hävettää olla DNA:n asikakas

puushuus

minulla on DNA:n kotimokkula yhteys ja tarjoan naapureille luvallani käyttää minun langatonta verkkoa, mutta naapurit valittavat minulle että yhteys pätkii ja hidastelee kokoaika.

on tämä vähän noloa ja minua jopa hävettää, mutta mitään en asialle voi kun ei operaattori suostu lisämään lähettimen kapasiteettiä.

15

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xzxzxzcxzxz

      Jos olisin sun naapuri mua hävettäis enemmän.

      • kappasitetti

        mulla myös sama ongelma että kotimokkula yhteys pätkii kapasiteetti vajeen takia ja ongelmalle ei kuulemma voi mitään ja tehoa ei voi lisätä koska nykyinen lähetin ei kestä jos siihen tehoa lisää.


      • aspa.
        kappasitetti kirjoitti:

        mulla myös sama ongelma että kotimokkula yhteys pätkii kapasiteetti vajeen takia ja ongelmalle ei kuulemma voi mitään ja tehoa ei voi lisätä koska nykyinen lähetin ei kestä jos siihen tehoa lisää.

        kannattaa tehdä DNA:lle kirjallisia ilmoituksia että koko lähetin seurakunta vaatii lisää kapasiteettiä ja jos ei tule niin valitus toimikuntaan.


    • on tollojakin

      jotka saa koko sen asiakaskunnalle hölmöläisten maineen vaikka kaikki ei ole tumpeloita.

      Jos ja kun kerran käytät mokkulaa ja JAAT sitä yhteyttä niin totta helvetissä se pätkii! Ei sitä mokkulayhteyttä ole tarkoitettukaan jaettavaksi koko kyläyhteisön käyttöön vaan VAIN SUN OMAAN KÄYTTÖÖN! Ja mitähän mahtaa muuten ne dnan sopimusehdotkaan sanoa yhteyden jakamisesta muille...nekin kannatais sun tsekata. Tuskin lienee edes sallittuakaan.

      • arami

        on kuulee aivan sallittua jakaa yhteyttä naapureiden kesken jos kerran itse niin haluaa. ootko niin hiton tyhmä että et tajua tilannetta. mokkula on langaton laite joka pystyy reitittämään yhteyttä myös naapureille jos omistaja antaa luvan. joten älä hauku hölmöksi ennen kun käytät päätäsi jos sulla sellanen sattuu nyt olemaan.


      • teknisessä
        arami kirjoitti:

        on kuulee aivan sallittua jakaa yhteyttä naapureiden kesken jos kerran itse niin haluaa. ootko niin hiton tyhmä että et tajua tilannetta. mokkula on langaton laite joka pystyy reitittämään yhteyttä myös naapureille jos omistaja antaa luvan. joten älä hauku hölmöksi ennen kun käytät päätäsi jos sulla sellanen sattuu nyt olemaan.

        onko teille oikein sanottu teknisessätuessa tai asiakaspalvelussa, että on todellakin kapasiteettivajetta??? minulle on vaan jankutettu että olenkin joutunut katvealueelle. ei ole myönnetty vajetta missään muualla kuin liikkeessä josta mokkulan otin..


      • kappasitetti
        teknisessä kirjoitti:

        onko teille oikein sanottu teknisessätuessa tai asiakaspalvelussa, että on todellakin kapasiteettivajetta??? minulle on vaan jankutettu että olenkin joutunut katvealueelle. ei ole myönnetty vajetta missään muualla kuin liikkeessä josta mokkulan otin..

        kyllä ne ihan sieltä tekniikasta on näin sanonut minulle. katvealue sanontaan turvaudutaan jos paikallisella DNA:lla ei ole puhtaita jauhoja pussissa tai on jotain salattavaa josta asikas olisi oikeutettu korvauksiin.


      • teknisessä
        kappasitetti kirjoitti:

        kyllä ne ihan sieltä tekniikasta on näin sanonut minulle. katvealue sanontaan turvaudutaan jos paikallisella DNA:lla ei ole puhtaita jauhoja pussissa tai on jotain salattavaa josta asikas olisi oikeutettu korvauksiin.

        jos paikallisen tukiaseman kapasiteetti ei riitä ja sitä ei pystytä lisäämään niin sitäkö ei kerrota asiakkaalle suoraan, vaan salataan siksi etteivät joutuisi maksamaan korvauksia? onko joku saanut siitä korvauksia?


      • kappasitetti
        teknisessä kirjoitti:

        jos paikallisen tukiaseman kapasiteetti ei riitä ja sitä ei pystytä lisäämään niin sitäkö ei kerrota asiakkaalle suoraan, vaan salataan siksi etteivät joutuisi maksamaan korvauksia? onko joku saanut siitä korvauksia?

        kun minulle sanottiin että kapasiteetti ei riitä niin pyysin korvauksia ja DNA myöntyi korvauksiin koska vetosin sopimuksen pykälään " yhteyden on toimittava operaattorin lupaamalla tavalla "

        tietysti jos kyseessä on kapasiteetti vajaus niin asiakas on oikeutettu korvauksiin, mutta jos kyseessä on oikea katvealue niin ei saa korvauksia DNA:lta vaan asikkaan on oltava yhteydessä liikkeeseen josta osti mokkulan.

        operaattori voi myös huomattavien korvauksien maksun pelossa keksiä syyksi katvealueen vaikka oikeasti syy olisikin kapasiteetti vajaus. tälläisissä tapauksissa on asiakkaan vaikea näyttää toteen että kyse todellakin on kapasiteetti vajeesta ja näin asikkaalle kuuluvat korvaukset jäävät saamatta jos ei pysty näyttämään toteen että kyseessä ei ole katvealua vaan kapasiteetin puute.

        huomattavilla korvauksilla tarkoitan yli kuukauden kestävää pätkintää.


      • vaan satun
        arami kirjoitti:

        on kuulee aivan sallittua jakaa yhteyttä naapureiden kesken jos kerran itse niin haluaa. ootko niin hiton tyhmä että et tajua tilannetta. mokkula on langaton laite joka pystyy reitittämään yhteyttä myös naapureille jos omistaja antaa luvan. joten älä hauku hölmöksi ennen kun käytät päätäsi jos sulla sellanen sattuu nyt olemaan.

        tietämään Pikkasen enemmän noista asioista kuin sinä! Monissa nettiliittymissä NIMENOMAAN KIELLETÄÄN yhteyden jakaminen muille! Tai siis saa jakaa ainoastaan samassa taloudessa oleville. KOTIMOKKULA ON TARKOITETTU VAIN SIIHEN ETTÄ JAAT SEN YHTEYDEN OMILLE KONEILLESI!

        Ja vaikka ei olis sopimuksistakaan kiinni niin miten sä kuvittelet että joku sanotaan vaikka esimerkkinä 512 kbps yhteys riittää koko kyläyhteisölle??? Tottakai se alkaa pätkiä kun sitä aletaan käyttää isommalla porukalla. Sama pätee ihan mihin tahansa nettiyhteyteen, olkoot vaikka adsl mutta jos adsl-yhteydenkin jakaa "riittävän monelle" niin sekin alkaa hidastella!

        Eli kyllä sä itse olet aasi, sä vaan otit herneen nekkuus kun joku muu tietää näistä asioista enemmän kuin sinä, niinpä ryhdyit vastahyökkäykseen.


      • naperhood
        vaan satun kirjoitti:

        tietämään Pikkasen enemmän noista asioista kuin sinä! Monissa nettiliittymissä NIMENOMAAN KIELLETÄÄN yhteyden jakaminen muille! Tai siis saa jakaa ainoastaan samassa taloudessa oleville. KOTIMOKKULA ON TARKOITETTU VAIN SIIHEN ETTÄ JAAT SEN YHTEYDEN OMILLE KONEILLESI!

        Ja vaikka ei olis sopimuksistakaan kiinni niin miten sä kuvittelet että joku sanotaan vaikka esimerkkinä 512 kbps yhteys riittää koko kyläyhteisölle??? Tottakai se alkaa pätkiä kun sitä aletaan käyttää isommalla porukalla. Sama pätee ihan mihin tahansa nettiyhteyteen, olkoot vaikka adsl mutta jos adsl-yhteydenkin jakaa "riittävän monelle" niin sekin alkaa hidastella!

