minkälaisia altaita teillä on?

20 vuotta akvaarioita

Olis tosi kiva tietää minkälaisia altaita teillä on?
Mm. koko, kalat, varustus...

Itselläni on 3 makeanveden allasta, 2 murtovesi, 1 nano ja 1 meriakvaario.

Altaat on 40 litraa- 1200 litraa.

8

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Eri vaiheista aina ysärin puolesta välistä alkaen...

      http://kuvablogi.com/blog/313/7/

      Tällä hetkellä tossa vajaan kuution omavalmisteessa on oskareita ja ripsimonnilajeja.

      tekniikka,
      - 150W monimetallit molemmissa
      - suuremmassa 3xEheim PRO II suurimmat ulkoiset
      - pienemmässä Eheim PRO 2026

      Pienemmässä 240 laajakulmassa on taas tetralajeja sekä monnisia yms. pikkumonneja sukasrapuja suklaarihmoja

      Tuosta meriakva hommelista saisit kyllä pitää luennon jos toisenkin... kiinnostaisi.
      Kun mulla on tuo suurempi huoneen jakajana niin se voisi olla mielenkiintoinen juurikin riuttana. Sitten joskus kun lakkaan köyhtymästä.

      • 20 v. ...

        Kauheesti kuvia...hyvän näköinen allas sinullakin.

        Itse asiassa aguawebin puolelle kannattaa mennä jos on merihommista kiinnostunu.


      • fish KING
        20 v. ... kirjoitti:

        Kauheesti kuvia...hyvän näköinen allas sinullakin.

        Itse asiassa aguawebin puolelle kannattaa mennä jos on merihommista kiinnostunu.

        http://kuvablogi.com/nayta/2224676/ ... tuosta etteeppäi...


      • Hiphei-hellurei

        325L; lehtikala x2, erilaisia tetroja, harlekiininuoliaisia
        128L; aikuiset mustamollit ja platyt, albiinomonniset
        79L; platy- ja mustamollikasvatus myyntikokooon asti, pikkumonnisia
        68L; neontetrat


    • hoitsukki

      Ole montaa kertynyt, tila ei anna periksi. Mutta 84-litrainen paludaariotyyppinen, kiinankääpiötulareilla, sitten 98-litrainen kovavesi (ja suola lisäyksellä) ja sitten tuo 250 litrainen makeala (125*40*50 viimeinen korkeus), kunhan tilaa keksin lisää niin vaihdan tuon isoimman isommaksi.

    • Höpötys

      Täältä löytyy

      140L pikkufisula
      120L aasialaisittain
      240L etelä-amerikkalaisittain

    • pekisa

      Täältä löytyy aloittelevan harrastajan luota kaksi allasta.

      Pienempi n. 60 litrainen (ensimmäiseni) tarjoaa majapaikan kahdelle pusukalalle (tiedän tiedän, liian pieni allas) jotka olivat ensimmäinen hankinta kun eläinkaupan myyjä sanoi niiden kasvavan 5 senttisiksi, ja myöhemmin selvisi että 25 senttisiähän niistä tulee.. :P seeprakalaparvi (liian pieni parvi, mutta ei noin pieneen akvaan kovin paljoa voi tunkeakkaan :/ ) ja kaksi panssarimonnia. Sekä panssarimonnien että pusukalojen kanssa kävi niin että myyjä ei osannut asiaansa ja sanoi että panssarimonni jää reilusti alle 10 senttiseksi, ja kun myöhemmin tarkistin niin kirjan mukaan kasvaa 17 senttiseksi. Eli tiedolla varmaan jossakin vaiheessa isomman altaan hankinta näille tai kodinvaihto :)

      Toinen allas tuli hankittua kesällä käytettynä. Vajaa sata litraa tilaa ja 9 sinileukakirjoahventa ja kaksi partamonnia. Kalat tuli altaan mukana, tulevat kyllä hyvin toimeen, kovin rauhallista näyttäisi altaassa olevan, mutta silti toivoisin tähänkin altaaseen lisää tilaa.. ;)

      • hyväneaik

        9 sinileukakirjoahventa alle sata litrasessa? Jo pariskunta vaatisi VÄHINTÄÄN 200 litrasen! Ja samoin partamonnit ehdottomasti isompaan altaaseen, ovatko edes samaa sukupuolta?
        Ja kuten jo itsekin mainitsit, pusukalat myös ovat aivan liian pienessä altaassa.
        Pistäppä nyt kuule koko kalastosi vaihtoon..
        Ottakaa nyt ihmiset hiukan asioista selvää ennen kuin alatte suin päin lemmikkejä hamstraamaan.. Voi kalaparat!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      833
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe