Hei,
olemme harkinneet pikkuisäntämme ensimmäiseksi etunimeksi Aarnia. Itse en tunne ketään samannimisiä, mies tietää yhden. Mitä olette mieltä nimestä? Ei ole mikään keksimällä keksitty, silti ei se kaikkein yleisin.
Mitä mieltä nimestä Aarni?
11
5867
Vastaukset
- edukseen
Aarne ja Aarno- nimistä. Ei noissakaan vikaa!
Eikös tuo mainio näyttelijä ,m.m. Ugrilampaista tuttu, Aarni Kivinen ole hyvä esimerkki :)
Siinä on sitä jotakin, arvokkuutta..:)- Täti
Ei liian erikoinen, mutta silti massasta erottuva. Komea nimi.
- Eräs lukija
Voisin harkita jopa omalle lapselle. :-) Antakaa ihmeessä!
- vii.
Tunnen kaksi Aarnia, joista toinen parikymppinen ja toinen kahdeksankymppinen. Ei siis yhdistyy liikaa mihinkään tiettyyn sukupolveen. Tykkään nimestä, koska se liittyy luontoon (aarnimetsä, aarnikotka) ja on selkeästi hyvin suomalainen vaikka toimii varmasti myös ulkomailla. Antakaa ihmeessä!
- kissus
Aarni on hieno nimi. On ollut hauska havaita sen "löytyminen" tänäkin päivänä.
Sen lisäksi, että se on Arnold-nimen muunnos, on sillä ihan kotimainenkin merkitys: aarni on suomalaisissa kansanuskomuksissa ollut henkiolento, aarteiden vartija.
- Horopuska
Aarni on tosi hieno ja miehekäs nimi! Paljon raikkaampi kuin vaikka Aarne, joka on ainakin minun mielestä vähän setämäinen nimi. Aarni ei niinkään ole sidottu mihinkään ikäpolveen. Jämäkkä nimi!
- alkuperäinenkyselijä
Kiitos kommenteista! Olimme melko lailla varmoja tästä jo etukäteen, mutta on kiva kuulla, mitä ajatuksia se muissa herättää. Etenkin, kun itselleni se on kuitenkin aika outo nimi siksi, että en tunne ketään nimenkantajaa.
Pojastamme tulee siis Aarni. - ddddddddddddddd
alkuperäinenkyselijä kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Olimme melko lailla varmoja tästä jo etukäteen, mutta on kiva kuulla, mitä ajatuksia se muissa herättää. Etenkin, kun itselleni se on kuitenkin aika outo nimi siksi, että en tunne ketään nimenkantajaa.
Pojastamme tulee siis Aarni.Hienoa, että annatte hänelle naisen nimen.
- Horopuska
ddddddddddddddd kirjoitti:
Hienoa, että annatte hänelle naisen nimen.
Aarni on kyllä tainnut vakiintua ihan miehen nimeksi, sillä vrk:n mukaan Suomessa on vain kaksi Aarni naista, joista molemmat ovat syntyneet 1900-1939 välisenä aikana. Sen sijaan Aarni-nimisiä miehiä on 1649.
- aarni original
Horopuska kirjoitti:
Aarni on kyllä tainnut vakiintua ihan miehen nimeksi, sillä vrk:n mukaan Suomessa on vain kaksi Aarni naista, joista molemmat ovat syntyneet 1900-1939 välisenä aikana. Sen sijaan Aarni-nimisiä miehiä on 1649.
no tuliko lapsesta Aarni?
Olen kantanut sitä nimeä ylpeänä jo yli 60 vuotta
olen koettanut kantaa suomalaisen kansantaruston henkiolennon ja aarteenvartijan nimeä ja arnoldin germaanisen perinteen mukaan olen koettanut olla Kotkan tavoin hallitseva, mutta vastuullinen, oikeudenmukainen, jämäkkä, tasapuolinen ja uljas - nyttemmin ylväs isä ja isoisä...
Tosin useimmiten joutuu painottamaan sitä että etunimen viimeinen kirjain on iii niinkuin Iivari...
toisaalta usein on päässyt/joutunut keskustelemaan myös nimen alkuperästä ja merkityksestä...
hyvää elämää vaan meille yli 1600 Aarnille - z
aarni original kirjoitti:
no tuliko lapsesta Aarni?
Olen kantanut sitä nimeä ylpeänä jo yli 60 vuotta
olen koettanut kantaa suomalaisen kansantaruston henkiolennon ja aarteenvartijan nimeä ja arnoldin germaanisen perinteen mukaan olen koettanut olla Kotkan tavoin hallitseva, mutta vastuullinen, oikeudenmukainen, jämäkkä, tasapuolinen ja uljas - nyttemmin ylväs isä ja isoisä...
Tosin useimmiten joutuu painottamaan sitä että etunimen viimeinen kirjain on iii niinkuin Iivari...
toisaalta usein on päässyt/joutunut keskustelemaan myös nimen alkuperästä ja merkityksestä...
hyvää elämää vaan meille yli 1600 AarnilleKyllä, Aarni-nimen poika sai ja enää ei muuta nimeä hänelle osaisi kuvitellakaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747304Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583143- 342380
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto271938- 201908
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131602- 181569
- 101569
- 521568