Intiassa

valaistuu?

Väitetään, että Intiassa on helpompi valaistua. Aika outoa. Sehän on vaan yksi maapallon alue. Materiaa. Samat ainekset, maata, vettä, ilmaa. En usko, että ilmapiirikään olisi niin henkinen, koska tapasin juuri intialaisen, joka ei vaikuttanut henkiseltä. Päinvastoin tuli oikein huono olo keskustelusta. Mitä olen seurannut maailmaa niin vaikuttaisi Intiakin materialistiselta. Vaikuttaisi aikamoiselta taikauskolta Intia-jutut.

9

754

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja Valaistu!
      • murina...

koskaan Intiaan. olin huonolla tuulella. lupasin sen Jeesukselle. Miks kyl täälläkin valaistuu.

• Madhava

Asuin vuosien varrella yhteensä 6 vuotta pyhiinvaelluspaikassa Intian maaseudulla, rakensin sinne jopa taloni. En asu enää. Syynä ei kiinnostuksen hiipuminen metafyysisen itsensä suhteen, vaan yksinkertaisesti kyseisen maan nykytila, väestön arvomaailma ja etiikkakäsitykset, ja korvia riipivä metelitaso.

Totta kai aistikaaoksen keskellä asuminen saattaa myös toimia jonkinlaisena katalyyttinä valaistumiselle, mutta ei kiitos meikäläiselle. Jonkinlaista rauhaa pitää omille ajatuksilleen saada.

• Neha.

viitatessasi vaeston arvomaailmaan?

• murina..
        Neha. kirjoitti:

viitatessasi vaeston arvomaailmaan?

tyyppi halus Suomen kansalaisuuden ja kun en innostunut suuresta rakkaudesta niin oli aika töykeää käytöstä. Onhan se ihan suoraa meininkiä. Ei mitään muuta kuin materialismi on kaikki. Kyl siitäkin maasta löytyy joka lähtöön. En mä sit tiedä niin muista miljardista intialaisesta. Oon tavannut vaan yhden.

• Param Gati Swami
        murina.. kirjoitti:

tyyppi halus Suomen kansalaisuuden ja kun en innostunut suuresta rakkaudesta niin oli aika töykeää käytöstä. Onhan se ihan suoraa meininkiä. Ei mitään muuta kuin materialismi on kaikki. Kyl siitäkin maasta löytyy joka lähtöön. En mä sit tiedä niin muista miljardista intialaisesta. Oon tavannut vaan yhden.

Mitä lie tarkoittaa koko sana "valaistuminen"? Ettei vaan kyseessä olisi joku epilepsiakohtauksen tyyppinen tila?

• Neha.
        Param Gati Swami kirjoitti:

Mitä lie tarkoittaa koko sana "valaistuminen"? Ettei vaan kyseessä olisi joku epilepsiakohtauksen tyyppinen tila?

Asustelin Intiassa jonkin aikaa intialaisen miehei kanssa. Mieheni on hindu, joten kavimme toisinaan temppeleissa ja jonkin verran minulla on tietoa uskonnosta. En kokenut koskaan valaistuvani(en oikeen ymmarra koko termia) tarkoittaako se hindulaisuuden omaksumista ja harjoittamista? Joka tapauksessa en kokenut hindulaisuutta omakseni, niin kuin en myoskaan kristinuskoa aiemmin, joten jatin asian sikseen. On kuitenkin kiva Intiassa vierailla temppeleissa niinkuin nahtavyys mielessa.

• retyuyui
        Neha. kirjoitti:

Asustelin Intiassa jonkin aikaa intialaisen miehei kanssa. Mieheni on hindu, joten kavimme toisinaan temppeleissa ja jonkin verran minulla on tietoa uskonnosta. En kokenut koskaan valaistuvani(en oikeen ymmarra koko termia) tarkoittaako se hindulaisuuden omaksumista ja harjoittamista? Joka tapauksessa en kokenut hindulaisuutta omakseni, niin kuin en myoskaan kristinuskoa aiemmin, joten jatin asian sikseen. On kuitenkin kiva Intiassa vierailla temppeleissa niinkuin nahtavyys mielessa.

Valaistuminen liittyy buddhalaisuuteen, ei hindulaisuuteen!

• Neha.
        retyuyui kirjoitti:

Valaistuminen liittyy buddhalaisuuteen, ei hindulaisuuteen!

En tieda miksi ajattelin valaistumisen liittyvan hindulaisuuteen. Ehka jatan uskontojen pohdiskelun teille muille. :)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1013
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      17
      916
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      810
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      747
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      674
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      639
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      606
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      562
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      550
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      58
      546
    Aihe