Kaunis "kerran elämässä"-kohde

dreaming

Mikä kohde on sellainen, jota suosittelisit lämpimästi jokaiselle edes "kerran elämässä". Haluan nähdä/kokea kaunista, henkeäsalpaavaa, aitoa, alkuperäistä.

Elämän realiteetit täytyy aina muistaa. Kaikkia upeita ja kokemisen arvoisia kohteita, maita ja mantuja ei ehdi tässä elämässä millään koluta läpi. Mutta jos edes jonkun niistä.

Mitä sinä suosittelisit? Kiitos vastauksestasi, ja ikimuistoisia matkoja tulevaisuuteesi.

6

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollstigenin tyttö

      Nämä on niin makuasioita... minä olen käynyt mm. Hawaijilla, Los Angelesissa ja ympäristössä, Kanadassa, Arabiemiirikunnissa, Ruotsi, Pariisi, Rooma, Lontoo, Tallinna, Viipuri mutta kaikkein kauneinta on mielestäni Norjassa ja siellä Geirangerin seutu, Aurland ja yleensäkin paikkakunnat länsiosassa keski-Norjassa. Norjan henkeäsalpaavan kauniisiin maisemiin en kyllästy koskaan, aurinko paistaa (tai vesitihkua), vuonot on kauniita ja ikilumi ja -jää hohtaa vuorilla, ihmiset on ystävällisiä....

    • Reissu-Reetta

      Olen jonkun verran matkaillut hyvinkin eri tyyppisissä lomakohteissa, mutta kohde, joka minusta vastaa näitä odotuksiasi on ehdottomasti Azorit! Siellä todellakin tuli sellainen tunne, että sai kohda jotain hyvin alkuperäistä ja ennenkaikkea kaunista. Azorit ovat matkailukohteena kuitenkin viellä aika
      nuori kohde ja siksi vielä niin "neitseellinen". Siellä luonto on hyvin jylhä, mutta
      kuitenkin vehreä meren ympäröimänä ja kaunis - niin todella kaunis! Suorastaan henkeä salpaava ja omalla tavallaan erilainen. Me olimme siellä heinäkuussa,
      jolloin hortensiat juuri olivat puhjenneet kukkaan ja tien vierustat olivat niitä
      sinisenään. Azoreilla on voi vuokrata auton ja sen kanssa tutustua saaren
      eri luontonähtävyyksiin, mutta me kävimme matkatoimiston järjestämillä retkillä
      ja teimme omatoimisia reissuja paikallisbusseilla. Ponta Delgadan kaupunki
      on jo "nähtävyys" sinänsä, sillä siellä vallitsevaa rauhaa en ole tavannut
      monessakaan paikassa. Kadut ovat kapeita, paikalliset ihmiset elävät siellä
      omaa elämäänsä kaikessa rauhassa ja syntyy tunne, että mihin oikeastaan
      tässä valmiissa maailmassa on kiire. Azorilaiset elävät maanviljelyksestä ja
      kalastuksesta (huom. lehmiä siellä on yhtä paljon kuin asukkaitakin!) ja
      turismi on vielä tässä vaiheessa aika uusi asia eikä se siksi ole vielä pilannut
      tätä matkakohdetta. Paikallinen hintataso oli meidän hintatasoomme nähden
      hyvin edullinen ja siksi kannattaa varata runsaasti tilaa ostoksille! Meidän
      viikkomme yksi kohokohta oli delfiini- ja valassafari, jonka aikana näimme
      suuria valaita sekä "jouduimme" suuren delfiiniparven keskelle. Aurinko
      paistoi, merenkäyntiä ei ollut juuri lainkaan ja pääsimme kuitenkin suhteellisen
      lähelle näitä eläimiä - ei sellaista voi unohtaa! Suomalaisista matkanjärjestäjistä
      Hispania (www.hispania.fi) tekee matkoja tähän kohteeseen ja voin suositella
      heitä lämpimästi. Matka Azoreille taittui Finnairin sinisin siivin n. 6 tunnissa ilman välilaskuja tai koneen vaihtoja (mikä tuntui paikallisia ihmisiä ihmetyttävän kovasti... ). Hotellit olivat siistejä (me asuimme HOTELLI SÃO MIGUEL PARKissa, mikä oli sijainniltaan ja palveluiltaan meille sopiva hotelli) ja Hispanian
      retkivalikoima oli kattava. Toisaalta jos saareen haluaa tutustua omin päin, niin
      esiim. vaellusreitteijä on runsaasti tarjolla ja näkemistä riittää! - Tämä on saariryhmä on todellinen helmi eikä turhaan sanota, että se on Atlantin paratiisi!
      Suosittelen tututumista tähän vähän erilaiseen, Portugalille kuuluvaan, matkakohteeseen, joka on ihan oma exoottinen maailmansa!

