lisää käynnistys ong. land rover-58

urmas aava

Sainkin jo hyviä vinkkejä edellisistä,mutta jos jollain tulee mieleen jotain olen kiitollinen. Autossani on bensakone ja se perskele ajon jälkeen ei käynnisty,startti pyörii ja vaikka kaataa bensaa kaasariin ei lähde. Katkojat , puola kondensaattori virranjak.kansi tulpat ja niiden johdot vaihdettu.Sytytys tarkistettu, kone ei lämpene liikaa.Jos kone tärähtää tulille saattaa se käydä heikosti eikä tottele kunnolla kaasuun,kuin parilla pytyllä kävisi.Päivien seisomisen jälkeen kone tärähtää käyntiin jos vain sormea näyttää napille, mutta lämpimänä ajon jälkeen vain kuski lämpenee.

12

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasaritukka

      yhden vanhan renun kanssa. Jos en väärin arvaa niin siinä sun lantikassa on kaasarin kohokammio suoraan pakosarjan päällä.? Itse lähestyin ongelmaa siten, että järkeilin bensan keittyvän kohokammiossa, ja koko kaasarin lämpenevän niin pahoin että seos ei syystä tahi toisesta syty.
      Ongelma oli pahin juurikin lyhyen, parin minuutin seisokin jälkeen ja pikkuhiljaa se siitä lähti taas käymään paremmin.

      Joissakin autoissa on tiettävästi käytetty jopa asbestista syojalevyä pakosarjan ja kaasarin välissä ohjaamaan lämmönhohka sivummalle...Lantikasta ei tietoa.

      Sain ongelman melkein pois siten että vedin muovista imurin ryppyletkua imansuodattimen huilusta jonnekin viileämpään paikkaan, kuin konehuone.
      Siinä oli myös peltipakosarja, ja kietaisin siihen thermo-tecciä ympärille niin oireet väheni jälleen.
      Kokonaan en saanut oikkua pois, mutta kyllä se aina käyntiin lähti noiden jälkeen kun piti kaasua pohjassa startatessa. Lämpimänä.

      Olettaen että olet kokeillut jo sitä kaasua pohjassa startatessa...

      • kasaritukka

        tarkoituksena oli myös väsätä kaasarin ja imusatsin väliin sellainen paksu, muovinen tai bakeliitista tehty välikappale ettei lämpö johdu koneen metallista kasaariin, mutta kerkesin myymään sen pois ennenkuin sain tosiasiallista tietoa hyödystä.....

        Sellainen välikappalehan usein on kaasareissa, olisko tuo hapertunut noinkin vanhasta lantikasta jo ajat sitten ja tilalle on vain leikattu ohut tiivisteen käikäle?


      • Kasarituuba
        kasaritukka kirjoitti:

        tarkoituksena oli myös väsätä kaasarin ja imusatsin väliin sellainen paksu, muovinen tai bakeliitista tehty välikappale ettei lämpö johdu koneen metallista kasaariin, mutta kerkesin myymään sen pois ennenkuin sain tosiasiallista tietoa hyödystä.....

        Sellainen välikappalehan usein on kaasareissa, olisko tuo hapertunut noinkin vanhasta lantikasta jo ajat sitten ja tilalle on vain leikattu ohut tiivisteen käikäle?

        onko ilmanputsarin imuosasto talvi-asennossa? Gllh...


      • urmas aava
        Kasarituuba kirjoitti:

        onko ilmanputsarin imuosasto talvi-asennossa? Gllh...

        Kiitos vinkeistä. Auto ollut minulla jo kymmenen vuotta ja toiminut hyvin tähän asti. Epäilykseni kohdistuvat tällä hetkellä kylläkin kaasariin ja imusarjaan. Voisiko lämpeneminen aiheuttaa laajentumista jossain liitoskohdassa ja sieltä pääsisi ilmaa sotkemaan seoksen.


      • Kasaripuuhka
        urmas aava kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä. Auto ollut minulla jo kymmenen vuotta ja toiminut hyvin tähän asti. Epäilykseni kohdistuvat tällä hetkellä kylläkin kaasariin ja imusarjaan. Voisiko lämpeneminen aiheuttaa laajentumista jossain liitoskohdassa ja sieltä pääsisi ilmaa sotkemaan seoksen.

        Ehkä liian rikas seos, kun läpimänä tuppaavat liian rikkaalla käyvät koneet nikottelemaan.....Ei hitto, hakuammuntaa. Oli miten oli: Eihän kaasari vaan tulvi? Eli olis neulaventtiili paskana tai kohon kosketuspinnat/ muut osat uusimisen tarpeessa/ säätöä vailla?
        Oletan että siinä on strömbergi tai su kaasarina, eli alipaineella ohjattu luistivehje. Onko siinä se kumiräipäle luistia ohjaamassa ja onko se kunnossa? Onko kaasarin neula/vastinpinta pahoin kulahtanut?

        Siihen saattaa jopa saada korvaavan kaasarin, itse ostin vastaavanlaisen kaasarin brittivehkeeseen muistaakseni parilla sadalla täältä:

        http://www.brittiosa.com/

        Tuolta voi löytyä ehkä jotain vastausta muutenkin.

        Niihin korjausosiin voi arvatenkin saada tuhlattua nipun tuohta niihinkin, eli jos se on jo täysväljä kaasari, kuten tuon ikäisessä jo hyvinkin voi olla, mikään ohjearvo ei oikein pidä enää kutiaan sytkästä alkaen. korvaava alkuperäisen kaltainen voi olla varteenotettava vaihtoehto.

        Niitä ilmavuotoja voi koestaa ruikkimalla öljyä liitoskohtiin ja kuunnella eroa käynnissä/ käynnistyvyydessä.
        Ehkä käynti pakokaasutesterissäkin kertoisi jotain.

        Sytkäpuoli on ilmeisesti kunnossa sulla, onhan tulpat muuten oikeat lämpöarvoltaan?
        Eli sen voi laskea pois. Tosin joskus olen vastaavissa tilanteissa laittanut sytkän aivan liian aikaiselle, en tiedä mikä siinä on nyt tähän hätään, mutta tuntuu auttavan käyntiinsaamisessa joskus.


      • puuhkatukka
        Kasaripuuhka kirjoitti:

        Ehkä liian rikas seos, kun läpimänä tuppaavat liian rikkaalla käyvät koneet nikottelemaan.....Ei hitto, hakuammuntaa. Oli miten oli: Eihän kaasari vaan tulvi? Eli olis neulaventtiili paskana tai kohon kosketuspinnat/ muut osat uusimisen tarpeessa/ säätöä vailla?
        Oletan että siinä on strömbergi tai su kaasarina, eli alipaineella ohjattu luistivehje. Onko siinä se kumiräipäle luistia ohjaamassa ja onko se kunnossa? Onko kaasarin neula/vastinpinta pahoin kulahtanut?

        Siihen saattaa jopa saada korvaavan kaasarin, itse ostin vastaavanlaisen kaasarin brittivehkeeseen muistaakseni parilla sadalla täältä:

        http://www.brittiosa.com/

        Tuolta voi löytyä ehkä jotain vastausta muutenkin.

        Niihin korjausosiin voi arvatenkin saada tuhlattua nipun tuohta niihinkin, eli jos se on jo täysväljä kaasari, kuten tuon ikäisessä jo hyvinkin voi olla, mikään ohjearvo ei oikein pidä enää kutiaan sytkästä alkaen. korvaava alkuperäisen kaltainen voi olla varteenotettava vaihtoehto.

        Niitä ilmavuotoja voi koestaa ruikkimalla öljyä liitoskohtiin ja kuunnella eroa käynnissä/ käynnistyvyydessä.
        Ehkä käynti pakokaasutesterissäkin kertoisi jotain.

        Sytkäpuoli on ilmeisesti kunnossa sulla, onhan tulpat muuten oikeat lämpöarvoltaan?
        Eli sen voi laskea pois. Tosin joskus olen vastaavissa tilanteissa laittanut sytkän aivan liian aikaiselle, en tiedä mikä siinä on nyt tähän hätään, mutta tuntuu auttavan käyntiinsaamisessa joskus.

        Tsekkaa ryyppymekanismi. Ettei jää päälle. Kuten sanottu, jos se kaasari on täysväljä (en tiedä tarkkaan rakennetta) ryyppymekanismikin voi olla täysväljä ja sotkee elämää.


      • urmas aava
        Kasaripuuhka kirjoitti:

        Ehkä liian rikas seos, kun läpimänä tuppaavat liian rikkaalla käyvät koneet nikottelemaan.....Ei hitto, hakuammuntaa. Oli miten oli: Eihän kaasari vaan tulvi? Eli olis neulaventtiili paskana tai kohon kosketuspinnat/ muut osat uusimisen tarpeessa/ säätöä vailla?
        Oletan että siinä on strömbergi tai su kaasarina, eli alipaineella ohjattu luistivehje. Onko siinä se kumiräipäle luistia ohjaamassa ja onko se kunnossa? Onko kaasarin neula/vastinpinta pahoin kulahtanut?

        Siihen saattaa jopa saada korvaavan kaasarin, itse ostin vastaavanlaisen kaasarin brittivehkeeseen muistaakseni parilla sadalla täältä:

        http://www.brittiosa.com/

        Tuolta voi löytyä ehkä jotain vastausta muutenkin.

        Niihin korjausosiin voi arvatenkin saada tuhlattua nipun tuohta niihinkin, eli jos se on jo täysväljä kaasari, kuten tuon ikäisessä jo hyvinkin voi olla, mikään ohjearvo ei oikein pidä enää kutiaan sytkästä alkaen. korvaava alkuperäisen kaltainen voi olla varteenotettava vaihtoehto.

