onko muilla kokemuksia

ekaallas

heips
huomasin jo et ainakin yksi oli haukkunut tampereen europet liikkeen..kävin siellä ja todella oli sottanen ja myyjä oli hieman kaikkitietävän töykeä...mutta miten on onko todella kalt niin huonoja siellä kun kerrotaan et uskaltaako ostaa..olis vain vieres liike ja kun kävelen joutus tuomaan kotiin.......

2

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Anne tietää eläinten hoitamisesta paljon (töykeä hän ei kyllä ole (kaikilla on omat huonot päivänsä) mutta sillä on kädet täynnä bisnes hommia ettei se oikein kerkiä opastamaan ja hoitamaan altaita, sääli, sitten ne likat jotka on sillä hommissa, on vähän sellasia diibadaaba blondeja jotka tekee siä hommia nälkäpalkalla eikä nekään oikeen osaa neuvoa miten ja mitä sun tulis tehdä akvaarioittesi kanssa, ylleensä.
      Itse ostin sieltä nelisenkymmentä sinineonia ja hyvin ne on tossa jakselleet, hintakin oli kipalleelle kohtuut, 1,60€.

      Tarkkaile myynti altaiden kalojen kuntoa
      - uivatko ne normaalisti
      - onko altaissa kuolleita kaloja
      - haiseeko vesi pahalle

      Vaihtuvuus kuitenkin on sitä luokkaa että kyllä itse uskalsin heiltä kaloja ostaa kun hieman jututin tyttöjä... hehe.

      Älä osta kaloja altaista
      - joissa on kuolleita kaloja
      - kalat uivat merkillisesti
      - kalat ovat väreiltään haaleita (voi johtua stressistäkin eikä välttämättä ole ostamatta jättämisen syy)

      Kyllä kalasta/kaloista näkee ovatko ne terveitä vai eivät, se jos muissa myynti altaissa on kuolleita kaloja, ei tarkoita että jokaista allasta laimin lyötäisiin kalojen siellä liikkeen altaissa.
      Silti jos tällaista on todettavissa, kannattaa mainita asiasta myyjille, jos he eivät heti ryhdy toimiin niin kannattaa jäädä vähäksi aikaa tarkkailemaan tilannetta ja tehdä ikkunaostoksia ja samalla hieman vakoilla miten liikkeessä työntekijät toimivat jos altaissa on kuolleita kaloja.
      Kalakuolemilta ei voida välttyä sillä luonnosta suomeen akvaarioliikkeeseen on pitkä matka ja joku on joskus laskenut että vain alle kolmekymmentä prosenttia lähetyistä kaloista selviää elossa kuluttajan akvaarioon elossa ja vielä pysyy elossa seuraava vuoden ajan. Jos niistä kaloista on vielä muutamia kuolleena myynti altaissa seuraavan todetun myynti ajan aikana jonka kala toden näköisesti joutuu viettämään aikansa myynti altaassa on prosentuaalinen menetys tässä kohteessa kuitenkin melko pieni verrattuna sitä aika jaksoa jonka kalat kulkevat maailmalta viljely altaista tänne kotosuomen lemmikki liikkeisiin.

      Karsee selostus mutta ehkä joku löysi tästä jotain järjen hiventäkin...

      Kaikkein parashan tässä kohtaa olisi karanteeni akvaario jossa kaloja tarkkailtaisiin muutaman viikon ajan kunnes ne pääsisivät omaan akvaansa muiden kalojen joukkoon.

      Itse en ole karanteenannut kaloja enää aikoihin, riittävä rahallisesti totuttaminen riittää havainnoimaan kalan kunnon ja kun vielä viettää myynti altaan äärellä kunnolla aikaa kaloja seuraten ja valitsemalla ne terveet yksilöt, omasta mielestä, ei voi periaatteessa syyttää kuin itseään jos jokin menee pieleen heti ekan viikon aikana kalan muutosta omaan koti akvaan.
      Ei mulla kyllä kalakuolemia ole ollutkaan sitten niiden ottojen jotka ostin Koskikeskuksen Noksopista tampereelta. Vaikka vein raadot seuraavana päivänä takas kauppaan, ei kaloja suostuttu korvaamaan vaan käteen annettiin prujunivaska josta sain lukea kuluttajan ja liikkeen harjoittajan vastuunvapauksista lemmikkien tapauksessa.
      No, olen kyllä tavannut niitäkin liikkeitä joissa mukisematta korvataan kuljetukse/kotiuttamsien aikana menehtynyt kala uudella, tällainen liike on tampereen viherkala ja helsingin suurimmat yksityiset akvaario liikkeet.


      nyt tuntuu siltä että johonkin tässä kapsandan mutta mitä sitte ;)

      • hoitsukki

        Minäkään pitkiin aikoihin karanteenannut. Täällä noissa parissa liikkeessä mistä kaloja ylipäätään tulee ostettua, karanteenataan tukusta tulleet n. kuukauden verran, mitään ei ole tullut. Kerran sain tubin tuonne altaaseen, silloin karanteenasin kalat kaikkien oppien mukaan, mutta oireet alkoivat vasta "kotialtaassa", että ei se karanteenauskaan kaikkea paljasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe