähtöön. En mä sit tiedä niin muista miljardista intialaisesta. Oon tavannut vaan yhden.

• Param Gati Swami
        murina.. kirjoitti:

tyyppi halus Suomen kansalaisuuden ja kun en innostunut suuresta rakkaudesta niin oli aika töykeää käytöstä. Onhan se ihan suoraa meininkiä. Ei mitään muuta kuin materialismi on kaikki. Kyl siitäkin maasta löytyy joka lähtöön. En mä sit tiedä niin muista miljardista intialaisesta. Oon tavannut vaan yhden.

Mitä lie tarkoittaa koko sana "valaistuminen"? Ettei vaan kyseessä olisi joku epilepsiakohtauksen tyyppinen tila?

• Neha.
        Param Gati Swami kirjoitti:

Mitä lie tarkoittaa koko sana "valaistuminen"? Ettei vaan kyseessä olisi joku epilepsiakohtauksen tyyppinen tila?

Asustelin Intiassa jonkin aikaa intialaisen miehei kanssa. Mieheni on hindu, joten kavimme toisinaan temppeleissa ja jonkin verran minulla on tietoa uskonnosta. En kokenut koskaan valaistuvani(en oikeen ymmarra koko termia) tarkoittaako se hindulaisuuden omaksumista ja harjoittamista? Joka tapauksessa en kokenut hindulaisuutta omakseni, niin kuin en myoskaan kristinuskoa aiemmin, joten jatin asian sikseen. On kuitenkin kiva Intiassa vierailla temppeleissa niinkuin nahtavyys mielessa.

• retyuyui
        Neha. kirjoitti:

Asustelin Intiassa jonkin aikaa intialaisen miehei kanssa. Mieheni on hindu, joten kavimme toisinaan temppeleissa ja jonkin verran minulla on tietoa uskonnosta. En kokenut koskaan valaistuvani(en oikeen ymmarra koko termia) tarkoittaako se hindulaisuuden omaksumista ja harjoittamista? Joka tapauksessa en kokenut hindulaisuutta omakseni, niin kuin en myoskaan kristinuskoa aiemmin, joten jatin asian sikseen. On kuitenkin kiva Intiassa vierailla temppeleissa niinkuin nahtavyys mielessa.

Valaistuminen liittyy buddhalaisuuteen, ei hindulaisuuteen!

• Neha.
        retyuyui kirjoitti:

Valaistuminen liittyy buddhalaisuuteen, ei hindulaisuuteen!

En tieda miksi ajattelin valaistumisen liittyvan hindulaisuuteen. Ehka jatan uskontojen pohdiskelun teille muille. :)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      114
      5316
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      275
      2169
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      91
      1756
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1210
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      341
      1197
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1120
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1119
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      153
      1116
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      112
      1069
    10. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      82
      1022
    Aihe