    • Meidän "once in a lifetime" -kohteemme oli Indonesia. Menimme naimisiin elokuussa ja kuukauden häämatkan vietimme seuraavana keväänä Sumatralla ja Jaavalla. Maa oli niin ihana, että parin vuoden kuluttua lähdimme toiselle kuukauden pituiselle reissulle, kohteina sillä kerralla Bali, Lombok, Gili-saaret ja Nusa Lembongan. Toivottavasti vielä on mahdollisuus uusia kuukauden reppureissu, varsinkin Sumatra ihastutti meidät molemmat. Ja paikalliset ihmiset ja luonto ihan joka puolella.

    • AuroraAudriana

      Itse olen Japanissa käynyt pari kertaa. Siellä on tosi mukavaa, jos kaupungista tykkää :D Se on ainakin itse yksi suosikeista. Toinen suosikki on Italia. Toscanan auringon alla oon ollut viidesti ja ai että kyllä rakastan sitä paikkaa. Kesällä sinne kannattaakin mennä. Voi vuokrata oman pikku talon uima-altaineen ja kaikkineen, sitten päivisin voisi matkustaa isompiin paikkoihin toscanassa, niinkuin esim. Arizonaan tai Firenzeen. Firenzeä suosittelen tosi paljon. Tosi kiva hiukan pienempi ja aika rauhallinen kaupunki. (Ja shoppailu mahollisuudet on noissa molemmissa tosi hyvät. Itte olen sellainen tosi shoppailusta ja kaupungista pitävä ihminen.) Mutta jos kaupungista tykkää niin sinne vaan. (jollei toscanassa ajatellut isompiin kaupinkeihin mennä niin ne pikku maalais maisematkin on tosi ihania!) Itse olen ollut Pozzon kylässä sekä Lugianon kylässä. Molemmat kivoja pikku kyliä :)

    • Karolus51

      Jotain tällaista ainutkertaista olen kokenut - paitsi että ainutkertaiseksi sitä ei tarvitse jättää. Paikka on Tatra ja tukikohta jokin vuoristoalueen majatalo, linnahotellinkin voi löytää halutessaan.

      Ydinasia on se, että Tatralla on keskellä Habsburgien historiaa ja Itävalta-Unkarin kaksoismonarkiaa lähti sitten mihin päin vain, se kulttuuri on käden ulottuvilla. Pysähdyn muutamaksi päiväksi johonkin Tatralla, nautin häpeämättömästi elämästäni mutta ilman trendiväen arvostamia asioita, he voivat mielihyvin irrotella laskettelukeskuksissaan, muuta asiaa heillä Tatralle tuskin on. Minä taas lähden johonkin suuntaan, joka voi olla Budapest, Wien, Bratislava tai Krakova ja sukeltaa vuorostaan niiden ehtymättömään kulttuuritarjontaan ja kaupunkielämään - Tatran mykistämänä. Tämä lyhyt kertomus on elettyä ja koettua, ei kuvitelma. Ja juuri Tatrasta on tullut se alue, joka rytmittää oman muutaman viikon lomani Keski-Euroopassa, ääripäinä Berliini ja Ljubljana, sen kauemmaksi tuskin jatkossakaan menen sillä tällä välillä on kaikki.

      • huihui 2

        kreetalla oon käyny kaks kertaa ja suosittelen! ihana paikka rantoineen, ravintoloineen ja kauppoineen. ja ne maisemat!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe