oksennus ja kasvot!

naaaaaaan

Hei onko kellään muulla samaa ongelmaa kun oksentaa tulee kasvoihin punaisia ööh pisteitä tai mitä ihmeitä ne onkaan. Ei näppyjä kun ei ole koholla mutta melko tummanpunaisia pieniä pisteitä, Näkyy kyllä hyvin. Kerran kävin lääkärissä ihmettelemässä mutten kertonut mistä ne tuli. Eli ei sekään voinu auttaa.

Oikeesti ihmetyttää kun ei voi mihinkään mennä kun niitä tulee siis oikeesti ihan heti oksentamisen jälkeen. Miten mä pystyn laihduttaa ku toi on silleen aika paha ja ne pysyy kasvoilla n 3-4 päivää...

Jos jollain on mitään tietoa mistä voi johtua!

28

24340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mentirosa

      Mulle tulee niitä silmien ympärille poskiin, mutta vaan sillon jos oksennan liian voimakkaasti. Aika ikäviä ne kyllä on, koska niitä ei meinaa saada piiloon edes meikeillä. Mulla ne tosin häviää luojan kiitos jo kahessa päivässä. -___-
      Luulisin että ne on jotain verenpurkaumia etc.

      • naaaan

        Eli sulla on just sama ongema. Ei saa peitettyä juu ei. Mulla tulee ihan aina kun oksennan. Tosi inhottavaa. En kyllä "osaa" oksentaa sitten erilalailla jos kerta on rajua oksennusta?? miten sitten pitäisi... Outo kysymys mut...


      • mentirosa
        naaaan kirjoitti:

        Eli sulla on just sama ongema. Ei saa peitettyä juu ei. Mulla tulee ihan aina kun oksennan. Tosi inhottavaa. En kyllä "osaa" oksentaa sitten erilalailla jos kerta on rajua oksennusta?? miten sitten pitäisi... Outo kysymys mut...

        Siis rajua oksentamista mulla on esim jos oon oksentanu jo pari kertaa aikasemminkin muutaman tunnin sisällä silleen "maha ihan täyteen ja sitten tyhjäksi" -menetelmällä. Tai sillon jos vaikka on kiire saada tavara ulos (joku tulossa kohta kotiin, ahmin "vahingossa" ja tulee paniikki yms.) tai jos en oo muistanu syyä/juua jotain mikä tekee oksennuksesta... ömm... löllömpää ja helpompaa. :)
        Ei mulla normaalioloissa ole mitään ongelmia saaha mahaa tyhjäksi nopeesti ja kivuttomasti, mut jos joutuu kakomaan vähänkään kovempaa ja pitempää, niin tervetuloa pisteet...


      • alkuperäinen viel...
        mentirosa kirjoitti:

        Siis rajua oksentamista mulla on esim jos oon oksentanu jo pari kertaa aikasemminkin muutaman tunnin sisällä silleen "maha ihan täyteen ja sitten tyhjäksi" -menetelmällä. Tai sillon jos vaikka on kiire saada tavara ulos (joku tulossa kohta kotiin, ahmin "vahingossa" ja tulee paniikki yms.) tai jos en oo muistanu syyä/juua jotain mikä tekee oksennuksesta... ömm... löllömpää ja helpompaa. :)
        Ei mulla normaalioloissa ole mitään ongelmia saaha mahaa tyhjäksi nopeesti ja kivuttomasti, mut jos joutuu kakomaan vähänkään kovempaa ja pitempää, niin tervetuloa pisteet...

        Eli tohon ei periaattees oo mitään apukeinoa jos sullakin niitä joskus tulee... Yleensä mä en "paniokoi" ton oksentamisen kans... Vaa ihan normaalisti. (tietääkseni) mutta v*tuttaa ku tosiaan silmien ympärille ja luomiin ja tosiaan poskiin tulee ja mulla myös otsaan.. Niin ei se mitenkään kivaa ole.. Turhauttavaa...


