Oon tossa parin kaverin kans ihmetelly, kun on nyt käytössä toiset ko mallin kuulokkeet, ja asia on siis niin, että sekä ensimmäisissä, että näissä uudemmissa (jotka nämäkin ovat jo muutaman vuoden vanhat) on johto kovettunut! Tarkoitan tällä sitä, että kumpienkin kuulokkeiden johdot ovat jäykistyneet melko paljon n. 10cm matkalta n. 1cm päästä siitä alaspäin, missä johto on kiinni elementeissä. Ajattelin ihan mielenkiinnosta kysyä täällä että mistähän ko ilmiö mahtais johtua??
Koss Porta Pro JOHTO KOVETTUU
5
1370
Vastaukset
- Virittelijä
Kyllähän muovit voivat hapertua ajan myötä, mutta ei pitäisi noin nopeasti mennä tönköksi. Veikkaan, että johdon materiaalissa on valmistusvirhe tai sitten kuulokkeiden valmistaja on päättänyt säästää ja käyttänyt varaston perukoilta löytämäänsä johtoa jostain 80-luvulta.
Sinuna ottaisin yhteyttä kuulokkeiden myyjään. Heillä on virhevastuu, eikä höpinöitä takuun mahdollisesta loppumisesta kannata kuunella.
Johdon on tarkoitus kestää kauemmin kuin pari vuotta. Tämä on ihan ilmiselvä tapaus, ellei johto ole altistunut joillekin kemikaaleille tai suoralle auringonpaisteelle vaikka auton hattuhyllyllä. Toistuva paahde voi pilata moniakin materiaaleja.- gyudtyudtyi
kemikaalit ja uv-säteily, eli täytyisi tietää käyttö- ja säilytystavoista ja -olosuhteista. Juuri tuo pätkä luureista alaspäin altistuu auringonpaisteelle mutta lisäksi ihosta ja hiuksista irtoaville kemikaaleille (esim. partavesi) ja hielle yms.
- KOSSMAN
Asiaan vaikuttaa varmasti se, että käytän kuulokkeita käytännössä päivittäin, säällä kuin säällä, ympäri vuorokauden. Pitänee kiinnittää huomiota kyseiseen.
- KOSSMAN
KOSSMAN kirjoitti:
Asiaan vaikuttaa varmasti se, että käytän kuulokkeita käytännössä päivittäin, säällä kuin säällä, ympäri vuorokauden. Pitänee kiinnittää huomiota kyseiseen.
Ja piti siis sanoa YMPÄRI VUODEN eikä ympäri vuorokauden :P
- varmaankin
Lieneekö ihon rasvoista tai muista epäpuhtauksista johtuva ilmiö. Minulla on paljon vanhemmat Porta Prot eikä niissä ole mitään tällaista havaittavissa, mutta pehmusteet niistäkin kuitenkin hiljattain meni.
Soittelepa sellaiseen firmaan kuin Teletarvike Järvinen. Kosseilla on nimittäin elinikäinen takuu, jonka piiriin myös tuokin vaurio voisi kuulua. Ainakin itse sain Porta Prohon uudet pehmusteet (tuli vieläpä kahdet sarjat, toiset pussissa, toiset paikoilleen laitettuna) ja sitten esim. R80 luureja olen korjuuttanut jo useammankin kerran mm. sanka-, pehmuste- ja johtovikojen takia.
Korjaus kustantaa sinulle ainoastaan postikulujen verran, muu menee takuuseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272830Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän302370- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542209Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211822Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901686Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1021622- 3061525
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm141436- 1331428