Nykyajan nuoret on ihan ääliöitä. Kaikki mun luokkalaiset käyttää vapaa-aikansa ryyppämiseen ja muuhun mesoamiseen. Ja ainakin 4 tyttöä on jo saanut lapsen. Kerran sain nolattua tuoreen 15v isän haukkumalla hänet julkisesti pelleksi välitunnilla keskellä pihaa. Sitten se vaan mumisi jotain "mutkun mä rakastan mun tyttöystävää..." paskaa siihen ja kaikki seurassani olleet järkevät nuoret repes. Näiden massateinien aivot ovat niin pienet, että tehokkainkaan mikroskooppi ei pystyisi niitä näkemään.
Nukyajan ääliöt nuoret
34
1908
Vastaukset
- poika 17-v
liikaa tyhmyyttä. Nuoremmat: ryyppää, hankkii lapsia, tappelee, puukottaa, niinkuin Kotkassa nähtiin, polttaa roskiksia, varastaa ja "mesoaa"
- kolipakteeri
Nuorison ongelmat johtuvat siitä, että elämän todellinen tarkoitus ja onnen lähde on jätetty pois laskuista:
http://www.youtube.com/watch?v=MW07TV5JfMc&feature=related
http://video.google.com/videoplay?docid=8781126238313350912 - kolipakteeri
kolipakteeri kirjoitti:
Nuorison ongelmat johtuvat siitä, että elämän todellinen tarkoitus ja onnen lähde on jätetty pois laskuista:
http://www.youtube.com/watch?v=MW07TV5JfMc&feature=related
http://video.google.com/videoplay?docid=8781126238313350912voit löytää vastauksen moneen kysymykseen.
http://www.netmission.fi/fi/kristillinen_elama/?id=28
http://www.saarna.net/puhuja.php?id=MauriViksten
http://www.saarna.net/puhuja.php - vapaakasvatus pois!
vanhemmat vastuuseen! Vapaakasvatus on maailman älyttömin idea! Lapsi (ja nuori) tarvitsee rajoja vaikka ei sitä itse tajuaisikaan. Vanhempien itsetunto ei vaan kestä kuunnella lapsen "onnettomuutta" ja syytöksiä. Ja niidenkin vanhempien työ, jotka sen hyvin tekevät, menee hukkaan kun nämä kurittomat nuoret jyräävät yli kaikkialla yhteiskunnassa.
- derfeind
Näinhän se on. Mitä lähempänä 2000-lukua henkilö on syntynyt, sitä idiootimpi henkilö on kyseessä. Karkea esimerkki.
- -
olisin sanonu täsmälleen samoin
- tätä 80-luvun
jälkeistä hälläväliä-nuorisoa, jonka elämässä ei muuta sisältöä ole kuin pään sekoittaminen.
- olen samaa mieltä
vaikka olenkin syntynyt 90-luvulla niin minulla on ikäisekseni enemmän älliä tekemättä tyhmää kuin monilla muilla saman ikäisillä
Toisaalta ironista, että 15-vuotias puhuu "nykyajan" nuorista, aivan kuin olisi nähnyt sitten jonkin toisen ajan nuoria.. Itse ajattelen, että 70-80 luvun hippinuoret saattoivat hekin olla aikamoisia, mutta mistäpä minä tiedän. En osaa asettaa vertailukohtaa "nykyajan" tai "wahojen hyvien aikojen" nuorille, koska olen itsekkin 90-luvulle siirryttäessä syntynyt. Ainahan sitä nuorisoa ollaan dissattu.
Mutta sinänsä kyllä yhdyn aloittajaan :D Vastuuttomuus ja minä-keskeisyys on liian keskeinen osa etenkin nuorten elämää, eikä sitä ei paranna nimeltämainitsemattomat paheet, joiden harjoittaminen aloitetaan yhä aikaisemmassa vaiheessa, usein jo lapsena. En pidä mahdottomana ajatuksena, että yhteiskunta muuttuisi mädemmäksi sukupolvi sukupolvelta.
Toisaalta en pidä nuorisoa välttämättä yhteiskunnan mädimpänä lenkkinä. Erityisesti inhottaa 30-50vuotiaat, alkoholisoituneet, vaimojaan/miehiään pettävät, avoliitoissa elävät, lapsiaan halveksivat, alkoholisoituneet ja mursunviiksiset keski-ikäiset ihmiset. He nämä "nykyajan"nuoretkin ovat kasvattaneet tai jättäneet kasvattamatta ja samalla siirtäneet omat ideologiansa jälkipolville levitettäväksi.- rtjherherherh
"30-50vuotiaat, alkoholisoituneet, vaimojaan/miehiään pettävät, avoliitoissa elävät, lapsiaan halveksivat, alkoholisoituneet ja mursunviiksiset keski-ikäiset ihmiset." (Usein myös työttömät.)
Näihän se menee, että kun nuo tekee lapsen (huom. vain yhden lapsen jotta lapsen on ihan pakko mennä kadulle kun ei veljeä/siskoa seurana) niin se lapsi on satavarmasti samanlainen kuin vanhempansa.
Suomen nykynuorisolta puuttuu arvot... se elämä on vaan sitä dokaamista ja mesoamista.
- Oli se entisaika
vaan parempaa, silloin kun ihmiset olivat rautaa.
- q48y9+hte
Viestisi perusteella et itsekään ole mikään ruudin keksijä etkä kypsä ihminen. Ärsyttävä pätemisviesti, mutta asiasta olen kutakuinkin samoilla linjoilla.
- koita ymmärtää:)
Nuoret ovat aina olleet sellaisia, ehkei samalla tavalla, mutta nuoret ovat aina nuoria.
Ja kaikkii ovat tehneet joskus jotain typerää, joten turha tulla jeesustelemaan,- nikke nakkerton
Jos nykynuorison ongelmat ja käytös on mielestäsi normaalia ja hyväksyttävää, on sinulla itselläsikin jotain ongelmaa. Aivan sairasta touhua on nykyaikana nuorten keskuudessa, joka viikko useita tapauksia lehdissä, koulukiusaaminen entistä sairaampaa, puukotuksia, ajetaan kännissä jo alaikäsenä, tapetaan kavereita. Mutta ainahan ne nuoret ovat tällaista tehneet yhtä paljon, eikö? HERÄÄ PAHVI!
- ....
nikke nakkerton kirjoitti:
Jos nykynuorison ongelmat ja käytös on mielestäsi normaalia ja hyväksyttävää, on sinulla itselläsikin jotain ongelmaa. Aivan sairasta touhua on nykyaikana nuorten keskuudessa, joka viikko useita tapauksia lehdissä, koulukiusaaminen entistä sairaampaa, puukotuksia, ajetaan kännissä jo alaikäsenä, tapetaan kavereita. Mutta ainahan ne nuoret ovat tällaista tehneet yhtä paljon, eikö? HERÄÄ PAHVI!
Osaatko näyttää tilastoja, joiden mukaan nuorten väkivaltaisuus, alkoholikulutus tms. olisivat kasvussa vai perustuuko väitteesi vain mutuun?
- nikke nakkerton
.... kirjoitti:
Osaatko näyttää tilastoja, joiden mukaan nuorten väkivaltaisuus, alkoholikulutus tms. olisivat kasvussa vai perustuuko väitteesi vain mutuun?
http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2003/2003-04-01/ajankohtaista/vaki. Juttuja ja tilastoja löytyy varmasti vaikka kuinka paljon. Näistä asioista ei liene muutenkaan epäselvyyttä, jos vähänkin silmät ja korvat auki elää.
- ...
nikke nakkerton kirjoitti:
http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2003/2003-04-01/ajankohtaista/vaki. Juttuja ja tilastoja löytyy varmasti vaikka kuinka paljon. Näistä asioista ei liene muutenkaan epäselvyyttä, jos vähänkin silmät ja korvat auki elää.
No tässä sinulle ihan kylmiä faktoja mediamutun sijasta: http://www.stat.fi/tup/tietoaika/ta_06_05_nuoret.htm
Ei yksittäisten mediassa esillä olevien tapausten perusteella voi tehdä mitään yleisiä johtopäätöksiä. - ...
... kirjoitti:
No tässä sinulle ihan kylmiä faktoja mediamutun sijasta: http://www.stat.fi/tup/tietoaika/ta_06_05_nuoret.htm
Ei yksittäisten mediassa esillä olevien tapausten perusteella voi tehdä mitään yleisiä johtopäätöksiä. - Nykyajan nuori toiselta puolelta.