      • Tuntematonnnnn

        Mullekkin tuli ekaa kertaa eilen niitä ja ne on vieläkin kasvoilla. Mitta toivottavasti lähtevät pian


    • hmm.

      mun yhel kaveril katkeilee silmistä verisuonet ku se oksentaa.
      sil ei onneks oo bulmiaa. mut ei mul tuu tollasii laikkuja naamaan, onneks.
      ootko koittanu saada niitä meikeillä piiloon? aika inhottavaa varmasti :(

      • ....

        Ne ovat katkenneita verisuonia. Ikävä kyllä se voi olla merkki siitä että oksentamisesi on melko rajua jo, nimittäin verisuonet katkeilevat useimmiten aivoissa syntyneen paineen seurauksena. Melko huolestuttavaa. En osaa paremmin lääketieteellisin termein selventää (opiskelen sairaanhoitoa) koska en ole lääkäri mutta aivoihin syntyneestä paineesta voi olla melko kohtalokkaitakin seurauksia.


    • ....

      Mulla tulee kans pisteitä naamaan ainakin sillon jos oksentamisesta on ollu taukoa. Sit ku on taas niin sanotusti kausi päällä ni ei enää tuu tai korkeintaan vähän. Rajun oksentamisen jälkeen silmistä saattaa myös löytyä kivoja isojakin punasia länttejä, eli oisko ne jotain verisuonen puhkeamisia sitten? Lisäksi leuoissa särkee pahasti ja niskakivut vaivaa. Joskus tuntuu että on melkein kuumehorkka jos on kovastikkin laattaillut. Sit ku tosiaan on naamaki taas tottunu oksentamiseen ni pelkästään turvottaa ikävästi. Pitkän session jälkeen silmät melkein turvonnu umpeen. Kroppa ei taida siis tykätä tästä ja kovasti koitan lopettaa.:(

      • on täysin sama....

        eli silmät muurautuu melkein umpeen ja naama on ihan helvetin turpeinen, samoin sylkirauhaset pullottaa ja tulee hengenahdistusta. ;(


    • aivan normaalia

      Siis pisteet johtuvat vain yksinkertaisesti siitä, että oksentaessa päähän tulee paine ja kasvon pienet verisuonet katkeilevat, ja se näkyy kasvoissa pieninä verenpurkauksina eli punaisina/viininpunaisina pisteinä.

    • 1+2

      onneks löysin tän ketjun, rupesin olee jo aika paniikissa. oon oksennellu kohta vuoden ja tänään oksensin rajuiten mitä ikinä ja sen jälkeen kasvot ja kaula täynnä noita ihania punaisia pisteitä. olin jo lähdössä lääkäriin mutta ei kai sinne tarvitse mennä jos ne on teiltä muilta sitten kuitenkin häipyneet ajan kanssa? Joe Blascolla sain nuo aika hyvin piiloon. ja onneks kohta on ulkona pimeetä nii kehtaa lähtee koiran kans lenkille :)

    • Ei noin tyhmä

      Idiootit

      • ..vaan tyhmempi?

        Älykkyysosamäärästähän ne syömishäiriöt on kiinni.. :'D


      • Anonyymi

        Niillä on bulimia ja eivät mene lääkäriin. Kauheeta.


    • back to bulimia

      Joo mulla tulee kans sellaista punoitusta kasvoihin

      ja esim seuraavan päivän pari on suun ympärillä sellaista punaista läiskää

      arvelinkin johtuvan tästä oksentamisesta

    • DNSFAV<SF

      Mulla tulee! Oksennan vaan 1-2 kerta päivässä ja ehkä nurkin kokosen annoksen molemmilla kerroilla. Seuraavana päivänä mulla on sellasia punasia pisteitä naamassa. Onneks ne menee pois nopeesti...

      • Anonyymi

        Te bulimialaiset saatte ruokatorven syövän hät hätää kun rassaatte ruokatorveanne voimakkaalla oksennuksella. Siihen syöpään kuolee helposti. Syömiseen harvemmin kuolee, joten kandee lopettaa oksentaminen ja vaan syödä vähemmän niin ei liho.


