Olen vasta äsken muuttanut omaan asuntoon, kävelen joka päivä 5km. Koulussa meillä ei ole enää liikuntaa, joten en saa niin paljon liinuntaa kun tarvitsen. Syön aamulla ihan normaalisti, leivän tai jugurttia, syön myös koulussa. Mutta heti kun tulen kotiin niin alkaa kauhea ahmiminen, syön ensin jonkun kylmän aterian(esim salaatin) sitten syön jotain pika ruokaa (thai- ruoka, mini pizza, lihapiirakka tms) ja ei mene kuin pari tuntia niin on taas nälkä, jolloin saatan syödä taas pizzan tai lihiksen. Sitten illalla syön taas jugurttia tai leipää. Aina aina välillä käyn muutenkin ottamassa jotain pientä jääkaapista. En kuitenkaan oksenna enkä mitään sen jälkeen kun olen syönyt, vaikka tuntuukin siltä että tekisi mieli, ja olen pari kertaa kokeillutkin, muttei se tunnu hyvältä. Aina kun tulee nälkä niin yritän sanoa itselleni että "Ei et nyt saa syödä, syöt sitten illalla jotain pientä vain" mutta en kuuntele ikinä itseäni. Ja tuntuu siltä että vaikka mä joka päivä kävelen niin silti lihon. Mikä olisi nyt avuksi?
Miksi syön jatkuvasti?
10
2223
Vastaukset
- sjjkhft
No eipä ole yllätys että oksentaminen ei tunnu hyvältä!
Mutta niin, kannattaa pitää säännöllisiä ruoka-aikoja ja syödä kunnolla jotain terveellistä ja täyttävää niin ei tule sitten nälkä heti.
Ja hyvästele "jotain pientä"- ateriat!
Ilmeiseti ostat ite omat ruokas, ni älä osta mitään rasvapikaruokahättöä, koska niitähän tekee kokoajan mieli syödä, ja ne ei todellakaan oo terveellisiä ja niissä on niin paljon sitä piilorasvaa joka lihottaa herkästi.
Jos oikein syöt (vihanneksia, hedelmiä, puuroja, jogurttia, tummaa leipää ymsymsyms) niin et kyllä liho vaikka kävelisit vain sen 5km päivässä.
Herkkuja ei saa unohtaa, mutta kohtuudella niitäkin!
Tiesit varmaan nämäkin, mutta se ei riitä. Nämä pitää toteuttaa :) Tsemppiä! - ahmiva -91
Mä en edes muista, koska mulla olis viimeks ollut oikeesti nälkä. Nykyään syön vaan ihan koko ajan.. Kaikki aina ihmetteleen, miks voin syödä näin paljon enkä silti liho.. no nyt ne kilot on sitten alkanut kerääntymään.
Aamulla syön kevyen aamiasisen ja koulussa melko paljon..
Mä voin syödä koulun jälkeen kevyesti kolme kunnon ateriaa, ja mun kohdalla se tarkoittaa kolmea isoa lautasellista.. No painoa on tullut tällä viikolla 5kg neljässä päivässä.
Tilanne on jo niin paha, että olen viimeisen neljän päivän aikan oksentanut joka ilta. Aikaisemmin en ollut oikein koskaan oksentanut..- noojjaaa
tuskinpa 5 kg neljässä päivässä on realistista... etenkin siis viikon aikana :) suuurin osa nesteitä, ittelläkin paino saattaa heittää lähes 4kg plussalle jos on tullut syötyä enemmän, mutta nesteet häippäsee'/tasoittuu 2-3pv:ssä ja paino palautuu takasin siihen mitä se oli ennenkin. lohdullista mutta totta : ) no ainakin omalla kohdalla, jokainenhan on yksilö ja erilainen..