... kirjoitti:
Itse en voi myöskään käsittää suorastaan halveksittavaa periaatetta, joka perustuu viinan ja röökien ympärille. Valitettavasti tuo kyseinen mieltymys liittyy valtaosaan nykyajan nuorista. On älytöntä ja lapsellista koetella rajojaan turhan takia, ja kun tuollainen perustuu tavaksi, on peli jo menetetty. Eikä siihen tilastoja tarvita, asian huomaa hälyttävän nopeasti, luonnostaan. Itse en juo, enkä polta, sekä säästelen neitsyyttäni tiukasti. Vanhempani eivät ole "vittumaisia pikkupaskoja", eikä koulu ole perseestä - kuten liian monen nuoren mielipiteet antavat ymmärtää, omista vanhemmistaan ja opiskelustaan. Tosin ikävuosia löytyy vasta kolmetoista, mutta kaveripiirini koostuu keskimäärin viisitoistavuotiaista, fiksuista nuorista. Tässä sitä Suomen Tulevaisuutta parhaimmillaan.
- >mikko<:
... kirjoitti:
Ei yksittäisten mediassa esillä olevien tapausten perusteella voi tehdä mitään yleisiä johtopäätöksiä.Tyypillinen esimerkki noista tutkimuksista. Yksi tukija tekee tutkimuksen ja vetää helvetinmoiset apurahat valtiolta. Toinen tekee vähän myöhemmin samasta aiheesta tutkimuksen ja saa päinvastaisen tuloksen, saaden myös apurahan valtiolta, KAS kaikki ovat tyytyväisiä.
Luultavasti nämä tutkijat menevät yhdessä kaljalle ja nauravat partaansa. ETTÄ se niistä tutkimuksista. - ...........
>mikko<: kirjoitti:
Tyypillinen esimerkki noista tutkimuksista. Yksi tukija tekee tutkimuksen ja vetää helvetinmoiset apurahat valtiolta. Toinen tekee vähän myöhemmin samasta aiheesta tutkimuksen ja saa päinvastaisen tuloksen, saaden myös apurahan valtiolta, KAS kaikki ovat tyytyväisiä.
Luultavasti nämä tutkijat menevät yhdessä kaljalle ja nauravat partaansa. ETTÄ se niistä tutkimuksista.No onko sinulla esittää tästä aiheesta kaksi vastakkaista tulosta? Tai onko sinulla perusteita sille, miksi tuossa esitetyt tilastot olisivat väärässä?
- >mikko<...
........... kirjoitti:
No onko sinulla esittää tästä aiheesta kaksi vastakkaista tulosta? Tai onko sinulla perusteita sille, miksi tuossa esitetyt tilastot olisivat väärässä?
Lueppa vaikka nuo "nikke nakkersonin" ja otsikolla "Ai eikö tarvi?" laittamat linkit. Siitähän se sevii.
- -----
>mikko<... kirjoitti:
Lueppa vaikka nuo "nikke nakkersonin" ja otsikolla "Ai eikö tarvi?" laittamat linkit. Siitähän se sevii.
Ensimmäisessä artikkelissa (vuonna 2003): "Vakavat väkivallanteot ja muukin nuorten tekemä väkivalta on lisääntynyt etenkin 1990-luvun loppuvuosista alkaen, sanoo psykologi Camilla Hagelstam."
Graafinen esitys toisessa artikkelissa: Väkivaltaan osallistuneet: 1995 - 15%, 1998 - 14%, 2001 - 16%, 2004 - 14%.
Niin että mitä päinvastaista tuossa on?
En toki väitä, etteikö kyselytutkimuksilla voisi saada hieman erilaisia tuloksia riippuen, miten tutkimus on tehty.
- Talaur
toisaalta huvittaa, että puhut "nykyajan nuorista" vaikka itsekkin olet vielä sellainen. Toiseksi sinäkin taidat olla ääliö tuon tekstin perusteella, kun kerran olet mennyt julkisesti haukkumaan muita ja ilmeisesti vielä ollut iloinen siitä että muut ovat nauraneet pilkallisesti mukana. Jos olisit kypsempi ikäiseksesi, olisit ymmärtänyt olla sanomatta ja tekemättä tuollaista. Tavallaan sinäkin teit tässä itsestäsi pellen.
- FrozenCorpse
Onhan ne osaltaan joo.. Meilläkin päin näkee 10v pikkupoikia, jotka räkii ja vittu lentää kuin milläkin maailmanomistajalla.. karseeta katella sellasia pikkukoviksia..
- finlandersfani-93
Minä en ole ääliö :(
- Lukiofyysikko
Tiedeyhteisön läpimurto: lukuisten tuloksettomien kokeilujen jälkeen unholaan jätetty absoluuttisen nollapisteen etsintä voi nyt päättyä. Tila, jossa kaikkien atomien liike on tyystin seisahtunut, löytyikin yllättäen SUOMALAISEN TEININ PÄÄN SISÄLTÄ.
- fsdfsfsf
Tietkö sama homma oli kymmenen vuotta sitten ja kakskyt vuotta sitten.
Aika saavutus kylläkin että 4 tyttöä luokalatas on mukamamas saanu lapsen. Meitin kaupungin neljästä kolmen-neljänsadan ihmisen kouluista tiedän yhen joka on pyöräyttäny. - valaisempasulle
Oon 17 eikä mun luokalla kukaan ryyppää saatika saanut lasta. Meillä on tervettä porukkaa. Mut salee nyt 4 sunkaan luokalt mitään lasta on saanu.
- Tyttö-93fhfhh
Kun täällä niin haukutaan nuoria huonoista valinnoistaan niin haluan vaan sanoa että ette taida tajuta että niihin sattuu kun ne tekee jotain tollasta. Niitten elämä ei oo ihan kunnossa ja jossain mättää. Sen sijaan että haukuttaisiin "aivottomia" nuoria voitaisiin miettiä miten niitä voidaan auttaa. Nimittäin voin kokemuksesta sanoa että kun kaikki ei elämässä ole kohdallaan kun alkaa tekemään huonoja valintoja. Olen itse melkein kuusitoista vuotias tyttö ja olen itsekkin ollut tyhmä ja polttanut, juonut kännejä, ottanut yliannostuksen ja tehnyt rikoksia. Tekeekö se minusta aivottoman idiootin joka ajattelee vain itseään? Musta se osoittaa sitä että mulla oli rankkaa elmässä enkä tiennyt mitä tehdä. Miettikää miten nuoria voitaisiin auttaa.
- trpöööa
Voin sanoa että tämän topicin kirjoittaja on täysi idiootti. Piti oikeen suomi 24 tulla sanomaan kun on haukkunut jotain "massateiniä" pelleksi. Mistä tiedät ettei poika jota haukuit tosissaan rakasta tyttöystäväänsä? Ja vielä oikein nauroitte "järkevien" nuorten kanssa hänelle. Mitä edes tarkoitat "järkevällä" tässä tapauksessa? Puhut kuin olisit heitä jotenkin parempi, ja jos jotkut nuoret tykkää ryypätä niin mikäs siinä. Se on niiden tapa viettää aikaa.
- Halusin vaan sanoa
Ei se varmaan pysykään, liiallinen alhkoholinkäyttö kun aiheuttaa todennäiköisesti yhtäpaljon syntymiäja kuolemia.
- Äälionuori
Alottajalla taitaa olla itsetunto suhteellisen alhaalla kun ei osaa jättää näitä "ääliöitä nuoria" omaan arvoonsa vaan pitää nolata ne julkisesti ja tulla vielä selittämään siitä suomi 24:seen?
sanoisin että olet itse aivan yhtä ääliö kuin nämä kuvailemasi nuoret, vaikkakin eri tavalla... - Anonyymi
Siis 4 saanut lapsen ?!
Ihan ääliömaistä touhua nämä nykynuoret, itse olen 15.v tyttö ja melkein kaikki luokallani ryyppää, käyttää huumeita ja polttaa vapea.
Kun oli 11.v niin silloin luokan tytöillä oli joku
" hienostelu " kausi meneillään, oli tekokynnet, meikkiä, farkkuja, napapaitoja, valkoisia tennareita ja hoettiin koko aikaa jotain
" slay 😗💅 " .
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.142013Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831554Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1511373Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971308Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381188- 84938
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49892Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas129815Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138813Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13807