    • aaro4

      lol

    • Jeekiitti

      Ainakin sain näinkin typerältä keskustelu palstalta vastauksen ihan noro viruksen aiheuttamiin punaisiin pisteisiin.. :D

      • Air1313

        Juu, sama juttu!


    • huh helpotus

      ensinnäkin syömishäiriö ei ole valinta vaan sairaus joten kaikki hiljaa jotka sanoo buliimikkoja tyhmiksi jne.

      Onneksi löysin tän ketjun! Mä olin jo aika paniikissa kun silmänympärykset täynnä noita punaisia pisteitä ja tuli heti oksentamisen jälkeen niin... mut hyvä jos katoaa parissa päivässä nimittäin kouluunkin pitäisi mennä ja ei tosiaan meikki auta paljon näihin!
      hyvä tietää et en oo ainut jolla näin kävi tosin tää on kyl eka kerta ikinä kun tulee mutta oli tossa taukoakin tosin ja aika rajua!

    • back to bulimia

      Mulla tuli juurikin noita punaisia pisteitä tohon poskien yläpuolelle, silmien ja poskien väliin ja silmien kulmiin.

      Luulin vielä että olen allerginen jollekin mikä aiheuttaa niitä. samoin luulin että mulla on keliakia, kun vatsa temppuili ja turposi joka kerta jos en oksentanut.
      Syynähän olikin bulimia !

    • Hullumaailma

      Ai että miten laihduttaminen onnistuu, kun pilkut naamassa meinaa pilata hyvän jutun...? Tän ketjun on pakko olla vitsi. Huono vitsi. Mut pitäiskö vaan olla ahmimatta ja oksentamatta ja sen sijaan syödä säännöllisesti ihan perusterveellistä ruokaa sopivissa annoksissa ja harrastaa liikuntaa...? Ja ylipäätään termin laihdutus voisi vaihtaa vaikka elämäntapamuutokseen (terveellisiin elämäntapoihin).

      • Anonyymi

        Olen koko ikäni pysynyt normaalipainoisena kun olen syönyt vähärasvaisia tuotteita ja liikkunut sen verran kun on huvittanut.
        Katsokaa pakkausten caloreita ja kytätkää juustojen ja muiden tuotteiden rasvapitoisuuksia ja syökää mieluummin pari namua suklaan sijasta.
        Opetelkaa siis se mitä kandee syödä pöhköt.


    • Pisarat

      Huh. Hoitoalan ihmisenä tuli kurja fiilis lukea näitä tekstejä. Mutta joo oksensin viime yönä monta tuntia ruokamyrkytyksen takia ja aamulla pelästyin hitoksee ku kaula ja leuka täynnä pieniä punertavia pisteitä. Myös silmän ympärillä muutamia ja silmä mustana. Vihaan oksentamista en voi siksi käsittää miksi joku tekee sitä vapaa ehtoisesti. Mutta sain kyllä vastauksen tähän asiaan mitä mietin. Voimia kaikille!

    • Anonyymi

      Oksentajat suosikaa marjoja ja hedelmiä, perunaa (se ei todellakaan ole paha juttu) makaronin ja riisin sijaan sekä vihanneksia aterialla ja lihaa tai kalaa vain vähäsen niin pysytte hoikkina ja myös terveinä. Säälikää ruokatorveanne joka menee piloille oksentamisesta.
      Liikuntaa saa kun menee metsään poimimaan mustikoita ja puolukoita joita voi sitten sekoitella rahkaan josta taas saatte proteiineja.
      Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä etteivät tätä tajua.

    • Anonyymi

      kuka tulee ruotsin osyuudella läpi

    • Anonyymi

      Tiedättekö että ahmiminen EI LIHOTA. Tarvitaan pitkään liian suuri energiamäärä suhteessa kulutukseen että lihoo. Vaikka söisit kolme pizzaa kerralla se ei heti lihota jos et syö joka päivä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe