Mulle tarjottiin ostettavaksi alkuviikosta 12ha peltoa. Pellot on kaikki 12m sarkaojissa jonka ojat on sivumennen sanoen on täyttä leppä/paju puskaa, ja tästä alasta noin 1,5ha on aikalailla veden vaivaamaa aluetta.
Ja pellot on muutenkin ollut tosi huonolla hoidolla. Edellinen kaveri joka niitä viljeli, on iso vuokraviljelijä, joka ei ole koskaan viljellyt kyseisiä peltoja. Pellot on ollut ainakin 20v. kesannolla ja läheskään joka vuosi peltoja ei edes niitetty.
Mitä tällasesta palasta kannattais maksaa? Itte ajattelin että kaks- kolme tuhatta alle paikkakunnan tason vois olla sopiva hinta, kun ojitukseen ja muutenkin kunnostukseen menee kuitenkin toista tuhatta per hehtaari ja kai sitä ittellekkin täytyis jonkunlainen palkka laskee viä päälle. Kohde sijaittee jonkun verran viialan eteläpuolella.
Pellon osto
9
2451
Vastaukset
- en ainakaan
maksaisi 2500-3000 euroa enempää per hehtaari mistään pellosta ja tommosesta tarjoaisin enintään 15 tuhatta ekee koko alasta.
- hihah
Pellon kunnolla ei ole todettu olevan YHTÄÄN mitään merkitystä peltomaan kauppahintoihin julkisissa kaupoissa. Että joko haluat ne tai et, älä muuta mutise
- hullut<
maksaa mitä pyydetään..
Itse en maksa 5000€ enempää hehtaari vaikka mikä olisi.
- niin siitä vaan!!
Pajupuskathan ei raavasta miestä paljoa pidättele, joko teet useamman vuoden polttopuut niistä ojista taikka vesakkomurskaimella ja sitten vaan auralla ojittaen.
Hinta on toinen juttu, paikkakunnalla on tasonsa, ja käytännössä nyt on laskutaidottomat korottaneet hinnat 5000€/ha, että sillä niitä joutuu ostamaan näitä heittiöitäkin tai sitten ei tartte ostaa. - joku tuntematon
tämä ei suoranaisesti liity asiaan, mutta missä päin "sielä viialan eteläpuolella"?
- vili viljelijä
Pellot on ihan tossa meidän rajaojan toisella puolella. Ja kaupat tehtiin ny alkuviikosta.
Luulekko muuten että olisin antanu sulle tarkat koordinaatit, että pääsisit kilpaileen. No et kyllä olis päässy edes kilpaileen, kun entinen omistaja ei edes tarjonnu peltoja muille kun mulle ja sano ettei myy niitä jos en osta.
- joku tuntematon
tämä ei suoranaisesti liity asiaan, mutta missä päin "sielä viialan eteläpuolella"?
- hanki ammatti
Maa ja metsätalous on mennyttä elinkeinona, puuhastella ja harrastaa voi
Elannoksi tai ammatiksi siitä ei enää ole (lähivuosikymmeninä) '
en usko että ensivuosisadallaan Suomessa on asiat nykyistä paremmin - no
saako yksityinen ihminen myydä peltonsa heti oston jälkeen pois? onko mitään lakia? pellot eivät ole viljelykäytössä minulla? miten verotus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279