- goosey
noojjaaa kirjoitti:
tuskinpa 5 kg neljässä päivässä on realistista... etenkin siis viikon aikana :) suuurin osa nesteitä, ittelläkin paino saattaa heittää lähes 4kg plussalle jos on tullut syötyä enemmän, mutta nesteet häippäsee'/tasoittuu 2-3pv:ssä ja paino palautuu takasin siihen mitä se oli ennenkin. lohdullista mutta totta : ) no ainakin omalla kohdalla, jokainenhan on yksilö ja erilainen..
itse jätän aamupalan aina pois. koulussa syön vegetarismiruokavaliolla pienen aterian, ja koulun cafeteria-välipalan jätän myös väliin. mutta kun pääsen kotiin, alkaa hirveä syönti! pelkään lihomista joten henkilökohtainen ratkaisuni on syödä koulussa ja aika paljon sen jälkeen, jonka jälkeen en enää syö iltaruokaa tai iltapalaa. ainoat ateriani ovat siis lounas ja päivällinen
- Ruokailut
Sun syömiset on ihan normaaleja, kuulostaa jopa terveelliseltä, ap!
- 19
Kokeile vaihtaa noita hiilaripommeja ja eineksiä johonkin parempiin vaihtoehtoihin! Mulla on ruokahalu pienentynyt = järkeistynyt kun en osta mitään eineksiä vaan teen ite safkat kotona. Eineksissä on ihan järkyttävä määrä kaloreita, suolaa, aromivahventeita (jotka saa syömään enemmän), ja samoilla kaloreilla sais syödä oikeasti hyvää ja täyttävää ruokaa jolla himot pysyy poissa. Pistä aamulla menemään protskua (jogurtin vaihat maitorahkaan) ja samoin koulun jälkeen, se hillitsee jatkuvaa napostelua aika hyvin. Ja kato ettet vetele sokeria koska se nostaa insuliinitasoja nopeasti ja sen jälkeen ne myös laskee nopeasti = tuntuu että on nälkä ja tekee mieli ruokaa. Jos asut yksin niin kannattaa tehä jääkaappiin semmosia ruokia joista vetää muutaman päivän, esim kaalilaatikko, keitot, pataruoat tms on hyviä kun valkkaat hyvät ainekset niihin. Ja kananmunat on suht halpoja ja pitää nälän hyvin poissa, plus niistä saa hyvin proteiinia!
- PLÖSÖT
ihan sama täällä että syön ihan koko ajan paitsi koulussa. äsken mun kaverin kaa laskettii et ollaa syöty 7 tuntia putkeen ja joka puolella näkyy ruokaa, ja ainaku yks loppuu niin toinen heti suuhun meille on varmaa tullu reilusti 8kg lisää painoo. koko ajan ja vaikka haluttais laihduttaa ,mutta se ei ikinä käy toteen vaan aina aletaan yhtäkkiä syömään. itse kuri pettää oisko teil neuvoi? haluttais päästä tästä ahmimis jutust eroon..... ollaa tänää herätty 9.00 ja eka syötiin leipää ja sit hedelmiä ja sit tehtiin kaura lastuja ja sit taas leipii ja sit taas kaura lastuja,leipää,leipää,leipää..... ps. ei olla lihavii. ollaan kerttu ja pirkko ja ollaan polkkatukkaset kaksoset ja aika lihavii ja ihanii
- carbsup
Niiin määkin söin älyttömästi eilen: kattilallisen hernekeitto, puolirasiaa kananmunia, puolilitraa pinaattikeittoa, kanaa 300g, kalkkunaa 300g, kilon omenoita, kilon porkkanoita, salaattia puolikiloa, litran jogurttia, puolikiloa rahkaa ja 200g raejuustoa. Ja paino tippui tänään yli 2kg. Se on helppoa kun tietää mitä tekee.
- vierailija456698
Asiallista tietoa löytyy www.ruokariippuvuus.fi
- junfly
Porukka syö stressiinsä. Omilleen muuttaminen on suuri muutos elämässä ja voi nostaa joillakin stressitasoja, mikä voi sitten syötätyttää. Tuohon kun yhdistää vielä jonkin dietin aloituksen niin kohta on kusessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1033604Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3141922Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471737- 971602
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4161556Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21480Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4311452Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat431200MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar431087Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun3591041