        Niitä ilmavuotoja voi koestaa ruikkimalla öljyä liitoskohtiin ja kuunnella eroa käynnissä/ käynnistyvyydessä.
        Ehkä käynti pakokaasutesterissäkin kertoisi jotain.

        Sytkäpuoli on ilmeisesti kunnossa sulla, onhan tulpat muuten oikeat lämpöarvoltaan?
        Eli sen voi laskea pois. Tosin joskus olen vastaavissa tilanteissa laittanut sytkän aivan liian aikaiselle, en tiedä mikä siinä on nyt tähän hätään, mutta tuntuu auttavan käyntiinsaamisessa joskus.

        Ja kuten sanoin on toiminut hyvin tähän asti eikä ole tullut sitä tarkemmin siksi tutkittua. Mutta kiitos vinkeistä eiköhän se vika löydy kun jaksaa vaan tutkia. Osia löytyy näihin vehkeisiin vielä hyvin,olivat sen verran yleisiä aikanaan.


      • pitkätukkaruuhka
        urmas aava kirjoitti:

        Ja kuten sanoin on toiminut hyvin tähän asti eikä ole tullut sitä tarkemmin siksi tutkittua. Mutta kiitos vinkeistä eiköhän se vika löydy kun jaksaa vaan tutkia. Osia löytyy näihin vehkeisiin vielä hyvin,olivat sen verran yleisiä aikanaan.

        kun löydät vian. Noista voi ammentaa....


      • Urmas Aava
        pitkätukkaruuhka kirjoitti:

        kun löydät vian. Noista voi ammentaa....

        Kipinä oli liian heikko.Otin uuden puolan ja virranjakajan kannen johtoineen pois ja laitoin alkuperäiset takaisin,jätin uuden pyörijän ja katkojankäret. Putsasin ja säädin vielä vehkeet niin johan alkoi toimimaan. Hyvin lähti kuumanakin käyntiin.Miksi uudet lakkasivat toimimasta kuumana jää arvoitukseksi.


      • Cheeres
        Urmas Aava kirjoitti:

        Kipinä oli liian heikko.Otin uuden puolan ja virranjakajan kannen johtoineen pois ja laitoin alkuperäiset takaisin,jätin uuden pyörijän ja katkojankäret. Putsasin ja säädin vielä vehkeet niin johan alkoi toimimaan. Hyvin lähti kuumanakin käyntiin.Miksi uudet lakkasivat toimimasta kuumana jää arvoitukseksi.

        Jos siis se on edelleen maissa, ehkäpä se uusi puola olisi sitten kytketty ikäänkuin väärinpäin..?
        Ei ole ikinä tullut liitettyä puolan johtoja väärinperin, mutta voisiko se toimia jotakuinkin noin, eli puola sitten lämpenisi käytössä oikariin tai jotn...?

        http://www.lrfaq.org/Series/FAQ.S.gen_maint.html


      • urmas aava
        Cheeres kirjoitti:

        Jos siis se on edelleen maissa, ehkäpä se uusi puola olisi sitten kytketty ikäänkuin väärinpäin..?
        Ei ole ikinä tullut liitettyä puolan johtoja väärinperin, mutta voisiko se toimia jotakuinkin noin, eli puola sitten lämpenisi käytössä oikariin tai jotn...?

        http://www.lrfaq.org/Series/FAQ.S.gen_maint.html

        kokeilla.Vehkeessä tosiaan - ja puoli "väärinpäin".


      • aassd
        Urmas Aava kirjoitti:

        Kipinä oli liian heikko.Otin uuden puolan ja virranjakajan kannen johtoineen pois ja laitoin alkuperäiset takaisin,jätin uuden pyörijän ja katkojankäret. Putsasin ja säädin vielä vehkeet niin johan alkoi toimimaan. Hyvin lähti kuumanakin käyntiin.Miksi uudet lakkasivat toimimasta kuumana jää arvoitukseksi.

        Tuon ikäisessä on varmaan puolan johdossa etuvastus (tai johto vastusjohto) joka ohitetaan vain startatessa. Puolan on oltava vanhanaikainen 9 voltin puola (Niissäkin lukee 12v). Tarvikepuola, jota ei ole suunniteltu etuvastuksen kanssa toimivaksi ei anna kunnon kipinää?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      125
      3970
    2. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

      eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      55
      3424
    3. Miksi eristäydyt?

      Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      212
      2755
    4. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

      Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      38
      2692
    5. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      28
      2532
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

      Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      48
      2044
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

      :) 😛😆😱
      Ikävä
      117
      1580
    8. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

      Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1578
    9. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

      Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      1536
    10. Jos elämäsi ihminen

      on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt
      Ikävä
      74
      1261
    Aihe