        Eli kyllä sä itse olet aasi, sä vaan otit herneen nekkuus kun joku muu tietää näistä asioista enemmän kuin sinä, niinpä ryhdyit vastahyökkäykseen.

        minäkin kuules käytän naapurin langatonta verkkoa koska hän ei suojaa yhteyttä ja tiedän kyllä hyvin että DNA ei tätä hyväksyisi.


      • sonor..
        naperhood kirjoitti:

        minäkin kuules käytän naapurin langatonta verkkoa koska hän ei suojaa yhteyttä ja tiedän kyllä hyvin että DNA ei tätä hyväksyisi.

        DNA:n kapasiteetti on mitoitettu kaupunki kohtaisesti.

        suurimmissa kaupungeissa tehot riittävät 100 Kb asti.

        pienissä kaupungeissa 50 Kb

        maaseudulla vain 25 kb

        kun nämä ylittyy niin esiintyy pätkimistä.

        yksi mokkulan käyttäjä kuormittaa lähetintä korkeintaan 2 Kb. riippuu ihan nopeudesta.


      • 887766
        sonor.. kirjoitti:

        DNA:n kapasiteetti on mitoitettu kaupunki kohtaisesti.

        suurimmissa kaupungeissa tehot riittävät 100 Kb asti.

        pienissä kaupungeissa 50 Kb

        maaseudulla vain 25 kb

        kun nämä ylittyy niin esiintyy pätkimistä.

        yksi mokkulan käyttäjä kuormittaa lähetintä korkeintaan 2 Kb. riippuu ihan nopeudesta.

        eli jos on pieni kaupungi ja kaikilla vaikka se 2 megan nopeus, niin kapasiteetti riittää silloin 25:lle.. mutta sittenhän myös kännykät vievät sitä. mistä tälläistä tietoa olet saanut?


      • teropero
        sonor.. kirjoitti:

        DNA:n kapasiteetti on mitoitettu kaupunki kohtaisesti.

        suurimmissa kaupungeissa tehot riittävät 100 Kb asti.

        pienissä kaupungeissa 50 Kb

        maaseudulla vain 25 kb

        kun nämä ylittyy niin esiintyy pätkimistä.

        yksi mokkulan käyttäjä kuormittaa lähetintä korkeintaan 2 Kb. riippuu ihan nopeudesta.

        Elähän jauha paskaa ku et tiedä mistään mitään.


      • katvealue
        kappasitetti kirjoitti:

        kun minulle sanottiin että kapasiteetti ei riitä niin pyysin korvauksia ja DNA myöntyi korvauksiin koska vetosin sopimuksen pykälään " yhteyden on toimittava operaattorin lupaamalla tavalla "

        tietysti jos kyseessä on kapasiteetti vajaus niin asiakas on oikeutettu korvauksiin, mutta jos kyseessä on oikea katvealue niin ei saa korvauksia DNA:lta vaan asikkaan on oltava yhteydessä liikkeeseen josta osti mokkulan.

        operaattori voi myös huomattavien korvauksien maksun pelossa keksiä syyksi katvealueen vaikka oikeasti syy olisikin kapasiteetti vajaus. tälläisissä tapauksissa on asiakkaan vaikea näyttää toteen että kyse todellakin on kapasiteetti vajeesta ja näin asikkaalle kuuluvat korvaukset jäävät saamatta jos ei pysty näyttämään toteen että kyseessä ei ole katvealua vaan kapasiteetin puute.

        huomattavilla korvauksilla tarkoitan yli kuukauden kestävää pätkintää.

        kun mobile partner ohjelma näyttää, että langattoman 3g verkon kentän vahvuus on maksimissaan, mutta silti tietoa ei kulje kuin n.10kt/s? Eli jos tästä vaikka ottaisi videokuvaa pitemmän pätkän niin eikös riittäisi todisteeksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe