Mustikan poimiminen poimurilla?

Antti R.

Pysyvätkö mustikat ehjinä kun poimurilla noukitte? Itse en ole koskaan yrittänytkään, voisikin vielä tänä vuonna kokeilla. Ja puhdistus kai tapahtuu sillä imuriin liitettävällä puhdistimella? Sitä on ainakin kehutttu..

9

5042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii...

Kyllä mustikat säilyvät ihan ehjinä poimurilla poimittaessa. Paljon riippuu siitäkin että miten paljon on poiminut niin tuleeko miten paljon roskia mukaan vai ei.

Jos käyttää "imuripuhdistusta" niin kannattaa huomioida ettei imuri vedä marjoja sisäänsä...

Kyllä puhdistus onnistuu aika hyvin isolla puhdistusritilälläkin kunhan alle laittaa jonkun sanomalehden sivuttain että roskat tippuvat lehden päälle... Vie enemmän aikaa mutta ei kuluta ainakaan yhtään marjoja.

• löytää...

Lisätään vielä että on vaikeaa löytää nopeampaa poimijaa, jota ei hyvä poimuripoimija päihittäisi ja ehtisi vielä puhdistaa marjansa...

• 3 sangollista
        löytää... kirjoitti:

Lisätään vielä että on vaikeaa löytää nopeampaa poimijaa, jota ei hyvä poimuripoimija päihittäisi ja ehtisi vielä puhdistaa marjansa...

Minä poimin aiemmin aina käsin, tuli sievempää jälkeä. Kunnes tuli järkiini: täytyy olla aikamoinen fakiiri, joka talvella erottaa pakastetuista mustikoista tehdystä mustikkapiirakasta, olivatko marjat siististi käsin poimittuja. Eri asia jos poimisin täytekakun päälle koristeeksi tms.

• eivät tule järkiinsä
        3 sangollista kirjoitti:

Minä poimin aiemmin aina käsin, tuli sievempää jälkeä. Kunnes tuli järkiini: täytyy olla aikamoinen fakiiri, joka talvella erottaa pakastetuista mustikoista tehdystä mustikkapiirakasta, olivatko marjat siististi käsin poimittuja. Eri asia jos poimisin täytekakun päälle koristeeksi tms.

koskaan. Eivät suostu edes ostamaan poimurilla poimittuja.
        Kuitenkin joutuvat ostamaan poimurilla poimittuja, kuka viitsii myyntiin poimia käsin, kysyn vaan?

• Järkiintymätön fakiiri
        3 sangollista kirjoitti:

Poimin käsin. Siinä voi paremmin valita marjat.(Poimin vain omaankäyttöön)
        Ei tule roskia.Marjat pysyy ehjänä ja kuvana.
        Marjastaminen on terapiaa.Määrä ei niin kovin tärkeä

• myös minä
        Järkiintymätön fakiiri kirjoitti:

Poimin käsin. Siinä voi paremmin valita marjat.(Poimin vain omaankäyttöön)
        Ei tule roskia.Marjat pysyy ehjänä ja kuvana.
        Marjastaminen on terapiaa.Määrä ei niin kovin tärkeä

Ei ole kiire pois metsästä silloin, kun sinne joudan menemään. Minulla on eväät ja kahvit mukana ja vietän siellä koko päivän.

• käy nopeammin...

Kaksi sangollista poimurilla keräilin, omaan käyttöön, tarvitsi käydä vain sen ainoan kerran metsässä.
      Olen joskus keräillyt myös käsin, suoraan pakastusrasioihin, hyvin sekin onnistui, tuli kerralla puhtaat ja valikoidut marjat.

• ak 47

"poimurila ne mustikat liiskaantuu muodottomaksi mössöksi. Itse poimin käsin suoraan pakastepusseihin"

En ymmärrä missä se käsin poiminnan paremmuus näkyy.

Vaikka osa marjoista poimurilla tietysti liiskaantuu, tulee poimurilla enemmän myös ehjää marjaa, jos sillä nyt on jotain merkitystä siinä piirakkaa leipoessa. Eipä tulis mieleenkään poimia käsin ja kaupaksi on mennyt jos ylimääräistä on viitsinyt poimia.

• xsjfjfju
        ak 47 kirjoitti:

"poimurila ne mustikat liiskaantuu muodottomaksi mössöksi. Itse poimin käsin suoraan pakastepusseihin"

En ymmärrä missä se käsin poiminnan paremmuus näkyy.

Vaikka osa marjoista poimurilla tietysti liiskaantuu, tulee poimurilla enemmän myös ehjää marjaa, jos sillä nyt on jotain merkitystä siinä piirakkaa leipoessa. Eipä tulis mieleenkään poimia käsin ja kaupaksi on mennyt jos ylimääräistä on viitsinyt poimia.

Suoraan pakastimeen? Kyllä ne täytyy pestä ensin. Tiedä mitä hirven sontaa niissä on. Imuripuhdistus veteen niin huonot marjat ja puolukat nousee pintaan ja hyvät mustikat jää astian pohjalle. Sitten siivilässä hetken kuivattaa ja pakastimeen. Hyvin toimii eikä tule mitään vesimarjoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      133
      2374
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1547
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1300
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      840
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe