Mustikan poimiminen poimurilla?

Antti R.

Pysyvätkö mustikat ehjinä kun poimurilla noukitte? Itse en ole koskaan yrittänytkään, voisikin vielä tänä vuonna kokeilla. Ja puhdistus kai tapahtuu sillä imuriin liitettävällä puhdistimella? Sitä on ainakin kehutttu..

9

5292

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii...

Kyllä mustikat säilyvät ihan ehjinä poimurilla poimittaessa. Paljon riippuu siitäkin että miten paljon on poiminut niin tuleeko miten paljon roskia mukaan vai ei.

Jos käyttää "imuripuhdistusta" niin kannattaa huomioida ettei imuri vedä marjoja sisäänsä...

Kyllä puhdistus onnistuu aika hyvin isolla puhdistusritilälläkin kunhan alle laittaa jonkun sanomalehden sivuttain että roskat tippuvat lehden päälle... Vie enemmän aikaa mutta ei kuluta ainakaan yhtään marjoja.

• löytää...

Lisätään vielä että on vaikeaa löytää nopeampaa poimijaa, jota ei hyvä poimuripoimija päihittäisi ja ehtisi vielä puhdistaa marjansa...

• 3 sangollista
        löytää... kirjoitti:

Lisätään vielä että on vaikeaa löytää nopeampaa poimijaa, jota ei hyvä poimuripoimija päihittäisi ja ehtisi vielä puhdistaa marjansa...

Minä poimin aiemmin aina käsin, tuli sievempää jälkeä. Kunnes tuli järkiini: täytyy olla aikamoinen fakiiri, joka talvella erottaa pakastetuista mustikoista tehdystä mustikkapiirakasta, olivatko marjat siististi käsin poimittuja. Eri asia jos poimisin täytekakun päälle koristeeksi tms.

• eivät tule järkiinsä
        3 sangollista kirjoitti:

Minä poimin aiemmin aina käsin, tuli sievempää jälkeä. Kunnes tuli järkiini: täytyy olla aikamoinen fakiiri, joka talvella erottaa pakastetuista mustikoista tehdystä mustikkapiirakasta, olivatko marjat siististi käsin poimittuja. Eri asia jos poimisin täytekakun päälle koristeeksi tms.

koskaan. Eivät suostu edes ostamaan poimurilla poimittuja.
        Kuitenkin joutuvat ostamaan poimurilla poimittuja, kuka viitsii myyntiin poimia käsin, kysyn vaan?

• Järkiintymätön fakiiri
        3 sangollista kirjoitti:

Poimin käsin. Siinä voi paremmin valita marjat.(Poimin vain omaankäyttöön)
        Ei tule roskia.Marjat pysyy ehjänä ja kuvana.
        Marjastaminen on terapiaa.Määrä ei niin kovin tärkeä

• myös minä
        Järkiintymätön fakiiri kirjoitti:

Poimin käsin. Siinä voi paremmin valita marjat.(Poimin vain omaankäyttöön)
        Ei tule roskia.Marjat pysyy ehjänä ja kuvana.
        Marjastaminen on terapiaa.Määrä ei niin kovin tärkeä

Ei ole kiire pois metsästä silloin, kun sinne joudan menemään. Minulla on eväät ja kahvit mukana ja vietän siellä koko päivän.

• käy nopeammin...

Kaksi sangollista poimurilla keräilin, omaan käyttöön, tarvitsi käydä vain sen ainoan kerran metsässä.
      Olen joskus keräillyt myös käsin, suoraan pakastusrasioihin, hyvin sekin onnistui, tuli kerralla puhtaat ja valikoidut marjat.

• ak 47

"poimurila ne mustikat liiskaantuu muodottomaksi mössöksi. Itse poimin käsin suoraan pakastepusseihin"

En ymmärrä missä se käsin poiminnan paremmuus näkyy.

Vaikka osa marjoista poimurilla tietysti liiskaantuu, tulee poimurilla enemmän myös ehjää marjaa, jos sillä nyt on jotain merkitystä siinä piirakkaa leipoessa. Eipä tulis mieleenkään poimia käsin ja kaupaksi on mennyt jos ylimääräistä on viitsinyt poimia.

• xsjfjfju
        ak 47 kirjoitti:

"poimurila ne mustikat liiskaantuu muodottomaksi mössöksi. Itse poimin käsin suoraan pakastepusseihin"

En ymmärrä missä se käsin poiminnan paremmuus näkyy.

Vaikka osa marjoista poimurilla tietysti liiskaantuu, tulee poimurilla enemmän myös ehjää marjaa, jos sillä nyt on jotain merkitystä siinä piirakkaa leipoessa. Eipä tulis mieleenkään poimia käsin ja kaupaksi on mennyt jos ylimääräistä on viitsinyt poimia.

Suoraan pakastimeen? Kyllä ne täytyy pestä ensin. Tiedä mitä hirven sontaa niissä on. Imuripuhdistus veteen niin huonot marjat ja puolukat nousee pintaan ja hyvät mustikat jää astian pohjalle. Sitten siivilässä hetken kuivattaa ja pakastimeen. Hyvin toimii eikä tule mitään vesimarjoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1369
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      46
      748
    3. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      64
      683
    4. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      87
      678
    5. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      669
    6. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      618
    7. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      133
      597
    8. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      51
      592
    9. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      47
      591
    10. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      561
    Aihe