Mustikan poimiminen poimurilla?

Antti R.

Pysyvätkö mustikat ehjinä kun poimurilla noukitte? Itse en ole koskaan yrittänytkään, voisikin vielä tänä vuonna kokeilla. Ja puhdistus kai tapahtuu sillä imuriin liitettävällä puhdistimella? Sitä on ainakin kehutttu..

9

4534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii...

      Kyllä mustikat säilyvät ihan ehjinä poimurilla poimittaessa. Paljon riippuu siitäkin että miten paljon on poiminut niin tuleeko miten paljon roskia mukaan vai ei.

      Jos käyttää "imuripuhdistusta" niin kannattaa huomioida ettei imuri vedä marjoja sisäänsä...

      Kyllä puhdistus onnistuu aika hyvin isolla puhdistusritilälläkin kunhan alle laittaa jonkun sanomalehden sivuttain että roskat tippuvat lehden päälle... Vie enemmän aikaa mutta ei kuluta ainakaan yhtään marjoja.

      • löytää...

        Lisätään vielä että on vaikeaa löytää nopeampaa poimijaa, jota ei hyvä poimuripoimija päihittäisi ja ehtisi vielä puhdistaa marjansa...


      • 3 sangollista
        löytää... kirjoitti:

        Lisätään vielä että on vaikeaa löytää nopeampaa poimijaa, jota ei hyvä poimuripoimija päihittäisi ja ehtisi vielä puhdistaa marjansa...

        Minä poimin aiemmin aina käsin, tuli sievempää jälkeä. Kunnes tuli järkiini: täytyy olla aikamoinen fakiiri, joka talvella erottaa pakastetuista mustikoista tehdystä mustikkapiirakasta, olivatko marjat siististi käsin poimittuja. Eri asia jos poimisin täytekakun päälle koristeeksi tms.


      • eivät tule järkiinsä
        3 sangollista kirjoitti:

        Minä poimin aiemmin aina käsin, tuli sievempää jälkeä. Kunnes tuli järkiini: täytyy olla aikamoinen fakiiri, joka talvella erottaa pakastetuista mustikoista tehdystä mustikkapiirakasta, olivatko marjat siististi käsin poimittuja. Eri asia jos poimisin täytekakun päälle koristeeksi tms.

        koskaan. Eivät suostu edes ostamaan poimurilla poimittuja.
        Kuitenkin joutuvat ostamaan poimurilla poimittuja, kuka viitsii myyntiin poimia käsin, kysyn vaan?


      • Järkiintymätön fakiiri
        3 sangollista kirjoitti:

        Minä poimin aiemmin aina käsin, tuli sievempää jälkeä. Kunnes tuli järkiini: täytyy olla aikamoinen fakiiri, joka talvella erottaa pakastetuista mustikoista tehdystä mustikkapiirakasta, olivatko marjat siististi käsin poimittuja. Eri asia jos poimisin täytekakun päälle koristeeksi tms.

        Poimin käsin. Siinä voi paremmin valita marjat.(Poimin vain omaankäyttöön)
        Ei tule roskia.Marjat pysyy ehjänä ja kuvana.
        Marjastaminen on terapiaa.Määrä ei niin kovin tärkeä


      • myös minä
        Järkiintymätön fakiiri kirjoitti:

        Poimin käsin. Siinä voi paremmin valita marjat.(Poimin vain omaankäyttöön)
        Ei tule roskia.Marjat pysyy ehjänä ja kuvana.
        Marjastaminen on terapiaa.Määrä ei niin kovin tärkeä

        Ei ole kiire pois metsästä silloin, kun sinne joudan menemään. Minulla on eväät ja kahvit mukana ja vietän siellä koko päivän.


    • käy nopeammin...

      Kaksi sangollista poimurilla keräilin, omaan käyttöön, tarvitsi käydä vain sen ainoan kerran metsässä.
      Olen joskus keräillyt myös käsin, suoraan pakastusrasioihin, hyvin sekin onnistui, tuli kerralla puhtaat ja valikoidut marjat.

      • ak 47

        "poimurila ne mustikat liiskaantuu muodottomaksi mössöksi. Itse poimin käsin suoraan pakastepusseihin"

        En ymmärrä missä se käsin poiminnan paremmuus näkyy.

        Vaikka osa marjoista poimurilla tietysti liiskaantuu, tulee poimurilla enemmän myös ehjää marjaa, jos sillä nyt on jotain merkitystä siinä piirakkaa leipoessa. Eipä tulis mieleenkään poimia käsin ja kaupaksi on mennyt jos ylimääräistä on viitsinyt poimia.


      • xsjfjfju
        ak 47 kirjoitti:

        "poimurila ne mustikat liiskaantuu muodottomaksi mössöksi. Itse poimin käsin suoraan pakastepusseihin"

        En ymmärrä missä se käsin poiminnan paremmuus näkyy.

        Vaikka osa marjoista poimurilla tietysti liiskaantuu, tulee poimurilla enemmän myös ehjää marjaa, jos sillä nyt on jotain merkitystä siinä piirakkaa leipoessa. Eipä tulis mieleenkään poimia käsin ja kaupaksi on mennyt jos ylimääräistä on viitsinyt poimia.

        Suoraan pakastimeen? Kyllä ne täytyy pestä ensin. Tiedä mitä hirven sontaa niissä on. Imuripuhdistus veteen niin huonot marjat ja puolukat nousee pintaan ja hyvät mustikat jää astian pohjalle. Sitten siivilässä hetken kuivattaa ja pakastimeen. Hyvin toimii eikä tule mitään vesimarjoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe